Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

NaruJackson sanoi:
Onkohan tää jo kysytty täällä? Mitä tarkoittaa elokuvien lopputeksteissä ne kaikenlaiset gripit. Mitä ihmettä ne tekee?

1. What exactly is a Key Grip?

The "Key Grip" is the head grip and is directly responsible to the "Director of Photography" and to a lesser extent, "the Gaffer". The responsibilities can also include overseeing the crew, planing the days projects, negotiating with producers, and general set safety.

2. What is a Best Boy?

The "Best Boy" is responsible for Men and Equipment. Meaning, he or she must find out from the Key; how many grips to hire for the next days shooting and call everyone, how much equipment and expendable will be needed, along with keeping the inventory in order, doing time cards, and helping out with what ever else is needed. As far as women best boys go, they do exist, and usually go by the B.B. name. I have known a few who prefer to be called, " Best Chick Grip" but that is strictly a personal preference

3. What is a Dolly Grip?

The "Dolly Grip" is the grip responsible for handling the dollys, cranes, and sometimes car mounts that hold the million dollar Panavision cameras. The dolly grip on a feature or commercial is VERY DIFFERENT from one who pushes a dolly on a 4 camera show. They are both very demanding jobs with different skills to each.

Tähtityttö sanoi:
Seuraava tyhmyri. Eli millä ihmeellä saan selville vastaajani tunnusluvun? En muista sellaista koskaan sinne asettaneeni, ja pin-koodia se ei halua. Yritin kysyä asiakaspalvelusta, mutta kun sinne saa stana jonottaa näköjään koko pvän..
No todennäköisesti lukee liittymän mukana tulleissa papereissa. Usein 1234 tai joku tämmöinen.

eli saastuttavat yritykset voi myydä sitä kiintiöö toisille yrityksille. esim paperi- ja sellutehtaat voivat tavallaan joko nyt tuottaa enemmän jätettä tai sitten ne ovat voineet myydä sitä kiintiöö esim. fortumille jne.

joo elikkäs oon käyny joku 10 kuukautta salilla ja ei ole ollut virallista ohjelmaa joskus käyny jopa 4 kertaa viikossa peräkkäin on tullut voimaa, mutta sitäkin aika hitaasti... ruakavalio on ollut tätä ennen yksi ongelma kanssa... tilasin nyt tualta kaupasta tota Massa 1,5kg pari säkkiä ja sit yhen Dextro 1kg, ajattelin sekoittaa noita ja vetää?? ja sit kuinka paljon kannattas vetää päiväs?? kun en syä nyt hirveitä määriä.... ja sitten pitäs kehitellä jonkinlainen treeniohjelma :rock: ajattelin et 3 kertaa viikossa ja pitäisi saada kehitettyä hauista ojentajaa ja rintaa.. sitten ajattelin nyt ottaa pohkeet ja reidet mukaan.. niin ja selkään pitäs saada massaa! :whip: mutta jos joku voisi kehitellä jonkinlaista ohjelmaa ja neuvoo kun oon ite tällänen tauno :wall:

Tässäpä tyhmä kysymys eli kuinka kauan säilyy avattu viinapullo kun korkki on hyvin kiinni?
Kaapissa on jo vuoden verran pyörinyt muutama avattu pullo väkevää.

Honey sanoi:
Tässäpä tyhmä kysymys eli kuinka kauan säilyy avattu viinapullo kun korkki on hyvin kiinni?
Kaapissa on jo vuoden verran pyörinyt muutama avattu pullo väkevää.

Juo pois vaan. Pakki menee jokatapauksessa sekaisin, joten et eroa tule huomaamaan. :)

No tässä tulee jumbokysymyksiä.

Miten alotetaan threadi?

Miten quotataan vain osa tekstistä?

Miten vastataan tekstin "väliin"? Sillein, että voi jaotella sen eri osiin ja vastata tällä tavalla selkeästi?

Miten poistetaan oma teksti?

Näistä on tullut mulle ihan homona valitusta ja onnneksi löysinkin oikean osion näille kyssäreille.

Tästäkin piti jonkun alottaa inisemään, joten tänne siis. :jahas: Ei mielestäni mikään tyhmä kysymys kuitenkaan.

Herahan ei kestä kuumentamista. Sen aminohappokoostumus kärsii (miten?). Kun aminoille on käynyt pahoja, onko (myös) proteiineja hävinnyt?? Tiedän, että protut koostuvat noin 20 eri aminosta, mutta näitä kysymyksiä en osaa logiikallani loogisesti ratkoa. Eikö proteiineja syödä juuri aminohappojen takia, jolloin ei itse proteiineja pitäisi syödä, jos syö aminot itsenään erikseen??? Ovatko aminohapot lihasten rakennus-, korjaus- ym. aineita???? Ainakin lihakset muodostuvat proteiinirihmoista.

Liuta tärkeitä kysymyksiä, jotka TODELLAKIN askarruttavat mieltäni, senkin takia, koska käytän heraa leipomisessa ja muissa lämmitys vaiheen käyvissä safka jutuissa. Mitä sitten käyttäisin heran sijasta? Toivottavasti saisin selkeitä hyviä vastauksia. Toki voi ainoastaan vastata niihin kysymyksiin, joihin tietää vastauksen. Kunhan olisivat sellaisia, että tyhmempikin ymmärtäisi. Kiitoksia paljon jo näin etukäteen vaivannäöstänne. Vastauksia jään odottamaan innolla.

sumutin123 sanoi:
No tässä tulee jumbokysymyksiä.

Miten alotetaan threadi?

Miten quotataan vain osa tekstistä?

Miten vastataan tekstin "väliin"? Sillein, että voi jaotella sen eri osiin ja vastata tällä tavalla selkeästi?

Miten poistetaan oma teksti?

Näistä on tullut mulle ihan homona valitusta ja onnneksi löysinkin oikean osion näille kyssäreille.
Vasemmassa yläkulmassa se New Thread-nappi.

Viestiä kirjottaessa siinä yläpuolella näkyy se quotattava teksti. Pyyhi siitä pois kaikki mitä et halua quoteen. Älä koske hakasulkuihin tai niiden sisällä oleviin teksteihin. (joilleki ilmeisesti todella hankala ymmärtää)

Vähän hankala selittää... Yks tapa on ainakin viestiä kirjoittaessa tuolla ylhäällä näkyvä Warp
tags around selected texts-nappi. Copypastee siihen aina erikseen ne asiat. Toinen tapa on avata uus välilehti, tai uus selain samalle sivulle, ja sieltä quoten ja copypasten kanssa erikseen poimia ne jutut. Suht työlästä hommaa. (toivottavasti sait jotain selvää tästä..)

Edit nappia painetaan, ja valitaan sieltä ylhäältä se Delete this post. Sitte siinä alempana on painiki jossa lukee Delete this post.

Proteos sanoi:
Auttaisihan tuo varmasti jonkin verran rikosten vähenemiseen, (...) Jotkin Intiaaniheimot käyttivät raiskausta nöyryytyksenä (eli nujerretun heimon päällikkö raiskattiin usean miehen voimin).

Hmm... mutta jos ihmiset eivät tuntisi milenkiintoa juurikaan seksiin, eikös sitten olisi aika mahdotonta raiskata ketään, kun siinä pitäisi kuitenkin jotenkin kiihottua siitä väkivallasta ja dominanassista, ja jos ei kiihottuminen yhtään kiinnostaisi mitenkään, niin sitten ei seisoisi, ja sitten ei voisi raiskata ketään. Paitsi... jos käyttäsi jotain apuvälinettä! Kuten esim. pesäpallomailan perää. Ja onhan sitten se nyrkkinainti :urjo: Hmm.... okei, lopetetaas tähän. Pois tällainen minusta!

Mutta tosissaan, onhan sitten vielä vankilat hyvänä esimerkkinä. Tiesittekö muuten, että jotkut urosvuohet joskus raiskaavat toisiaan? Mihin on tämä maailma menossa... :D Mikäköhän niidenkin mahdollinen motiivi voi olla? Ne ovat sentään vuohia hyvänen aika!

thebeam sanoi:
Ne ovat sentään vuohia hyvänen aika!

Mä olen nähnyt kun lehmä yritti panna toista lehmää... Siis naaraspuolisia molemmat. Jotkut lehmätkin on lesboja tai bissejä... :lol2:

Alicia sanoi:
Mä olen nähnyt kun lehmä yritti panna toista lehmää... Siis naaraspuolisia molemmat. Jotkut lehmätkin on lesboja tai bissejä... :lol2:

No kun nyt tällä linjalla ollaan, niin mäkin voisin mainita, että mulla oli kerran kaksi kania. Molemmat naaraita, ja toinen toista melkoisesti vanhempi. Tämä vanhempi kani alkoi aina nylkyttämään sen nuoremman kanin selässä, kun ne pisti yhteen. Lisäksi se nyhti siltä karvoja. Tämä samainen kani yritti myös hässiä yhden kaverini naaraspuolista kania samaan tyylin. Huhhuh.

KONE-MASIINA sanoi:
Miks silkki-/satiiniboksereissa ottaa eteen niin helposti? Koko päivän suurin piirtein ollu stondis.

Sileä silkki suorastaan hyväilee heppiäsi ja aiheuttaa nautinnollisia aistimuksia? Ja siten vielä pohdit asiaa (stondista) koko päivän... Sulla ei varmaan olekaan muita kuin silkkiboksereita...? :D

thebeam sanoi:
No kun nyt tällä linjalla ollaan, niin mäkin voisin mainita, että mulla oli kerran kaksi kania. Molemmat naaraita, ja toinen toista melkoisesti vanhempi. Tämä vanhempi kani alkoi aina nylkyttämään sen nuoremman kanin selässä, kun ne pisti yhteen. Lisäksi se nyhti siltä karvoja. Tämä samainen kani yritti myös hässiä yhden kaverini naaraspuolista kania samaan tyylin. Huhhuh.
Jatketaan nyt tätäkin. Päätettiin kaverin kanssa joskus viedä koirat samaanaikaan ulos, että vähän tapaisivat. Olivat molemmat uroksia. Hetken leikkimisten ja juoksemisten jälkeen kaverin koira hyppäsi mun hauvani selkään ja nylkytti oikeen kunnolla. En mä tiedä oliko mun koira tosi innoissaan vai tosi peloissaan.

Eikö se koirapiireissäkin meinaa sitä,että se on pomo joka hyppää toista nylkyttämään ja sitä kautta alistamaan.

Back
Ylös Bottom