Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse en onnistunut. Eikä onnistunu Aurinkokuningaskaan, ja hän on sentään ajanut autoa vuodesta 1968, kolaroimatta edes Jopon kanssa.Onko kukaan onnistunut puhumaan ajokieltoa pois jos on saanut kolmet rikesakot esimerkiksi lievästä ylinopeudesta vuoden sisään?
Saako kysyä että kuinka kovapäinen pitää olla että moiseen suoritukseen onnistuu?Onko kukaan onnistunut puhumaan ajokieltoa pois jos on saanut kolmet rikesakot esimerkiksi lievästä ylinopeudesta vuoden sisään?
Mulla on ainakin ihan pehmee pää, ja onnistuin ottaan viidet äkkiä ennenku kortti meni.Saako kysyä että kuinka kovapäinen pitää olla että moiseen suoritukseen onnistuu?
7,5 vuoteen ku puoli miljoonaa ajaa nii joskus saattaa kosahtaakin. Tasan kolmet sakot tuona aikana tullut mutta sehän huonolla tuurilla riittää (7km/h ylinopeus riittää rikesakkoihin ja kolme kertaa riittää ajokieltoon).Saako kysyä että kuinka kovapäinen pitää olla että moiseen suoritukseen onnistuu?
pp.inet.fiEi :D
Tuo on paljon kilometrejä ja vahinkoja sattuu, mutta kyllä siinä on riskejä varmaan otettu jos onnistuu kortin saamaan kuivumaan. Mulla on ollut kortti 18 vuotta enkä ole saanut yhden ainutta sakkoa. En edes parkkisakkoa. En kyllä aja yhtä paljon kuin sinä, mutta enemmän kuin suomalainen keskimäärin.7,5 vuoteen ku puoli miljoonaa ajaa nii joskus saattaa kosahtaakin. Tasan kolmet sakot tuona aikana tullut mutta sehän huonolla tuurilla riittää (7km/h ylinopeus riittää rikesakkoihin ja kolme kertaa riittää ajokieltoon).
Nyt ei onneksi niin huono tuuri kuitenkaan ollut eli kortti säilyi.
Korttia en tosiaan kuivumaan saanut enkä edes sakkoa tai huomautusta tuosta keissistä, panikoin turhasta. Yhden peltipoliisisakon olen saanut vuonna 2015 ja kaksi rikesakkoa tänä vuonna, toki kaasujalkaa kannattaa keventää ettei edes niitä rikesakkoja saa.Tuo on paljon kilometrejä ja vahinkoja sattuu, mutta kyllä siinä on riskejä varmaan otettu jos onnistuu kortin saamaan kuivumaan. Mulla on ollut kortti 18 vuotta enkä ole saanut yhden ainutta sakkoa. En edes parkkisakkoa. En kyllä aja yhtä paljon kuin sinä, mutta enemmän kuin suomalainen keskimäärin.
Jaa mä kun luin että vuoden sisään sulle sattunut nuo 3 läpyskää. Tai niinhän tuolla lukee mutta niin ei vissiin olekaan käynyt7,5 vuoteen ku puoli miljoonaa ajaa nii joskus saattaa kosahtaakin. Tasan kolmet sakot tuona aikana tullut mutta sehän huonolla tuurilla riittää (7km/h ylinopeus riittää rikesakkoihin ja kolme kertaa riittää ajokieltoon).
Nyt ei onneksi niin huono tuuri kuitenkaan ollut eli kortti säilyi.
Ei, luulin että tuli kolmas mutta ei tullutkaan.Jaa mä kun luin että vuoden sisään sulle sattunut nuo 3 läpyskää. Tai niinhän tuolla lukee mutta niin ei vissiin olekaan käynyt
Onhan siinä nyt muitakin vaihtoehtoja kuin jatkuva aggressiivinen ohittelu ja alinopeus.Minä ajan n. 45 000 km vuodessa enkä ole saanut kuin muutaman parkkisakon. Maksimaaliseen nopeuteen pyrkiminen, jatkuva ohittelu yms on mun mielestä henkisesti ihan hemmetin raskasta. Koko ajan saa olla joko todella valppaana tai sitten menettämässä hermojaan kun ei pääse jatkuvasti ohi.
Jeesussaatana että sunkaltaset ihmiset vituttaa paljon liikenteessä. Jos se nopeusrajoitus on 80km/h, niin mikset voi tyrkätä vakkariisi sitä kaheksaakymppiä? Jos taas sellaista ei ole ja et osaa autosi nopeutta hallita ajamatta vittumaisesti alinopeutta, niin olisi ehkä asiallista käväistä autokoulussa kysymässä syventäviä ajontunteja.Jep, samaa mieltä. Kasikympin alueella vakkariin 80 km/h. Todellista nopeutta 75 km/h, eli saa rauhassa ajella ja ei muut hidastele edellä
Lähtee ajoissa, niin ei tarvi säheltää.
Kieltämättä ärsyttää joutua tuollaisen taakse, mutta toisaalta kun muistaa, että se 80 km/h on suurin sallittu nopeus, eikä sellaista kuin alinopeus ole edes olemassa, niin helpottaa hieman. Se on yksi suomalaisen liikennekulttuurin ongelmakohta, että nopeusrajoitusta ei mielletä niin kuin se on tarkoitettu, vaan se on olevinaan pienin sallittu nopeus mistä löytyy liikkumavaraa ylöspäin sakkorajaan asti. Jos ylinopeuden suhteen olisi nollatoleranssi, niin tuo 75 olisi ihan normaali nopeus liikenteessä.Jeesussaatana että sunkaltaset ihmiset vituttaa paljon liikenteessä. Jos se nopeusrajoitus on 80km/h, niin mikset voi tyrkätä vakkariisi sitä kaheksaakymppiä? Jos taas sellaista ei ole ja et osaa autosi nopeutta hallita ajamatta vittumaisesti alinopeutta, niin olisi ehkä asiallista käväistä autokoulussa kysymässä syventäviä ajontunteja.
Minulla on teoria, että tässä on taustalla ihan puhdas pahuus ja kusipäisyys, eli täydellinen piittaamattomuus muista ihmisistä ja heidän hyvinvoinnistaan. Tämä sama luonteenpiirre ilmenee hyvin monenlaisessa käyttäytymisessä, kuten tuo liikenteessä ilman syytä tarpeettoman hitaasti ajaminen, ahtaassa pukukopissa tavaroiden levitteleminen joka puolelle, ruuhkaisella metroasemalla liukuportaiden edessä tai muualla kriittisellä kulkureitillä jumittaminen, liukuportaiden vasemmalla kaistalla seisominen, metroon/raitiovaunuun sisään pyrkiminen ennen kuin matkustajat ovat päässeet ulos, eli oven tukkiminen ja kaikkien kulun hidastaminen.Ja voihan tähän toki lisätä topikinmukaisen kysymyksen: Miksi ei voi kaupan kassalla toimia ennakoiden? Maksu kuitenkin pitää suorittaa ja kaikki sen tietävät etukäteen.