Tyhmien kysymysten kerho

Onko kukaan onnistunut puhumaan ajokieltoa pois jos on saanut kolmet rikesakot esimerkiksi lievästä ylinopeudesta vuoden sisään?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan onnistunut puhumaan ajokieltoa pois jos on saanut kolmet rikesakot esimerkiksi lievästä ylinopeudesta vuoden sisään?
Itse en onnistunut. Eikä onnistunu Aurinkokuningaskaan, ja hän on sentään ajanut autoa vuodesta 1968, kolaroimatta edes Jopon kanssa.

Valmistaudu henkisesti hyppäämään bussiin köyhien sekaan.

Saako kysyä että kuinka kovapäinen pitää olla että moiseen suoritukseen onnistuu?
7,5 vuoteen ku puoli miljoonaa ajaa nii joskus saattaa kosahtaakin. Tasan kolmet sakot tuona aikana tullut mutta sehän huonolla tuurilla riittää (7km/h ylinopeus riittää rikesakkoihin ja kolme kertaa riittää ajokieltoon).

Nyt ei onneksi niin huono tuuri kuitenkaan ollut eli kortti säilyi.

7,5 vuoteen ku puoli miljoonaa ajaa nii joskus saattaa kosahtaakin. Tasan kolmet sakot tuona aikana tullut mutta sehän huonolla tuurilla riittää (7km/h ylinopeus riittää rikesakkoihin ja kolme kertaa riittää ajokieltoon).

Tuo on paljon kilometrejä ja vahinkoja sattuu, mutta kyllä siinä on riskejä varmaan otettu jos onnistuu kortin saamaan kuivumaan. Mulla on ollut kortti 18 vuotta enkä ole saanut yhden ainutta sakkoa. En edes parkkisakkoa. En kyllä aja yhtä paljon kuin sinä, mutta enemmän kuin suomalainen keskimäärin.

Tuo on paljon kilometrejä ja vahinkoja sattuu, mutta kyllä siinä on riskejä varmaan otettu jos onnistuu kortin saamaan kuivumaan. Mulla on ollut kortti 18 vuotta enkä ole saanut yhden ainutta sakkoa. En edes parkkisakkoa. En kyllä aja yhtä paljon kuin sinä, mutta enemmän kuin suomalainen keskimäärin.
Korttia en tosiaan kuivumaan saanut enkä edes sakkoa tai huomautusta tuosta keissistä, panikoin turhasta. Yhden peltipoliisisakon olen saanut vuonna 2015 ja kaksi rikesakkoa tänä vuonna, toki kaasujalkaa kannattaa keventää ettei edes niitä rikesakkoja saa.

Jaa mä kun luin että vuoden sisään sulle sattunut nuo 3 läpyskää. Tai niinhän tuolla lukee mutta niin ei vissiin olekaan käynyt :)

Minä ajan n. 45 000 km vuodessa enkä ole saanut kuin muutaman parkkisakon. Maksimaaliseen nopeuteen pyrkiminen, jatkuva ohittelu yms on mun mielestä henkisesti ihan hemmetin raskasta. Koko ajan saa olla joko todella valppaana tai sitten menettämässä hermojaan kun ei pääse jatkuvasti ohi.

Jep, samaa mieltä. Kasikympin alueella vakkariin 80 km/h. Todellista nopeutta 75 km/h, eli saa rauhassa ajella ja ei muut hidastele edellä

Lähtee ajoissa, niin ei tarvi säheltää.

Minä ajan n. 45 000 km vuodessa enkä ole saanut kuin muutaman parkkisakon. Maksimaaliseen nopeuteen pyrkiminen, jatkuva ohittelu yms on mun mielestä henkisesti ihan hemmetin raskasta. Koko ajan saa olla joko todella valppaana tai sitten menettämässä hermojaan kun ei pääse jatkuvasti ohi.
Onhan siinä nyt muitakin vaihtoehtoja kuin jatkuva aggressiivinen ohittelu ja alinopeus. :rolleyes:
Minä ajan mielelläni maksimaalista (sallittua) nopeutta vakkarilla mutta en tietenkään ohittele, jos on paljon liikennettä. Jonossa ajan sen mitä muutkin, jonossa ohittamisessa ei ole mitään järkeä. Mutta, jos tulee yksi - kaksi selvästi hitaammin liikkuvaa autoa eteen niin en jää taakse, enkä varsinkaan jos matkaa on vielä satoja kilometrejä. (Ei minua stressaa satunnainen ohittaminen millään tavalla.) Jos eteen sattuu suht järkevää vauhtia ajava, voin hyvin jäädä taakse ajamaan.
Ajan vuodessa 45.000-50.000 km. En ole saanut ylinopeussakkoja ja tiedän auton todellisen nopeuden niin, että vaikka ajan mittarin mukaan "ylinopeutta", ei ole tarvetta hiljennellä kameroihin tai vastaan ajavien poliisien vuoksi. Eli ei tarvitse erityisemmin "olla valppaanakaan."

Viimeksi muokattu:
Jep, samaa mieltä. Kasikympin alueella vakkariin 80 km/h. Todellista nopeutta 75 km/h, eli saa rauhassa ajella ja ei muut hidastele edellä

Lähtee ajoissa, niin ei tarvi säheltää.
Jeesussaatana että sunkaltaset ihmiset vituttaa paljon liikenteessä. Jos se nopeusrajoitus on 80km/h, niin mikset voi tyrkätä vakkariisi sitä kaheksaakymppiä? Jos taas sellaista ei ole ja et osaa autosi nopeutta hallita ajamatta vittumaisesti alinopeutta, niin olisi ehkä asiallista käväistä autokoulussa kysymässä syventäviä ajontunteja.

Jeesussaatana että sunkaltaset ihmiset vituttaa paljon liikenteessä. Jos se nopeusrajoitus on 80km/h, niin mikset voi tyrkätä vakkariisi sitä kaheksaakymppiä? Jos taas sellaista ei ole ja et osaa autosi nopeutta hallita ajamatta vittumaisesti alinopeutta, niin olisi ehkä asiallista käväistä autokoulussa kysymässä syventäviä ajontunteja.
Kieltämättä ärsyttää joutua tuollaisen taakse, mutta toisaalta kun muistaa, että se 80 km/h on suurin sallittu nopeus, eikä sellaista kuin alinopeus ole edes olemassa, niin helpottaa hieman. Se on yksi suomalaisen liikennekulttuurin ongelmakohta, että nopeusrajoitusta ei mielletä niin kuin se on tarkoitettu, vaan se on olevinaan pienin sallittu nopeus mistä löytyy liikkumavaraa ylöspäin sakkorajaan asti. Jos ylinopeuden suhteen olisi nollatoleranssi, niin tuo 75 olisi ihan normaali nopeus liikenteessä.

Mutta aika pitkälti tämä liittyy siihen miten paljon ihmiset kuvittelevat säästävänsä aikaa ajamalla pientä ylinopeutta. Aika harva on ikinä ajan säästöään laskenut ja ne jotka ovat, ovat lopettaneet parin km/h:n "alinopeudesta" stressaamisen. Siinä haetaan enemmänkin sitä nopealta tuntuvaa matkantekoa kuin oikeaa ajansäästöä. Tuolla liikenteessä kun katselee, niin moni ohitus on hyvinkin epälooginen ja täysin tunteella vedetty vailla mitään järjen käyttöä.

Kieltämättä hieman hymyilytti miten tulin tällä viikolla ohitetuksi. 70 km/h alue muuttuu 80 km/h alueeksi ja kaistoja on kaksi samaan suuntaan. Yleensä en edes nosta nopeutta kahdeksaankymppiin, koska poistun liittymästä 600 metrin päästä. (Ajan säästö neljä sekuntia) Mutta tällä kertaa lipsahti mittariin 82 km/h mikä on todellista ihan tasan suurin sallittu. Takaluukussa roikkui auto joka lähtikin kohta ohi, palasi omalle kaistalleen ja suoraan sinne liittymään mihin minäkin olin menossa. Ajelin sitten sen perässä jokusen kilometrin kunnes tiemme erkanivat.

Onhan toki niin, että alle sallitun ajava on helpompi ohittaa.

Henkilökohtaisesti en laske säästettyjä sekunteja. Sattuu vain olemaan miellyttävämpää ajaa tyhjällä tiellä. Jos tie on täynnään jonoa, ei ohittamisesta ole tuossa mielessä "hyötyä". Silloin kökötän.

Tykkäisin maailmasta vielä enemmän, jos kaikenlaisen vitkastelun ja tupeksimisen saisi poistettua, esim. kaupan kassalla maksuvälineen kaivamisen aloittaminen vasta, kun kassahenkilö on ilmoittanut tarvittavien oravannahkojen määrän.

Ja voihan tähän toki lisätä topikinmukaisen kysymyksen: Miksi ei voi kaupan kassalla toimia ennakoiden? Maksu kuitenkin pitää suorittaa ja kaikki sen tietävät etukäteen.

Ja voihan tähän toki lisätä topikinmukaisen kysymyksen: Miksi ei voi kaupan kassalla toimia ennakoiden? Maksu kuitenkin pitää suorittaa ja kaikki sen tietävät etukäteen.
Minulla on teoria, että tässä on taustalla ihan puhdas pahuus ja kusipäisyys, eli täydellinen piittaamattomuus muista ihmisistä ja heidän hyvinvoinnistaan. Tämä sama luonteenpiirre ilmenee hyvin monenlaisessa käyttäytymisessä, kuten tuo liikenteessä ilman syytä tarpeettoman hitaasti ajaminen, ahtaassa pukukopissa tavaroiden levitteleminen joka puolelle, ruuhkaisella metroasemalla liukuportaiden edessä tai muualla kriittisellä kulkureitillä jumittaminen, liukuportaiden vasemmalla kaistalla seisominen, metroon/raitiovaunuun sisään pyrkiminen ennen kuin matkustajat ovat päässeet ulos, eli oven tukkiminen ja kaikkien kulun hidastaminen.

Näitä esimerkkejä on aivan lukemattomasti, ja tällaista käytöstä ei nähdäkseni selitä mikään muu kuin se, että kyseinen ihminen ei ole vain koskaan uhrannut sekuntiakaan elämästään siihen, että olisi miettinyt miten hänen oma toimintansa vaikuttaa muihin ihmisiin. Tällaiset ihmiset ovat läpeensä pahoja sosiopaatteja, ja oikeastaan ainoa järkevä tapa sivistyneessä yhteiskunnassa toimia tällaisten kanssa, olisi karkottaa heidät pysyvästi jonnekin autiolle saarelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom