Tyhmien kysymysten kerho

(edit. mietin, että tällä elämänkokemuksella olisin odottanut liiallisen mikrottamisen aiheuttavan ehkä marjojen räjähtämisen enkä sinisiä salamoita ja kärähtäneen metallin hajua)
Minä olisin sinuna vilkaissut herukoiden sekaan. Siellähän olisi saattanut olla vaikka patruunoita jossain pakkastestissä.

Hyvä että ei räjähtänyt.

Tää herukkahomma tuli kyllä ihan uutena, että noin voi käydä. Eikö siis jääpalaakaan voi mikrottaa sulaksi ilman salamointia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten hermafrodiitti lausutaan? Herm-afrodiitti vai herma-frodiitti. Huomasin että olen itse lausunut sen aina herma-afrodiitti, mutta nyt tuli oikea kirjoitusasu Baldaccin kirjassa vastaan ja sitten on loppupäivän vaivannut miten se lausutaan. Päädyin lausumaan herma-frodiitti, mutta sitten aloin miettiä että englanniksi lausuisin herm-afrodite enkä ole enää varma.

Miten hermafrodiitti lausutaan? Herm-afrodiitti vai herma-frodiitti. Huomasin että olen itse lausunut sen aina herma-afrodiitti, mutta nyt tuli oikea kirjoitusasu Baldaccin kirjassa vastaan ja sitten on loppupäivän vaivannut miten se lausutaan. Päädyin lausumaan herma-frodiitti, mutta sitten aloin miettiä että englanniksi lausuisin herm-afrodite enkä ole enää varma.
Sehän lausutaan tietysti hermafrodiitti ilman sen kummempaa painotusta, mutta se mistä sanoista se tulee, on periaatteessa herm-afrodiitti, koska Wikipedia kertoo näin:

"The term derives from the Latin: hermaphroditus, from Ancient Greek: ἑρμαφρόδιτος, translit. hermaphroditos, which derives from Hermaphroditus (Ἑρμαφρόδιτος), the son of Hermesand Aphrodite in Greek mythology"

Sehän lausutaan tietysti hermafrodiitti ilman sen kummempaa painotusta, mutta se mistä sanoista se tulee, on periaatteessa herm-afrodiitti, koska Wikipedia kertoo näin:

"The term derives from the Latin: hermaphroditus, from Ancient Greek: ἑρμαφρόδιτος, translit. hermaphroditos, which derives from Hermaphroditus (Ἑρμαφρόδιτος), the son of Hermesand Aphrodite in Greek mythology"
Ehdin kysyä tätä ongelmaa naiselta joka on lääkäri ja lopulta me kuunneltiin jostain googlen lausujalta ja ongelma oli tosiaan siinä että se tavutetaan suomeksi ja englanniksi eri kohtaan. Eli se oli englanniksi lausuttuna herm-afrodite ja suomeksi herma-frodiitti. Toivottavasti teen tällä tiedolla joskus jotain.

Viikon tai kaks nyt ainakin.

Kun haisee, maistuu tai näyttää epämääräisellä ne on pilalla. Siihen saakka suuta kohti.
Juuuuuu. Ei oo pakastinta mulla kun ei oo oikein käyttöä paitsi nyt ajattelin smoothieen lisätä mustikoita niin sillä vain kyselen. 3 päivää ne korkeintaan olis jääkaapissa

Joskus mietin että tuntuuko 100kg penkatessa kaikille samalta, ja jotkut vain ovat vahvempia ja voivat sen punnertaa ylös. No nyttemmin sen hahmottaa paremmin että vaikka 100kg on kaikille 100kg, niin sen liikuttelu taitaa olla enemmänkin kiinni prosentuaalisesta voimantuotosta, eli se "ei paina kaikille yhtä paljon".

Mutta nyt mietin tässä uutta asiaa kun mulla on eeppisen surkea aineenvaihdunta, mutta silti vaikka voin syödä todella vähän, niin en koe tekeväni nälkäkuolemaa kuin joskus. Niin ajattelin jos söisin vaikka 3000kcal ja joku päivä jäisi vaikka 500kcal vajaaksi niin olisiko ihan mieletön nälkä? Joskus olen tietty itsekin bulkannut about tuolla 3000kcal ja syöminen "puhtaasti" oli ihan järjetöntä riisin ja kanan sirkusta ja ei todellakaan ollut nälkä koskaan. Mutta mietin lähinnä ihmisiä joilla tuo on normaali kulutus että kai se nälkä tuntuu sitten kovana kun aivoistahan (tai aivokemiasta) nälässä on kyse suurimmalta osalta.

Tyhmä kysymys siksi että tiedän kyllä että esim 10,000kcal syövät hyvin lihavat ihmiset (esimerkiksi) varmasti tuntevat aitoa nälkää jos lähdetään kaloreita laskemaan. Tuntuu vain hassulta miten mieletön ero voi olla kahdella lähes saman kokoisella kaverilla, lähes samoilla päivittäisillä aktiviteeteilla.

Ehdin kysyä tätä ongelmaa naiselta joka on lääkäri ja lopulta me kuunneltiin jostain googlen lausujalta ja ongelma oli tosiaan siinä että se tavutetaan suomeksi ja englanniksi eri kohtaan. Eli se oli englanniksi lausuttuna herm-afrodite ja suomeksi herma-frodiitti. Toivottavasti teen tällä tiedolla joskus jotain.
Tavutuksessa tuossa voikin pieni ongelma tulla, mutta onko sillä muuten mitään väliä? Mun miehestähän sitä ei lausuta herm-afrodiitti eikä herma-frodiitti, vaan hermafrodiitti ilman mitään tauotusta. Se on sitten asia erikseen mihin tavallaan katkaiset nuo sanat omassa päässäsi.

Joskus mietin että tuntuuko 100kg penkatessa kaikille samalta, ja jotkut vain ovat vahvempia ja voivat sen punnertaa ylös. No nyttemmin sen hahmottaa paremmin että vaikka 100kg on kaikille 100kg, niin sen liikuttelu taitaa olla enemmänkin kiinni prosentuaalisesta voimantuotosta, eli se "ei paina kaikille yhtä paljon".

Mutta nyt mietin tässä uutta asiaa kun mulla on eeppisen surkea aineenvaihdunta, mutta silti vaikka voin syödä todella vähän, niin en koe tekeväni nälkäkuolemaa kuin joskus. Niin ajattelin jos söisin vaikka 3000kcal ja joku päivä jäisi vaikka 500kcal vajaaksi niin olisiko ihan mieletön nälkä? Joskus olen tietty itsekin bulkannut about tuolla 3000kcal ja syöminen "puhtaasti" oli ihan järjetöntä riisin ja kanan sirkusta ja ei todellakaan ollut nälkä koskaan. Mutta mietin lähinnä ihmisiä joilla tuo on normaali kulutus että kai se nälkä tuntuu sitten kovana kun aivoistahan (tai aivokemiasta) nälässä on kyse suurimmalta osalta.

Tyhmä kysymys siksi että tiedän kyllä että esim 10,000kcal syövät hyvin lihavat ihmiset (esimerkiksi) varmasti tuntevat aitoa nälkää jos lähdetään kaloreita laskemaan. Tuntuu vain hassulta miten mieletön ero voi olla kahdella lähes saman kokoisella kaverilla, lähes samoilla päivittäisillä aktiviteeteilla.

En tiedä mistä johtuu, mutta mulle 60kg lämmittelypainot ja 100kg sarjapainot painavat yhtä paljon. Tosin 100kg ei nouse edes telineiltä ilman apua. 130kg tuntuu yllättävän vähän enemmän painavalta, mutta ei nouse kertaakaan :hyper:

Dietti on ehkä huono vertaus koska siihen vaikuttaa syy miksi tekee niin paljon.
Jos jostain syystä joudut siihen vasten tahtoasi niin varmasti tuntuu karmealta nälältä mutta jos on motivaatiota niin ei varmasti yhtä pahalta?
Mulla on niin surkea aineenvahdunta että nyt aloitin rynnäkködietin ja kalorit on varmaan alle 1800, onhan tässä nälkä mutta ns. offikalorit on 2500 niin eipä se kovin iso ero oli, paitsi prosentuaalisesti.

Showpaini, mites toi homma nyt toimii, kuka sen päättää voitatko vai häviätkö, menestytkö vai et? Mitä jos ei haluakkaan hävitä ja päättää kesken ottelun lyödä ihan oikein kunnolla, taju pois? Ihan vain mietin asiaa nähtyäni jonku Lesnarin "ottelun" tuubista. En ymmärrä.

Showpaini, mites toi homma nyt toimii, kuka sen päättää voitatko vai häviätkö, menestytkö vai et? Mitä jos ei haluakkaan hävitä ja päättää kesken ottelun lyödä ihan oikein kunnolla, taju pois? Ihan vain mietin asiaa nähtyäni jonku Lesnarin "ottelun" tuubista. En ymmärrä.
Käsikirjoitettujahan noi on etukäteen. Eli kuka siellä nyt niistä päättääkään on se "käsikirjoittaja". Toi näytteleminen on niiden työtä ihan samalla tavalla kuin jossain teatterissa näytteleminen. Tietty toi nyt on paljon fyysisempää.

En tiedä mistä johtuu, mutta mulle 60kg lämmittelypainot ja 100kg sarjapainot painavat yhtä paljon. Tosin 100kg ei nouse edes telineiltä ilman apua. 130kg tuntuu yllättävän vähän enemmän painavalta, mutta ei nouse kertaakaan :hyper:
Miksi olet kokeillut 130 kiloa jos et yksin saa satkua telineistä?

Eikai mun tilinumerolla kukaan saa tehtyä mitään harmia mulle? Asun Thaimaassa, laitoin yhteen bangkokin ryhmään myynti ilmoituksen eräästä tavarasta jonka halusin myydä. Muhun sit otti yhteyttä joku jenkkinainen joka haluais sen tyttärelleen ostaa mutta mun pitäisi se usaan postittaa. No, ei kai siinä mitää ilmoitin tietty heti että mitään en sinne postita ennenkun massit oot mun tilille siirtäny et ihan susta kiinni tää homma. Sanoi ok, kysyi sitten tosi tarkasti mun tilinumeron, pankin nimen, tilin omistajan nimen eli mun ja summan minkä siirtää. Kerroin ne, mutta vasta siinä vaiheessa sit tajusin tsekata sen profiilin ja heti huomasin sen olevan feikkiprofiili ja muutenkin ihmetytti alussa, että miks joku jenkki selailis bangkokin myyntisivua.

Eli aloin vaan miettimään, kun oli feikkiprofiili niin haiskahtaako tuossa joku homma? Mulla on täällä Thaimaassa kaksi thaikku pankkitiliä ja toki annoin sille tuon ns. kakkostilin tiedot joka nyt tyhjillään ja jota muutenkaan en ole aikoihin käyttänyt. Maalaisjärjellä mietin, että ei kukaan mun tilinumerolla mitään tee, mutta kun feikkiprofiili niitä kyselee niin alko mietityttämään.

Lumihiutale symboli on todennäköisesti ns. pikapakastus. Eli jos laitat paljon tavaraa pakkaseen niin voit painaa siitä hiutaleesta, jolloin oranssivalo syttyy ja tavarat jäätyy nopeammin. Vasemman puoleinen symboli on todennäkösesti joku häiriövalo tms. Syttyy muistaakseni sillon, jos lämpötila on liian alhanen. Keskimmäisestä en tiiä. Googlaa kyseisen vehkeen merkillä niin varmaan löydät.

Joo jatko toimimista ihan normisti, vaikken tehny mitää. Kätevää kyl, ku tommonen hälytysääni. Varmaan tuli just siitä, jos lämpötila alkanu tippuun liikaa.
Mä en nyt millään haluaisi olla näsäviisas, mutta vaikka miten yritän vastustella, on ihan pakko kysyä oletko nyt ihan varma, että pakastin ilmoittaa siitä jos lämpötila TIPPUU liikaa kun ovi on auki?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom