Tyhmien kysymysten kerho

Tammoisen isa loysi kalastusreissun varrelta. Osaiskohan kukaan arvata mika tuon kiven kayttotarkoitus on ollut ja onko tuo ihmisen tekema vai ei? Kiven toinen puoli on ihan silea ja reunat tuntuvat pyoristetylta. Kivi sopii todella mukavasti kammenelle.

kivi2.png
kivi1.png

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun haette autoja Saksasta, millä maksatte siellä jengille? Siis lähinnä mitkä elektroniset palvelut käytössä.

Kuinkakohan paikkansa pitäviä nuo kaikki netissä myytävät DNA testit ovat jolla voit tietää mistä juuresi ovat peräisin?

Millä rahoituksella porukka ostaa auton? Siis lähinä ihmettelen että kuin liikenteessä näkyy että isolla osalla on tommosia 40 tonnin autoja niin otetaanko siihen laina vai osamaksu vai laittaako porukka ihan tosissaan omaa käteistä
Nii pljo haisemaan?

Millä rahoituksella porukka ostaa auton? Siis lähinä ihmettelen että kuin liikenteessä näkyy että isolla osalla on tommosia 40 tonnin autoja niin otetaanko siihen laina vai osamaksu vai laittaako porukka ihan tosissaan omaa käteistä
Nii pljo haisemaan?
Mä ihmettelen tosi usein miten ihmisillä on varaa uudehkoihin ok-taloihin ja uusiin autoihin, usein jopa parikin autoa perheessä.
Yksi kaveri kerran tuumasi ettei kaikilla olekkaan, ne odottelee perintöä millä sitten maksella. Heittohan se oli mutta kuitenkin, en voi ymmärtää miten ns. tavallisilla ihmisillä jotka on kaupan kassoina ja varastomiehinä yms. ei niin isopalkkaisissa duuneissa riittää raha moisiin.

Mä ihmettelen tosi usein miten ihmisillä on varaa uudehkoihin ok-taloihin ja uusiin autoihin, usein jopa parikin autoa perheessä.
Yksi kaveri kerran tuumasi ettei kaikilla olekkaan, ne odottelee perintöä millä sitten maksella. Heittohan se oli mutta kuitenkin, en voi ymmärtää miten ns. tavallisilla ihmisillä jotka on kaupan kassoina ja varastomiehinä yms. ei niin isopalkkaisissa duuneissa riittää raha moisiin.

Mä olen miettiny just samaa. Tuntuu että joka toisella vasta rakennetun ok-talon pihalla kaksi vähintään 30k€ autoja, ja mönkkärit ym päälle. Ja ihan perustöissä olevaia ihmisiä.

Eihän tuollaista 30k€ autoa nyt kovin kauaa maksa pois jos sen rahoituksella ottaa. Sit kun sen ekan uuden auton on maksanu pois, niin kalliimpaan vaihtaminen käy helpommin :LOL:

Eihän tuollaista 30k€ autoa nyt kovin kauaa maksa pois jos sen rahoituksella ottaa. Sit kun sen ekan uuden auton on maksanu pois, niin kalliimpaan vaihtaminen käy helpommin :LOL:
Ei toki kauaa mutta esim. 1000 euron kuukausierällä ilman kuluja vaikka omalla 6000e osuudella maksaa vain 30kk eli 2.5 vuotta ja 500 euron kuukausierällä 500e/kk ja kun se on maksettu niin auton arvo on taas se 6000e ja sama ralli alkaa alusta?
Enpä jaksa uskoa että ns. taviksilla on asuntolainojen sekä muiden kulujen jälkeen paljoa enempää kuin 500e/kk + korot ja kulut maksaa autoa.

Tuli kyllä mieleen ex-vaimo joka oli melko materialisti ja sanoi että sejase pariskunta ajaa uudella autolla, maksaa van 400e/kk siitä eli ei paljoa mitään.
Ei sen puoleen, kyllä minäkin mielelläni ajaisin hienolla uudella autolla mutta en niin paljoa sitä himoitse että se ajaisi kaiken muun eteen.

Ei toki kauaa mutta esim. 1000 euron kuukausierällä ilman kuluja vaikka omalla 6000e osuudella maksaa vain 30kk eli 2.5 vuotta ja 500 euron kuukausierällä 500e/kk ja kun se on maksettu niin auton arvo on taas se 6000e ja sama ralli alkaa alusta?
Enpä jaksa uskoa että ns. taviksilla on asuntolainojen sekä muiden kulujen jälkeen paljoa enempää kuin 500e/kk + korot ja kulut maksaa autoa.

Tuli kyllä mieleen ex-vaimo joka oli melko materialisti ja sanoi että sejase pariskunta ajaa uudella autolla, maksaa van 400e/kk siitä eli ei paljoa mitään.
Ei sen puoleen, kyllä minäkin mielelläni ajaisin hienolla uudella autolla mutta en niin paljoa sitä himoitse että se ajaisi kaiken muun eteen.
Ei kai missään autossa noin paljoa hinta tipu :LOL: Toki paska sijoitus auto on aina. Mut jos vaikka auton takuuaikana maksaa sen pois kokonaan, niin sit voi vaihtaa uuteen. Kyl tuollaista 500e/kk erää maksaa jo aika helpolla, ellei nyt mitään ihan alinta palkkaa tienaa. Se on eri asia sit, et onko siinä mitään järkeä.

Mä ajan itse n. 300e arvoisella autolla aivan tyytyväisenä ja pistän sen 800e-1000e säästöön kuukaudessa :LOL:

Ei kai missään autossa noin paljoa hinta tipu :LOL: Toki paska sijoitus auto on aina. Mut jos vaikka auton takuuaikana maksaa sen pois kokonaan, niin sit voi vaihtaa uuteen. Kyl tuollaista 500e/kk erää maksaa jo aika helpolla, ellei nyt mitään ihan alinta palkkaa tienaa. Se on eri asia sit, et onko siinä mitään järkeä.

Mä ajan itse n. 300e arvoisella autolla aivan tyytyväisenä ja pistän sen 800e-1000e säästöön kuukaudessa :LOL:
Riippuu toki autosta mutta 25te saa jonkinlaisen perusauton uutena ja hieman parempi varusteilla on sen 35te ja hyvät autot alkaa +50te.
Ja kyllä ne autojen hinnat vaan melko nopsaan tippuu ja 5 vuodessa on lähtenyt enempi kuin puolet hinnasta, parhaillaan enempikin.
Itse en viitsi ihan satasten autolla ajaa mutta käytetty ja hintalappu siinä 10te niin sillä ajaa useemman vuoden ja aina kun ostaa ilman osareita yms. niin ei tarvii miettiä kuukausieriä.

Riippuu toki autosta mutta 25te saa jonkinlaisen perusauton uutena ja hieman parempi varusteilla on sen 35te ja hyvät autot alkaa +50te.
Ja kyllä ne autojen hinnat vaan melko nopsaan tippuu ja 5 vuodessa on lähtenyt enempi kuin puolet hinnasta, parhaillaan enempikin.
Itse en viitsi ihan satasten autolla ajaa mutta käytetty ja hintalappu siinä 10te niin sillä ajaa useemman vuoden ja aina kun ostaa ilman osareita yms. niin ei tarvii miettiä kuukausieriä.
Puolella se ehkä voikin tippua jo. Mä oon hiukan katsellu n. 5 vuotta vanhoja Seat:eja niin ne pyörii siinä 12k - 15k euron paikkeilla. Oon vitkutellu auton vaihtamista, koska toi mun vanha romu toimii ihan täydellisesti ja se on siistikin vielä kun oon pitäny sitä hyvin. Näillä keleillä vaan kaipais ilmastointia :ROFLMAO:

Tilasin Farefetch sivulta itelleni hupparin, joka olikin väärän kokoinen. Tilasin sen luottokortilla ja nyt pitäisi paita palauttaa.

Paketin mukana tuli selkeät palautusohjeet, paketti lähimpään ”ups storeen” mutta täytyykö Osuuspankille ilmoittaa jotain, koska sieltä tulee kuitenkin luottomaksu jne?

Osaako kukaan neuvoa tyhmää?

Edit.

Oletteko paljon palautellut ulkomaille takaisin väärin tulleilta vaatteita?

Meillä on 2 uutta autoa omakotitalon pihassa ja ihan tavallisia duunareita molemmat alle keskimääräisen palkansaajan tuloilla.
0% rahoitus ilman kuluja, vaihtoauto käsirahana ja 60kk maksuaika isommalla viimeisellä erällä niin jää max 300€/kk maksueräksi.
Viimeistään siinä vaiheessa kun viimeinen erä on käsillä tai takuu loppuu niin uusi auto pihaan ja sama kk maksu rullaa kokoajan.
Ei halvinta autoilua mutta meitä ei kiinnosta ajella "vanhoilla" romuilla vaan aina on takuun alainen peli alla + tiepalvelu niin ei tarvitse käsiä itse liata tai maksella korjauksia ja stressata katsastuksia.
Toistaiseksi on menty pelkillä pienillä määräaikaishuolloilla kun autoja pidetään sen verran lyhyt aika että isoja huoltoja ei tule eikä edes renkaat ehdi kulua niin että niitä pitäisi uusia.
Ja käteisellä ei missään nimessä kannata autoa ostaa kun noita oikeasti kuluttomia rahoituksia tulee aika ajoin vastaan, omat rahat pysyy sijoituksissa.
Kyllähän se välillä houkuttelisi ostaa joku tonnin Corolla mutta ei.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101

Tossa yks tutkimus, jossa treenamaton ryhmä kasvatti testolla 10 viikkoon (ka) 3,2 kg lihasmassaa. Treeni+testo -porukka kasvatti reilu 6 kg, et toki se aktiivisuus merkkaa paljon. Ihan hyvin saattaa olla jossain tutkimuksessa joku hyvällä vasteella ottanut 7 kg tekemättä mitään.

Eli kyllä noi anaboliset kasvattaa ihan itestäänkin niitä lihaksia. Esimerkiks nandrolonia (deca-durabolin, käytetään dopingina myös) käytetään lisäämään massaa (=lihaksia ja luukudosta) mm. pitkäaikaisessa vuodelevossa vaikkapa onnettomuuden jälkeen. https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1343&i=NOVARTIS_MERIGEST

Lääkkeitähän nää alkujaan on. Ei suinkaan siks, et näyttäis biitsillä hyvältä.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101

Tossa yks tutkimus, jossa treenamaton ryhmä kasvatti testolla 10 viikkoon (ka) 3,2 kg lihasmassaa. Treeni+testo -porukka kasvatti reilu 6 kg, et toki se aktiivisuus merkkaa paljon. Ihan hyvin saattaa olla jossain tutkimuksessa joku hyvällä vasteella ottanut 7 kg tekemättä mitään.

Eli kyllä noi anaboliset kasvattaa ihan itestäänkin niitä lihaksia. Esimerkiks nandrolonia (deca-durabolin, käytetään dopingina myös) käytetään lisäämään massaa (=lihaksia ja luukudosta) mm. pitkäaikaisessa vuodelevossa vaikkapa onnettomuuden jälkeen. https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1343&i=NOVARTIS_MERIGEST

Lääkkeitähän nää alkujaan on. Ei suinkaan siks, et näyttäis biitsillä hyvältä.

Kyseessä on rasvattoman massan kasvu, ei lihasmassan. 600mg testoo viikossa kerää pelkästään nestettä jo kroppaan ton 3kg. Joka myös selittää voimienkin kasvun. Vahvoilla anabolisilla voisikin saada aikaseksi jotain pientä lihaskasvua tekemättä mitään, mutta kyllä aika marginaalista on pelkällä testolla.

Kyseessä on rasvattoman massan kasvu, ei lihasmassan. 600mg testoo viikossa kerää pelkästään nestettä jo kroppaan ton 3kg. Joka myös selittää voimienkin kasvun. Vahvoilla anabolisilla voisikin saada aikaseksi jotain pientä lihaskasvua tekemättä mitään, mutta kyllä aika marginaalista on pelkällä testolla.

Totta, niinpä olikin fat fress mass tuo. Kuitenkin "the group assigned to testosterone without exercise had a significantly greater increase in the cross-sectional area of the quadriceps than the placebo-alone group"

@Vaginaattori kannattaa varmaan lähtee lukee ihan alusta vaikka hypertrofiasta. Näissä ei kannata mutuilla, menee vaan metsään ja pahasti :D

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom