Tyhmät ihmiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu
Platon (kai?) sanoi fiksusti mun mielestä:
"Kun huomaat kuinka vähän tiedät alat olla viisas" ja jostain kuultu tämäkin: "Mitä enemmän opiskelet ja tiedät, sen paremmin tiedät, ettet tiedä." :D

-"Tiedän varmasti yhden asian; etten tiedä."

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle on käynyt muutaman kerran niin, että kun olen luullut tietäväni jotain, niin aina on löytynyt joku joka palauttaa maanpinnalle. :)

Yleensä vähän aikaa vituttaa mutta sitten taas surraamaan...

maxmussel sanoi:
"Kun huomaat kuinka vähän tiedät alat olla viisas" ja jostain kuultu tämäkin: "Mitä enemmän opiskelet ja tiedät, sen paremmin tiedät, ettet tiedä." :D

Sokrateksen aikanaan sanoma:
"Tiedän vain yhden asian, sen nimittäin, etten suinkaan ole viisas ja juuri siinä olen teitä viisaampi."

toinen hyvä:
"Knowing is good but understanding what you are knowing is much better."

maxmussel sanoi:

Tällainen oikeasti järkevä mietelause löytyi joskus jostakin vitsikirjasta:

Se, joka ei tiedä mitään ja tietää että ei tiedä mitään, tietää enemmän kuin se, joka ei tiedä mitään, eikä tiedä että ei tiedä mitään.

Kyllä nyt itse lähden siitä, että jokainen amis ja jopa ammattikorkeankin käynyt on täysin pönttö ja muutenkin ääliö. Vain ja ainoastaan akateemisen loppututkinnon suorittanut hyyppä voi olla edes jollain tavalla älykäs ja ehkä hieman viisaskin. Jonkun nettiälykkyystestin mukaan minun äo on 176, joten taidan olla nero. Paljos teidän älykkyysosamääränne on? :kuola:

Ei helevetti. Joka jumalan kerta, kun puhutaan tyhmistä ihmisistä, niin aina keskustelu kääntyy yliopistoissa opiskeleviin ja työskenteleviin ihmisiin. On se vaan kuitenkin niin kumma, että tämä täysin ääliö porukka on kaiken tämän nykyisen kehityksen takana. Juu, ääliöitä ollaan me kaikki paitsi tietenkin se pieni fiksu vähemmistö. Me muut vaan liisaillaan tässä perässä. Hiphei!

En tottavieköön tiedä missä piireissä osa tästäkin porukasta pyörii, mutta ei ainakaan omaan tuttavapiiriini kuulu kuin pari toivotonta tapausta. Loput sakista on kyllä fiksua porukkaa omine harrastuksineen ja muine juttuineen. Suurin osa (ylläripylläri) ei kehonrakennuksesta ja siihen liittyvistä jutuista tiedä yhtikäs mitään, mutta mitä ihmeen väliä sillä on? Ei kukaan minuakaan sen tyhmempänä pidä kuin olen, vaikka olen suhteellisen käsi esmes liidokkien liimaamisessa. Arvosteletteko te tosiaan tyyppejä sen mukaan, mitä ne osaa? Itse annan arvoa immeisen älykkyydelle vasta siinä vaiheessa, kun mitataan oppimis- ja ongelmanratkaisukykyä. Viisaus tulee sitten vasta kokemuksen myötä ja kokemattomuudesta ei pitäisi sanktiota ja funktiota jaella. Ihme kitinää. :jahas:

hyppyrotta sanoi:
Vain ja ainoastaan akateemisen loppututkinnon suorittanut hyyppä voi olla edes jollain tavalla älykäs ja ehkä hieman viisaskin. Jonkun nettiälykkyystestin mukaan minun äo on 176, joten taidan olla nero. Paljos teidän älykkyysosamääränne on? :kuola:

Ei helevetti. Joka jumalan kerta, kun puhutaan tyhmistä ihmisistä, niin aina keskustelu kääntyy yliopistoissa opiskeleviin ja työskenteleviin ihmisiin. On se vaan kuitenkin niin kumma, että tämä täysin ääliö porukka on kaiken tämän nykyisen kehityksen takana. Juu, ääliöitä ollaan me kaikki paitsi tietenkin se pieni fiksu vähemmistö. Me muut vaan liisaillaan tässä perässä. Hiphei!

En tottavieköön tiedä missä piireissä osa tästäkin porukasta pyörii, mutta ei ainakaan omaan tuttavapiiriini kuulu kuin pari toivotonta tapausta. Loput sakista on kyllä fiksua porukkaa omine harrastuksineen ja muine juttuineen. Suurin osa (ylläripylläri) ei kehonrakennuksesta ja siihen liittyvistä jutuista tiedä yhtikäs mitään, mutta mitä ihmeen väliä sillä on? Ei kukaan minuakaan sen tyhmempänä pidä kuin olen, vaikka olen suhteellisen käsi esmes liidokkien liimaamisessa. Arvosteletteko te tosiaan tyyppejä sen mukaan, mitä ne osaa? Itse annan arvoa immeisen älykkyydelle vasta siinä vaiheessa, kun mitataan oppimis- ja ongelmanratkaisukykyä. Viisaus tulee sitten vasta kokemuksen myötä ja kokemattomuudesta ei pitäisi sanktiota ja funktiota jaella. Ihme kitinää. :jahas:

Voiko netissä olevista testeistä saada jotain muuta kuin 176? :) (joo... ymmärsin sarkasmin)
Olen itse samoilla linjoilla siinä, että koulutus ei vaikuta kokonaisuuteen, vaan jokaisella on omat taitonsa. Tässä threadissa nyt juttu lähti siitä liikkeelle miksei fiksut ihmiset osaa olla arvostelematta asioita, joista he eivät tiedä hevon kuttuakaan? Puhuisivat asioista joista on tietoa tai olisivat hiljaa..

Aiheeseen sopiva aforismi:
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubts."
-Rami Belson-

...ja vielä yksi:
"Ero viisaan ja älykkään välillä on se, että nuorena voit olla älykäs, mutta viisas vasta vanhana."

hyppyrotta sanoi:
Ei helevetti. Joka jumalan kerta, kun puhutaan tyhmistä ihmisistä, niin aina keskustelu kääntyy yliopistoissa opiskeleviin ja työskenteleviin ihmisiin. On se vaan kuitenkin niin kumma, että tämä täysin ääliö porukka on kaiken tämän nykyisen kehityksen takana.

Pieni välihuomautus osin osuvaan vuodatukseen: suurinta kehitystä melkein alalla kuin alalla tapahtuu yrityksissä, joista uusi tieto sitten pikkuhiljaa valuu myös oppilaitoksiin kuten yliopistoihin ja yliopistot sitten kenties kouluttavat sillä vanhentuneella perustiedolla uusia uuden kehittelijöitä yrityksiin.

Eli mielestäni yliopistoissa opiskelevien ja työskentelevien niputtaminen jonkinmoisiksi uuden tiedon airuiksi lienee jotakuinkin 50+ vuotta vanhaa tietoa - olet tainnut oppia tuon tiedonjyväsen jossakin akateemisessa oppilaitoksessa, siellä minä ainakin moista olen viimeksi kuullut? Merkittävillä oivalluksilla on myös merkittävä kaupallinen potentiaali ja harva on niin tyhmä että ei mielummin korjaisi rahoja pois & siirtyisi kehittelemään ideaansa yltäkyltäisemmän resurssikattauksen ääreen akateemisissa ympyröissä pölyttymisen sijaan.

Aiemmissa kommenteissa tuli myös muutama paikkansa pitävä huomio akateemisten helposta leimautumisesta retardeiksi: ympyröissä pyörii huomattavasti mediaanikansalaisia enemmän sosiaalisesti kyvyttömiä + jos joku valmistuu 27+ vuotiaana työelämään niin totta helvetissä hän on sitten työpaikalle tupsahtaessaan yhtä pihalla kuin se 19 vuotias, joka aloitti työelämänsä 8 vuotta aiemmin. Ei ihme jos siinä sitten akateemiset leimautuvat tampioiksi, kun kolmeakymmentä hipovalle saa olla kädestä pitäen perusperusperusasioita ihan jokapäiväisistä rutiineista selostamassa.

IronMind sanoi:
ympyröissä pyörii huomattavasti mediaanikansalaisia enemmän sosiaalisesti kyvyttömiä + jos joku valmistuu 27+ vuotiaana työelämään niin totta helvetissä hän on sitten työpaikalle tupsahtaessaan yhtä pihalla kuin se 19 vuotias, joka aloitti työelämänsä 8 vuotta aiemmin. Ei ihme jos siinä sitten akateemiset leimautuvat tampioiksi, kun kolmeakymmentä hipovalle saa olla kädestä pitäen perusperusperusasioita ihan jokapäiväisistä rutiineista selostamassa.
No totta hemmetissä vie oman aikansa totuttautua työpaikan rutiineihin, mutta et kai tosissasi väitä että tuo 27-vuotiaaksi opiskellut on työt aloittaessaan samalla viivalla kuin 19-vuotias perus-/ammattikoulupohjalta töihin tullut. Jos näin todellakin on, niin silloin tämän yliopistosta valmistuneen kannattaa katsella parempia hommia.

Näin pikaisesti laskettuna Suomessa korkeakoulusta valmistuvat ovat käyneet koulua yhteensä noin 15-17 vuotta. Tuohon aikaan mahtuu jos jonkinmoista ryhmätyötä ja projektia ja muuta sosiaalista kanssakäymistä. Vastoin peruskoulupohjalta lähtevien lippalakkipäiden keskuudessa vallitsevaa käsitystä, yliopistokaan ei ole paikka, jossa voi täysin käpertyä kuoreensa ja kirjastossa nyhväämällä saada ne lähes 200 opintoviikkoa. En usko, että kenenkään sosiaaliset taidot ainakaan huononevat tuona aikana.

Yliopistossa opiskelevilla on kyllä taipumusta liikkua toistensa seurassa myös vapaa-aikana ja tämä tietysti voi pidemmän päälle kaventaa maailmankatsomusta, sillä yliopistossa opiskelevia kiinnostaa huomattavasti ns.mediaanikansalaista vähemmän esim.Toyota Corollan Amis 500-subbarit ja lisävalot. :kuola: :zzzz:

Joku voi olla professori yliopistossa, joku toinen voi olla nero autojen kanssa tai vaikka nyrkkeilykehässä.
Sitten joku autistinen voi selvittää päässä aivan uskomattomia matemaattisia ongelmia, mutta hyvä että selviää itsekseen edes wc:ssä.

Voisiko olla kyse vaan siitä, mihin/miten ne resurssinsa suuntaa?

Toista on helppo pitää tyhmänä, jos se ei ole perehtynyt juuri sinun alaasi.

edit/ ja todettakoon, että vitun tyhmä pitää ollakin, jos alkaa mollaamaan kunnon treenaamista, vaikka ei tiedä asiasta mitään.

demoni sanoi:
Joku voi olla professori yliopistossa, joku toinen voi olla nero autojen kanssa tai vaikka nyrkkeilykehässä.
Sitten joku autistinen voi selvittää päässä aivan uskomattomia matemaattisia ongelmia, mutta hyvä että selviää itsekseen edes wc:ssä.

Voisiko olla kyse vaan siitä, mihin/miten ne resurssinsa suuntaa?

Tietysti toisilla ihmisillä on enemmän resursseja, mutta puhut asiaa. Esim. naiset ovat neroja pyykinpesemisessä, eri lämpötiloja, pesuaineita, jopa huuhteluaineita käytetään. Pesuohjelmista löytyy vankka tietoa ja pestävät pyykit lajitellaan värin mukaan. Pestyt vaatteet käsitellään kuumalla raudalla ja jollain "mankelilla". Minulle täysin käsittämätöntä.

Pecman sanoi:
Yliopistossa opiskelevilla on kyllä taipumusta liikkua toistensa seurassa myös vapaa-aikana ja tämä tietysti voi pidemmän päälle kaventaa maailmankatsomusta, sillä yliopistossa opiskelevia kiinnostaa huomattavasti ns.mediaanikansalaista vähemmän esim.Toyota Corollan Amis 500-subbarit ja lisävalot. :kuola: :zzzz:

Niin, totta kai sitä vapaa-aikaa siunaantuu, kun roikutaan yliopiston kirjoilla vuodesta toiseen, pitäen itseään Jumala-statuksessa verrattuna muihin kuolevaisiin (niinq niihin, jotka ei ole opiskellut siisq niinq 15-17 vuotta) miettien;
Siis, niinq mä valitsen jonkun fantsun lisäkurssin, jolla mun yliopistokredibiliteetti nousee opiskelijatoveri-pyramidissä asteelle 5 ?

Mä todellakin toivon, että Pecman saat kerättyä tehokkaan yliopistoryhmän, jonka tehtävänä on pelastaa maailma, ilkeiltä ja sitäkin tyhmemmiltä toyota-corolla-amis-500subbarit-lisävalot-roskajoukoilta. :worship:

Meitä on moneen junaan ja onneksi mun lipulla ei pääse sun vaunuun!
Koska sie oot niin fiksu ja mä oon niin tyhmä. :D

Itse en varsinaisesti yliopistosta tiedä kun opiskelen kauppakorkeassa, mutta kyllähän meiltäkin noita maailmanpelastajia löytyy, jotkut olettavat pääsevänsä suunnilleen toimitusjohtajaksi heti valmistuttuaan.

Uskoisin silti, että keskimäärin suomalaiset, koulutustasoon katsomatta ovat ihan älykkäitä ja suht normaaleja ihmisiä. Ääripäiden edustajat kun saavat yleensä enemmän huomiota, vaikkei niitä määrällisesti niin paljon olekaan. Kyllähän meiltäkin silti niitä löytyy, jotka eivät paljon arvosta esim. ammattikoulutuksen tai ammattikorkean käyneitä. Eivät taida tajuta, että niiden kanssa pitää toimia kuitenkin koko loppuelämä, eikä työn arvoa voi määritellä sen mukaan minkä koulutuksen sitä tekevä ihminen on saanut. Tosin kyllä alemman koulutuksen saaneillakin vastaavaa asennevammaa löytyy yhtä paljon.

Eipä meidän koulusta sentään kriedittiä sen mukaan saa mitä kursseja on käynyt :D , mutta en itse kyllä ymmärrä niitä jotka opiskelevat 7- 10 vuotta ilman todella pätevää syytä. Ja tämä on vain oletus, mutta näyttää siltä, että jos ei löydy kavereita muuta kuin samasta koulusta niin osaa alkaa hieman irtaantumaan todellisuudesta.

Niin, ja humanistit ovat pellejä ;)

Mariko sanoi:
MISSÄÄN ei oo niin paljon pällejä, todellisesta elämästä irrotettuja ihmisiä kuin yliopistossa.

Nimimerkillä Been there...

Heh..been there too ja siellä on välillä niin himmeitä persoonia, että huh huh! :eek:

Aiheesta vielä:
Huvittavimpia on ne jotku akateemisessa hierarkiassa korkealla olevat tyypit, jotka heittelevät esim. luennoilla tai kahvipöydässä "dieettiasiantuntijalausuntoja", vaikka itsellä on huomattavia ongelmia painonsa kanssa.

Anssi Manninen sanoi:
Aiheesta vielä:
Huvittavimpia on ne jotku akateemisessa hierarkiassa korkealla olevat tyypit, jotka heittelevät esim. luennoilla tai kahvipöydässä "dieettiasiantuntijalausuntoja", vaikka itsellä on huomattavia ongelmia painonsa kanssa.

Tähän voisin kommentoida, että ei se KP Ouramakaan kehonrakentajalta näytä, mut kyllä se mun mielestä tietää aika pirun paljon kehonrakennuksesta... :kippis1:

Bamster sanoi:
Mä todellakin toivon, että Pecman saat kerättyä tehokkaan yliopistoryhmän, jonka tehtävänä on pelastaa maailma, ilkeiltä ja sitäkin tyhmemmiltä toyota-corolla-amis-500subbarit-lisävalot-roskajoukoilta. :worship:
Nooh, tarvitaanhan noitakin. Kukas muu meidän työsuhdeautot sitten muutaman vuoden päästä korjaa? :D

Mitenköhän nämä keskustelut aina väkisin kääntyvät suuntaan: "amis on paskapaikka -eipäs ole, yliopistossa on idiootteja" Itsekin olen tällä hetkellä yliopistossa, vaikka olin vielä ysiluokan alussa menossa ammattikouluun. Ei vaan keksinyt sopivaa alaa, joten lukioon hakemaan miettimisaikaa. Täytyy myöntää, että täällä on enemmän kuin tarpeeksi niitä jotka kuvittelevat, että amiksesta valmistutaan painamaan nappia esim. sorvin viereen. Jos näitä selittää vielä sellainen hieman punkero äidin mussukka, josta paistaa ettei hän ole ikinä joutunut minkäänlaista työtä tekemään, niin tekisi mieli mennä takomaan hiukan järkeä päähän. Tällainenkin nero olisi mukava nähdä hitsaamassa tai korjaamassa myöhemmässä elämän vaiheessaan lapsensa pyörää tai jotain polttomoottori radio-ohjattavaa. Tai omaa autoaan.

Joona sanoi:
Tällainenkin nero olisi mukava nähdä hitsaamassa tai korjaamassa myöhemmässä elämän vaiheessaan lapsensa pyörää tai jotain polttomoottori radio-ohjattavaa. Tai omaa autoaan.
Nyt ollaankin asian ytimessä. Jokaisella on omat vahvuutensa (toivottavasti). Esimerkiksi Erkki Tuomioja on varmasti reilusti keskivertoa älykkäämpi ihminen. Toisaalta hän on malliesimerkki sellaisestä huuhailijasta, joka ei ns.käytännön asioissa loista. Minulle on kuitenkin aivan sama, osaako Erkki vaihtaa autoonsa renkaat tai osaako hän edes ajaa autoa. Niin kauan kuin hän hoitaa ulkoministerin hommansa mallikkaasti niin minä annan hänelle :5:
Onneksi jokaista kirjaviisasta kynäniskanörttiä kohti löytyy varmasti ainakin viisi bodaavaa levyseppäleipuria. Eihän tämä meidän yhteiskunta muuten pyörisi. :kippis1:

Pecman sanoi:
Onneksi jokaista kirjaviisasta kynäniskanörttiä kohti löytyy varmasti ainakin viisi bodaavaa levyseppäleipuria. Eihän tämä meidän yhteiskunta muuten pyörisi.

Ei niin, bodareita tarvitaan aina. :D

Ai miksikö? No muuten kaikki noi mamman mussukat sais joka ilta turpiinsa ravinteleissa... :rolleyes:

Olen käynyt ammattikoulun, iltalukiota, ammattikorkean (kohta).
Taidan mennä vielä yliopistoon lukemaan tietotekniikkaa. Olen siis yhden portaan lähempänä yhteiskuntamme huippua.

Kyllä niitä pässejä sattuu joka kouluun ja työpaikalle. Sentään töissäkin ollut jo kohta kymmenen vuotta putkeen. Idiootteja on kyllä siivoojasta johtajaan asti löytynyt.

Onneksi itse pidän yleensä turpani kiinni ja kuuntelen, jos joku todella jostain tietää. Ja jos ei tiedä, niin silti en jaksaisi väitellä niiden kanssa.

Eli, toisesta korvasta sisään ja tyhjän pään läpi toisesta korvasta ulos. Elämä on näin paljon helpompaa. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom