Tyhmät ihmiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu

lej

Tämä on varmaan :wanha: aihe, mutta en löytänyt muita threadeja, joten piti aloittaa uusi. Miten korkeakouluopiskelijatkin (no eihän koulutustaso ihmisen älykkyydestä kaikkea kerro) voivat olla niin helvetin tietämättömiä ja perustaa väitteensä pelkälle mutu-tiedolle. Olin koulun ruokalassa syömässä ja viereisessä pöydässä käydyssä keskustelussa ( 2 tyttöä ja 2 poikaa) puhuivat salilla käyvistä ihmisistä.

Kommentit olivat esimerkiksi, että kaikki vähänkin lihasmassaa omaavat ihmiset ovat tyhmiä raksamiehiä, ja jos on keskimääräistä lihaksikkaampi niin käytää mömmöjä. Bodarit syövät epäterveellisesti eli ruokavalio koostuu pääasiassa esim. jauhelihapihveistä. Nämä kaikki sanottiin vakavalla naamalla ja muut nyökyttelivät aina vuoron perään.

Paras kommentti oli kuitenkin se, että vaikka ei käyttäisi mömmöjä niin useamman vuoden salillakäynti rasittaa sydäntä kuitenkin niin paljon, että se on hengenvaarallista, eikä sydän tule ikänä enää kuntoon. Ne jätkät näytti kuitenkin siltä, että on ne joskus edes punttisalin oven avanneet, mutta toinen tiesi tämänkin asian totuudeksi. Jos olisin itse iso ja tyhmä raksa-bodari niin olisin voinut pahastuakin, mutta nyt keskustelu enemmänkin nauratti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en kyllä ymmärtäny tosta tekstistä mitään, mutta lähdenpä tästä raksalle... ;)

Mutta oikeesti, ennakkoluuloja ei välttämättä koulusivistyksellä karsita.

Eräs ystäväni väitti ihan naama peruslukemilla että tosi monet potarit käyttää sitä piriä,kun ei kerran alkoholia voi ottaa.Muuten mennee kuulemma pönttö nurin.

Mitä eikö nuo ullutkaan pelkkiä faktoja?
Nyt mun mailmankuva särky loppuiäksi :)

lej sanoi:
Kommentit olivat esimerkiksi, että kaikki vähänkin lihasmassaa omaavat ihmiset ovat tyhmiä raksamiehiä, ja jos on keskimääräistä lihaksikkaampi niin käytää mömmöjä. Bodarit syövät epäterveellisesti eli ruokavalio koostuu pääasiassa esim. jauhelihapihveistä. Nämä kaikki sanottiin vakavalla naamalla ja muut nyökyttelivät aina vuoron perään.
Tällaisia ihmisiä varten on keksitty fyysinen väkivalta. :)

ihmisten tietämättömyyttä ja kateutta,
joku joka ei treenausta harrasta ei voi ymmärtää miksi joku käy monta kertaa viikossa itseään rasittamassa..
heti ollaan et täytyy olla aikamoinen tomppeli kun itseään noin rääkkää,
sit toinen mitä kuulee kun tämän elämäntavan takia aika moni tekee työkseen ovimiehen hommia niin ollaan et ei niistä muuhun ole...kun vittuileen ja heittään jengiä ulos..
mut on se kumma kun joku käy ravintolas päälle niin kyllä apu kummasti kelpaa..
mutta bodaaminen on varmaan yksi aliarvostetuimmista lajeista...ainakin suomessa ja varmaan muuallakin..ei sillä pahemmin elä vaik olisit mimmonen huippu...paitsi nyt tietysti amerikoissa...
mutta huvittaa ihmisten ennakkoluulot...mut päivääkään en vaihtais...

Tavallaan kun nykyään telkkarissa ja lehdissä tolkutetaan kaikenlaista paskaa kuinka epäterveellistä on syödä terveellisesti niin en ihmettele yhtään tuollaisia kommentteja.

lej sanoi:
... Nämä kaikki sanottiin vakavalla naamalla ja muut nyökyttelivät aina vuoron perään....
Nämä on kyllä hankalia tilanteita. Olen muutaman kerran joutunut vastaavaan tilanteeseen, missä on juuri kyseisen tasoisia kommentteja tullut jonkun suusta. Joskus joutuu kuulemaan hirveää tuubaa, mutta joillekkin on aivan turha väittää vastaan, vaikka eri mieltä olisikin. Siis tarkoitan sitä, ettei kaikki välttämättä olleet samaa mieltä, mutta katsoivat paremmaksi olla väittämättä vastaan "yhteishengen" säilyttämiseksi. Tulee sitä itsekkin usein sitten vain nyökyteltyä.

Sitten jos huomaa jonkun kuuntelevan porukan juttuja, niin sitä sitten pitää yrittää vaihtaa nopeasti puheenaihetta. :rolleyes:

Kyllähän sitä itsekin on joskus tullut nyökyteltyä sovun vuoksi, kun joku väittää, että proteiinijauheiden avulla hankitut lihakset katoavat heti, kun lisäravinteiden syönnin lopettaa. Ei aina tosiaan jaksa alkaa valistaa, kun tietää, ettei visti mene kuitenkaan perille.

Kuuntelin joskus ruokalassa, kun muutama kynäniska puhui ruoan imeytymisestä. Yksi niistä sanoi jotenkin seuraavasti: "On se ihmeellistä, kun syö, niin veri menee mahaan. Sitten ruoka sekoittuu pariin litraan verta ja lopulta ruoka poistuu mahasta veren mukana."

Siitä keskustelusta sai sellaisen kuvan, että tyyppi luuli oikeasti oman veren imeytyvän melkein kokonaan mahalaukun sisälle, sekoittuvan ruokaan siellä mahalaukun sisällä ja sitten veri ja ruoka poistuvat sieltä yhdessä verenkiertoon. Hommahan ei nyt ihan niin mene, mutta tuollaisen väärinkäsityksen voi kai tehdä aika helposti, koska aina puhutaan siitä kuinka veri menee mahaan syönnin jälkeen. Onneksi ne muut kynäniskat katselivat sitä tyyppiä siihen tyyliin, että ootko nyt ihan tosissas.

lej sanoi:
Tämä on varmaan :wanha: aihe, mutta en löytänyt muita threadeja, joten piti aloittaa uusi. Miten korkeakouluopiskelijatkin (no eihän koulutustaso ihmisen älykkyydestä kaikkea kerro) voivat olla niin helvetin tietämättömiä ja perustaa väitteensä pelkälle mutu-tiedolle.

MISSÄÄN ei oo niin paljon pällejä, todellisesta elämästä irrotettuja ihmisiä kuin yliopistossa.

Nimimerkillä Been there...

Tälläisiä juttuja mä joudun kuuntelemaan töissä aika usein kun yksi normaalia viisaampi mies on ottanut elämäntehtäväkseen mollata kehonrakentajia,

Sepi: Tiesittekö että anabolisilla stereoilla saa 6kiloa lihasta viikossa?

Tonttujoukko: nyökyttelee asiantuntevasti.

Minä:ai niin paljon mistä tiedät?

Sepi: kun mä luin jostain lehdestä en muista nyt mistä. kehonrakentajasta joka oli 6viikossa saanut lihasmassaa lisää 36kiloa

Tonttujoukko: nyökyttélee asiantuntevasti.

Minä: just joo, ai se on niin helppoa?

Sepi: Joo eihän niiden tartte edes treenata, minä en enää arvosta yhtään bodareita koska ne saa ne lihakset niin helpolla. Toista se oli Perkele minun nuoruudessa.

Tonttujoukko: haukkuu kaikki bodarit idiooteiksi,ja vilkuilevat minua.

Joskus tekisi ihan oikeasti mieli käyttää tarpeettoman suurta väkivaltaa kyseistä herraa vasten.

sterpuska sanoi:
Anabolisilla saa 6kg lihasta viikossa eli 36kiloa 6viikossa ja tämä onnistuu jokaiselta kuka aineita käyttää.

No miksei sitten suomen hiihtojoukkue ole aivan sikakokoista porukkaa? :eek:

Joo ei noita voi joka kerta ottaa asiakseen lähteä korjaamaan. Se nyt on todettu jo tsiljoona kertaa munkin elämänkaareni aikana että vaikka kuinka olisi korkeasti koulutettu henkilö niin sitten kun tulee puheeksi jokin aihe mihin tämä ihminen ei ole tutustunut sen syvällisemmin, olkoon se mikä tahansa niin ei se ihminen silloin voi sitä asiaa tietää tai ymmärtää, voi korkeintaan yrittää päätellä asioita pohjautuen kokemusperäiseen muistiinsa tai muun alueen tietoihin jotka olisivat samantyyppisiä. Ei voi mitään.

Useat kuitenkin ymmärtävät antaa itsestään oikeasti fiksun kuvan toteamalla että joo, tässä onkin asia josta vaan ei tiedä mitään ja kuuntelee mielellään kun joku siitä asiasta heille kertoo. Eikös se sanontakin mene jotenkin että viisas ihminen kuuntelee kun viisaammat puhuu. Sitten taas on niitä jotka eivät suostu kuuntelemaan vaan tietävät valmiiksi kaiken ja kieltäytyvät uskomasta varsinkin henkilöä joka ei ole ehkä niin akateemisella pohjalla liikenteessä. Ehkä se jotenkin on vaan niin vaikeasti sulatettava asia, kukaties? No, ei ole minun asiani miettiä sitä, minulla on parempaakin tekemistä.

Hauskaa on se että kun joskus juttelee asioista jonkun oikeasti korkeasti koulutetun ja kokeneen ihmisen kanssa (tulee mieleeni lyhyt keskustelu työssäni taannoin eläkkeellä olevan tuomarin kanssa) ja se heidän ihmetyksen ilmeensä kun he ehkä alitajuisesti pitävät tavan duunaria ihan palikkana ja huomaavat että voi perkele, miten amispohjalla voi tietää kaikkia erilaisia asioita?

Tähänpä tuleekin sopivasti seuraavanlainen mietelause:

On parempi olla hiljaa ja näyttää typerälle, kuin puhumalla todistaa se.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom