Tyhjällä vatsalla salille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja skate
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen lueskellut dr. Atkinsin kirjaa. Siinä käy ilmi että kannattaisi syödä alle 20g hiilareita päivässä ja ihan älyttömiä määriä protskuja ja rasvaa. Syy tähän on se että kun hiilareita ei tule, niin kroppa alkaa polttaa rasvaa sen sijasta. Ja rasvaahan tarvitsee polttamaan rasvaa (niin siin väitetään).
No kuitenkin itse pidän kirjaa laihduttajille ihan hyvänä, mut ite oon alkanut syömään vähemmän hiilareita, ja enemmän proteiinia aterioissani.

Kysymys kuuluu.

Kun menee salille vetää aerobisen pyöräsetin, nini kuuluuko se tehdä aamulla tyhjin vatsoin, vai voiko siinä samalla juoda herajuomaa (ettei lihakset katoa energiankulutuksen myötä)?

Ja päteekö sama salitreeniin? ite kokeilin kerran tyhjin vatsoin mut ei ollu voimia kuin 80%.

norm. syön jugurtilla kaurahiutaleita ja omenan aamuisin ennen treeniä, ja salilla juon heraprotskujuomaa.

ONks se ihan ok? Vai löytyiskö ehdotuksia.

Käyn joka toinen päivä salitreenaa ja joka toinen pyöräl.
Tarkoitus olis polttaa rasvaa samalla kun lihasmassa nousis.

Ideoita, kokemuksia?

Aamuaerobisen hyöty on siinä, että se tehdään tyhjään elimistöön, jolloin se energia lähtee rasvasta. Jos kuitenkin naukkailet suhteellisen nopeasti imeytyvää heraa siinä samalla, niin menetät hyödyn, koska elimistö käyttää ensisijaisesti heran sisältämän energian.

Jos aamuaerobinen tehdään oikein eli sopivan rankasti, pitkästi ja tarpeeksi vähän, niin lihasten lähtö sen aikana on aika minimaalista.

Treenaat aamulla? Kuinka nopeasti heräämisen jälkeen...? Kertoillaan sitten lisää.

Itseänikin kiinnostaisi onko todellisuudessa mitään hyötyä normaalista salitreenistä aamulla.

Itse olen nyt tässä puolisen vuotta käynyt salilla ennen duuniin lähtöä. 7.00 herätys ja sitten 7.30 salilla -> 45min treeniä ja sitten himan kautta duuniin.

Eli ihan tyhjin vatsoin salille ja jälkeen palautusjuoma (Reco2). Aamupala yleensä muuttuu normaaliksi luonaaksi 11-13 välille. Taitaa tulla vähän turhan pitkä aika ilman ruokaa tässä välissä?

Kyllä aamuaerobinen kannattaa tehdä tyhjällä vatsalla, silloin saa parhaimman hyödyn irti. Muista juoda vettä kunnolla.

Itse en ainakaan jaksa treenata ilman kunnon tankkausta. Ja senkin olen huomannut että kroppa ei ole aamupäivällä vielä täysin hereillä, joten treenaan mieluummin päivällä tai illalla. Heti treenin jälkeen palautusjuoma ja lämmin safka n. 1½-2 tuntia treenin jälkeen.

Kevyet treenit menee ihan ok tyhjälläkin vatsalla (esim kädet), mutta vaikkapa selän treenaus ei ainakaan itselläni onnistu (varmaan auttaisi jos söisi hiilaria vähän enemmän edellisenä iltana).

ljp sanoi:
Kevyet treenit menee ihan ok tyhjälläkin vatsalla (esim kädet), mutta vaikkapa selän treenaus ei ainakaan itselläni onnistu (varmaan auttaisi jos söisi hiilaria vähän enemmän edellisenä iltana).

Kävin jokunen aika sitten aina ennen duunia salilla klo 0600 ja ei mitään ongelmia suorittaa treeni kunnialla loppuun. Itse asiassa se tuntu sopivan mulle paremmin, kun toi duunin jälkeen rehkiminen. Nyt en vain pysty enään käymään aamulla salilla :( ihan teknisistä syistä.
Kaikista paras oli viikonloput 0600 salille n. 0700 kotia ja nukkumaan pariksi tunniksi:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom