Työt häiritsee treenaamista!

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ikä
35
Eli kun töissä on usein yö ja iltavuoroa,niin ei jaksa/kiinnosta/kerkiä salile ja ruokailut on miten sattuu samaten nukkuminen.
Viikonloppusin pääsee yhtenä päivänä salille ja viikolla parinakin jos aamuvuoroa tai vapaata.
Välillä viikko sillain ettei kerkiä ollenkaan salille.

Onko mitään toiveita tulosten nousuun vai kannattaako unohtaa koko juttu?

No kyllähän sitä kummasti kerkiää, jos vaan viitsii! Toisin sanoen motivaatiostahan tämä treenaaminen aika pitkälti on kiinni. Eli siitä, että jaksaa pitkällä aikavälillä panostaa kuntoonsa säännöllisesti. Oikotietä onneen ei ole. Paitsi tietysti lääkeaineet jossakin määrin. Onhan sitä doupatessakin treenattava.

Jos motivaatio on tuota luokkaa,niin kannattaa lopettaa.

Täälläkin on monen monta tyyppiä, jolla on vuorotyö...tai fyysinen vuorotyö. Kyllä ne vaan reenaa ja syö niinku pitää.

Tarkoitus ei ole vittuilla, sanoa vain asia niinku se on.

Näin.

Heh. Luin otsikon: "Tytöt häiritsee treenaamista!". :D

Mutta joo. Salille löytyy kyllä aikaa silloin kun se kiinnostaa oikeasti ja tavoitteet on realistiset. Jos asetelma on, että ei jaksa käydä salilla, jos ei voi treenata kuin pro bodari kahdesti päivässä, niin sitten käy huonommin. Jos tavoitteet on kunnon ylläpito ja pitkäjänteistä kehittymistä vuosien aikana, niin varmasti onnistuu. 2-3 treeniä viikossa vie yläkanttiin arvioituna 6 tuntia.

Kannattaa kokeilla vetää ne treenit "aamuisin" (mikä se sun vuorotyössä milloinkin on) ettei tarvitse työpäivän jälkeen raahautua salille puolikuolleena.

Ilta- ja yövuorossahan saa yleensä nukuttua varsin riittävästi kun ei tarvi nousta kukonlaulun aikaan. Lisäksi näissä vuoroissa on usein otettava töihin omat eväät monissa firmoissa, luulisi että olisi helpompi kokkailla mukaan ruoaksi ja kahvitauoille kunnon bodysafkaa. :)

Itse olen käynyt nyt yö- ja iltavuoroviikoilla ennen töitä salilla. Aamuviikolla tunnin tirsat töiden jälkeen ja salille.

Ainoa ongelma on ehkä se, ettei pitkien unien ja salin jälkeen ehdi enää viikolla tehdä mitään muuta. Varsinkin kotityöt meinaa jäädä tekemättä kun ei jaksa, mutta töissä tosiaan odottelee kuitenkin innolla että pääsisi taas salille.

Just joo.Omasta viitseliäisyydestähän kaikki lähtee.Vuorotyössä olen itsekin ja hyvin on saanut treenit järjestettyä työvuorojen mukaan.
Esim.Joskus käyn salilla aamulla 0530-0630 ja menen töihin 7-14.Siihen on sitten päälle yleensä illalla jalista tai luistelulenkki.
Iltavuoro vkoilla käyn sitten salilla aamupvästä.

Täällä omassa työpaikassanikin oli jokunen vuosi ihan kohtalainen vääntäjä joka teki pelkästään yövuoroa.Hyvinhän tuo näytti salille pääsevän silti:thumbs:

Ilta- ja yövuorossahan saa yleensä nukuttua varsin riittävästi kun ei tarvi nousta kukonlaulun aikaan. Lisäksi näissä vuoroissa on usein otettava töihin omat eväät monissa firmoissa, luulisi että olisi helpompi kokkailla mukaan ruoaksi ja kahvitauoille kunnon bodysafkaa. :)

Komppaan.

Itse käyn kolmivuorotyössä ja treenaan 3 tai 4 kertaa viikossa punttia, riippuen ohjelmasta (+lenkkiä, pyöräilyä jne.) Vuorotyö ja treenaaminen vain vaatii suunnitelmallisuutta. Meillä töissä on pari minua vanhempaa kaveria jotka treenaa ja heitä kun katsoo niin voin kyllä sanoa että kehittyminenkin on mahdollista!

:rock:

Kyllä sen kolme kertaa viikossa jaksaa ittensä salille raahata vaikka fyysistä työtäkin tekisin. Motivaatio nimenomaan.. Ruokailunkin saa toimimaan kun vain vähän jaksaa suunnitella sitä. Reilut safkat töihin jne.

No hohhoijaa.

Itse teen lähes pelkästään ilta- ja yövuoroja. Joskus harvoin saattaa olla joku aamuvuorokin. Hyvin olen ehtinyt salille 5-6 kertaa viikossa vuodesta toiseen. Aikataulu pitää vaan järjestää siten että aikaa treenille löytyy. Ei sitä vuorotyöläinen tee sen enempää viikkotyötunteja kuin aamuvuoroa tekevät.

Itse koen myös ruokailujen olevan helppo järjestää niin ilta- kuin yövuoroissakin. eväät purkkiin ja ruokailut kellon mukaan, mikä siinä niin vaikeaa on?

Jos kiinnostus ei riitä, vaihda lajia. Ei siellä salilla ole kenenkään pakko käydä.

aina se tunti pari löytyy treenaamiseen.. yritä järjestää vaan aikaa sille jos ei rytmitys ala toimimaan ensimmäisen kuukauden aikana rupea minigolffaamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
No kuviokellunnassahan ei ainakaan tarvitisisi ottaa 2-3 kpl eväitä mukaan töihin ja käydä töiden jälkeen salilla, nukkuma-ajoista riippumatta.

Jos tavoite on vain yleinen kunnon kohotus ja/tai kohtuullinen lihasmassan ja voiman tavoittelu, niin se 2-3 kertaa viikossa riittää aivan hyvin kehittymiseen. Jos joskus viikko tai vaikka kaksi tulee taukoa, niin sekin on pitkällä aikavälillä aivan yksi ja sama, vaikka tämän palstan jutuista saa välillä kuvan, että salilla pitäisi puolittain asua ja työt ja muu elämä jättää sivuun, jos haluaa edistyä tippaakaan.

Jos tavoitteet ovat jotain Mr Olympia-tasoa tms., niin se on sitten asia erikseen...

Jos motivaatio on tuota luokkaa,niin kannattaa lopettaa.

Täälläkin on monen monta tyyppiä, jolla on vuorotyö...tai fyysinen vuorotyö. Kyllä ne vaan reenaa ja syö niinku pitää.

Tarkoitus ei ole vittuilla, sanoa vain asia niinku se on.

Näin.

Jep. Ite painan fyysistä 3-vuorotyötä ja ihan hyvin jaksaa käydä salilla ja tulostakin tulee. Potkit itteäs hetken perseelle, et saat homman käyntiin, nii siitä se sit lähtee rullaa etiäpäi.

Hankit jonkun motivaation lähteen, joku tietty potari, kuva ihannefysiikasta jne, kyllä sitä sitten JAKSAA:thumbs:

Meitsille ei aiheuta ongelmia muut kuin yövuorot.
Noissa väsyttää aina niin pirusti ja on kummallisen tukkoinen olo, harvoin jaksaa lähteä treenaamaan.
Kohta pitäis ottaa ekaa kertaa käyttöön 4on1off kierto, joten sitten on pakko piiskata perseensä salille yövuoroissakin. Saas nähä miten käy.

Aamu- ja iltavuoroissa pääsee salille lähtemään helposti duunin jälkeen.
Käy himassa vaan nopeasti vetämässä ehramin + omenan nassuun, kamat kasaan ja treenaamaan.

Aamu- ja iltavuoroissa pääsee salille lähtemään helposti duunin jälkeen.
Käy himassa vaan nopeasti vetämässä ehramin + omenan nassuun, kamat kasaan ja treenaamaan.
Mulla menee kans noin, mutta otan syömisen jälkeen 30min-1h päikkärit, sit salille.

Mulla on kyllä motivaatio hukassa nyt kun teen kesäduunina fyysistä hommaa. Pitkään kattelin vaan sarjapainoja ja käytin progressiivisia treeniohjelmia, mutta nyt kun ei painoja pystykkään nostamaan niin on pirun vaikea jotain 4-jakosta vääntää. Tuntuu ettei tästä olisi mitään hyötyä, tai yhtähyvin voisin jäädä kotiin jne. Ensimmäinen hetki 1,5 vuoteen kun punnitsen tosissaan mennäkkö salille vaiko kotia kohti duunin jälkeen.

Kyllä sitä aika väsynyt tuppaa oleen 3:n yövuoron jälkeen,kun ei ole tottunut päivällä nukkuun.

Eriasia olis jos olis viikko yötä,viikko iltaa ja viikko aamua tyyliin,mutta on säännöllisen epäsäännöllistä..

Empäs kerennyt editoimaan.

Joo tavoitteet ei ole taivaissa vaan ihan realistiset...

Tosiaan tuo aihe oli hieman vitutuksen vallassa kirjotettu.

Kyllähän sitä kerkiää aamu ja iltavuorossa ihan hyvin,mutta tuo yövuoro on kyllä semmosta myrkkyä...

Kai se tästä lähtee menemään hiljalleen :) .

Itse teen 95% yövuoroja. Saatan treenata ennen ekaa yötä, mutta muuten vasta sen ensimmäisen kunnon nukutun yön jälkeen, eli en yövuorojen aikana. Öitä teen 3-4 putkeen ja vapaita 4-5. Toimii omalla kohdalla hyvin. Tosin vielä treenaan korkeintaan joka toinen päivä muutenkin, joten 1-2 jakoiset ohjelmat toimivat itselle parhaiten, sopiva tiheys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom