Työt häiritsee treenaamista!

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Itse olen kesätöissä raksalla ja olen huomannut, että kyllä se vie voimia ja aikaa paljon. Heti kun tulen töistä niin melkein heti alkaa harjoitukset ja harjoitusten jälkeen pitäisi heti mennä nukkumaan.

Täällä suurin osa sanoo että se on asenteesta kiinni.. ja se ei todellakaan ole pelkästään siitä kiinni. En tiedä, minkä mittaista päivää ketjun aloittanut tekee, mutta itse teen lyhimmillään kellonympärystä ja pisimmillään mitälie 35 tuntia. se, jolla on niiin kova asenne, että tuon jälkeen lähtisi salille, on melko jäbä. ja onhan heitä - mutta ei se reenaaminen silloin kovin tehokasta ole.

Itsellä siis kanssa ollut nyt tauko reenaamisesta sen takia että työt vie mehuja. Vuorotyö aiheuttaa monille pahan univajekierteen, ja se lienee minulla ainakin se suurin syy miksi reenaaminen vähentynyt melkein nolliin. Nyt mietin keinoa juuri ajoittaa taas reenaamisen - tärkein askel lienee se että alkaa nukkua taas enemmän, opettelee nukkumaan kunnolla myös päivisin. eiköhän se tästä taas lähde...

mutta jos ketjun aloittaneella ei tosiaan ole sitä motivaatiota niin, että saisi ne saliajat järjestymään edes silloin tällöin, niin ehkä kannattaa tosiaan tehdä jotain muuta. tai sitten vaikka vain päättää reenata kevyesti.

Onhan se motivaatio tärkeintä. mutta ei se kaikkea noin vain ratkaise.

Täällä suurin osa sanoo että se on asenteesta kiinni.. ja se ei todellakaan ole pelkästään siitä kiinni. En tiedä, minkä mittaista päivää ketjun aloittanut tekee, mutta itse teen lyhimmillään kellonympärystä ja pisimmillään mitälie 35 tuntia. se, jolla on niiin kova asenne, että tuon jälkeen lähtisi salille, on melko jäbä. ja onhan heitä - mutta ei se reenaaminen silloin kovin tehokasta ole.

Itsellä siis kanssa ollut nyt tauko reenaamisesta sen takia että työt vie mehuja. Vuorotyö aiheuttaa monille pahan univajekierteen, ja se lienee minulla ainakin se suurin syy miksi reenaaminen vähentynyt melkein nolliin. Nyt mietin keinoa juuri ajoittaa taas reenaamisen - tärkein askel lienee se että alkaa nukkua taas enemmän, opettelee nukkumaan kunnolla myös päivisin. eiköhän se tästä taas lähde...

Hei, mitä vittua :D

Ai ihan tosi ettet 35:n tunnin työn jälkeen jaksa lähteä salille? Tästä nyt tuskin on kyse 95% "työt verottaa kuntoilua"- porukalla :lol2:

Pakko kysyä offtopicina, jos lyhimmällään teet kellonympärystä, niin mitä vitun elämää tuo oikein on? Painaako velat niskaan vai onko duuni niin kausiluonteista että kaikki on pakko tehdä mitä annetaan? Mikä voi olla niin arvokasta että antaa koko elämänsä työlle? Tarkoitus ei ole olla ollenkaan epäkunnioittava, en vain osaa ollenkaan ymmärtää miksi ihminen suostuu tuohon muuta kuin äärimmäisessä hädässä.

samaa mieltä ei ne työt ole koko elämä,ite en tekis töitä ollenkaa jos ei tarvis... kävisi vaa salilla,söisin ja heittelisin tikkaa

Treenaamisesta

Kyllä treenaamaan pääsee jos vaan itse niin päättää. Treenaan salilla 3 - 5 kertaa viikossa ja juoksen vähintään yhden kympin lenkin sekä pelaan pojan kanssa futista / fillarilenkillä aina kun on mahdollista. Usein tulee la/su käytyä aamulla salilla ja illalla lenkillä.

Taustaksi olen yli 40kymppinen, matkustan työni vuoksi n. 100 - 150 päivää vuodessa. On muija, mukula, omakotitalo ja silti ehdin treenaamaan (oon aina treenannut suunnalleen noin, nuorempana enemmän). Vaatii vaan vähän tahdonvoimaa kun muut lähtee työpäivän jälkeen baariin, minä menen salille tai lenkille.

35 tuntia töitä putkeen :hyper: Jos et ole vielä miljonääri, niin vaiha työpaikkaa. Eihän tollasta voi kutsua elämäksi.

Tai sitten kaveri on vaihtanut työvuorot siten, että jossain välissä tulee 35:n työvuoroputki ja sen jälkeen pikkasen pidemmät vapaat?

Tai sitten kaveri on vaihtanut työvuorot siten, että jossain välissä tulee 35:n työvuoroputki ja sen jälkeen pikkasen pidemmät vapaat?

Joo, mutta siinäkin tapauksessa kyseessä olisi joku päivystys tyyppinen homma?tyyliin palomies?Näissäkin on max määräykset mitä voi tehhä..laki junou?
Eli toisinsanoen tuon jälkeen ois muutama päivä vapaata?Sillon kerkee reenata varmasti. Jos jollain nyt on 35h töitä putkeen ja sitten vaikka 2-3vrk vapaata, niin on kait se nyt selvää ettei ole edes pakko just sen 35h vuorron perään lähteä kyykkäämään omaa maxia?

Toisekseen, jotenkin arvasi että tämä ketju menee tähän "vittu meikä tekee 125h vuorokaudessa töitä, ei siinä kuulkaa enää ole virtaa reenata ja painetta on muutenkin kun 12 lasta ja akalla masennus"-juttuun. Eli perus Suomalainen "kisa" alkaa siitä, että kellä on rankin/pisin jne työvuoro...

Mikä kehumisen aihe se on, että on niin dorka että tappaa ittesä työllä?

Ihan kuten aiemmatkin ovat sanoneet:
Mitä vitun elämää se on,jos sulla ei ole muuta ku työ?En tarkota että se salile kerkeeminen sen nyt muuttas jotenki paremmaksi...mutta haloo?entäs lähimmäiset,ihmissuhteet yleensä jne?

Täällä ollaan vaan kerran, eiks jee?Kannattaa hieman funtsia että mikä siellä vaakakupissa painaa...

Eli kun töissä on usein yö ja iltavuoroa,niin ei jaksa/kiinnosta/kerkiä salile ja ruokailut on miten sattuu samaten nukkuminen.
Viikonloppusin pääsee yhtenä päivänä salille ja viikolla parinakin jos aamuvuoroa tai vapaata.
Välillä viikko sillain ettei kerkiä ollenkaan salille.

Onko mitään toiveita tulosten nousuun vai kannattaako unohtaa koko juttu?
Missään nimessä ei kannata unohtaa koko juttua! Ihmeellistä vittuilua koko threadi tähän mennessä.

Alkuun teet sen minkä pystyt. Koska olet aloittelija (ainakin nimimerkistäsi päätellen) niin ei sinun tarvitse käydä 6-7 kertaa viikossa salilla (tarvitseeko kenenkään?). Kaks kolme kertaa viikossa riittää kohottamaan kuntoa. Yksi kerta viikossakin varmasti pitää yllä jonkinlaista kuntoa.

Jos pystyt käymään viikolla kerran tai kaksi ja viikonloppuna kerran salilla niin siinä sinulla on se 2-3 kertaa. Jos pystyt jollain viikolla käymään vain kerran niin sille ei voi mitään. Käyt sen kerran. Treenaat vaan koko kropan silloin läpi. Muutenkin kannattaa käyttää jotain yksi- tai kaksijakoista ohjelmaa.

Ruokalujen suhteen kannattaa hommata lisäravinteita ja proteiinipatukoita. Niillä voi täydentää ruokavaliota ja korvata aterioita kun ei ole työn vuoksi mahdollista syödä kunnon ateriaa.

Käy vaan salilla minkä pystyt, jaksat ja kerkeät. Toki sinun pitää hieman pakottaa itseäsi salille, ainakin alkuun. Kun elimistö ja pää tottuu siihen niin alkaa sitä aikaa, intoa ja jaksamista löytyä.

Jos työ häiritsee treenaamista, niin valitsee sitten sellaisen työn mikä ei häiritse. Helppoa kuin mikä, jos ei muuta keksi. :rolleyes:

Jos oikeasti jotain haluaa, niin kyllä siihen sitä aikaakin löytyy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Ostakaa salihousut vyölaukku ja pari gaspin isoa takkia,lopettakaa työt ja syökää ja treenatkaa:)
Aina ehtii treenata jos tosiaan haluaa...Järjestelykysymys!!Harvalla on oikeasti niin paljon töitä ettei ehdi treenata.Jos haluaa tehdä kaikki ylityöt niin sehän on oma valinta...

Eli kun töissä on usein yö ja iltavuoroa,niin ei jaksa/kiinnosta/kerkiä salile ja ruokailut on miten sattuu samaten nukkuminen.
Viikonloppusin pääsee yhtenä päivänä salille ja viikolla parinakin jos aamuvuoroa tai vapaata.
Välillä viikko sillain ettei kerkiä ollenkaan salille.

Onko mitään toiveita tulosten nousuun vai kannattaako unohtaa koko juttu?

Jos motivaatio on tuota luokkaa,niin kannattaa lopettaa.

Täälläkin on monen monta tyyppiä, jolla on vuorotyö...tai fyysinen vuorotyö. Kyllä ne vaan reenaa ja syö niinku pitää.

Tarkoitus ei ole vittuilla, sanoa vain asia niinku se on.

Näin.

Sen verran pitää tähän älähtää, että minun mielestäni ei kannata lopettaa vaikka ei pääsisi aina edes sitä kolmea kertaa viikossa käymään salilla. Varsinkin jos ei ole muuta liikuntaharrastusta. Tällä palstalla näistä neuvojista varmaan suuri osa suhtautuu sen verran vakavasti tähän harrastukseen (en sano että tämä olisi huono asia), että tuppaa unohtamaan että myöskin tätä lajia, niin kuin monta muutakin voi harrastaa ihan omaksi ilokseen ja juuri niin vakavasti tai rennosti kuin itseä huvittaa. Aina se kerta tai kaksikin viikossa on tyhjää parempi ja varmasti saat järjestettyä itsellesi aikaa käydä salilla enemmänkin jos se oikeasti kiinnostaa. Jos et ole ennen salilla pahemmin käynyt niin homma voi vähän aluksi maistua puulta, mutta kun tulosta rupeaa alkumetreillä tulemaan tiuhaan tahtiin niin kiinnostuskin hommaan voi kasvaa yllätäviin mittoihin ja silloin yleensä kummasti rupeaa löytymään aikaa salille.

Nyt on alkanut motivaatio nousemaan taas,mutta tänäänkin kun olin äskön salilla niin motivaatio tippu pakkaselle,kun tulokset vaan laskee koko ajan.
1,5kk sitten 4x110kg kapealla otteella,tänään 1x6 95kg ja 1x5 95kg.
Mikä helvetti oikein on,kun tulokset laskeneet viimesen 1,5kk. vaikka pidin 2 kevyttä viikkoa ja kaikkee mahdollista.

vaikka tuon pitäisi tulla hyvin ton 2x6 vielä 100kg:llakin.
Taidan siirtyä takasin 2x4,tähän asti ainoa ohjelma joka on toiminut mulla. :D
20kg lisää 3,5kk:ssa.

Ojentajat väsyy tossa 2x6 liikaa viimeseen sarjaan.. :D

vuorotyössä treenaaminen on mielestäni helpompaa kun päivätyössä, saa välillä nukkuakin kunnolla.
iltavuorojen aikaan aamulla salille, yövuorojen aikaan sitten illalla ennen töitä.:arvi:

Otsikossa täytyy olla kirjoitusvirhe, "tyTöt häiritsee treenaamista":P Täs ny menee iha hyvi viel kun ei oo töitä pariin vuoteen=D

Hei, mitä vittua :D

Ai ihan tosi ettet 35:n tunnin työn jälkeen jaksa lähteä salille? Tästä nyt tuskin on kyse 95% "työt verottaa kuntoilua"- porukalla :lol2:

Pakko kysyä offtopicina, jos lyhimmällään teet kellonympärystä, niin mitä vitun elämää tuo oikein on? Painaako velat niskaan vai onko duuni niin kausiluonteista että kaikki on pakko tehdä mitä annetaan? Mikä voi olla niin arvokasta että antaa koko elämänsä työlle? Tarkoitus ei ole olla ollenkaan epäkunnioittava, en vain osaa ollenkaan ymmärtää miksi ihminen suostuu tuohon muuta kuin äärimmäisessä hädässä.

JJuu. Sinulle ja muillekin asiaa ihmetteleville: minun kohdallani kyse on tosiaan väliaikatyötä eikä urasta. :) ja ei minun aivan näin paljon tarvitsisi tehdä, mutta kun nyt ei tosiaan elämässä paljoa enempää ole, kun kaverit lähtee opiskelemaan kuka mihinkin. :( ja tosiaan kyllähän tuo taksikoppi on täynnä työn takia hajonneiden parisuhteiden tarinoita. :D ja äärimmäinen hätä minulla onkin siinä mielessä että rästejä oli monen tonnin edestä käräjille menossa...

Mutta pikkuisen asiaakin. kyllä minä ainakin löytäisin tarpeeksi aikaa käydä salilla, mutta kun ongelmana onkin löytää tarpeeksi aikaa nukkua. työhän ei minulla fyysistä ole, mutta kun tekee muutamankin ajovuoron putkeen ja tajunta alkaa olla hämärän rajamailla niin ei siinä paljoa lähdetä leukoja vetelemään ennenkuin on saanut vuorokauden nukkua. vapaapäivinä siis on ensin nukuttava niin paljon kun pystyy ja sitten ajoitettava reeni siihen just ennen töihin menoa. sillei sitä pystyy...

ja tosiaan kyllähän tuo taksikoppi on täynnä työn takia hajonneiden parisuhteiden tarinoita. :D

:offtopic: just eilen tuli joku vanha taksikuski pöytään tarinoimaan ja sanoi että noin 5:llä vanhalla tutulla 40:stä parisuhde ei ole kariutunut ton työn takia.

Aina riittää aikaa treenata.on kyse motivaatiosta ja siitä miten järjestelet omat asiat. ite teen käytännössä 2vrk putkeen töitä ja 2 vrk vapaata.joka toinen vk-loppu on töitä ja viikolla kun olen töissä niin klo8-16 pitää olla asemalla..työ on omasta mielestä kovinkin rankkaa..keikkoja tulee ympäri vuorokauden. Mutta silti treenaan 4krt vk;ssa ja 2 kertaa aerobisen treenin siihen lisäksi..

Mitä tulee noihin painoihin niin itekkin sen on huomannu että esim. välillä jaksaa kivasti kyykätä 150kg x5 sarjan ja toisella kerralla 120kg x5..erot on isoja mut voiko väsyneeltä ukolta oottaa enämpää..joskus ehtii olla salilla 15min sit tulee hälyytys ja vauhilla autoon..takas salille jos enää sit jaksaa..

Usein ei vikana tosiaankaan ole ajan puute, vaan henkinen jaksaminen. Teen normaalia päivätyötä IT-alalla, mutten juuri koskaan tahdo saada hommiani tehtyä työajan puitteissa. Vaikka salille kerkiäisikin niin siellä ei tahdo jaksaa kunnolla henkisen väsymyksen vuoksi treenata.

No, en ole rapakunnossa vaan ihan hyvässä peruskunnossa, mutta varmasti olisin paremmassa jos saisin tehdä sellaista työtä jonka saa tehtyä normaaliajassa ja joka ei IT-alan tapaan väsytä päätä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom