Työpaikat, joissa voimat kasvaa / niistä on apua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alzhu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mietin että jos joutuu tässä hanttihommiin taas menemään, niin missä duuneissa on voimasta eniten hyötyä ja pystyisi ehkä jopa saamaan jotain kehitystä/salitreeniä tukevaa vaikutusta aikaan?

Olis perkuleen hyvä saada yhdistettyä palkkatyö ja samalla pitää kuntoa yllä. Kuin että tekee jotain ei-fyysistä ja ei-älyllistä kuten postinjakaminen, eikä sitten jaksa mennä duunin jälkeen enää salille kun opiskellakin pitäisi vapaa-ajalla. Joskus oon ollut elementtitehtaalla hommissa, olihan siellä välillä nostoja mutta enimmäkseen kyllä ei, vaan liukuhihnatyötä vastaavaa puuhaa, koneidenkäyttöä ja vasarointia.

Mietin että jos joutuu tässä hanttihommiin taas menemään, niin missä duuneissa on voimasta eniten hyötyä ja pystyisi ehkä jopa saamaan jotain kehitystä/salitreeniä tukevaa vaikutusta aikaan?

Olis perkuleen hyvä saada yhdistettyä palkkatyö ja samalla pitää kuntoa yllä. Kuin että tekee jotain ei-fyysistä ja ei-älyllistä kuten postinjakaminen, eikä sitten jaksa mennä duunin jälkeen enää salille kun opiskellakin pitäisi vapaa-ajalla. Joskus oon ollut elementtitehtaalla hommissa, olihan siellä välillä nostoja mutta enimmäkseen kyllä ei, vaan liukuhihnatyötä vastaavaa puuhaa, koneidenkäyttöä ja vasarointia.

Työmaa-apulainen on varmaan semmonen homma jossa voimasta on hyötyä ja työkin on varmasti aika pitkälti ruumiillista.

Olis perkuleen hyvä saada yhdistettyä palkkatyö ja samalla pitää kuntoa yllä.

Fyysisistä töistä et kyllä saa mitään hyötyä punttitreeniin. Päivä töissä ei ihan hirveästi auta sitä illan treeniä, ja mitä raskaampi työ sitä raskaampi treenistä tulee. Itse toki huomasin taas kesäksi töihin mentyäni, että kun forkut alkoivat tottua nosteluun ja työskentelyyn, niin varmaan hermotuksen kautta alkoi taas voimaa olla. That's it. Muuten se on vaan yksi stressi lisää kropalle. Työn pitäisi melkeinpä olla niin raskasta, että se korvaa salitreenin kokonaan

Vois melkein yleistää niin että voimasta ja lihasmassasta ei juurikaan ole hyötyä missään työssä, mutta hyvästä yleiskunnosta taasen on lähes kaikessa. Toisaalta istumatyöhön on auttanut mulla punttailu silleen että selkä ei kipeydy enää lainkaan. Duunarihommissakin jos tulee sellaista nostelua/kantamista josta ei "tavis" kohtuudella selviä, alkaa ollakin sitten jo kyse työturvallisuusasiasta.

Personal Trainer / Liikuntaohjaaja. ^^

automekaanikko :D toisinaan jaksaa paremmin puristella lukkopihdit kiinni, tai vääntää avaimella pienemmässä tilassa, jos pulttikone ei mahdu. mutta kyllä se tässäkin varmaan se yleiskunto määrää tahdin. tosin on se hyvä yksi möykky olla korjaamolla jossei poikaset saa pyöränpultteja auki. en nyt tiedä sitten kasvaako se patti mekaanikon hommissa ja kesällä on aina ihan hel..tillinen hiki. ei tarvi aerobista vääntää niin paljon :)

Hahah, meikä trumppaa: Kaupan kassa. Mun treenifilosofiaan kuuluu muutenkin että voima on taito, ja taito karttuu tehdessä (Pavel Tsatsouline), ja kun sormilla nostelee pari kertaa päivässä kaljakeissejä ni ne ei parin viikon sisään paina enään yhtään mitään. Voisin kuvitella että tämä kantaa treeniin edes vähän.

Olin aiemmin kesätöissä yhellä tehtaalla missä rakennettiin yksiä kaappeja, ja jokaiseen kaappiin meni yks noin 40kg osa, eli 2 kertaa päivässä kannoin tän 40kg palikan suorilla käsillä hallin päästä päähän. Loppukesästä pystyin kantaan sen yhdellä suoralla kädellä pään yläpuolella. Varmasti oheistreenikin vaikutti tuloksiin, mutta aivan takuuvarmasti myös toi duuni kanto voiman kasvuun.

Komppaan tosin beginneriä: Fyysinen työ EI kanna muuten kuin ehkä jollain maitohappo/verenkiertotasolla treeniin, pikemminkin nakertaa vaan. Ellei siis kyseessä ole tälleen järkevästi fyysinen, että ei kokoajan paahdeta epämukavuusalueella vaan suurin osa ajasta on jotain istumista/tsillailua/trukilla päristelyä...

Nämä siis mutua ja omakohtaista kokemusta.

ps. nykyisessä kesätyössä teen joka kahvitauolla 3-5 voimapyörätoistoa ja pidän noin 10sek edestä frontleveriä. Eli eiköhän duunissa kuin duunissa pysty jollain tavalla jotain esailemaan.

Siellä ovella seistessä niistä lihoista ja voimista varmaan on hyötyä. Sen verran ehkä ruumiillinen työ auttaa punttihommia että tuleepahan vähän liikuteltua niveliä muutenkin kuin aina puntin kera.

Tämä oli vähän oma mutu-fiiliskin asiasta...väsyttäviä hommia, mutta eivät kehitä pattia ellei tarkoituksella jotain keekoile siellä ylimääräistä. PT-hommat ja vastaavat vaatii jo sitten koulutusta. Eikä mulla vielä semmosta kroppaa/kuntoa ole mitä PT esim. tarvii. Vuoden vasta jumppaillut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä näen asian ainakin niin ettei esim. isommalla lihasmassalla ole fyysisissä töissä mitään etua eikä ne voimat siellä erotu muista ns. tavallisista vain fyysistä työtä tehneistä muista kavereista näennällisesti mitenkään. Ei tarvi olla mikään iso ja voimakas, jos omaa hyvän fyysisen kunnon se riittää töihin ja ne lihakset voi säästää punttisalille.

Eniten ehkä noissa kaikenmaailman ruuvaustöissä ja rakennushommissa vahvistuu ensimmäisenä forkut, mutta nekin tiettyyn pisteeseen asti.

Elä ainakaa seismatöihi mene jos haluat salitreeniä tukea. Itse korjaan autoja ja voin kertoa että ku se jalkapäivä koittaa ni 8 tunnin seisomisen jälkee se tukkoisuus on hivenen vaikee saaha tassuista pois :) Toisaalta se vääntely , kääntely ja puristelu parantaa forkkuja ja samalla krippiä :)

Muurarin hanttimies.

Eiköhän raksahommat keskimäärin ole kohtuu raskasta, varsinkin jos apulaisena. Lehdenjakajan homman keveydestä en ole aivan vakuuttunut, vaikka aerobista taitaa olla enimmäkseen. Helvetillistä vauhtia ne tuntuu aina juoksevan portaissa, tiukat aikataulut ilmeisesti.

Personal Trainer / Liikuntaohjaaja. ^^

Mikäs veto tää oli, laitatko sä 200kg tankoon kun ohjaat asiakkaalle liikettä? Ja eikös liikunnan ohjaajakin yleensä seiso sekkarin ja pillin kanssa kun muut juoksee. Tietysti atleettisesta vartalosta on PT hommissa se hyöty että olet uskottavampi ja saat mahd. enemmän asiakkaita mutta sitähän tässä ei kysytty, siis sitä miltä näyttää. Raksalla apumiehenä saa kovan kunnon jos haluaa. Itse painoin 75kg(184cm) kun olin raksalla töissä, väittäsin että rasvat oli lähelllä kymppiä, en ihmettelisi vaikka olisi ollut allekkin. Monipuolista hommaa ja kaikki raskasta, piikkaamista,kaivamista,kantamista ja sitä rataa. Tein kyllä hommat aika rivakasti, joulukuussa levitin helvetillistä hiekkakasaa niin höyry vaan nousi kun t-paita päällä heiluin lapion kanssa parin asteen pakkasessa. Sitten kun lähdin inttiin niin mestari toivotti hyvät jatkot ja sanoi että olen aina tervetullut töihin kyseiseen firmaan. Kyllä silloin parikymppisenä jaksoi vetää urakalla, nyt tulisi varmasti hieman enemmän nojailtua lapioon:D

Mee muuttofirmaan töihin, voin sanoa että on välillä ihan helvetin raskaita päiviä :) omia esimerkkejä: pari kuukautta sitten piti muuttaa 7 pianoa saman päivän aikana, viime viikolla piti siirtää 10 paloturvakaappia (yhden paino n. 150kg?)

Muutenki saa kyllä kävellä ja raahata ja nostella ihan tarpeeksi.

Metsuri. On kyllä niin sitkeitä ja kuivia ukkoja kun vaan voi olla. Työpäivän jälkeen ei kyllä välttämättä enää tee mieli mennä sinne salille; ja jos jostain syystä tekeekin niin maven voi hyvällä omallatunnolla skipata :D

Onhan esim. raksahommat raskaita ja hyvää kuntoilua mutta ei sieltä hyötyä tule salille muutakun just ehkä forkut vahvistuu.

Ensihoidossa kyllä voimista on hyötyä. Pitää kantaa/nostaa erikokoisia ja muotoisia ihmisiä mitä erikoisemmissa paikoissa ja asennoissa. Kyllä siitä voimasta kummasti on hyötyä, sama pätee varmaan myös ihan sairaaloiden ja vanhainkotien vuodeosastoille joissa pitää liikutella potilaita sängyissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom