Työpaikat, joissa voimat kasvaa / niistä on apua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alzhu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onhan esim. raksahommat raskaita ja hyvää kuntoilua mutta ei sieltä hyötyä tule salille muutakun just ehkä forkut vahvistuu.

Jos otetaan identtiset kaksoset joista toinen on 5v. konttorissa ja toinen raksalla töissä. Kun veljekset päättävät mennä puntille niin onhan se selvää että raksa äijällä on liikkeessa kuin liikkeessa isommat romut. Olen kuitenkin myös sitä mieltä että jos lajina on kehonrakennus saattaa fyysisestä duunista olla haittaa kehitykselle.

Vois melkein yleistää niin että voimasta ja lihasmassasta ei juurikaan ole hyötyä missään työssä, mutta hyvästä yleiskunnosta taasen on lähes kaikessa. Toisaalta istumatyöhön on auttanut mulla punttailu silleen että selkä ei kipeydy enää lainkaan. Duunarihommissakin jos tulee sellaista nostelua/kantamista josta ei "tavis" kohtuudella selviä, alkaa ollakin sitten jo kyse työturvallisuusasiasta.
Isot lihakset väsyy ihan olemattomista duuneista ja raskas työ verottaa taas salitreeniä. Harvemmin nykytöissä mitään lihaksia tai voimia rakennetaan. Turhaa kehon energia-/palautumisvarojen tuhlausta punttitreenin kannalta.

Jossain varastollakin ihan tavisvoimat riittää monen asian pyörittelyyn ja kantamiseen. Koneet ja roklat nostelee ja siirtelee suuremmat kuormat sitten.

oli tos perjantaina valuorgiat työmaalla ni tuli siinä myllättyy noin 50 säkkii sementtii ja sit viel sen jälkeen salille tekee jalat. Duunikaveri siin naureskeli et ei sunkaa tänää enää tarvii salille mennä :). Mut enpä mä oo huomannu et siit ois jotenki apua ollu ylipäätään salin kannalta näit duuneja tehdessä.. oon toki tehny näit hommii sen 10 vuotta ja salia ollu aktiivisesti noin 5. et en oikee osaa täysin sanoa, voi olla et peruskunto ollu vähä parempi, mut ei muuta.

Edit. Sori 100 säkkiä

Viimeksi muokattu:
Jos otetaan identtiset kaksoset joista toinen on 5v. konttorissa ja toinen raksalla töissä. Kun veljekset päättävät mennä puntille niin onhan se selvää että raksa äijällä on liikkeessa kuin liikkeessa isommat romut. Olen kuitenkin myös sitä mieltä että jos lajina on kehonrakennus saattaa fyysisestä duunista olla haittaa kehitykselle.

Jos identtisillä kaksosilla on kummallakin punttia takana samat viisi vuotta, on varmasti edge toimistotyöntekijällä.

Mikäs veto tää oli, laitatko sä 200kg tankoon kun ohjaat asiakkaalle liikettä?
No hohhoi. Kerro mulle duuni mitä tekemällä saat 200kg missä tahansa liikkeessä.

Ja eikös liikunnan ohjaajakin yleensä seiso sekkarin ja pillin kanssa kun muut juoksee.
Niin ne piirretyissä tekee. Ja Aku Ankassa. ps. Liikunnanohjaaja on ammattinimike joka voi pitää sisällään useampaa eri asiaa, vaikka juurikin henkilökohtaista valmennusta. ps2: en ole kumpikaan näistä, että en siksi vetänyt. Martin Berkhan on hyvä esimerkki vakuuttavasta ja vahvasta koutsista.

Tietysti atleettisesta vartalosta on PT hommissa se hyöty että olet uskottavampi ja saat mahd. enemmän asiakkaita mutta sitähän tässä ei kysytty, siis sitä miltä näyttää.
Näinpä, koska atleettinen vartalohan ei koskaan korreloi siihen että olisi oikeasti terve, vaan pitää nostaa vitusti rautaa ja tehdä töitä metsässä ja vierittää kiviä ja kengittää hevosia.

Raksalla apumiehenä saa kovan kunnon jos haluaa. Itse painoin 75kg(184cm) kun olin raksalla töissä, väittäsin että rasvat oli lähelllä kymppiä, en ihmettelisi vaikka olisi ollut allekkin. Monipuolista hommaa ja kaikki raskasta, piikkaamista,kaivamista,kantamista ja sitä rataa. Tein kyllä hommat aika rivakasti, joulukuussa levitin helvetillistä hiekkakasaa niin höyry vaan nousi kun t-paita päällä heiluin lapion kanssa parin asteen pakkasessa. Sitten kun lähdin inttiin niin mestari toivotti hyvät jatkot ja sanoi että olen aina tervetullut töihin kyseiseen firmaan. Kyllä silloin parikymppisenä jaksoi vetää urakalla, nyt tulisi varmasti hieman enemmän nojailtua lapioon:D

Pahoittelen angstipurkaustani.

Eli joo, raksahommat varmaan kehittää, mutta olen edelleen sitä mieltä että jos haluaa treeniin panostaa, niin fyysinen työ syö ja nakertaa tuloksia kuin tuloksia ellei pidä ravintohommat ihan vitun tikissä.

Näin ainakin omalla kohdalla.

EDIT: Tulipa mieleen tuota PTtä kirjotellessani, että keksin mikä duuni on sellanen missä voimat kasvaa :D Mikä tahansa missä ei tehdä töitä. ;) Lihas kasvaa levossa, you know.

Metsuri. On kyllä niin sitkeitä ja kuivia ukkoja kun vaan voi olla. Työpäivän jälkeen ei kyllä välttämättä enää tee mieli mennä sinne salille; ja jos jostain syystä tekeekin niin maven voi hyvällä omallatunnolla skipata :D
Ja vielä silloin kun metsurit tekivät melkein ympärivuoden hakkuita. Voimaa ja kestävyyttä samassa paketissa.
Metsurin lisäksi tulee mieleen raksa ja asfalttityö.

Jos identtisillä kaksosilla on kummallakin punttia takana samat viisi vuotta, on varmasti edge toimistotyöntekijällä.

Todennäköisesti.

No hohhoi. Kerro mulle duuni mitä tekemällä saat 200kg missä tahansa liikkeessä..

Toi nyt oli vaan esimerkki, miten ihmisten ohjaaminen muka vahvistaa/parantaa kuntoa? En mä ainakaan 4 vuoden aikana huomannut muuta kuin olin notkeampi kuin nykyään koska vedin parit venyttelytunnit viikossa. Duunin jälkeen treenatessa sitten vahvistui:puntti:

Niin ne piirretyissä tekee. Ja Aku Ankassa. ps. Liikunnanohjaaja on ammattinimike joka voi pitää sisällään useampaa eri asiaa, vaikka juurikin henkilökohtaista valmennusta. ps2: en ole kumpikaan näistä, että en siksi vetänyt. Martin Berkhan on hyvä esimerkki vakuuttavasta ja vahvasta koutsista..

No shit Sherlock, Berkhan on kyllä mulle täysin vieras nimi.

Näinpä, koska atleettinen vartalohan ei koskaan korreloi siihen että olisi oikeasti terve, vaan pitää nostaa vitusti rautaa ja tehdä töitä metsässä ja vierittää kiviä ja kengittää hevosia..

Tää menee pikkasen yli hilseen, kengittää hevosia:confused:

Pahoittelen angstipurkaustani..

eipä tuo mitään, tässä taisi olla jokin väärinkäsitys, ilmaisin asiani ehkä epäselvästi.
Eli joo, raksahommat varmaan kehittää, mutta olen edelleen sitä mieltä että jos haluaa treeniin panostaa, niin fyysinen työ syö ja nakertaa tuloksia kuin tuloksia ellei pidä ravintohommat ihan vitun tikissä.

Näin ainakin omalla kohdalla..

Ja varmasti lähes kaikkien muidenkin, ei silloin tullut salilla käytyä kun olin sen 1/2v. Arabian rannassa rehkimässä.
Ei riittänyt paukut.
EDIT: Tulipa mieleen tuota PTtä kirjotellessani, että keksin mikä duuni on sellanen missä voimat kasvaa :D Mikä tahansa missä ei tehdä töitä. ;) Lihas kasvaa levossa, you know.

I know;)

Edit. Tuli muuten mieleen että palomiehillä on se pakollinen liikunta työvuorossa. Poliiseja treenataan myös voimankäyttöön.

Yks raskas homma, mitä ei ole mainittu on kivimiehen hommat.Kuten täällä on mainittu useasti, raskaista töistä on vaan haittaa kehonrakennus kehitykseen.Itse olen tehnyt raksahommia ja kyl eron huomaa ku töitten jälkeen menee salille ku taas sitten ei käy töissä ja menee salille.Siin on monen kilon ero painoissa ja muutenkin kehitys parempaa.Raskaissa töissä kuten muuttomies,rakennus appari jne. Isoista lihaksista on vaan haittaa ku tarvii happea paljon ja väsyy nopeasti.

Ja vielä silloin kun metsurit tekivät melkein ympärivuoden hakkuita. Voimaa ja kestävyyttä samassa paketissa.
Metsurin lisäksi tulee mieleen raksa ja asfalttityö.
Juu hakkuupäivän jälkee on mehut aika hyvin tiristetty pois :D mutta töitten jälkee suihku, ruokaa ja päikkärit. Nii jaksaa taas lähtee salille temuumaa :whip:

Olin viikon raksalla apupoikana kuukausi sitte ja roudasin 15 kilosia laattapaketteja kerrostalon asuntoihin. 22 pakettia asuntoon A 25 asuntoon B jne ja jne jonkun 20 lavallisen verran. Ihan mukavasti otti ainakin selkään ja kai se käsiinkin jonkun verran otti. Ja aerobistaki tuli mukavasti, kun jakso 2 pakettia kantaa kerralla. Oli melko raskas viikko, ku tein 7½h työpäiviä, että sillon jäi sali hieman vähemmälle. :jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ Kuinkahan tuosta tulee mieleen ku itte jokupäivä 6 tuntia kanniskelin laattoja kädet 90 asteen kulmas koko päivän melkein, laattojen paino oli joku 15kg ja välis kahta laattaa kerralla, sitte tein illalla hauistreenin: hauiskääntö tangollaja negatiivisia toistoa paljon, osatoistolla vasarahauista pitkää sarjaa niin pitkälle ku vaan pysty, sitte tais olla viä keskitetty ja scottihauis, oli oikeesti hauikset kipees 2 viikkoo tuon jälkee :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom