Työnnöt, tempasut, rinnalleveto yms.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuulantyöntö(23.12m) maailman tehokkain laji. Hyvänä kakkosena tempaus nosto maailmanennätys romuilla.

Mites toi tehokkuus oikeen lasketaan? Ovatko tempauksen ykkösraudat parhaan tehokkuus tuloksen antajat? Vai mites saman tempaajan 90-95% tempaukset? Luulis että ainakin nopeempaa tanko liikkuu?

Tuleeko muilla rinnallevedossa reisiin tollasia punasia pisteitä?

Oon nyt alkanu ottaa kerran viikossa normaalin treenin lisäksi painonnostoliikkeitä eli ensiks tempausta ja perään rinnalleveto+työntö. Mulle tekee varmasti hyvää koska jalat on heikot eikä liikkuvuus päätä huimaa. Pikkuhiljaa tekniikkaa opetellen edetään. Tempausvalaa otin tänään kevyesti 35kgx6 kun alussa kaatu pelkällä tangolla eteenpäin. Tempaus ilman allemenoa 60kg ja työntö 90kg. Täytyy tulla päivittämään myöhemmin tänä vuonna miten ollaan edetty. :)

Tuleeko muilla rinnallevedossa reisiin tollasia punasia pisteitä?

Oon nyt alkanu ottaa kerran viikossa normaalin treenin lisäksi painonnostoliikkeitä eli ensiks tempausta ja perään rinnalleveto+työntö. Mulle tekee varmasti hyvää koska jalat on heikot eikä liikkuvuus päätä huimaa. Pikkuhiljaa tekniikkaa opetellen edetään. Tempausvalaa otin tänään kevyesti 35kgx6 kun alussa kaatu pelkällä tangolla eteenpäin. Tempaus ilman allemenoa 60kg ja työntö 90kg. Täytyy tulla päivittämään myöhemmin tänä vuonna miten ollaan edetty. :)

Jostain kuulin, että kyseessä olisi lievä karvatupen tulehdus.
Ei o kyllä liiemmin haitannu.

Tempaus tällä hetkellä 92kg ja työntö 112kg

Olen näissä noviisi, enkä tiedä tekniikoista mitään. Temmata en osaa, joten ei siitä sen enempää. (No okei tempasin mä 30kg! Tai sit se oli 25kg...) ja nyt, kun olen tekniikoita oppinut, en ole ns. maksimeita kokeillut.
Rinnalleveto raakana 52½ kg :lol2:
Työntö, joka on ehkä väärin tehty vauhtipunnerrus, 47½kg

:nolo:

Remmeillä rinnalle 125, ilman 120. Tempaus jää 85kg:en(raakana), kun en vaan saa sitä toimimaan enää. Tanko osuu joka kerta kasseille, tai mihin lie luuhun tossa vehkeen yläpuolella ja se kipu on jotain todella mieltä ylentävää. Täytyy varmaan ruveta veivaamaan reilusti kapeammalla otteella, että saa tempaustakin joskus parannettua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten noi remmit tuo lisää kiloja rinnallevetoon? Huono grippi vai mistä johtuu? Tuntus että perusvoimailijalla rintsi raudat niin lastenkengissä verrattaessa perusvoimaan, että remmeistä ei saisi mitään hyötyä..

Miten noi remmit tuo lisää kiloja rinnallevetoon? Huono grippi vai mistä johtuu? Tuntus että perusvoimailijalla rintsi raudat niin lastenkengissä verrattaessa perusvoimaan, että remmeistä ei saisi mitään hyötyä..

Monella ilman remmejä ilmenee jäkitystä käsissä. Puristetaan tankoa ja samalla jännitetään hauista ja vähän jopa nostetaan olkapäitä. Tällöin kaikki teho mikä lähtee ns. kakkosvedossa, perseestä, takareisistä ja selästä, "pehmenee" matkalla kaikkiin näihin jäkitettyihin lihaksiin. Remmien kanssa tanko roikkuu helposti ja voimat välittyy helpommin.

Sormilukkoa en käytä ja remmeillä tuntuu ote tukevammalta. Yritin tänään vetää 130kg ilman remmejä(hukkasin ne taas, perkele. Viljelen niitä ihan urakalla salille) ja lantiotyönnön jälkeen painot läksi kivassa kaaressa näpeistä. Välillä tuntuu, että se on ihan päästä kiinni kun 120 tuli helposti ilman remmejä ja varmaan osaksi onkin. Mavea en tällä hetkellä ollenkaan, joten "grippitreeni" on riven ja tempauksen varassa.

Pekkaniskan ylläolevan viestin myös allekirjoitan. Remmeillä on jotenkin rennompi vetää ja varsinkin lantiotyöntö ja allemeno helpottuu.

Sormilukkoa en käytä ja remmeillä tuntuu ote tukevammalta. Yritin tänään vetää 130kg ilman remmejä(hukkasin ne taas, perkele. Viljelen niitä ihan urakalla salille) ja lantiotyönnön jälkeen painot läksi kivassa kaaressa näpeistä. Välillä tuntuu, että se on ihan päästä kiinni kun 120 tuli helposti ilman remmejä ja varmaan osaksi onkin. Mavea en tällä hetkellä ollenkaan, joten "grippitreeni" on riven ja tempauksen varassa.

Pekkaniskan ylläolevan viestin myös allekirjoitan. Remmeillä on jotenkin rennompi vetää ja varsinkin lantiotyöntö ja allemeno helpottuu.

Edellisessä postissasi mainitsit että osuu tempauksessa häpyluuhun tai kasseihin. Kokeile siinä myös remmejä. Tai sitten vaan opettele roikottamaan tankoa. Monesti johtuu siitä että osuu "sarveen", että taas jäkität sitä yläkroppaa/käsiä ja sitäkautta "osuu" väärään paikkaan. En suosittele otteen kaventamista.

Itellä on myös muutaman kerran tempauksessa kolahtanu ikävästi kassien yläpuolella johonkin luuhun. Vihloo niin maan perkeleesti. :D Mut kun kunnolla keskittyy ennen nostoon lähtöä juuri siihen kohtaan, mihin tangon pitää osua nii hyvin on toiminu. Keskittyminen pitää kyllä olla huolellinen.

Itellä on myös muutaman kerran tempauksessa kolahtanu ikävästi kassien yläpuolella johonkin luuhun. Vihloo niin maan perkeleesti. :D Mut kun kunnolla keskittyy ennen nostoon lähtöä juuri siihen kohtaan, mihin tangon pitää osua nii hyvin on toiminu. Keskittyminen pitää kyllä olla huolellinen.

Haha :D Luulin että oon epäsikiö. Vittu on kummallinen kipu :D On ollu hauska pitää naama peruslukemilla ku on kulkuset kipeinä. "Ai vittu mun selkä!"

En oo pahemmin harjotellut olympianostoi eikä tekniikka ole oikeen hallussa mutta kokeiluja; työntö(vauhtipunnerrus) 85kg joku vuos sit, rive 3-4x92,5 ja 1x100kg ja tempausta tehty polvista 5x62,5.

Kamppailulajien kannalta ehkä hyödyllisimpiä nostoja, vois nyt alkaa treenaamaan noita kun pääsee salille kesälukiosta. Alkaa kesän hc-training :D Teknisesti haastavia.

Omia ennätyksiä painonnosto liikkeissä:

Tempaus 67.5kg
Työntö 82.5kg
Tempausvala hartioiden levysellä jalka ja käsiasennolla 1x60kg
Yhenkäden tempaus 40kg

Omapaino n. 87kg ja ikää 16v.

ite oon saanu

rive 85kg
työntö 80kg
yhenkädetempaus 35kgoikealla ja vasurilla 32,5kg

ikää on 17v ja painoa 76kg

en sinällää harjottele näitä kokeilen aina joskus