Työnnöt, tempasut, rinnalleveto yms.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tempaus on kyllä kuningasliike. Kuka tahansa jäkiskyykkää 100kg mutta saman verran jos tempaisee ylös, on kyllä varsinainen mao zedong.

Itellä alkaa tekniikka löytymään vaikka en ole ollut oikeiden nostajien opissa vaan tyypit puolimutulla antaneet vinkkejä. Hapettaa kaikki yli 2 toiston sarjat ihan sikana.. Eli tosi hyvä koko kehon liike kevyempiin treeneihin.

Tässä olis minun yhden käden raaka rinnalleveto + punnerrus. Kokeilin liikettä vasta kolmatta kertaa. Tasapainon kanssa meinaa olla vähän ongelmia kuten kuvasta näkyy.
Lopuksi tanko tippuu maahan, mutta leikkasin sen pois :D
Pahoittelen huonoa valaistusta ja kuvanlaatua.

http://www.youtube.com/watch?v=skr9HE75GnA

Tässä olis minun yhden käden raaka rinnalleveto + punnerrus. Kokeilin liikettä vasta kolmatta kertaa. Tasapainon kanssa meinaa olla vähän ongelmia kuten kuvasta näkyy.
Lopuksi tanko tippuu maahan, mutta leikkasin sen pois :D
Pahoittelen huonoa valaistusta ja kuvanlaatua.

http://www.youtube.com/watch?v=skr9HE75GnA
Mun mielestä jo tosi hyvä tulos yhdellä kädellä. :)

Mun mielestä jo tosi hyvä tulos yhdellä kädellä. :)
Kiitoksia. Ainoa painonnostoon liittyvä liike jota teen on raaka rinnalleveto ja sitäkin olen tehnyt nyt n. 6kk kerran viikossa. Esim. tempausta en ole kokeillut kunnolla koskaan(ehkä tangolla). En tee myöskään vauhtipunnerrusta, työntöä enkä riveä etukyykyn kautta, kun ne on vaikeita ja pelottavia minulle:(
Mutta tää yhden käden versio clean & pressistä? on kyllä mukava liike ja aion lisätä sen ohjelmaani:thumbs:

RIVE on ollut nyt homman nimi muutaman kuukauden, lähinnä terävyyttä on tolla hakenut ja painot olleet tosi vaatimattomia. Tempaus voisi olla kanssa hyvä liike mutta noi olkapää ja kyynärpäävaivat tuskin auttavat siinä. 3x3 tulee yleensä tehtyä SJMVn päälle.

Rikoin kyynärpääni noin vuosi sitten. Harjoittelen parhaillaan rinnallevetoa ja muita perusliikkeitä valmentajani kanssa ja olen ollut tyytyväinen. Ongelmaksi koituu vaihe, jossa tanko on rinnalla ja aiemmin rikkoutuneeseen kyynärpäähän kohdistuu pistävää kipua. Mikä voisi auttaa tähän? Parempi lämmittely ja lisää haukkoja?

Miten teillä sujuvat rivesarjat? Itselläni menee aina aika kauan toistojen välissä, joskus jopa 10 sekuntia. Onko normaalia vai paska juttu? Siinä tuppaa menemään vähän aikaa kun keräilee itsensä kasaan ja asettaa jalat ja kädet oikeille paikoilleen.

E: Miksi niin moni muuten tekee riven raakana? Itse opettelin riven heti aluksi kyykkyyn ja hyvältä tuntuu.

Rikoin kyynärpääni noin vuosi sitten. Harjoittelen parhaillaan rinnallevetoa ja muita perusliikkeitä valmentajani kanssa ja olen ollut tyytyväinen. Ongelmaksi koituu vaihe, jossa tanko on rinnalla ja aiemmin rikkoutuneeseen kyynärpäähän kohdistuu pistävää kipua. Mikä voisi auttaa tähän? Parempi lämmittely ja lisää haukkoja?

No lisää liikkuvuutta, hammer- sekä myötäotteella pitkiä sarjoja hauiksia, sekä vastaotteella ojentajia taljassa pitkiä sarjoja. Nuo ainakin kyynäralueen lihaksia kuntouttaa. Tosiaan hilkkupainoilla 10-25 toiston sarjoja, rauhallisella negatiivisella. Toki olette myös eri oteleveyksiä koittaneet rivessä, leveämpi voi monelle olla helpompi kyynräpään ja ranteiden kannalta.

No lisää liikkuvuutta, hammer- sekä myötäotteella pitkiä sarjoja hauiksia, sekä vastaotteella ojentajia taljassa pitkiä sarjoja. Nuo ainakin kyynäralueen lihaksia kuntouttaa. Tosiaan hilkkupainoilla 10-25 toiston sarjoja, rauhallisella negatiivisella. Toki olette myös eri oteleveyksiä koittaneet rivessä, leveämpi voi monelle olla helpompi kyynräpään ja ranteiden kannalta.

Vastaa mieluummin minulle kuin kaverille joka esitti kysymyksensä kahdeksan kuukautta sitten :)

Miten teillä sujuvat rivesarjat? Itselläni menee aina aika kauan toistojen välissä, joskus jopa 10 sekuntia. Onko normaalia vai paska juttu? Siinä tuppaa menemään vähän aikaa kun keräilee itsensä kasaan ja asettaa jalat ja kädet oikeille paikoilleen.

E: Miksi niin moni muuten tekee riven raakana? Itse opettelin riven heti aluksi kyykkyyn ja hyvältä tuntuu.

Normaalia alussa, jos ei ole paljoa riveä tehnyt. Kannattaa alussa "keräillä itsensä kasaan" ja pyrkiä tekemään teknisesti oikeanlaisia suorituksia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mäkin olen hurahtanut painonnosto reeniin. "Enkat" onkin nyt 55+65, isompia rautoja en ole ottanut. Tempaus tekniikassa on vielä hakemista, kun tuntuu helpommalta tempasta polven yläpuolelta (toi tuloskin on otettu riipusta). Menee jotenkin rytmitys sekaisin maasta asti vedettäessä.
Olenkin mietiskellyt kun työnnettäessä tulee etu olkapää/hauis kipeäksi, vasinkin kun tekee useamman sarjan. Onkohan mulla hauikset liian heikkot tai olkapäät? en ole vielä itse keksinyt syytä mistä kipuilu johtuu

Kysytääs täällä, kun ei tuolla kotisali -osiossa tullu vastausta.
Minkälainen nostoalusta on riittävä suojaamaan sementtilattiaa, pudotettaessa painot suorilta käsiltä? Oon miettiny hankkivani joko wrangelta 8mm:stä kumimattoa tai vuoripexiltä 12mm:stä. Nostolava ois ilmeisesti liian painava liikuteltavaksi autotallissa?
Onko kiekkojen koolla väliä? Onko iskupaine liian kova alustalle, jos hankkii erikokosia kiekkoja?
Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Kysytääs täällä, kun ei tuolla kotisali -osiossa tullu vastausta.
Minkälainen nostoalusta on riittävä suojaamaan sementtilattiaa, pudotettaessa painot suorilta käsiltä? Oon miettiny hankkivani joko wrangelta 8mm:stä kumimattoa tai vuoripexiltä 12mm:stä. Nostolava ois ilmeisesti liian painava liikuteltavaksi autotallissa?
Onko kiekkojen koolla väliä? Onko iskupaine liian kova alustalle, jos hankkii erikokosia kiekkoja?
Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Riippuu täysin siitä että millä painoilla aiot sitä laattiaa paiskoa? jos yli 100kg on tarkoitus pudottaa 2m:stä niin kyllä betoni on mennyttä ennen pitkää jos on vain jokin kumimatto suojana..

Mitenkäs, onko vaarallista jos työnnössä selkä yliojentuu? Meinaan, kun punnertaa painot ylös niin siinä tuppaa aina kroppa menemään varsin takakenoon ja hirvittää että meneekö selkä paskaksi. Alaselän lihaksille ei siis tule minkäänlaista rasitusta, mutta rangalle kyllä. Ei se satu mutta on kuitenkin huomattavaa. Onko normaalia ja ihan turvallista vai pitäisikö pienentää painoja ja runkata tekniikan kimpussa?

Mitenkäs, onko vaarallista jos työnnössä selkä yliojentuu? Meinaan, kun punnertaa painot ylös niin siinä tuppaa aina kroppa menemään varsin takakenoon ja hirvittää että meneekö selkä paskaksi. Alaselän lihaksille ei siis tule minkäänlaista rasitusta, mutta rangalle kyllä. Ei se satu mutta on kuitenkin huomattavaa. Onko normaalia ja ihan turvallista vai pitäisikö pienentää painoja ja runkata tekniikan kimpussa?
No siis ensinnäkin, eihän työnnössä missään vaiheessa edes punnerreta painoa.

No siis ensinnäkin, eihän työnnössä missään vaiheessa edes punnerreta painoa.

Noo... kyllähän niillä käsilläkin jotain tehdään. Mutta en tietenkään tee työntövaihetta pystypunnerrustyyliin. Käytin vain punnerrus-termiä työntövaiheen tms. sijaan.

Noo... kyllähän niillä käsilläkin jotain tehdään. Mutta en tietenkään tee työntövaihetta pystypunnerrustyyliin. Käytin vain punnerrus-termiä työntövaiheen tms. sijaan.

Joko on tekniikassa vikaa tai et tee työntöä. Työntä tehdään yhtenä ja nopeana liikkeenä, voiman tullessa jaloista.

Joko on tekniikassa vikaa tai et tee työntöä. Työntä tehdään yhtenä ja nopeana liikkeenä, voiman tullessa jaloista.

Itse asiassa nyt kun mietin niin eihän se yliojennus tapahdukaan siinä työnnön aikana, vaan sitten kun puntti on suorilla käsillä. Eli silloin tasapaino järkkyy ja selkä menee arveluttavasti. Vinkkejä miten korjata asiaa? Pitäisikö yksinkertaisesti vähentää painoa ja hillitysti treenailla työntöä niin kauan että homma pelittää ilman hirveää takakenoa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom