Työnhaku! (vinkit, ohjeet ja mielipiteet)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jp-84
  • Aloitettu Aloitettu
Onpas tullut vaihteeksi elvytettyä tätäkin harrastusta. Ei saatana mitä touhua, joidenkin firmojen "hienot" rekrysivut on selkeästi tehty vain karsimaan heikompihermoiset heti kättelyssä. Eipä ole kukaan vielä soitellut perään....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiiä onko oikee paikka kysyä mutta kysytään silti. :)

Onko nykyään järkeä opiskella fysioterapeutiks? Työnä kiinnostaisi mutta mietin työllisyyden kannalta, että onko ylitarjontaa vai saako helposti töitä?

Fysioterapeutit harvoin kuulemma pääsevät tekemään sitä "omaa hommaansa", työelämä tarjoaa käsittääkseni enimmäkseen hierojan hommia ym. eli jos tykkää rasvaista mummonselkää vaivata, niin mikäpä siinä.

Onko täällä jollain kokemusta työhaastattelusta valtion asiantuntijan ja/tai erityisasiantuntijan tehtäviin? Minkälaisia on yleensä valtion rekryprosessit? Tosin eroa eri virastojen toimintatapojen välillä on varmaankin melko paljon.

Ensimmäistä ansioluetteloa kirjoitettellessa törmää väistämättä erilaisiin pulmiin ja itse askaruttaviin kysymyksiin. Työkokemusta on parikymppiseksi jannuksi kohtuullisesti ja suosittelijoitakin joka työpaikasta. Ongelmaksi muodostunee siis se, ettei työkokemuksessa ole mitään relevanttia, jonka voisi suoraan haettuun työpaikkaan kohdistaa, eli kaikki työkokemus on listattava.
Haen siis asianajotoimistoon ja olen ymmärtänyt, että siellä arvostetaan noin sivun - kahden mittaisia ansioluetteloita. Itsellä tuo tuntuu paisuvan aika helposti. Toinen itseä askarruttava asia on se, kannattaako pitäytyä ihan perinteisessä musta-valkoisessa luettelossa vai yhdistää jotain grafiikkaa esimerkiksi? Mikä on helppo tapa erottua ansioluettelolla?

Työnhaku on epätoivoista. Työttömyyttä nyt kohta takana 2 vuotta.
Joku 250 hakemusta, ja 1-2 haastattelua.

No onneksi olen suurinpiirtein ollut ollut koulutuksessa koko ajan,
että saanut niitä merkintöjä cv:hen. Etten ole jäänyt peukaloa nuolemaan soffalle,

Ensimmäistä ansioluetteloa kirjoitettellessa törmää väistämättä erilaisiin pulmiin ja itse askaruttaviin kysymyksiin. Työkokemusta on parikymppiseksi jannuksi kohtuullisesti ja suosittelijoitakin joka työpaikasta. Ongelmaksi muodostunee siis se, ettei työkokemuksessa ole mitään relevanttia, jonka voisi suoraan haettuun työpaikkaan kohdistaa, eli kaikki työkokemus on listattava.
Haen siis asianajotoimistoon

Millasta hommaa haet?

Haen siis asianajotoimistoon ja olen ymmärtänyt, että siellä arvostetaan noin sivun - kahden mittaisia ansioluetteloita. Itsellä tuo tuntuu paisuvan aika helposti. Toinen itseä askarruttava asia on se, kannattaako pitäytyä ihan perinteisessä musta-valkoisessa luettelossa vai yhdistää jotain grafiikkaa esimerkiksi? Mikä on helppo tapa erottua ansioluettelolla?

Lakimiesliitolta saat jeesiä.

http://www.lakimiesliitto.fi/palvelut-ja-edut/muut-palvelut/

Pieni hinta siitä, että ländäät duunin.

Mutta ^^ vinkkinä kysymyksiisi: Mustavalkoinen, times, fontti 12.

Jos on paljon jotain random uimavalvojan töitä, niin voihan ne tiputtaa pois, tai mainita yhdellä rivillä.

Luottamustoimet kannattaa sen sijaan nostaa esille, varsinkin jos ovat ainejärjestöstä.

Lakimiesliiton CV-coach on maksullinen.

Eihän asia minulle mitenkään kuulu, mutta paljonko niille harjoittelijoille maksetaan palkkaa ja kiinnostaako työ sinua oikeasti? Tuotakin voi ajatella satsauksena tulevaisuuteen, jos edes vähääkään uskoo mahdollisuuksiinsa, eikä tarvitse venyttä joka penniä.

Mitä tulee vielä hienoihin CV:hin, niin edellisen kun laitoin firman sisällä menemään .PDFnä, niin kone kaivoi sieltä kaiken plain-textiksi eli mitään muotoiluja taustoista tms. puhumattakaan ei todellakaan jäänyt jäljelle...

Kannattaako, tai siis onoo mitään hyötyä laittaa linkediniin se "looking for new opportunities"? Scannaako kukaan vapaata riistaa vai antaako vain epätoivoisen vaikutelman?

Tiistaina tuli taas laitettua yksi hakemus, rekry firman kautta.
No eilen tytsä soitti ja piti eka kierroksen puhelinhaastattelun.
Maanantaina pitäisi kuulua, jos pääsee jatkoon.

3 päivää sitten pistin taas 2 hakemusta.
Eilen tuli toisesta vastaus: "kiitos mielenkiinnnosta yritystä kohtaan. käsittelemme hakemukset lokakuun aikana"
Ei sentään sitä perinteistä ".. mutta emme jatka rekry projektia teidän kanssa"

Kannattaako, tai siis onoo mitään hyötyä laittaa linkediniin se "looking for new opportunities"? Scannaako kukaan vapaata riistaa vai antaako vain epätoivoisen vaikutelman?
Antaa mielestäni epätoivoisen vaikutelman. Head hunterit etsivät henkilöitä jotka ovat tyytyväisiä nykyisessä työssään ja eivät suoranaisesti hae uutta työpaikkaa

Omia ajatuksia head huntereista: Linkedinissä tulee connection pyyntöjä säännöllisen epäsäännöllisesti. Kysyn AINA, onko takana jotain ajatusta mihin firmaan/työtehtävään sopisin vai onko kyseessä vain oman portfolion täydentäminen. Yleenäs vastaus on "No varsinaisesti juuri nyt ei ole mitään sulle sopivaa, mutta ihan varmasti pian löytyy"-tyylinen viesti. Sitten kysyn tiettyjä maita, jotka kiinnostavat itseäni ja suurimpia firmoja, joiden kanssa tekevät yhteistyötä näissä maissa. Välillä heillä ei ole yhtään, jolloin hylkään pyynnön välittömästä. Jos kuitenkin löytyy mahdollisia tulevia työnantajia, hyväksyn. Hyvin harvoin tulee hyväksyttyä, koska yksipuolisiin eduntavoitteluihin en lähde mukaan.

Mun käsitys alkaa olla että jos headhuntteri soittaa ja sillä on muka joku kova paikka tarjolla, niin kannattaa onkia siltä että mikä firma on kyseessä ja hakea siihen jobiin suoraan.

Toisaalta nuo yrittää aina junailla jonkin contractor-sopparin mikä saattaa jossain tilanteessa olla firmalle houkuttelevampi, pystyy vaivattomasti kenkimään äijän pihalle jos sellainen tarve tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom