Mä olen johtoasemassa tällä hetkellä ja ollut about 10 vuotta ja voisin kertoa kaikkea mitä kannattaa ja ei kannata tehdä. Olen palkannut paljon ihmisiä ja joitain joutunut kenkimäänkin. Yhteenvetona voin sanoa että turha sinne haastatteluun on feikata olevansa jotain muuta kuin on. Nykyään monet nuoret on niin vastuuntunnottomia, valehtelee osaamisen tai muuten laistaa vastuusta että huh huh.
A) ole oma itsesi koska sitä olet myös jatkossa duunissa. Jos sut palkataan aitona niin jatkossa ei tule yllätystä.
B) pukeudu siististi, mutta kuitenkin että se vastaa mitä olet. Ymmärrät että työhaastattelussa pitää tehdä positiivinen ja siisti kuva ja tajuat jatkossa miten ko. paikassa/alalla pukeudutaan.
C) Jos et ole kiinnostunut, älä edes hae.
D) ÄLÄ laita cv:hen osaamisia joita sulle ei ole, on noloa haastattelussa kun kysytään jotain mitä et osaa tai sitten mokaat varsinaisessa työelämässä.
E) CV:n pitää olla sellainen että jokaiselle sun pomolle voi voida soittaa ja kysyä minkälainen sä olit duunissa. Tosin näin ei koskaan tapahdu oikeasti.
F) Hommaa edes YKSI suosittelija vaikka sitä ei pyydetä. Antaa hyvän kuvan.
G) Kysele haastattelussa kaikesta, jos pelkäät ja vastaa kysymyksiin "yes, no, cancel" ja ei kysy mitään, niin eihän se duuni kiinnosta oikeasti.
Muuta muistettavaa.
1) Älä koskaan vittuile työpaikastasi tai työnantajasti, nettiaikana se tulee vastaan jossain vaiheessa
2) Joskus pitää tehdä pitkää päivää mutta se korvautuu takaisin varmasti, älä lusmua koko ajan. Pomosi näkee sen varmasti, eri asia puuttuuko se asiaan.
3) ota vastuuta vaikka sitä ei tarjota, pääset vielä eteenpäin