Työmatka-auto max.2500€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mpj
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

mpj

Liittynyt
18.1.2009
Viestejä
65
Löytyisköhän teiltä vinkkejä auton ostoon. Hakusessa olisi työmatka-ajoon max.2500€ pommi Kymenlaakso-porvoo alueelta.
Ykkösauto löytyy pihasta, jolla olen työmatkat ajanut, mutta emäntä sai töitä ainakin 6kk ajaksi kauempaa, joten nykyinen auto menee hänen käytöönsä.
Työmatka on yhteensä n.60km, josta lähes koko matka moottoritietä. Muita ajoja ei tuskin autolle tule, jos veikataan niin max.50km per viikko.

Itse en ole hyvä autojen kanssa ja siksi kaipaisinkin vähän vinkejä mitä merkkejä/malleja kannattaisi katsoa. Leimaa parempi ilmeisesti olla ainakin sen aikaa kun autolle on tarvis sekä ok talvi+kesärenkaat.
Uskaltaakohan millään 1l kauppakassilla painella 60km moottoritietä päivittäin?

Tuossa muutamia vaihtoehtoja joita olen katsellut. Olisi mukava jos saisi kommentteja onko noista mikään potenttiaalinen vaihtoehto:

Fiat Brava 1.4-12 S 5d Muu 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ford Mondeo 2.0i Farmari. SIISTI. MYYDÄÄN ILMAN KÄSIRAHAA! Farmari 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto

Peugeot 406 ST 2.0 4d Porrasperä 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

Skoda Felicia 1,3 LX AJ 145TKM,K6/-14 JOPA ILMAN KÄSIRAHAA... Viistoperä 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto

Nissan Primera 1,6 GX 4d JOPA ILMAN KÄSIRAHAA... Porrasperä 1997 - Vaihtoauto - Nettiauto

Toyota Corolla FX 1,6 16V Si 5d SEUR K 2/-16 JOPA ILMAN KÄSIRAHAA Viistoperä 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ford Focus 1,6i 100hv SEUR K 4/-16! JOPA ILMAN KÄSIRAHAA... Porrasperä 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto

Opel Corsa 1,7 DT-XCF KATSASTETTU 3.12.2014. MYYDÄÄN ILMAN KÄSIRAHAA! Viistoperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto

Opel Vectra 2.2 SE Comfort 4d Porrasperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto

Renault Clio HATCHBACK 1.4i ML.111tkm, Huoltokirja, Kats.18.9.2014! Viistoperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

Peugeot 307 1.6 5D HYVIN HUOLLETTU. MYYDÄÄN ILMAN KÄSIRAHAA! Viistoperä 2001 - Vaihtoauto - Nettiauto

Hyundai Getz 1.1 GL 3d Viistoperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto

Toyota Corolla 1,3 12V Xi 4d AJ 200TKM JOPA ILMAN KÄSIRAHAA... Porrasperä 1997 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mazda 323 KATSASTETTU 14.11 -14. Porrasperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

Toyota Avensis 1.6 Luna Wagon 5d Farmari 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

Renault Clio RN 1,4 5d AJ 175TKM K 8/-14 JOPA ILMAN KÄSIRAHAA... Viistoperä 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tosiaan kaikki mitä olen katsellut ovat liikkeiden myynnissä, ei oikein itseäni houkuta tuo perävalotakuu. Tosin en tiedä miten tuollaisiin ~2000€ kaaroihin pätee myyjän vastuut, veikkaan että aika vaikea ainakaan pieniä vikoja osoittaan myyjän vastuuksi.

Kiitos vastauksista etukäteen.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla oli tollanen vastaava Pösö 406 ekana autona, olikohan 1.8 vai 2.0 koneella en enää muista. Oli samanvärinenkin!
Tosi mukava auto suoralla ja pitkällä matkalla, voisin koska vaan hankkia sellaisen kakkosautoksi jos olis kuvaamaasi käyttöä. Öljyä se söi jonkinverran, ilmeisesti tyyppivika. Muita vikoja ei ollut ja siitä oli luovuttava kun sisko ajoi sen lunastukseen parin vuoden käytön jälkeen.

Edit. Tulee ihan haikee olo ku katselee kuvia, ihan niinku oma!
 
Noista lähtisin poimimaan tuolta toyota osastolta itselle sopivaa. Itse olin suunnilleen samassa tilanteessa pari vuotta sitten ja oma valinta kohdistui toyotaan muutamasta syystä:
a) tuolla hintaa autot tupaavat väkisinkin olemaan "melko" paljon ajettuja ja toyotan tekniikka on tunnetusti kestävää sorttia
b) jos jotakin meneekin rikki, niin varaosia on hyvin saatavilla ja ovat vähintäänkin kohtuuhintaisia
c) ei vastaanvanlaisia (ainakaan samoissa määrin) sähkövikoja kuin esim. ranskattarissa (renault ja peugeot)
d) kulutus maltillinen

Varmasti hyvän auton voi löytää tuosta hintaluokasta muiltakin merkeiltä aivan kuin voit löytää huonon toyotankin. Mutta omaan varsin rajalliseen kokemukseeni pohjaten uskaltaisin suositella toyoa. Selvennettäköön siis vielä, että omakaan ns. "ykkösauto" ei ole toyota, mutta kakkosautona se tarjoaa oikein hyvä hinta/laatusuhteen. Lisäksi tuollaisen 90-luvun toyotan arvoon ei juurikaan vaikuta se onko sillä ajattu 250, 300 vai 350 tkm.

edit. ehkä tuon 440 tkm rullatun corollan jättäisin kuitenkin odottamaan toista ottajaa... ainakin tuolla hintaa.
 
Itselläni tulee myös melko pitkää ajoa viikoittain ja suurelta osin valta-/moottoriteillä. Opiskelijabudjetilla kuitenkin mennään, joten mitään erityisen tasokasta autoa ei ole ollut varaa ostaa. Tärkeimpinä kriteereinä itsellä on helppo/halpa huolto, pieni kulutus, suhteellisen luotettava ja edullinen ostohinta. Nyt alla on 2000-vuoden Opel Astra 2.0 DTI. Kuluttaa meikäläisen käytössä alle 5 litraa satasella, kulkee kohtalaisen vakaasti isoillakin teillä, on edullinen ja helppo huoltaa ja toiminut toistaiseksi ilman mitään ongelmia. Bonuksena löytyy pitkillä matkoilla mielialaa kohottava vakionopeudensäädin ja talvikäynnistämistä helpottava webasto (taitaa olla vastaavissa kulkuvälineissä harvinaisuus). Jakoketjulla kun on, niin hihnaakaan ei tarvi jatkuvasti nyppiä.

Maksoi hiukan yli vuosi sitten reilut 2000e liikkeestä ja on kyllä ollut hintansa väärti.
 
Jos itse etsisin vastaavan hintaista autoa, ottaisin todennäköisesti vanhemman (97-99) Volvo v70:n joko bensakoneella tai Volkkarin 2.4l dieselillä. Ei ole varmuutta tyyppivioista tai kestävyydestä, mutta kovasti tuntuvat nielevän kilometrejä eikä ainakaan mikään maailman huonoin ajaa.
 
Jos itse etsisin vastaavan hintaista autoa, ottaisin todennäköisesti vanhemman (97-99) Volvo v70:n joko bensakoneella tai Volkkarin 2.4l dieselillä. Ei ole varmuutta tyyppivioista tai kestävyydestä, mutta kovasti tuntuvat nielevän kilometrejä eikä ainakaan mikään maailman huonoin ajaa.

Ainakin 2.5 TDI kannattaa jättää väliin nokka-akseliongelmien takia.
 
Ainakin 2.5 TDI kannattaa jättää väliin nokka-akseliongelmien takia.
Ei tässä Volvoon tehdyssä Volkkarin vitoskoneessa mitään nokka-akselivikoja ole! Kyllä se on 2.5tdi V6 pata jossa ne viat ovat eikä sitä ole saatavilla Volvoon.

Helvetillisen lujia ovat nuo mk I v70/s80 2.5tdillä!
 
Ei tässä Volvoon tehdyssä Volkkarin vitoskoneessa mitään nokka-akselivikoja ole! Kyllä se on 2.5tdi V6 pata jossa ne viat ovat eikä sitä ole saatavilla Volvoon.

Helvetillisen lujia ovat nuo mk I v70/s80 2.5tdillä!

Allekirjoitan.

Minkä ihmeen takia aloittaja etsii bensa-autoa noilla kilsoilla? Tuossa hintaluokassa saa oikeita, pomminvarmoja dieseleitä, jotka kestää isältä pojalle ja syöki sen 1-4 litraa vähemmän mitä vastaavat bensat.

Diesel-laskuri.net laskemaan eri autojen kannattavuuksia.
 
Jos on 60km/suunta, niin pieni dieselauto ehdottomasti. Tinkaus osti 55km/suunta työmatka-ajoa varten Toyota Yariksen 1,4L dieselkoneella syksyllä. Siinä on runsaalla Webaston käytöllä mennyt peräti 4,5L/100km löpöä, eli jos hulluna kenkisi ja rälläisi, niin saattaisi imaista kaupunkiajossa jopa 5L ja säästeliäällä maantieajolla siihen 4L/100km menee. Ite olin yllättynyt, miten hyvä voimalinja tuommoisessa kinnerissä on. 75hv riittää mainiosti, kottero liikahtaa ihan nätisti, kun kytkimen liike ei ole liian pitkä, ottaa loogisessa paikassa ja vaihteisto on napakka.

Eli joko tuommoinen ihan pikkuautoluokan auto, tai pykälän isompi (Golf/Corolla) olisi hyvä ja jos löytyy hyvä pakuksi rekisteröity, niin miksei vaikka semmoinen, niin olisi dieselvero pienempi. Fiatit, ranskikset ja jenkit unohtaisin heti ja jotain Nissania tai Toyotaa katselisin. Toyotoissa tosin käytettynä maksaa vähän merkki, mutta noi kai olisivat luotettavia.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
. Fiatit, ranskikset ja jenkit unohtaisin heti ja jotain Nissania tai Toyotaa katselisin..

Kaiken muun allekirjoitan paitsi fiatin, tolla hinnalla saa jonkun 100tkm ajetun stilon ja ei tarvitse muuta kuin ajaa. Noiden viat on tyyliin sellaisia jotka eivät vaikuta ajamiseen, esim sisävalot eivät syty. Bonuksena noissa tulee vielä se että mikään ei maksa mitään.
Kaikki muut konetyypit käyvät paitsi 1,6 103 heppaa, se on moottori josta Fiat on saanut maineensa ;)
 
Zone-sarja -42%
Kuka saatana ajaa tollasta matkaa Yariksella?? Iso laiva sen pitää olla jos ajaa päivittäin +100km.

"Työmatka on yhteensä n.60km, josta lähes koko matka moottoritietä. Muita ajoja ei tuskin autolle tule, jos veikataan niin max.50km per viikko."
 
Työmatka on yhteensä 60km. Siksi ei liene tarvetta "isoon laivaan", mitä ikinä sillä tarkoitatkaan.

Edit. Henkkakin osaa näköjään lukea ja ehti ennemmin :)

Rikkinäinen kello näyttää oikein kahdesti päivässä.
 
Kyllä se muuten pojat vituttaa päästellä 60 kilsaakin motaria jollain meluisalla pikkukopilla. Kokemusta on. Eihän sitä nyt suoraan voida vetää johtopäätöstä, että suurempi auto on parempi, mutta kyllä se hyvin usein on. Joku vanha volvo voisi olla siedettävä.

Vanhemmissa Stiloissa on aivan kamala ohjaus. Talvella kun päästeli sellaisella menemään, niin todella tunsi elävänsä kun luuli kuolevansa. Nähtävästi sitä ohjausta rukattiin jossain vaiheessa paremmaksi, mutta vuosimallista ei ole tietoa.

Edit. Tuosta Toyota. Meluisa tämäkin, mutta ei sentään yaris

http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/6612372
 
Kyllä se muuten pojat vituttaa päästellä 60 kilsaakin motaria jollain meluisalla pikkukopilla. Kokemusta on. Eihän sitä nyt suoraan voida vetää johtopäätöstä, että suurempi auto on parempi, mutta kyllä se hyvin usein on. Joku vanha volvo voisi olla siedettävä.

Vanhemmissa Stiloissa on aivan kamala ohjaus. Talvella kun päästeli sellaisella menemään, niin todella tunsi elävänsä kun luuli kuolevansa. Nähtävästi sitä ohjausta rukattiin jossain vaiheessa paremmaksi, mutta vuosimallista ei ole tietoa.

Edit. Tuosta Toyota. Meluisa tämäkin, mutta ei sentään yaris

Toyota Avensis 2.0D4D Sol 4d , RAHOITUKSEN KÄSIRAHA ALKAEN 0 % Porrasperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

mjep, 04 on vaihtunut korimalli ja moottorin valmistaja
 
Kyllä se muuten pojat vituttaa päästellä 60 kilsaakin motaria jollain meluisalla pikkukopilla. Kokemusta on. Eihän sitä nyt suoraan voida vetää johtopäätöstä, että suurempi auto on parempi, mutta kyllä se hyvin usein on. Joku vanha volvo voisi olla siedettävä.

Vanhemmissa Stiloissa on aivan kamala ohjaus. Talvella kun päästeli sellaisella menemään, niin todella tunsi elävänsä kun luuli kuolevansa. Nähtävästi sitä ohjausta rukattiin jossain vaiheessa paremmaksi, mutta vuosimallista ei ole tietoa.

Edit. Tuosta Toyota. Meluisa tämäkin, mutta ei sentään yaris

Toyota Avensis 2.0D4D Sol 4d , RAHOITUKSEN KÄSIRAHA ALKAEN 0 % Porrasperä 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto
Kyllä siihen ajomukavuuteenkin kannattaa panostaa, joten ihan pienellä autolla en ajelisi työmatkaa motarilla. Pienissä autoissa kun on useimmiten huonot äänieristykset, mutta eipä isoissakaan aina ole hyvät.

Kerran tuollaisella Avensiksella ajaneena en voi käsittää kuka sellaisen haluaisi? Ei mitään ajotuntumaa aivan kuin olisi vaahtokarkilla ajanut.

Oma suositukseni olisi Opel Astra G. Merkkinä vähän arvostettu, mutta tekniikka on kestävää ja hyvä ajotuntuma. Äänieristys voisi olla parempi, mutta ei se nyt ihan surkea kuitenkaan ole. Huollot on edullisia ja vakuutukset keskiluokkaa.
 
Mulla oli aikoinaa ensiautona tollanen Focus. Samalla koneella mut farkku. Rullasin sillä opiskellessa varmaan 25tkm per vuos. Hiton hyvä ajaa. Pysty pappamainen ajoasento, eli mulle helvetin hyvä. Pommin varma (mun yksilö), halpa huoltaa, ei paljoo kuluttanu. Hyvin veti maantietä. Ovet ruostu. Korjattiin takuuseen.

Sittemmin ollut uusia hienoja tdi pdf scs fis dsg 125kw autoja. Aivan paskoja. Todella hienoja ajaa, mut koskaan tienny lähtikö aamulla käyntiin. Varsinkaan pakkasella. Vaikka olis kuinka hyvä auto ajaa, mikään ei vitutan niin paljoa kuin työaamuna avainta vääntäessä kuuluu pelkkää naksutusta tai jurnutusta. Sitten korjailet niitä 1000e/suutin ym. Mieluummin luotettava yaris kuin epäluotettava avensis

Pointti avauspostille: En suosittele dieseleitä, enkä ranskalaisia/italialaisia koppiautoja. Perus pirssi ford/toyo/nissan. Hyvällä tuurilla vuotuisella hinnalla halpaa ja luotettavaa ajoa. Huonolla tuurilla jatkuvasti korjattavana. Vanhoja romuja kun on kaikki vaihtoehdot. Mutta todennäköisyys onnistua on parempi:)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom