m80 sanoi:
En oikein ymmärrä nyt, että mistä tuo ozzien mustavalkoinen katkera tilitys kumpuaa. Ketään ei käsittääkseni pakoteta ryhtymään hoitajaksi, ensihoitajaksi, palomieheksi, poliisiksi jne.
Se kumpuaa siitä, että tässä maassa on jo purettu kaikki muut mädät Neuvostoajan jäänteet paitsi paperin valmistus. Paperi oli vuosikymmenet Suomen lähes ainoa maailmalla tiedetty vientituote, kun tervaa ei enää tarvittu:-). Ja sitä pidettiin yllä juurikin tällä palkkapolitiikalla ja kaikilla saatanan 'saunalisillä'. Laskun maksoimme devalvaatioiden muodossa kaikki me muut suomalaiset.
Nyt meillä on jotain muutakin myytävää.
Paperimiehille 10% lisää, muut huusivat samaa ja sitä myötä inflaatiohan oli Suomessa lähes 20% 70-luvun pahimpina vuosina. No saivat sen ajan paperisedät ilmaiset, inflaation maksamat talot!! Ja taas devalvoitiin..
Ja nää on kai niiden poikia jotka täällä nyt vaahtoaa, että saavutetut edut pitää säilyttää? Mitä helvetin etuja te 30 miinus tyypit olette saavuttaneet? Ette yhtään mitään. Teidän faijat ja isoisät ne sopparit on tehneet ja teidän kanssa tullaan tekemään uusi sopimus.
Samaan aikaan ja vielä nykyäänkään, ei Suomessa arvosteta pennin vertaa hoito-, tai pelastustyötä tekeviä ihmisiä. Ei siitäkään huolimatta, että jokainen teistä ja meistä joutuu meidän käsiimme joskus.
Minä olen ollut hakemassa viimeiselle matkalleen erästä kovastikin suurta yritysjohtajaa. Siinä meni mies, kuin olisi mennyt kuka muu tahansa. Kiitteli 'poikia' huolenpidosta hetken, mutta sinne meni. Ihminen viimeisinä hetkinään on vain ihminen. Ei ole enää titteleitä.
Eikä ole paperi-, tai muita miehiä. On vain alastomia palelevia ihmisiä. Saunalisäkään ei enää lämmitä silloin.
Paskat. Lähetän tämän ja sitten saa mun osalta loppua.