Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jarre55 sanoi:Siinähän tuli liittosi ydinideakin samalla esille. Pitkänäköisyydestä viis veisaatte. :D
IsoDino sanoi:Avaa mies(poika) silmäsi...
Kai sitä ny herran jestas ennenkin on lähdetty muualle opiskelemaan ja töihin kun kotoa 2 km säteelle. Ja miksi pitäisi lähteä pienelle paikkakunnalle???? Kouluja ja eriasteisiakin vielä löytyy ympäri Suomea. Ja tuo "isi koneelle" on jo niin kulunut juttu... Sitten tytöt/naiset paperialalla.. suuressa kasvussa naisten osuus kokoajan. Mm. UPM:n omasta Lotilan koulusta valmistuu joka vuosi useita naisia.
Antza sanoi:Suhteet rulaa edelleen paperialalla muita aloja kovemmin. Yritätkö itsellesi nyt todistella, että isäsi työskentely tehtaalla ennen sinua ei olisi auttanut sinne pääsyäsi? Ammattitaitosi on varmasti kova. Sitä en kiistä, mutta ei kannata sulkea silmiä todellisuudelta Paperiliiton tyyliin...
IsoDino sanoi:Työnantajan tulee ilmoittaa kaksi viikkoa ennen, jos sheemaan tulee muutoksia eli tänä juhannuksena tuo mahdollinen uusi sopimus ei vielä päde!!!
IsoDino sanoi:Isäni ei ole ollut samassa firmassa töissä kuin minä. En edes ole ikinään samaan firmaan töihin hakenut.
Itse olen päässyt töihin ammattikoulutodistuksella (paperiprosessinhoitaja) ja valinnan (testit suoritti, mm. tekniset testit ja psykologiset) teki Anders Consulting Oy.
Samaa ihmeteltiin täälläkin. Kummaa homma moinen hössötys, menee samaan sarjaan "muualla ei osata tehdä taloja", "eihän niillä ole vessanpönttöjä, eikä edes pankkikortteja" ja "eihän ne tiedä edes saunasta saati lenkkimakkarasta mitään" kanssa. Suomessa taidetaan pitää itseä pikkasen liika fiksuna.Asten sanoi:Outoa, paperikiista on jatkunut jo kuukauden eikä suomi ole vieläkään pysähtynyt rukoilemaan kilttejä paperisetiä takaisin töihin!
Olikohan joillain aavistuksen verran vääristynyt käsitys työnsä tärkeydestä?
Oli se hienoa katsoa kuukausi sitten kun ihmiset hamstrasivat suupielet vaahdossa paskapaperia, kumma kun monella ei käynyt mielessä että huussipaperia valmistetaan muuallakin kuin suomessa.
Iltasanomat sanoi:Toimittaja hakattiin paperikiistan takia
Paperialan työehtoneuvotteluiden kuumentamat tunteet ryöpsähtivät pintaan kyseenalaisella tavalla, kun Helsingin Sanomien toimittaja pahoinpideltiin Viipurissa viikonloppuna.
Pahoinpitelijät olivat suomalaisia. Silminnäkijöiden mukaan he hakkasivat työmatkalla Venäjällä olleen toimittajan, koska eivät pitäneet HS:n paperikiistaa koskeneista kirjoituksista.
Lappeenrannan poliisi tutkii tapauksen. Tekijöiksi on kerrottu kaksi miestä, joista toinen on keski-ikäinen ja toinen hieman nuorempi.
Hakattu toimittaja ei ole osallistunut paperialan neuvotteluja koskeneeseen uutisointiin millään tavalla.
Pahoinpitely tapahtui lauantain ja sunnuntain vastaisena yönä lähellä hotellia, jossa toimittaja ja työmatkalla hänen kanssaan ollut valokuvaaja majoittuivat. He keskustelivat kadulla ääneen työasioista, kun mieskaksikko hyökkäsi kimppuun takaapäin.
Silminnäkijöiden kertoman mukaan pahoinpitelyä säestivät lehden paperikiistakirjoittelua koskeneet kommentit..
Asten sanoi:Outoa, paperikiista on jatkunut jo kuukauden eikä suomi ole vieläkään pysähtynyt rukoilemaan kilttejä paperisetiä takaisin töihin!
Olikohan joillain aavistuksen verran vääristynyt käsitys työnsä tärkeydestä?
Oli se hienoa katsoa kuukausi sitten kun ihmiset hamstrasivat suupielet vaahdossa paskapaperia, kumma kun monella ei käynyt mielessä että huussipaperia valmistetaan muuallakin kuin suomessa.
Onko mukava nähdä ja odottaa kumpi osapuoli sitten loppujen lopuksi "taipuu" vai pystytäänkö vielä kompromissiin. Luulen että työnantajapuoli on saanut tarpeekseen paperimiesten latelemista työsuhdeehdoista, niin että lakko jatkuu vielä toisenkin kuukauden. Minkähänlaisia vaikutuksia lakolla tulee olemaan pitkällä tähtäimellä paperiteollisuuden tuottavuuteen ja työllisyyteen?
IsoDino sanoi:Hakkais mielummin herra Metsäteollisuuden, niin tulis neuvotteluihinkin jotain uutta!!
IsoDino sanoi:Isäni ei ole ollut samassa firmassa töissä kuin minä. En edes ole ikinään samaan firmaan töihin hakenut.
Itse olen päässyt töihin ammattikoulutodistuksella (paperiprosessinhoitaja) ja valinnan (testit suoritti, mm. tekniset testit ja psykologiset) teki Anders Consulting Oy.
uga sanoi:Arvaa huviksesi kuinka suuri osa noista toimihenkilöistä on töissä Jouluna tai juhannuksena? Ei kovin suuri..