Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
blackie sanoi:Pitää varmaan mennä tästä hakemaan hommia suoraan johonkin tehtaalle :D
Aimotarmo sanoi:Tässä quottasit minua. En ymmärtääkseni minäkään?!?
Timba79 sanoi:Ja tohon Aimotarmon rulla-apina kommenttiin en viitsi tämän enempää kommentoida.
.
Timba79 sanoi:Enkä mä vieläkään tajua mitä täällä niistä palkoista meuhkataan, ei tässä edelleenkään ole palkasta kyse.
Timba79 sanoi:Niin ja kuten IsoDino sanoi, on täällä vitusti turhempiakin ketjuja kun tämä. Jos tämä sentakia poistettaisiin, saataisiin samalla poistaa vähintään puolet yleisen ketjuista.
Timba79 sanoi:Kerroppa nyt mitä kaikkea olisit valmis uhraamaan jotta olisi niitä kuvitteellisia töitä? Ja kerro samalla miten paljon enemmän porukkaa työllistettäisi jos nyt vaikka tässä kejussa olevat edut poistettaisiin työntekijöiltä? Oma veikkaukseni on puhdas 0.
IsoDino sanoi:Jos tuolla kommentilla ei ole kateellinen(ja juurihan todettiin ettei täällä ole kateellisia), niin sitten se on jokin muu sairaus.
Goatsilla sanoi:No, ensimmäisenä joutaa lähteä pekkaset ja lomaltapaluuraha.
Aimotarmo sanoi:Totta. Parantumattomasti sairas. Konitohtori diagnosoi huumorintajuksi. Onneksi ei kuitenkaan ole tarttuvaa mallia. ;)
Kyllähän se ammattikoulu riittää monessa paikassa. Kesätöihin ei tarvi edes sitä. Riittää kun on sukulaisia tehtaassa sopivilla paikoilla. Vaan niinhän se on jokapuolella.IsoDino sanoi:Tuskin sinua otettaisiin töihin. Esim. UPM-kymmenelle täytyy olla käytynä lotila(yrityksen oma koulu) ja sitä ennen ammattikoulu tai lukio eli kouluja täytyy käydä ensin vähintään 4-5 vuotta. Ja sisään kouluun pääsee hakijoista n. 5%.
Goatsilla sanoi:No, ensimmäisenä joutaa lähteä pekkaset ja lomaltapaluuraha. Palkoissa ollaan jo valmiiksi kuratasolla elektroniikka-alalla (tuotannossa), mutta koko ajan lipeää työpaikkoja viroon ja kiinaan. Tuo jälkimmäinen taisi olla retorinen kysymys? Luuletko että minä tiedän :lol2: Ei kyse ole enää lisätyöllistämisestä vaan työpaikkojen pitämisestä. Tärkeintä olisi varmaan alentaa työnantajamaksuja ja myös keventää verotusta.
*repii hiustukkoja päästä* :D
IsoDino sanoi:Kyllä sinä sitten olet hauska ja huumorintajuinen :D , oikea Aimotarmo!
Hannibal sanoi:minä ammun itseni.. :joulu5:
Fat Rat sanoi:Kyllähän se ammattikoulu riittää monessa paikassa. Kesätöihin ei tarvi edes sitä. Riittää kun on sukulaisia tehtaassa sopivilla paikoilla. Vaan niinhän se on jokapuolella.
Timba79 sanoi:Samalla idealla voisi leikata vaikka ilmaiset sairaanhoidot huisin vittuun, kuluja ne vaan on. Ja mitä sitä muutenkaan mitään palveluja tarvitaan, pois vaan.
Timba79 sanoi:Yrittäjää ja työantajaa taitaa vain vituttaa. Parempihan se olisi jos työntekijälle voisi antaa kenkää jos vaan huvittaa ja naama ei tänään miellytä. Ja mitä sitä lomiakaan tarvitaan, duunia vaan ja tottakai minimipalkalla. Siitähän nyt hyötyisi varmasti kaikki tasapuolisesti. :jahas:
Itse lapinpolttajaneekeri sanoi:Mun aiemmista liittoja koskevista viesteistä on terävimmät ehkä voineet havaita tiettyä kyllästymistä eri työntekijäliittojen ajattelumalliin. Siihen on selkeä syy, joka on liittojen edustaman ideologian käsittämätön mustavalkoisuus. Juuri ideologian ylivalta järjellisestä ajattelusta, joka tässäkin threadissa välillä nostaa viesteistä päätään, ylittää minun ärsytyskynnykseni.
Aimotarmo sanoi:Jeps. Mitä vähemmän ymmärrystä, sitä kuuluvampi ääni. Oman suhtautumiseni työntekijöihin voitte tsekata aiemmista liittothreadeista. Pitävät edelleen paikkansa.
IsoDino sanoi:No onko se nyt herranjestas sun pussistasi pois, jos mulle annetaan pekkaisia(ansaitut vapaapäivät, jotka ei ole paperiliiton keksimiä) ja lomaltapaluurahat, jotka on osa lomarahasta.
Ei itketä, jos ei itse saada, vaan tehdään jotakin sen eteen, että itsekkin saisi!!!!!!!!!!!
Timba79 sanoi:Ei helvetti, miten nuo pekkaset ja lomaltapaluuraha nyt on keneltäkään pois?
Goatsilla sanoi:No siten, että esim. minäkin voin huidella 12,5 ylimääräistä päivää vuodessa työnantajan laskuun missä huvittaa. Lomaltapaluuraha on ajalta, jolloin piti oikein porkkanalla houkutella työntekijät palaamaan takaisin saman firman palvelukseen. Vittu, eikö tässä omista eduistaan saa luopua, ilman että haukutaan :ksi? :D
Timba79 sanoi:Itseasiassa muistan kirjoituksiasi vastaavissa ketjuissa. Muistelisin maininneesi, että maksat mielelläsi hyvälle työntekijällesi reilua palkkaa, muistanko oikein?
Mutta menee tässäkohtaa vähän ristiin jos en ihan väärin muistanut. Ihmetyttää tämä provoileva asenne sinulta tätä ketjua ja sen sisältöä kohtaa. Eli ihan samaa vittuilua heitin itsekin, eli ei mitään sen kummallisempaa. :piis:
Timba79 sanoi:Ja kesälomaa on yleensä neljä viikkoa jolloin voit työantajan laskuun huidella missä sattuu, poisko nekin vaan?