Työehtosopimusneuvottelut (Paperiliitto)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Joka paikkakunnalla on varmaan meneillään joku paskatautiepidemia?! Tosin nyt vois nostaa paskapaperin hintaa ja ihmiset ostaisivat vieläkin. Tai sit ku loppuu kokonaa, (mikä ei tapahdu) vois itse myydä oman varaston kalliimmalla pois?!? Tekis vähä bisnestä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tanu sanoi:
Tekis vähä bisnestä..

16 euroa lakkoavustusta päivässä. Verottomana. Siihen päälle paskapaperin myyntiä ylihintaan. Pimeenä. Oujee.

Jansku sanoi:
Taisipa kuitenkin olla Ihalaisen Lauri tuon ehdotuksen takana. Saloniuksen kommenttia odotellessa.
No niin taisi, ajatusvirhe :D

coke- sanoi:
Mikä ihmeen järki niitä neuvotteluita olis nyt ruveta siirtämään? Kun kerran nyt taistellaan, niin vedetään sit siihen saakka että toinen saa korvilleen tai tunnustaa tappion. Kaippa tossa on takana jotkut kesälomat tms. vai mikä? Oisko kellään faktaa? Tuntuu nyt siltä, että metsäteollisuus haluaa viedä pelin loppuun asti... (hyvä niin).
Mitä helvetin hyötyä siitä olisi, että "toinen saa korvilleen"? Tämä työsulku tuskin tällä hetkellä hirveästi auttaa kumpaakaan osapuolta, ja neuvottelutilanne on kuulemma erittäin tulehtunut. Muutaman kuukauden huilitauko ja asioiden pohtiminen kaikessa rauhassa poistaisi pahimmat tunnekuohut ja ehkä jopa aikaansaisi sopimuksen synnyn.

Tuosta tappiin asti viedystä väsytystaktiikasta ei ole kummallekaan mitään hyötyä, se on varma.

EDIT: Ja yhtenä mielestäni ihan hyvänä pointtina voisi pitää noita kesäharjottelijoita. En puhu nyt itsestäni, vaan henkilöistä jotka opiskelevat paperialaa. Heiltä menee harjoittelut sivu suun vallitsevan tilanteen takia.

Arsi sanoi:
EDIT: Ja yhtenä mielestäni ihan hyvänä pointtina voisi pitää noita kesäharjottelijoita. En puhu nyt itsestäni, vaan henkilöistä jotka opiskelevat paperialaa. Heiltä menee harjoittelut sivu suun vallitsevan tilanteen takia.
Nii just!! Vittu tässä sitä istutaan kotona tekemättä mitään!! Minulla kuitenkin on jo työsopimus, eli palkkaakaan ei saa, eikä lakkoavustusta. Pitäisi olla ollut 3kk töissä ennen työsulun alkua?! Sunnuntaiaamuna kun marssittiin pihalle ja heräilin siinä 12 pintaan, niin puhelimessa viesti: Tulet huomenna kouluun, se on rehtorin määräys!!! Ja vasta oli sanottu, että niillä joilla on työsopimus, ei tarvitse tulla kouluun..

Sit situttii 2 päivää koulussa tekemättä mitään, ei mitään järkeä!! Sanottii opettajalle, et keksi nyt saatana jotain tai mennää lakkoo ja tullaa sit ens jouluna hakemaan ne vitun paperit!! Saatii sit 33 tunnin etätyö?! Kyllä jumalauta sylettää tää toiminta. Olisivat ensi kesänä seisottaneet vaikka koko vuoden, koska olen armeijassa. Nyt menee vähä niinku kaikki vituilleen..

Tanu sanoi:
Nii just!! Vittu tässä sitä istutaan kotona tekemättä mitään!! Minulla kuitenkin on jo työsopimus, eli palkkaakaan ei saa, eikä lakkoavustusta. Pitäisi olla ollut 3kk töissä ennen työsulun alkua?! Sunnuntaiaamuna kun marssittiin pihalle ja heräilin siinä 12 pintaan, niin puhelimessa viesti: Tulet huomenna kouluun, se on rehtorin määräys!!! Ja vasta oli sanottu, että niillä joilla on työsopimus, ei tarvitse tulla kouluun..

Sit situttii 2 päivää koulussa tekemättä mitään, ei mitään järkeä!! Sanottii opettajalle, et keksi nyt saatana jotain tai mennää lakkoo ja tullaa sit ens jouluna hakemaan ne vitun paperit!! Saatii sit 33 tunnin etätyö?! Kyllä jumalauta sylettää tää toiminta. Olisivat ensi kesänä seisottaneet vaikka koko vuoden, koska olen armeijassa. Nyt menee vähä niinku kaikki vituilleen..
Kyllä tässä kieltämättä alkaa itsekin "kypsymään" pikkuhiljaa.. Vaikken mitään pakollista harjoittelua tässä olekaan menettämässä, niin kyllä tuo rahan menetys vituttaa jo ihan tarpeeksi :curs:

Voi vain kuvitella tilannetta nuorilla perheillä, jotka kenties elävät pelkästään isän palkan varassa äidin ollessa kotona hoitamassa lapsia. Tuolla 16 eurolla/päivä ei kuuhun mennä :rolleyes:

jarre55 sanoi:
:eek:

31 tuntiin??? WTF??
Korjauksia
Tuolla sivuilla on yleensä höpöhöpö-juttuja, mutta media osoittaa jälleen mikä on pelin henki. Tuolla tasolla yhtä kovaa muituilua kuin täällä. :hyper:

Sori, en osaa laitella näitä quote juttuja mut 'tanu':lle.. Siis mitä? 3kk pitäs olla töissä ennen ku saa lakkoavustusta? :eek:

Meillä oli lyöty valvomon seinälle lappu, että jos et kuulu mihinkään liittoon niin kiireesti yhteys pääluottamusmieheen. Soittelin sille sitten, se toi paperiliittoon liittymis lomakkeet ja ne täyttelin siinä ja asia oli sillä selvä. Nyt sitten saan lakkoavustusta, vaikken kerenny olla töissä tätä ennen ku n. 1kk.

Hilarius: Ei tarvitsekkaan, kaveri oli ollut vasta pari viikkoa töissä ja kävi pe antamassa päivystäjälle tilinumeron, ei mitää hämminkiä! Paitsi että meidän opettaja sano, että en ole oikeutettu lakkoavustukseen, koska olen vielä koulunkirjoilla! Mutta samaan aikaan en saa mennä edes tehtaalle muihin töihin, koska olemme päättävä luokka?! Alemman luokan oppilaat saavat mennä? Joku ei nyt täsmää? Tuntuu että opettaja haluaa pilata kaiken?! No huomenna käyn siellä päivystäjällä selvittämässä asian..

Oletko ihan töissä vai onko tuo työharjoittelu, mutta sinulle on kuitenkin tehty työsopimus?? Kuulun itsekkin liittoon ja olen koko viimekesän maksanut liiton maksuja, mutta mikä on..?

Onko porukalla mitään statistiikkaa siitä, kuinka moni hakijoista pääsee opiskelemaan paperitehtaiden omiin kouluihin?
Vieläkö tehtaisiin mennään suhteilla, vai onko vasta tehtaan koulun kautta ura paperimieheksi urkenemassa?

Levetsu sanoi:
Onko porukalla mitään statistiikkaa siitä, kuinka moni hakijoista pääsee opiskelemaan paperitehtaiden omiin kouluihin?
Vieläkö tehtaisiin mennään suhteilla, vai onko vasta tehtaan koulun kautta ura paperimieheksi urkenemassa?
Muistaakseni hakijamäärät on olleet siinä yli 1000:n luokkaa ja alle 30 on yhteensä linjalle otettu. Nykyään tehtailla ei pääsee kuin lomitushommiin suhteilla ja vakipaikkaan on mahdollisuus vasta kun olet käynyt tehtaan oman koulun, tai ammatillisen koulutuksen alalle (yleensä vaaditaan toi tehtaan koulu jota pääsääntöisesti rekrytointiin käytetään).

Jos et ole mitään koulua käynyt, niin ei toivoakaan mihinkään! Esim. Lotilaan pääset vain suhteilla, muuten et mitenkään!! Töihin pääset vain koulun kautta, tai suhteilla. Sitten on mahdollisuus näyttää mitä osaa ja luoda niitä suhteita! Jos et valita, osaat hommasi ja olet ahkera, niin pääset muinakin kesinä.. Sit vain odotellaan kutsua tehtaan omaan oppisopimukseen, saattaa viedä vuosia.

Tanu sanoi:
Esim. Lotilaan pääset vain suhteilla, muuten et mitenkään!!

Voitko perustella? Ovatko kaikki Lotilan oppilaat muka paperiduunareiden kersoja? Toki sinne on pirusti pyrkijöitä, mutta eivätkö kokeet ole samat kaikille?

uga sanoi:
Voitko perustella? Ovatko kaikki Lotilan oppilaat muka paperiduunareiden kersoja? Toki sinne on pirusti pyrkijöitä, mutta eivätkö kokeet ole samat kaikille?

Minä voin perustella tuota: Koska lotila on yksityisen yrityksen oma "koulu" ei valintamenettelykään ole ihan samanlainen, kun yleisissä kouluissa. Eli Sinne lotilaan pääsee paperimiehen lapsi, joka on ekana 2 kesää käynyt isän suhteilla jalostamassa maailman parasta paperia. Parhaiten ovi sinne aukeaa, kun vastaava mestari soittaa koulun rehtorille ja suosittelee. Eli ei mitään tekemistä oikean koulun kanssa.

Masse Majava sanoi:
Minä voin perustella tuota: Koska lotila on yksityisen yrityksen oma "koulu" ei valintamenettelykään ole ihan samanlainen, kun yleisissä kouluissa. Eli Sinne lotilaan pääsee paperimiehen lapsi, joka on ekana 2 kesää käynyt isän suhteilla jalostamassa maailman parasta paperia. Parhaiten ovi sinne aukeaa, kun vastaava mestari soittaa koulun rehtorille ja suosittelee. Eli ei mitään tekemistä oikean koulun kanssa.

itse kans olin kauan siinä uskossa että pitää olla suhteita , jos haluaa paperitehtaaseen päästä. hain usein sinne töihin , no en edes kesähommiin päässy. sitten jouduin yks kerta työttömäks edellisestä työpaikasta niin laittoin hakemisen ilosta paperit sisään kun paperitehtaalle haettiin porukkaa oppisopimuskoulutukseen, no sittehän minä sinne pääsin , kun edes enää uskonu itekään siihen.

ja kyllähän sinne vieläkin paljon suhteilla tulee porukkaa , ei kaikki mutta suurin osa, että kyllähän tää maine ansaittu on.

Masse Majava sanoi:

Niin täyttä :anssi: kun vaan voi olla. Meillä on paljon lotilan oppilaita koulusta työharjoittelussa, on määräaikaisia ja vakinaistettuja. Suurin osa tuntemistani on AIVAN ULKOPUOLISIA ja mm. monet ovat käyneet ensiksi lukion.
Koulu on ikäänkuin "sisäoppilaitos" ja toisaalta ikäänkuin oppisopimukseen perustuva koulu, jossa välillä ollaan teoriajaksolla ja välillä työjaksolla (maksetaan koulupalkka, mutta jos tuuraa vakanssia, niin maksetaan vakanssipalkka).

Eli aivan täyttä :anssi: , että mm. lotilaan pääsee vain suhteilla.

No miks paperialan opiskelijat ei sinne pääse millään, vaikka on työkokemustakin?! Jotai lukio-opiskelijoita prkl.. Ilman paperialan koulutusta ei tarvis kenenkää päästä tehtaalle mihinkää hommaan.. Ainoastaan miun mielipide ja vähän offtopic..?!

Tanu sanoi:
No miks paperialan opiskelijat ei sinne pääse millään, vaikka on työkokemustakin?! Jotai lukio-opiskelijoita prkl.. Ilman paperialan koulutusta ei tarvis kenenkää päästä tehtaalle mihinkää hommaan.. Ainoastaan miun mielipide ja vähän offtopic..?!

Tehtaisiin otetaan niin vähän työntekijöitä sisään ja työnantaja haluaa "parhaat mahdolliset", jotka valmistuvat omasta oppilaitoksesta. Olen huomannut, kun olen kymmenien lotilan opiskelijoiden kanssa tehnyt vuosien varrella töitä, että nämä lotilat "tyypit" ovat todella ammattitaitoisia ja äärettömän motivoituneita työntekijöitä.

Edit: Jos haluaa paperimiehen hommiin, niin kannattaa ehdottomasti pyrkiä esim. UPM:n kouluun eli lotilaan tai M-Realin kouluun eli silvaan. Muuten on aika toivotonta saada nykypäivänä "vakipaikkaa" paperihommista.

IsoDino sanoi:
Niin täyttä :anssi: kun vaan voi olla. Meillä on paljon lotilan oppilaita koulusta työharjoittelussa, on määräaikaisia ja vakinaistettuja. Suurin osa tuntemistani on AIVAN ULKOPUOLISIA ja mm. monet ovat käyneet ensiksi lukion.

Jeps, silloin kun Lotilassa kävin, sain itsekin sen kuvan että siellä on ihan järkevä hakumenettely. Tosin, enpä yllättyisi vaikka sekaan mahtuisi muutama Ahosen tai vastaavan sukulainen. Kyllä paperipuolella ainakin pomojen pojat tuppaavat saamaan töitä, jos ei muualta, niin konttorin puolelta.

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom