Tuota, olen ehkä tyhmä, missannut jonkun postauksen tai jotain, mutta yksi juttu mua tässä lakossa v***ttaa.
Nimittäin just yks ystävättäreni mulle itki, kun ei ole tuloja kuukauteen, ja lapsi elätettävänä. Ei ole paperiliiton ihmisiä, töissä tehtaalla, mutta ei paperimies siis. Jotenkin tilanne on kääntynyt siihen, että vaikka kuinka selvitti asiaa, niin vasta 15.6. hällä on töitä seuraavan kerran kun tehtaat kerran seisoo. Eikä tältä ajalta tule palkkaa, ei työttömyyskorvausta. Kun ei ole nyt työtön kun on tuossa määräaikaisessa työssä...
Eläköön, paperimiehet viis veisaavat pätkätyöläis-äideistä.
Eikä monella muullakaan täällä nyt niin naurata, paperipaikkakunnalla. On tehtailla ja tehtaisiin liittyen monta muutakin työntekijäryhmää kuin paperimiehet, ja heillä nyt hommat vähän hankalia. Pahimpana esimerkkinä tuo ystäväni, jolla tulot poikki - ilman, että edes hänen etuaan ajetaan - kuukauden.
Tai tuttavaperheen isä, jolla toisen sortin hommia tehtaalla, ei hänkään paperimies. Tehtaat kiinni, ei pääse sinne töihin, työt projektijuttuja -> ei projekteja, ei töitä. Ehkei kuukauteen mitään? Taaskaan ei mitään intressiä paperiliitolta näille, joiden töitä tässä häiritään ja estetään. Kunhan saa lakkoa pitää.
Jeejee. Myönnän, olen tässä täysin yksisilmäinen ja puolueellinen, mua vaan ottaa päähän kun tutuilla ongelmia ihan syyttään, kun jotkut työpaikalla päättävät vähän ajaa etuaan.