IsoDino sanoi:
-Olette valmiita luovuttamaan palkastanne aina kaksi päivää pois, kun olette sairaslomalla.
-Olette valmiita antamaan kenkää osalle omille työkavereillenne tai työtovereille, jotta työnantaja voi palkata haluamansa määrän uusia työntekijöitä ja silloin kun sitä huvittaa esim. joltakin alihankintafirmalta.
-Olette valmiita tekemään töitä jouluna ja juhannuksena, kun vaimonne grillaa lihaa ja juo kaljanne sekä jouluna kun perheen pienimmät avaa lahjansa ilman isää.
-Olette valmiita tekemään ilman ennakkovaroitusta 12 tunnin työpäivän, vaikka olisi menoa muualle normaalin 8 tunnin työpäivän jälkeen.
-Olette valmiita pitämään kesälomanne seuraavalla tavalla: 3 päivää toukokuun alussa, 4 päivää toukokuun loppupuolella. Kesäkuussa 5 päivää, heinäkuussa 2 päivää ja elokuun lopussa 6 päivää.
-Oletteko valmiita että teidät saa lomauttaa ihan koska vaan, kun työnantajalta tuntuu, että tilauskanta on taas tällä viikolla sen verran alempi, että nyt lähdet taas viikon palkattomalle lomalle.
Oletteko valmiita???
Edit: Minä en itse halua suostua noihin.
-Itse en juurikaan ole sairaspäivistä nauttinut. Nytkin menen hommiin joissa ei sellaisia tunneta. Itse olen sitä mieltä, että palkkaa pitää maksaa suhteessa tehtyyn työhön, sairastelusta, lakkoilusta ja yleisestä laiskottelusta ei palkkaa pitäisi maksaa.
-Kenkäni heiluisi silkasta ilosta jos saisin potkia pihalle kaikki huonosti tuottavat työ"kaverit". Jos kyseinen yksilö on niin heikosti tuottava, että hänet kannattaa ulkoistaa, joka sekään ei ole ilmaista, niin ilman muuta pihalle. Itse näen ulkoistamisen lähinnä mahdollisuutena. Palkkatyöläisenä ei Suomessa rikastu, pienta firmaa pyörittäen on paljon paremmat mahdollisuudet siihenkin.
-Paperimiehenä olisin paljon mieluimmin juhlapyhinä töissä kuin normipäivänä. Siitä juhlahetkestä perheen kanssa kun ei paperimiehen ilmaiseksi tarvitse luopua. Oikeastaan ainoa mahdollinen minua tyydyttävä hetki paperimiehenä olisi juurikin tuollainen hetki josta maksetaan jotain muuta kuin paskaa peruspalkkaa. Jos se vaimon krillaaminen, lasten avaaminen ja kaljan juominen on jotain niin ainutlaatuista, niin voihan sitä pitää ne useampi sataa prosenttiset tuntisa lomana. Joulun prosenteilla taitaa päästä pitkälle Tipatonta Tammikuuta.
-Ihmettelen monesti miksi niin monet kammoksuvat ylitöitä, Liittokin oikein kieltää sellaisessa olemisen. Kuitenkin sitä voi pitää vaikka seuraavan päivän vapaata kun tekee yhden tuollaisen 12 tuntisen.
-Luuletko oikeasti että työnantajan olisi tarkoitus jakaa lomat parin päivän jaksoihin...
-Eniten olen ollut sellaisissa hommissa joissa sovitaan päivä kerrallaan. Jos ei ole töitä mitä tehdä, niin silloin ei huomenna tarvitse töypaikalle mennä notkumaan. Mikäs sen mukavampaa kuin yllättävä vapaapäivä? Toisaalta, jos mua ei kiinnosta mennä huomenna töihin, niin ei sinne mitään velvoitetta ole mennä. Mun mielestä tuo on mitä parhain järjestelmä. Tuollainen pitää huolta työmoraalista ja tuottavuudesta, tarjoaa myös loistavat olosuhteet molemminpuoliseen joustoon.