Tv-tarkastajan vierailu

paksi sanoi:
Mikä osa tuossa nyt oikeesti oli sitä kusetusta? Sekö, että omistaa telkkarin ja on katsonut sitä vuosikaudet (?) ilman tv-lupaa ja tarkastajan tullessa allekirjoittaa paperin, jossa tunnustaa että telkkari löytyy ja se on käyttöönotettu eilen? Selvää kusetusta, eihän sitä eilen ole käyttöönotettu. :D
Ren sanoi:
Setä esitti korttinsa ja rupesi kyselemään tv:stä ja mä en suunnilleen tajunnu mitään mitä se puhuu, mutta sanoin, että ei mulla mitään telkkaria ole. Ei mulla tv:tä ollutkaan, mutta se sai mun nimen paperiin selvittämällä jotain, että sen pitää ottaa kuittaus jokaisesta taloudesta minkä se on käynyt tarkistamassa.

Heavy-rock sanoi:
Toihan oli jo selvää kusetusta.
Yhteenveto, niin hahmottuu...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
paksi sanoi:
Mikä osa tuossa nyt oikeesti oli sitä kusetusta? Sekö, että omistaa telkkarin ja on katsonut sitä vuosikaudet (?) ilman tv-lupaa ja tarkastajan tullessa allekirjoittaa paperin, jossa tunnustaa että telkkari löytyy ja se on käyttöönotettu eilen? Selvää kusetusta, eihän sitä eilen ole käyttöönotettu. :D

Renhän sanoi, että hänellä ei ole telkkaria, ja oli kuumehoureissaan kirjoittanut paperin alle kun oli sanonut ettei hänellä ole televisiota.

Jos näin on ollut kuten Ren sanoi, olisin ottanut yhteyttä lakimieheen. Haaste hyväksikäytöstä, ja petoksesta.

EDiT. NoPain kerkes ensin. :)

Sen verran pitäisi riittää pokkaa, että laittaa oven mitään sanomatta kiltisti kiinni kun äijä näyttää tarkastajalärpäkkeensä. Tuskin se jalkaa oven väliin laittaa...

Et sitten ilmeisesti tiedä miten hyökkääviä ne on? Itekki olen kerran semmosen kans asioinu, meinas tulla ovesta väkisin sisään, ainoo mikä esti oli se että käsi oli oven edessä eli ei saa sillon tulla sisälle. Ja kysymyksien puolesta se käy päälle kuin yleinen syyttäjä, ennen kun huomaatkaan se on kuullu tv:n ääniä ja ihan muuten vaan kysyy sen merkkiä ja lopuksi se "kuittaus" siitä että se on käyny paperiin. Tuo koko paska on ohi ehkä 2 minuutissa ja jos luulette että se tulee vaan ovelle ja kysyy onko tv:tä, jaa eikö niin väärässä olette. Vai meinasitko että tuolla lauseella joka vuosi jää 20 000 ihmistä tv-tarkastajalle kiinni?

Yleensäkin tuntuu että 90% näistä jotka vastaa tänne ei ole koskaan edes nähny sitä tv-tarkastajaa.

Tottahan toki tuossa tuli mokattua, se on selvä mutta threadin tarkotus oli kysellä noista seuraamuksista eikä tule kertomaan että virhe on tehty.

Ja eiköhän se avopuoliso saa itse lupansa maksaa ;)

Edit: Kuten aiemmin sanoin, sitä tv:n toimivuutta ei edes missään vaiheessa ollu myönnetty,eikä se sellasta ole nähnyt, kyselly vaan sitä merkkiä kaikesta huolimatta.

Mies847 sanoi:
Et sitten ilmeisesti tiedä miten hyökkääviä ne on? Itekki olen kerran semmosen kans asioinu, meinas tulla ovesta väkisin sisään, ainoo mikä esti oli se että käsi oli oven edessä eli ei saa sillon tulla sisälle. Ja kysymyksien puolesta se käy päälle kuin yleinen syyttäjä, ennen kun huomaatkaan se on kuullu tv:n ääniä ja ihan muuten vaan kysyy sen merkkiä ja lopuksi se "kuittaus" siitä että se on käyny paperiin. Tuo koko paska on ohi ehkä 2 minuutissa ja jos luulette että se tulee vaan ovelle ja kysyy onko tv:tä, jaa eikö niin väärässä olette. Vai meinasitko että tuolla lauseella joka vuosi jää 20 000 ihmistä tv-tarkastajalle kiinni?

Yleensäkin tuntuu että 90% näistä jotka vastaa tänne ei ole koskaan edes nähny sitä tv-tarkastajaa.

Mulle tuli alkuvuodesta tarkastaja vierailulle. Ei se työntäny itteään siihen tyrkylle, mutta kyllä se tais silti pelätä enemmän kuin mä, joka menin lukkoon ja käräytin itteni. Virheeni kun huomasin, niin rauhotuin, ja huomasin kun se äijä tutisi ja änkytti mulle jotain paskaa. Itse olin tapahtumaa aiemmin aina lässyttäny just noita ei avata ovea tai paiskataan ovi kiinni. No, teen sitä edelleen, mutta ymmärrän jos joku on vahingossa antanu itsensä kiinni.

Mies847 sanoi:

Toi on kyllä niin totta :D Itseänikin vietiin kuin kuoriämpäriä kun jäin nalkkiin aikoinaan, no ei auttanut itku vaan piti raottaa lompakkoa. No mutta oppirahat on maksettu, ensi kohtaamisessa olen vahvempi!

Tosin eivät ole 3-vuoteen käyneet, kerran soittivat ja sanoin että "uskonto kieltää television" jonka jälkeen pahoittelivat auheuttamaansa häiriötä :rolleyes:

Mies847 sanoi:
Itekki olen kerran semmosen kans asioinu, meinas tulla ovesta väkisin sisään, ainoo mikä esti oli se että käsi oli oven edessä eli ei saa sillon tulla sisälle.

vaikka sä oot olohuoneessa ulko-ovi auki ja huudat ettei saa tulla sisälle niin ei tv-lupa tarkastajalla ole mitään oikeuksia tulla asuntoon.. :curs:

ja ennen kun kysyt niin on käynyt aikoinaan useammankin kerran tarkastaja ovella ja kun ne kysyy et voiko tulla sisälle niin sanoo että EI ja toivottaa hyvää päivän jatkoa ja ovi kiinni.. mikä tässä on niin vaikeeta`??? :jahas:

Mies847 sanoi:

Ehkäpä kannattaa harjoitella käyttäytymistä näissä yllättävissä tilanteissa niin ei ole aina altavastaajana. Ikävä juttu jos esim. kolaritilanteessa vastapuoli huutaa soppatorvi suorana, että olet syyllinen ja hätäpäissäsi menet myöntämään koska vastapuoli oli niin pelottava.

Opiskeluaikoina mulla kävi kanssa vähän huonosti ton asian kanssa...meidän talossa kävi jatkuvasti tarkastajia (opiskelijatalo kun oli), yksi oli semmonen äärimmäisen vittumainen hieman vanhempi ukko. Se oli monesti korva kiinni ovessa, kun kukaan ei avannu ovea...sitten sillä oli joku ihme mittari(?) aina kädessä. No enhän mäkään köyhänä opiskelijana sitä lupaa maksanu, ja useesti toi äijä kävi sitten pimputtelemassa ovikelloa. No kertaakaan en avannu ovee, mutta parin päivän päästä soi puhelin, ja tämä kyseinen ukko sieltä sitten soittaa..."päivää, tämä on se ja se TV-lupahallinnosta, sullahan on sitten siellä TV!" no minä siihen että "ei muuten ole"...no siinä jankattiin muutama minuutti, ja se äijä sanoi kuulleensa mun oven takaa TV:n ääniä (Kauniit ja rohkeat taisi olla:nolo: ) ja ei auttanut vaikka siihen yritin jotain vastaukseksi keksiä...sakkohan sieltä tuli 500mk ja lupamaksut sitten niin kauan kun ko. kämpässä asuin. En muuten maksa enää kun pois muutin...:david:

Tytteli sanoi:
Opiskeluaikoina mulla kävi kanssa vähän huonosti ton asian kanssa...meidän talossa kävi jatkuvasti tarkastajia (opiskelijatalo kun oli), yksi oli semmonen äärimmäisen vittumainen hieman vanhempi ukko. Se oli monesti korva kiinni ovessa, kun kukaan ei avannu ovea...sitten sillä oli joku ihme mittari(?) aina kädessä. No enhän mäkään köyhänä opiskelijana sitä lupaa maksanu, ja useesti toi äijä kävi sitten pimputtelemassa ovikelloa. No kertaakaan en avannu ovee, mutta parin päivän päästä soi puhelin, ja tämä kyseinen ukko sieltä sitten soittaa..."päivää, tämä on se ja se TV-lupahallinnosta, sullahan on sitten siellä TV!" no minä siihen että "ei muuten ole"...no siinä jankattiin muutama minuutti, ja se äijä sanoi kuulleensa mun oven takaa TV:n ääniä (Kauniit ja rohkeat taisi olla:nolo: ) ja ei auttanut vaikka siihen yritin jotain vastaukseksi keksiä...sakkohan sieltä tuli 500mk ja lupamaksut sitten niin kauan kun ko. kämpässä asuin. En muuten maksa enää kun pois muutin...:david:

Jännä juttu. Salakuuntelu on jo Suomen laissa kiellettyä.

lupatarkastajaa en ole koskaan nähnyt, kun ei ole tapana avata ovea tuntemattomille. oulussa asuessani meillä oli opiskelijatalossa ovipuhelimet ja kerran sitten aamulla täysin unessa vastasin siihen. no äijä esitteli itsensä tv-lupatarkastajaksi ja sanoin siihen vaan, että moimoi ja laitoin luurin korvaan. ei käynyt uudestaan eikä tullut mitään lappuja postissa.

puntti sanoi:
Ehkäpä kannattaa harjoitella käyttäytymistä näissä yllättävissä tilanteissa niin ei ole aina altavastaajana. Ikävä juttu jos esim. kolaritilanteessa vastapuoli huutaa soppatorvi suorana, että olet syyllinen ja hätäpäissäsi menet myöntämään koska vastapuoli oli niin pelottava.

Allekirjoitan. Itse myyntityötä tehneenä tiedän valmistautuneen henkilön olevan huomattavasti valmistautumatonta vahvempi keskustelussa. Asiakkaan suuhun on heppo pistää sanoja oikein asetetuilla kysymyksillä.

Tytteli sanoi:
:jälkiviisautta: "Nyt kyllä pätkii pahasti.. haloo, haloo? Taitaa olla linjalla häiriöitä. Soittelen myöhemmin takasin." :jälkiviisautta:

Editti: Mä olin aikoinani varautunut selityksellä: "Äiti sano etten saa päästää vieraita ihmisiä sisään."

Nykyään maksan tv-lupamaksun, aivan kuten maksan veronikin.

Lisää edittiä: Miksei hyvännäköiset naiset tee noita hommia? Varmasti pääsis paremmin sisälle.

puntti sanoi:
Ehkäpä kannattaisi lukea koko ketju alusta ja huomata että tällä kertaa siellä ovella en ollut minä? Kerran on tuo mulleki sattunu ja tiedän kyllä miten siellä pitää nyt toimia mutat ei se eka kerralla niin helppoa ollu kun yhtäkkiä pölähti outo mies oven taakse ja odottelin remonttimiehiä sillon vielä.

Kuten aiemminkin sanottua, jälkiviisashan on helppo olla ja tottakai noin ei pitäisi tehdä mutta vahinko on jo käynyt eikä sille enää mitään voi. Vai väittääkö joku tähän ketjuun kirjoittanut olevansa sellainen joka ei koskaan elämänsä aikana ole tehnyt virheitä?

Mies847 sanoi:
Ehkäpä kannattaisi lukea koko ketju alusta ja huomata että tällä kertaa siellä ovella en ollut minä? Kerran on tuo mulleki sattunu ja tiedän kyllä miten siellä pitää nyt toimia mutat ei se eka kerralla niin helppoa ollu kun yhtäkkiä pölähti outo mies oven taakse ja odottelin remonttimiehiä sillon vielä.

Itse kirjoitit että
Mies847 sanoi:
Et sitten ilmeisesti tiedä miten hyökkääviä ne on? Itekki olen kerran semmosen kans asioinu, meinas tulla ovesta väkisin sisään, ainoo mikä esti oli se että käsi oli oven edessä eli ei saa sillon tulla sisälle. Ja kysymyksien puolesta se käy päälle kuin yleinen syyttäjä, ennen kun huomaatkaan se on kuullu tv:n ääniä ja ihan muuten vaan kysyy sen merkkiä ja lopuksi se "kuittaus" siitä että se on käyny paperiin..
johon viittaukseni kohdistui. Mutta kannattaa vaikka olla hiljaa ja pitää pieni tuumaustauko kun joku alkaa tivaamaan jotain eikä heti laskea savia housuun ja myötäillä.

puntti sanoi:
Itse kirjoitit että johon viittaukseni kohdistui. Mutta kannattaa vaikka olla hiljaa ja pitää pieni tuumaustauko kun joku alkaa tivaamaan jotain eikä heti laskea savia housuun ja myötäillä.
Noh oma tilanteeni oli aikanaan se että olin muuttanut edellisenä iltana, ensimmäistä kertaa omaan kämppään. Hyvä jos olin koskaan edes kuullut tv-tarkastajasta kun sellainen oli jo seuraavana iltapäivänä ovella jolloin odottelin remonttimiehiä patteria korjaamaan. Siellä seisokin oven takana mies haalarit päällä mutta oliki tv-tarkastaja ja sillon tuli se paniikissa kämmättyä ja makselin sitte sen 60€ takautuvaa maksua siitä hyvästä.

Sitä tarkoitin aiemmin että jos vertaat sitä tavalliseen myyntimieheen niin ero on kuin yöllä ja päivällä, toiminta sen mukaista.

Kerta tämä threadi ei ole nyt johtanut mihinkään niin minun puolesta sen saa kokonaan poistaa.

Mies847 sanoi:
Kerran oon nähnyt (muulloin en ole avannut ovea kun tiesin että niitä on liikkeellä). Esitteli ittensä ja kyseli tv:tä, sanoin että ei oo. Se antoi tv-ilmoituslapun kouraan että täytä tuo jos joskus hommaat.

Vaimolle taasen tarkastaja soitteli, onneksi sillä piti pokka ja sanoi vain että ei ole tv:tä, kun ei ole aikaa katsoa. Tulispa taas joskus käymään, niin vois uunottaa sitä kympillä: "voi kuulkaa kun meillä on sellainen vakaumus että tv on SYNTIÄ! :curs: "

tiieitiijuu sanoi:
lupatarkastajaa en ole koskaan nähnyt, kun ei ole tapana avata ovea tuntemattomille. oulussa asuessani meillä oli opiskelijatalossa ovipuhelimet ja kerran sitten aamulla täysin unessa vastasin siihen. no äijä esitteli itsensä tv-lupatarkastajaksi ja sanoin siihen vaan, että moimoi ja laitoin luurin korvaan. ei käynyt uudestaan eikä tullut mitään lappuja postissa.

:hyper: Tuli mieleen off-topic juttu. Kerran menin kaverilla käymään kerrostaloon ja siellä oli just tuommoinen ovipuhelinhässäkkä. No huikkasin siihen luuriin piruuttani että täällä on lupatarkastaja. No kaveri hokas sen heti vitsiksi. Mutta jessus kun siinä oven vierellä ollut mummo lähti vauhdilla etenemään. Ja pian paukkui käytävien ovet :D Valot pois joka kämpästä ja varmaan ei kukaan poistunut ulos päivään.

edit: mutta en minä vieläkään tiedä että onko sillä alkuperäisellä kysyjällä telkkaria vai ei. Onko?

jarhu sanoi:
Jännä juttu. Salakuuntelu on jo Suomen laissa kiellettyä.

No huhhuh.

"RL 24:5 Salakuuntelu

Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella kuuntelee tai tallentaa - - "

Eihän sitä toisaalta tiedä jos sillä tv-lupatarkastajalla on ollut kuulolaite, jos vaikka tuo teonkuvaus sitten täyttyisi...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom