Tv-tarkastajan vierailu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ruksi kohdassa ilmoitettu. Sekä oli vaan kysyny tv:n merkin ja jotain selitelly että kun ei nää sitä niin pitää joku merkki laittaa. Eli suoraan sanoen puhunu täyttä paskaa että saa nimen alle. Eikä lue lapussa mitään takautuvasta maksusta mutta se taas ei todista mitään.

neutraali sanoi:
no kattoko se akkas mihin papereihin se nimensä laitto. ettei vain ois joku asunto lainan takaus lappu ollu;). lukeehan niissä papereissa mitä ne vaatii, ehkä ois fiksua lukea paperit ennenkuin menee nimmareitaaan niihin laittamaan.
Mikäli joskus olet tv-tarkastajan lappuja nähny niin niissä ei todellakaan lue tuleeko sitä takautuvaa maksua vai ei. Vain että onko tv:tä, ja mistä lähtien tv-lupa on "ilmoitettu" eli just siltä päivältä millon tarkastaja on käyny.

Mies847 sanoi:
Mikäli joskus olet tv-tarkastajan lappuja nähny niin niissä ei todellakaan lue tuleeko sitä takautuvaa maksua vai ei. .
ehkä se tv lupatarkastaja osaa myös puhua. tosin jos vaimo on kuuro niin ei se puhekaan sitten auta;). aika lukkoon on puoliskosi tainnut mennä kyseisessä tilanteessa.

quaz sanoi:
:offtopic: Eiks vippimaksu oo se 10€ vuodessa? Ei siin mitään, tosi hyvä "payback" :worship: :hyper:
Juu sen kyllä tajusin mutta miksi ihmeessä? Paloiko jollain siis hermo? Jos paloi, niin mistä vitusta? :lol2:

höh, äläkää availko ovia jos ette tiedä kuka on tulossa! Mulle ei tule kukaan ovesta ellei eka soita että tulee. Taas kerran exän hyvä neuvo kallis : ovesta tulee kutsumatta harvoin mitää hyvää..

Mielestäni tämä häsläys on varsin yleistä naisille ja kyllä joillekkin miehillekin. Kyllä sitä aika moni on hämmentyneenä sopertanut jotain siellä ovenraossa kun se tarkastaja onkin tullut aivan yhtäkkiä yllättäin kesken muiden päivärutiinien. Siinä moni menee lukkoon, ei saa sanaa suustaan, ei ehkä uskalla/kehtaa valehdella jne ja uskon että aikamoisia supliikkimiehiä nuo tarkastajat ovat, varmasti sitten joillakin sanankäänteillä ja tietynlaisella olemuksellaan saavat jotkut ihmismielet järkkymään ja ruksailemaan puumerkkejään niihin papereihin...

Turha sitä nyt on liikaa soimata tätä nais-ihmistä vaikka selkeesti hieman häselsi ja paniikissa meni tekemään typeryyksiä. Vahinko on kuitenkin jo tapahtunut joten nyt sitten vain kaiketi maksamaan yksi erä siitä tv-maksusta ja sen jälkeen telkka hajoaa lopullisesti ;)

neutraali sanoi:
ehkä se tv lupatarkastaja osaa myös puhua. tosin jos vaimo on kuuro niin ei se puhekaan sitten auta;). aika lukkoon on puoliskosi tainnut mennä kyseisessä tilanteessa.
Sulla ei ole ilmeisesti tv-lupatarkastaja vieraillut?

Oman kokemuksen mukaan ne on pahimpia kusettajia ja paskan jauhajia mitä maa päällään kantaa. Tossa vuonna 2001 makasin kipeenä himassa kun ovikello soi, mutta enhän mä jaksanut nousta ylös. No ovikello soi tietty uudestaan ja uudestaan ja sitten jollain viidennellä soitolla raahauduin ihan paskana ovelle ja lupatarkastajahan se siellä. Setä esitti korttinsa ja rupesi kyselemään tv:stä ja mä en suunnilleen tajunnu mitään mitä se puhuu, mutta sanoin, että ei mulla mitään telkkaria ole. Ei mulla tv:tä ollutkaan, mutta se sai mun nimen paperiin selvittämällä jotain, että sen pitää ottaa kuittaus jokaisesta taloudesta minkä se on käynyt tarkistamassa. Siinä paperissa minkä mä allekirjoitin, ei ollut mitään mainintaa monelta kuukaudelta peritään takautuvasti tai joudunko maksamaan tarkastusmaksun, mutta multa sitten lähdettiin perimään takautuvasti 10 kuukaudelta (vuoden alusta)+ tarkastusmaksu. Valitin tietysti hallinto-oikeuteen tosta touhusta, mutta eipä sekään mennyt läpi koska minä en pystynyt näyttämään esimerkiksi kuiteilla, että olisin vienyt telkkarin vaikkapa kierrätyskeskukseen...siis mitä v***** ajattelin...Tossa meneteltiin hivenen mun oikeustajun vastaisesti, eli syyllinen kunnes toisin todistetaan ja todistaminenkin käytännössä mahdotonta. Tiivistetysti voisin todeta, että koko tarkastustoiminta on aivan perseestä.

No joo, ehkä mulla on tapana vastava melko kärkevästi netissä tuollaiseen puheisiin. Kuitenkin kyseessä oli vastaus juttuun jota yks lähti minun puheista johdattelemaan, toinen jatko ja kolmas veti sitte sen johdattelun perusteella päätelmät niin kuin minä olisisin sen kertonu. Eli suoraan sanoen kommenttia tuli puheiden perusteella joita edes asianomainen ei ollu esittäny. Normaalia kritiikkiä kyllä pitää kestää, mutta ei tuollasta tyyliin: naapurin maija sano että se teki sitä ja tätä, naapurin maijan kaveri kerto että hakkasit vielä naapurin maijanki ja nämä sitte esitetään täytetä totena alkuperäiseen aiheeseen.

Vitutus jo vähän laimentunu niin kerrotaas juttu kokonaisuudessaan:
Eli, kello ollu just sitä luokkaa millon tulen kotia, + ovisilmästä ei näkyny ketään joten helpostihan sitä olettaa että olen jotain pelleilly siinä. (kyllä avopareilla, voi olla hauskaa). Ovi auki ja tv-tarkastaja hyökkää kuolleesta kulmasta lätkää naaman eteen tarjoten, heti tietysti alkanu hirvee pommitus kysymyksillä onko tv:tä ym muuta. Mainittu että tv on rikki, josta sitten alkanu paskanjauhaminen että kun ei voi tarkastaa niin merkki pitäs tietää ja lisätietoihin samalla lisänny toimiva tv. Ja sitten tyrkyttää lapun allekirjoitettavaksi. Ne jotka on tuossa tilanteessa ollu niin tietää että se todellakin tyrkyttää ja jauhaa sitä paskaa niin paljon kuin ehtii. Ilmeisesti piti silläki saada rahat joululahjoihin, kun eilen sitä lappua tarkemmin katsoessa huomasin tv:n käyttöönotetun eilen, joten ei ainakaan takautuvaa tv-lupaa pitäs tulla maksettavaksi muuta kuin se minimi, eli 60€.

Ovikoodi, turvalukko, varmuusketju ja ovisilmä. Siinä parhaat lääkkeet noita kusipäitä vastaan :D

Ja millä perusteella ne yleensäkään vaatii nimeä mihinkään paperiin. Käskekää suksia sinne mistä on tullutkin seuraavalla kerralla.

Hyvät oppirahat tossa vaan maksaa jos ei ole katsonut mihin nimensä vetäsee. ;)

Ja tuo on totta mitä MissEvilEve sanoi, että "kutsumaton vieras" harvoin mitään hyvää tuo tullessaan. Jos ei ennalta tiedä jonkun tulevan niin lähes aina siellä on joku kaupustelija tai muu kerjääjä oven takana. Jotain perkeleen joukalentereitakin tarjottiin varmaan viidesti, meidän ovisilmä kun on niin paska ettei siitä saa mitään selvää kuka oven takana on.

Ja maksakaa ne luvat jos on telkkari niin ei tartte täällä pillittää jos tulee tarkastusmaksu. Sitä saa mitä tilaa. :evil:

Ren sanoi:
Sulla ei ole ilmeisesti tv-lupatarkastaja vieraillut?

Oman kokemuksen mukaan ne on pahimpia kusettajia ja paskan jauhajia mitä maa päällään kantaa. Tossa vuonna 2001 makasin kipeenä himassa kun ovikello soi, mutta enhän mä jaksanut nousta ylös. No ovikello soi tietty uudestaan ja uudestaan ja sitten jollain viidennellä soitolla raahauduin ihan paskana ovelle ja lupatarkastajahan se siellä. Setä esitti korttinsa ja rupesi kyselemään tv:stä ja mä en suunnilleen tajunnu mitään mitä se puhuu, mutta sanoin, että ei mulla mitään telkkaria ole. Ei mulla tv:tä ollutkaan, mutta se sai mun nimen paperiin selvittämällä jotain, että sen pitää ottaa kuittaus jokaisesta taloudesta minkä se on käynyt tarkistamassa. Siinä paperissa minkä mä allekirjoitin, ei ollut mitään mainintaa monelta kuukaudelta peritään takautuvasti tai joudunko maksamaan tarkastusmaksun, mutta multa sitten lähdettiin perimään takautuvasti 10 kuukaudelta (vuoden alusta)+ tarkastusmaksu. Valitin tietysti hallinto-oikeuteen tosta touhusta, mutta eipä sekään mennyt läpi koska minä en pystynyt näyttämään esimerkiksi kuiteilla, että olisin vienyt telkkarin vaikkapa kierrätyskeskukseen...siis mitä v***** ajattelin...Tossa meneteltiin hivenen mun oikeustajun vastaisesti, eli syyllinen kunnes toisin todistetaan ja todistaminenkin käytännössä mahdotonta. Tiivistetysti voisin todeta, että koko tarkastustoiminta on aivan perseestä.

Toihan oli jo selvää kusetusta. Mutta millähän sen todistaa sitten.. ei juur millään.

Mulla kävi juniorivuosinä tv-tarkastaja ja hän narautti minut siitä telkusta. Sillon sovittiin että otan tv-luvan ja käyn kuuntelemassa poliisiasemalla nuhteet.

Kyllähän toi niin siitä tarkastajasta riippuu.

Mulla kävi kanssa setä oven takana joskus yliopisto-opiskelujen aikana Turun YO-kylässä. Oletin että se on joku kaveri ja pompin tukka pystyssä kalsareissa avaamaan, no lupatarkastajahan se siellä. Onneksi väliovi oli sen verran kiinni, ettei telkku näkynyt ja sepitin siinä pikaisesti, että ei oo telkkua ja että sisällekään ei voi oikein tulla, kun oli eilisiltana onnistanut ja alaston naisihminen pötköttelee sängyllä. Pyysin typpiä tulemaan myöhemmin.

Ei yrittänytkään väkisin sisälle, fiksun oloinen tyyppi. Kaikki selitykset oli taatusti kuultu, joten tuskin uskoi meikeläisen juttua. Joka tapauksessa ei tullut koskaan uudestaan. Telkku kyllä asusteli pari viikkoa kaapissa aina kun sitä ei katsottu:rolleyes:

Mulla kävi n. 3 vuotta sitten lupatarkastaja ovella, semmoinen +50v herra. Olin juuri pyöräillyt salilta kotiin ja menin hikisenä avaamaan oven. Ukko kysyi, jotta tässä taloudessa ei ole maksettu tv-maksua. Sanoin että ei makseta kun ei ole telkkariakaan. Äijä kiitti kohteliaasti ja sanoi että merkataan papereihin niin ei tarvitse enää häiritä!! Ja tämän jälkeen siitä puljusta ei ole otettu yhteyttä.

Idiootti pitää olla jos nimeään mihinkään kirjoittelee. Itse en laita nimeäni mihinkään paperiin, enkä avaa ovea kenellekään kenen en tiedä ennalta tulevan. TV-lupakin on maksettu mutta silti. Kaikille saakelin jehovan todistajille jaksa ovea availla...

Huppe sanoi:
Idiootti pitää olla jos nimeään mihinkään kirjoittelee. Itse en laita nimeäni mihinkään paperiin, enkä avaa ovea kenellekään kenen en tiedä ennalta tulevan. TV-lupakin on maksettu mutta silti. Kaikille saakelin jehovan todistajille jaksa ovea availla...

Mulla saattas pokka pettää pahasti jos joku tulis oven taakse nimeä kerjäämään johonkin kuponkiin! Hakisin äkkiä valkoista paperia ja pyytäisin vastapuoltakin laittamaan tyhjään lappuun nimensä alalaitaan, voisin sitten itse keksiä tyhjään osan tekstin!

Muijalle pitäisin kyllä muutaman tunnin sulkeiset ja koulutustilaisuuden jos hän moisen mokan menis tekemään että ovella nimensä johonkin laittaisi! :D

Heavy-rock sanoi:
Toihan oli jo selvää kusetusta. Mutta millähän sen todistaa sitten.. ei juur millään.

Mikä osa tuossa nyt oikeesti oli sitä kusetusta? Sekö, että omistaa telkkarin ja on katsonut sitä vuosikaudet (?) ilman tv-lupaa ja tarkastajan tullessa allekirjoittaa paperin, jossa tunnustaa että telkkari löytyy ja se on käyttöönotettu eilen? Selvää kusetusta, eihän sitä eilen ole käyttöönotettu. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom