TV-lupamaksu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mynz
  • Aloitettu Aloitettu
Eiche sanoi:
Pitäisikin paikkansa, mutta esim. Ylex radiokanava ei tähän mahdu mitenkään.

Ylen ideana on tarjota jotain kaikille kansanosille, mukaanlukien nuoriso ja pop-kulttuuri.
Ylex onkin suosikki radioasemani. Ei mainoksia, monipuolinen ohjelma- ja musiikkitarjonta (myös marginaali ja indie kamaa), oikeita juontajia (toisinkuin monien kaupallisten kanavien kivaakivaajeejee-pösilöt) ja erinomainen kuuluvuus kaikkialla Suomessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi perkele, taas tämä menee siihen mä maksan-minäpäs en maksakaan enkä aiokaan maksaa -uhoamiseen. Ketään ei kiinnosta, oletko maksanut tv-lupasi, ja jos et niin miksi et.

Onkohan yhtään vastausta ollut, joka olisi vastannut alkuperäiseen aiheeseen? Näitä lässytyksiä maksamattomuuden oikeutuksesta on parin threadin verran - jatkakaa niihin.

Mynzille on tullut 3kk:n sanktio, ja kaveri kysyi, että onko joku ollut vastaavassa tilanteessa. Minä en ole, en osaa auttaa.

Jos ovat kuitenkin kerran sinut narauttaneet, niin tulevat oven taakse heti kun jätät maksamatta.

Nimimerkillä: "Kaikkeen paskaan sitä rahansa laittaa, mutta tv-lupa on aika pieni raha siinä joukossa ja maksan ihan mielelläni."

Eiche sanoi:
Mikä perkele siinä on niin vaikeaa, että myy/antaa tv:n pois jos sieltä ei mitään katsomisen arvoista tule ja ei lupamaksua halua maksaa.
Nyt sulta meni asian ydin ohi. Lupamaksulla rahoitetaan YLE:n toimintaa, joka syytää täyttä caccaa tuutin täydeltä. En heitä telkkua pois koska kolmoselta, nelkulta ja subilta tulee ihan hyvää settiä.

Miten muuten on, pitääkö kämppisten maksaa oma lupa, jos molemmilla on oma TV?

Mä en nyt näe tuossa mitään ongelmaa.
Jos sä sait sakot ja oot ne maksanut niin eihän sitten oo mitään hätää. Sanot tv-luvan irti ja sillä selvä. Se ei kuulu niille, mitä sä oot sille televiisorilla tehnyt. Jos tulee tv-lupasetä oven taakse niin sille ei tarvi ovea avata, eikä sillä oo oikeutta tulla sisälle. Turha sitä ovea on muutenkaan availla tuntemattomille kyllä kaverit soittaa jos on tulossa käymään.

Grim Reaper sanoi:

Eikös ne talouskohtaisia ole. Sama kun jos on mökki, niin sinne ei erillistä tv-lupaa tarvitse.

mxm sanoi:
Jos sä sait sakot
Sehän ei muuten ole sakko, vaan takautuva maksu.

fish sanoi:
Eikös ne talouskohtaisia ole. Sama kun jos on mökki, niin sinne ei erillistä tv-lupaa tarvitse.

Ei kuulemma ole, ainakin kaverit, jotka asuu solukämpissä (opiskelijasäätiön omistamissa kämpissä siis) joutuis periaatteessa maksamaan jokaisen huoneen luvan erikseen. Eli siis tällöin samassa asunnossa asuu useampi talous, ei mitään järkeä.

Mniska sanoi:
sanokaas miten laillisesti maksamatta tv-lupaa, voi katsella videoita, dvd:tä tai pelata konsolipelejä?????

Puhuttiin tuossa viime viikolla asiasta työkavereiden kanssa. Homma on kuulemma niin, että pitäis telkkarista laittaa viritin paskaksi, jos meinaa pelailla etc. ihan laillisesti ilman lupaa. Ei riitä vaikkei omistaisi edes antennin johtoa... uittustana :curs:

olen kanssa kuullut että se viritin on se raja. mene nyt itse kroplaamaa jotai virittimiä tv:stä, varmaan palaa koko höskä.

Grim Reaper sanoi:
Kyllä mun ja ex-kämppiksen ainakin olis pitänyt. Jos oltais veljeksiä niin oltais kuulemma pärjätty yhdellä luvalla. Ihan järkeenkäypää sinänsä kun 2 eri taloutta oltiin.

Jeba, taas soi ovikello tuossa viime viikolla mutta kun ei ollut sovittua kyläilyä tulossa niin naureskelin vain partaani. Että sielläpä virität ansaasi, olen liian ovela sinulle. Se vähän harmittaa että talossa on hissi, olisi mahtavaa jos lupamaksusetä joutuisi nousemaan seiskakerrokseen portaita vain havaitakseen ettei ovea avata.

kallionkunkku sanoi:
Paljonko tulee sakkoa/saktiota jos jää kiinni siitä ettei oo töllö-lubaa maksanu ? :david:
www.tv-maksu.fi kertoo:

"Q: Mitä seuraa, jos televisioilmoituksen jättää tekemättä?

A: Tuolloin joutuu maksamaan tarkastusmaksun 100 euroa sekä televisiomaksun takautuvasti kaksinkertaisena siltä ajalta, jona televisiota on käytetty ilman ilmoitusta, kuitenkin vähintään 60 euroa. Takautuvaa kaksinkertaista maksua voidaan periä enintään yhden vuoden ajalta."

Miten voi jäädä kiinni television katselusta ilman asianmukaista lupaa? Tarkastajaa ei tarvitse päästää sisälle asti. Voi avata oven ja vaiheessa jossa pyydetään nähdä ettei mahdollista televisiovastaanotinta löydy käsketään tarkastajan kohteliaasti suksia vi****n. Sitä seuraa "palaan jollakin toisella keinolla myöhemmin" peloittelu. Antaa palata vaan. Vaikka palaisi poliisisedän kanssa (mitä ei tapahdu ikinä) no hätä. Toistetaan jälleen kohta jossa molempia pyydetä suksimaan v****un. Jos en ihan väärin muista niin poliisisetä tarvitsee kutsua kahville sisään ainoastaan kotietsintäluvan kanssa ja sen myöntämisen minimiperuste taitaapi olla epäily lievästä huumausainerikoksesta :D

Q: Asun soluasunnossa yhdessä kolmen muun opiskelijan kanssa. Riittääkö meille yksi television käyttöönottoilmoitus?
A: Mikäli kaikilla on omissa tiloissaan televisiot käytössä tarvitsee jokaisen tehdä oma ilmoitus. Jos televisioita on vain yhteisissä tiloissa, riittää yksi ilmoitus.
http://www.tv-maksu.fi

Musta tuliin justiin lestadiolainen. Jeesus tulee, ota koppi!

Poliisiystäväni kertoi hauskoja tarinoita tv-tarkastajista ja kokemuksista. Kuuleman mukaan aika monella menee paskat housuun, kun on napit vastakkain sen tarkastajan kanssa. Kokemuksien ja taustojen avulla nämä mulkut omaavat erittäin hyvät puhelahjat+luonteen ja yleensä ollaan aika nöyrää poikaa jos erehtyy oven avaamaan. Täällä haistatellaan aika helposti vitut tarkastajille, mutta kuuleman mukaan on hyvinkin toinen ääni kellossa kun sen oven on mennyt avaamaan.

mrT sanoi:
Miten voi jäädä kiinni television katselusta ilman asianmukaista lupaa?
Esim. asumalla rivitalossa ja töllö näkyy jostain ikkunasta.

Kyllä mun ja ex-kämppiksen ainakin olis pitänyt. Jos oltais veljeksiä niin oltais kuulemma pärjätty yhdellä luvalla. Ihan järkeenkäypää sinänsä kun 2 eri taloutta oltiin.
Mitähän tapahtuisi jos kämppis1 ja kämppis2 olisivat miespuolisia henkilöitä ja kummallakin oma telkkari. Toinen vaan maksanu tv-luvan. Ovella tarkastaja alkaisi inisemään jotain siitä toisen kämppiksen teeveestä. No nämä kämppikset päättäisivät vetää siinä ovella näytiksi kunnon kosteat kielarit. :hyper: Niin olisivatko he silloin tarkastajan mielestä samaa taloutta ja yksi lupamaksu riittäisi?

ps. Mulla ei ole kämppistä, eli ihan hypoteettinen tilanne. :D

Viimeksi muokattu:
Integrandi sanoi:
Poliisiystäväni kertoi hauskoja tarinoita tv-tarkastajista ja kokemuksista. Kuuleman mukaan aika monella menee paskat housuun, kun on napit vastakkain sen tarkastajan kanssa. Kokemuksien ja taustojen avulla nämä mulkut omaavat erittäin hyvät puhelahjat+luonteen ja yleensä ollaan aika nöyrää poikaa jos erehtyy oven avaamaan. Täällä haistatellaan aika helposti vitut tarkastajille, mutta kuuleman mukaan on hyvinkin toinen ääni kellossa kun sen oven on mennyt avaamaan.
No ei se vaatinut sen enempää kuin "ei ole ollut, ei ole, eikä tule olemaankaan televisiota" -lauseen toistamista n. 15 kertaa ja sitten se lähti mäjelle. Saakelin kova kyllä oli jankuttamaan mutta lopulta antoi periksi. En tiedä vaikuttiko asiaan se, että keskustelu käytiin käytävässä ja minä olin pelkät kalsarit jalassa ja qlli kädessä. Sen verran kiltin oloinen vanha papparainen oli, että en viitsinyt pahoja sanoja ladella kun kerran lopulta asian ymmärsi.

BadTaste sanoi:
Esim. asumalla rivitalossa ja töllö näkyy jostain ikkunasta.

Hyvä pointti! Mulla 2krs. ja ainut ikkuna lapsuudesta asti metsään päin :hyper: Kyllähän ne supliikkimiehiä tarkastajat yleensä ovat mutta jos ei muuta keksi niin paukauttaa oven kiinni jos ei keksi vastausta kysymykseen omistatko televiission?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom