CBB Tuukka Heikkinen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Pari uutta fotoa eiliseltä.

nnnnnn.jpg mmm.jpg

Oon nyt vajaan tässä neljä kuukautta keskittynyt oikeastaan ainoastaan voimanostoliikkeisiin ja voiman hankkimiseen. Tämä voimapainotus alkoi lähes heti SM-kilpailujen jälkeen. Olen pitänyt painoa koko ajan noin 80 kilon pinnassa ja tässä main se on tarkoitus pitääkin. Olen aina luullut, että eihän se lihasten hermottaminen voimasuorituksia varten voi kummoinen homma olla bodailun jälkeen. Lihasmassaa on, mutta voimaominaisuudet siihen nähden olemattomat. Eipä ole ollut helppoa tämä voimailu. Liikkeet olivat ensimmäiset pari-kolme kuukautta aivan helvetin junnaavia ja räjähtävyyttä ei ollut juuri nimeksikään. Tämä johtuu tietenkin siitä, että bodaustreenini ovat olleet lähes aina suoritusnopeudeltaan hitaita ja vielä monesti ylikorostetun hitaita.

Suurin juttu minulle onkin ollut saada sitä räjähtävyyttä liikkeisiin ja sitä kauttahan se voimakin myös tulee. Viimeinen kuukausi on tässä ollut jo sinnepäin ja tulokset kohenevat aivan todella hyvää vauhtia. Olen myös koko ajan tehnyt nyt kaikki liikkeet ns. raakana eli ilman polvisiteitä ja vetoremmejä. Tuo on myös ollut suuri ero aikaisempaan. Nyt kuitenkin voimatulokset ovat jo edellä sitä, mihin ylsin siteillä ja remmeillä. Ainakin suurimmalta osin. Tekniikat ovat myös petraantuneet PALJON.

Laittelin tuonne Treenibunkkeriini pienen kisankin pystyyn, jossa voitte veikata maaliskuun lopun voimatuloksiani voimanostoliikkeissä. Käykää osallistumassa jos kiinnostaa, voi sieltä voittaa jotain hyödyllistäkin. Hyviä treenejä kaikille, kesä on tulossa :)

kisaa.jpg

Zone-sarja -42%
Onko Tuukka vielä päättänyt miten hommat jatkuu tästä etiepäin ?

Muistatko minkälaisia romuja liikuttelit 4kk takaperin ? Onko paljonkin tullut sarjapainoprogressiota liikkeissä ?

Koetko menettäneesi paljonkin lihasmassaa vai miten on mennyt noin omasta mielestä ?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko Tuukka vielä päättänyt miten hommat jatkuu tästä etiepäin ?

Muistatko minkälaisia romuja liikuttelit 4kk takaperin ? Onko paljonkin tullut sarjapainoprogressiota liikkeissä ?

Koetko menettäneesi paljonkin lihasmassaa vai miten on mennyt noin omasta mielestä ?

Jatkan varmasti voimanhankintaa tästä eteenpäinkin, koska se ei vielä tällä hetkellä ole kyllästyttänyt. Samalla on kuitenkin kohtuu helppo pitää myös bodailua yllä.

Progressio on ollut vaihtelevaa. Kyykky on ollut nihkeää johtuen nivus/pakaravaivoista. Punnerruksissa progressio on ollut todella kovaa, samoin vedossa. On ne tarkasti ylhäällä, millaisia painoja liikuttelin 4kk sitten ja kaikki löytyy esim. treenibunkkerista.

Lihasta en usko polttaneeni ollenkaan, jotkut lihasryhmät ovat jopa selvästi kehittyneet isommilla raudoilla meuhkatessa. Hyvin on mennyt ja tulee menemään, mikäli saan nuo kyykkyä jarruttavat vaivat selätettyä.

1414621225669200679.jpg

Vieläkö tämä uskomus elää, että voimatreenillä lihasmassaa menettäisi??
Lihasmassaa ei korkean intensiteetin treenillä pysty polttamaan pois. Piste.

Päinvastoin.
Kun pitkästi body-treeniin panostaneen kaverin laittaa vähän voimailemaan yleensä siinä käy juuri näin...

...jotkut lihasryhmät ovat jopa selvästi kehittyneet isommilla raudoilla meuhkatessa...

Tuukalle tsemppiä treeneihin!!
Hyvin siinä näyttää rauta tottelevan... 2,5x bw kyykystä ja melkein 2x bw penkistä :eek:

Mitäs voimanostoa tämä on, kun penkissä ei ole edes stoppia?

Mitäs voimanostoa se tämä on, kun kaveri kyykkää kapealla ja vieläpä syvältä? Eikös voiman ostajien pitäisi kyykätä mahdollisimman leveällä jalka-asennolla niiaamalla vajaa osatoisto, jotta saisi näennäisesti mahdollisimman korkean kilomäärän tulokseen?

Mitäs voimanostoa se tämä on, kun kaveri kyykkää kapealla ja vieläpä syvältä? Eikös voiman ostajien pitäisi kyykätä mahdollisimman leveällä jalka-asennolla niiaamalla vajaa osatoisto, jotta saisi näennäisesti mahdollisimman korkean kilomäärän tulokseen?

Nyt on Andyllä mennyt puurot ja vellit sekaisin. Minä puhun voimanoston säännöistä, jotka edellyttävät penkkipunnerruksessa tangon pysäyttämistä laskun jälkeen. Sinä puhut kyykkytekniikasta, joka on täysin irrelevanttia tähän aiheeseen. Voimanostossa voi kyykätä leveällä tai kapealla, kunhan käyt sääntöjen mukaisessa syvyydessä.

Jos oikein tarkkaan katsoo, niin saattaa huomata että kyseessä ei ollut voiman osto kisat

Ymmärtääkseni tässä yritettiin simuloida voimanostokisaa?

Muuten tuo "voiman osto" -sanaleikki oli väsynyt jo silloin kaksikymmentä vuotta sitten ja nyt vuonna 2016 se on vielä väsyneempi. No onneksi täällä aika on pysähtynyt ja termille löytyy löytyy fanipoikia.

5kg heitti oma veikkaus lopullisesta yhteistuloksesta. Penkki ja kyykky oikein,maven veikkasin 5kg alemmas.

Taisit voittaa tuon yhteistuloskisan. Yksi toinenkin viiden kilon päässä ollut veikkaus löytyi.

Mitäs voimanostoa tämä on, kun penkissä ei ole edes stoppia?

Ymmärtääkseni tässä yritettiin simuloida voimanostokisaa?

Ymmärsit hiukan väärin. Mulla oli ihan omat säännöt näihin nostoihin ja ne löytyvät Treenibunkkerista -> http://www.tuukkaheikkinen.fi/?p=1391

Tarkoitus oli kyllä hakea monessakin mielessä kokemusta, jos mahdollisesti joskus tulevaisuudessa kilpailisi ihan klassisen voimanoston puolella. Tein kaikki nämä nostot samalla tekniikalla, kuin olen nyt tässä voimajaksossa treenannut. Nämä ei ollut voimanostosäännöillä alunperinkään, vaan ihan salinostoja. Kyykyt ja mave olisi varmasti mennyt läpi kisoissakin. Penkki ei varmastikaan.

Tuukalle tsemppiä treeneihin!!
Hyvin siinä näyttää rauta tottelevan... 2,5x bw kyykystä ja melkein 2x bw penkistä :eek:

Kiitos. Tämä on toivottavasti vasta alkusoittoa. Tavoitteet on kovemmissa raudoissa.

Yksi asia mikä pisti mavessa silmään tekniikan osalta oli se, että takareisiä voisi käyttää irroituksessa enemmän. Varmaan aika helposti löytyy 20kg siihen lisää, kun saat takaosaston käyttöön tehokkaammin.

Hyviä nostoja noin muuten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom