Tuttuja kaukoidässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dopey
  • Aloitettu Aloitettu
gmuud sanoi:
Veikkaan että sinun äitisi, isäsi, lapsesi, siskosi, veljesi tai joku muu tärkeä ihminen EI OLE kadoksissa kyseisellä alueella...

Ei olekaan kun suurin osa läheisistä on jo kuolleet aikaisemin jotenkin dramaattisesti eli se kai minua on jonkin verran kovettanut tai kasvattanut? Tiedän omaavani aika "oudon" ajatusmaailman näissä asioissa...mutta näin vaan elämä on kolhinut ja kasvattanut minua....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huijarikerääjiä liikkeellä Lahdessa
31.12.2004

Mittava katukeräys Aasian uhreille on saanut myös huijarit liikkeelle. Punaisen Ristin osastot varoittavat Lahdessa liikkuvista valekerääjistä, jotka pyytävät rahaa virallista keräyslipasta muistuttaviin lippaisiin.

Miehillä ei ole yllään Punaisen Ristin liiviä ja keräyslippaista puuttuu lupatarra. Lisäksi heiltä puuttuu rinnasta nimilappu ja keräyksestä vastaavan osaston leima.

Keräyspäällikkö Sauli Mommo Punaisen Ristin Lahti-Salpausselän osastosta muistuttaa, että lahjoittajilla on oikeus tarkistaa kerääjien asianmukaiset luvat.

Murtaen suomea puhuvia huijareita on poliisin mukaan tavattu Lahden lisäksi ainakin Kouvolassa ja Helsingissä. Havaintoja luvattomista kerääjistä voi ilmoittaa numeroon 112.

http://194.252.88.3/rsweblti.nsf/sivut/uutisaihe?opendocument&pageid=Content505C0

Oikein vihaksi pistää...

japa sanoi:
Ei olekaan kun suurin osa läheisistä on jo kuolleet aikaisemin jotenkin dramaattisesti eli se kai minua on jonkin verran kovettanut tai kasvattanut? Tiedän omaavani aika "oudon" ajatusmaailman näissä asioissa...mutta näin vaan elämä on kolhinut ja kasvattanut minua....

Ihmiset on erilaisia ja ne ajattelee eri lailla, hyvä niin!

Tämä tapaus vaikuttaa suoranaisesti Suomalaisiin läheisten ihmisten kautta, mutta kuka muistaa tasan vuosi sitten (26.12-03) Iranissa Bamin kaupungissa tapahtuneen maanjäristyksen jossa kuoli 30 000 ihmistä ja yli 75 000 jäi kodittomaksi?!? En minä ainakaan, ennen kun kuulin siitä muistutuksen uutisissa.

Eli asiat huomataan ja niihin "puututaan" vasta sitten, kun jotain tapahtuu itselle tai läheiselle. Onko se hyvä vai huono asia, niin siihen en ota kantaa, mutta mielenkiintoista se on joka tapauksessa.

japa sanoi:
...suurin osa läheisistä on jo kuolleet aikaisemmin jotenkin dramaattisesti eli se kai minua on jonkin verran kovettanut tai kasvattanut?

Mä alan päästä vasta nyt joten kuten yli veljeni ennenaikaisesta kuolemasta pari vuotta sitten. Kaikki vaiheet on käyty läpi: shokki, pohjaton suru, syyttely, kaipaus, syiden etsiminen jne.

Mutta kyllä kuolema koskettaa siltikin, aina vielä enemmän jos kyseessä on toiset suomalaiset.

Ei tähän osaa sanoa mitään, niin surullinen asia. Sekä nämä turistit, että paikallinen väestö jolta meni kaikki... koti, mahdollisesti perheet, elinkeino. Ihan kaikki.

Itselläni ei ollut laittaa kuin 5 e keräykseen, laitoin Unicefille. Mietin, että jotain tarttis kumminkin tehdä, joten soitin paikalliseen SPR:n toimipisteeseen eilen aamulla. Pääsin heti eilen jo kerääjäksi, seisoin puolitoista tuntia keräyspisteessä Prismassa. Tuo tapahtunut katastrofi on hirveä, mutta jotenkin se kerääjänä oleminen osoitti miten paljon hyviä ja ajattelevia ihmisiä on. Tuollaiset n. 10-vuotiaat lapsetkin sanoivat keräystonkan kohdalla vanhemmiltaan, että voivatko laittaa omista rahoistaan ym. Jotkut ihmiset pysähtyivät puhumaan asiasta, moni oli järkyttynyt, joillain omakohtaisia kokemuksia läheisten ollessa siellä. Jotenkin liikutuin tuosta puolestatoista tunnista kovin paljon.

Niin, ja tuli olo, että itse en voi rahaa paljon antaa, mutta nyt kun tuokin keräyspiste oli auki valvomani puolitoista tuntia pidempään, keräykseen tuli taas lisää. Olisin mennyt tänäänkin, mutta tämä raskauspahoinvointi on niin mittavaa, että olin eilen illalla ihan kanttuvei noinkin vähästä rasituksesta. Hitsi.

Nuo kuvat saavat mut hiljaiseksi. Miten totaalinen tuho on ollut. Siellä on nyt vaikeat ajat edessä jälleenrakennuksen kanssa, että saadaan elämä takaisin edes normaalia muistuttavaksi.

Tänä vuonna koettiin sitten näköjään musta joulu, valitettavasti.

Alkaa vetää miestä hiljaiseksi kun ajattelee, että kaikkien niiden kymmenien tuhansien ihmisten lisäksi joukossa on mitä todennäköisimmin menehtynyt tuttava. Tuntuu olevan niin, että todella moni suomalainen tuntee ainakin jonkun joka oli tapahtuma-aikaan paikalla ja osa tuntee jopa sellaisia jotka eivät tältä matkalta ole tähän mennessä palanneet...

Surullista :(

Mike sanoi:
Mikä vitun toivo? Sanos se mulle?
...
Get real! Media mässäilee ja takoo rautaa kun se on tulikuumaa, saadaan liikevaihtoa tähän vuoden lopulle komeasti. Toiset sanoo sitä sairaaksi, toiset toivoksi.

Mike "Olen-Aina-Oikeassa-Foorumin-Sulkemisen-Uhalla" on taas puhunut. Olen kyllä samaa mieltä kanssasi keltaisen lehdistön oksettavuuden suhteen, mutta joskus voi tarkastella asioita ihan molemmilla silmilläkin. Mistä luulet noiden kuvien tuonne lehtiin ilmestyneen? Omaisten pahimpien vihamiesten arkistoista, että kärsisivät enemmän?

Luulen - siis luulen - että iltapäivälehdet ovat liikevaihdon kasvattamisen lisäksi kasvattaneet aika lailla SPR:n pottia. Itse katsoin hetken Paavon sinisiä silmiä, yritin miettiä miltä tuntuisi katsoa jompaa kumpaa lastani silmiin viimeistä kertaa kun helvetillinen vesimassa repii otteeni irti - ja siirryin SPR:n sivuille tekemään tilisiirtoa.

Tänään huomasin Ilta-Sanomista (jep, kuvasta tunnistin kun en noita nimilistoja ole selannut), että työkaverini katosi miesystävineen myös.

"Elämä on ihmisen parasta aikaa."

alex sanoi:
Luulen - siis luulen - että iltapäivälehdet ovat liikevaihdon kasvattamisen lisäksi kasvattaneet aika lailla SPR:n pottia.
What he said.

Kaikki uutisethan nykyään kerrotaan henkilöitten kautta, eikä tää tällainen asioiden "tarinanointi" ole mitään uutta. Samalla lailla uutiset välittyi varmaan jo tuhansia vuosia sitten. Lööpissä oleva kadonneen suomalaisen naama konkretisoi katastrofin ziljoona kertaa tehokkaammin, kuin 100000 indonesialaisen kuolema EDIT: kylmänä numerona.

Tää on ehkä väärin, mutta jos se toimii, niin mitä väliä loppupeleissä?

Olisko kenelläkään lisää linkkejä, kiinnostaisi lähinnä lukea selviytyjien tarinoita siitä mitä siellä käytännössä tapahtui?

Eilen oli aika hyvä, jonkuu suomalaisen tyypin kuvaama pätkä uutisissa.. Sen vanhemmat ja tyttöystävä pelastuivat. Oli aika lähellä heilläkin, koska olivat menneet jonkuu talon taakse piiloon, mutta joku paikallinen oli viittonut, että kiivetkää muuntajatoriin. Kun aalto tuli, se rakennus jonka takana heidän piti olla suojassa, levähti kuin korttitalo..

Tanu sanoi:
Eilen oli aika hyvä, jonkuu suomalaisen tyypin kuvaama pätkä uutisissa.. Sen vanhemmat ja tyttöystävä pelastuivat. Oli aika lähellä heilläkin, koska olivat menneet jonkuu talon taakse piiloon, mutta joku paikallinen oli viittonut, että kiivetkää muuntajatoriin. Kun aalto tuli, se rakennus jonka takana heidän piti olla suojassa, levähti kuin korttitalo..
Oli kyllä järkyttävin videopätkä mitä oon asian tiimoilta nähnyt :(

huh, koskettavia kuvia/tarinoita.
Toivottavasti kaikki katsovat tämän sarjan ja lahjoittavat jotain!

Tampio sanoi:
Ton naisen ajatukset olisi aika kiva tietää:
1104400823.88672.jpg

Ajatuksista en tiedä, mutta eiköhän sen kannata perheineen unohtaa lottoaminen: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/02/419054.html

Heikko sanoi:
Olisko kenelläkään lisää linkkejä, kiinnostaisi lähinnä lukea selviytyjien tarinoita siitä mitä siellä käytännössä tapahtui?
YLEllä on ja BBCllä lisää.

Angelos sanoi:
Voimia ja jaksamista sulle ja sun tyttöystävälles!

Ymmärrän, jos et halua, mutta voisitko kertoa tarkemmin tästä teidän selviytymistarinastanne?

Kiitos.

Voi olla ettei meidän matkastamme tarvitse sen enempää kertoa, samanlainen pelastuminen se oli kuin muillakin. Vesi tuli ja juostiin turvaan, matkatoimistot pompotteli ympäriinsä ja lopulta löydettiin suht omatoimisesti kotiin. Karmeampia tarinoita näyttää löytyvän pilvin pimein netistä, jos niistä haluaa kiksejä hakea.

Nyt sitten takaisin normaalielämän pariin.

Jossain 4 norsua oli pelastanut 12 ihmistä. Olivat huutaneet ja paenneet
hädissään vuorille, turistit selässään. Olikohan vielä tapahtunut
tuntia ennen aaltoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom