Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nostetaas nyt tätä vähän.

Kun oon nyt ruvennu miettimään tuota turvallisuusalaa. Eli ajattelin opiskella oppisopimuksella vartijaksi(2. asteen koulutus) ja siitä sitten turvallisuusvalvojan koulutukseen tai vastaavaan.

Ja pari kysymystä on tullu nyt mieleen. Eli mitenkäs turun seudulla kannattais toteuttaa toi oppisopimus, miltä firmoilta kannattais lähteä kyselemään ja mihin kouluun kannattaisi olla yhteydessä, kun täällä niitä vaihtoehtoja on parikin?
Ja pääseekö oppisopimuksella töihin jos ei ole vartijakurssia käyty?
Ja mihin kaikkiin työtehtäviin tolla turvallisuusvalvojan koulutuksella pääsee?

Pyydän jo valmiiks anteeks, jos näitä on jo paljonkin kyselty täällä, mut en ainakaan tässä puolessa tunnissa löytäny suoraa vastausta.

Jaa tääl on tämmönen thread. Meiksikin meinaa opiskella Vartijaksi ensivuonna, kun nyt syksyllä ei ala tällä seudulla noita koulutuksia, menee kuulemma alkuvuoteen kun kyselin. Joten pitää odotella vielä.

Varmaan joku jo tässäkin tredissä puhunu, mutta jos ette oikeesti sata varmoja oo tästä ammatista, niin suorittakaa ekana se vartijan työn perusteet -osa ja ihmetelkää sit töis pari kuukautta minkälaista paskaa tää duuni oikeesti on. Jos ammatti viel kiinnostaa sen jälkee, niin sitte peruskurssia ja mahdollisesti ammattitutkintoa ym.

Ei oo yhteen tai kahteen kertaa jääny kun jannut käy ekan kaikki mahdolliset tutkinnot läpi ja sitten huomaa ekan viikon jälkee, että ei tää nyt taida mun homma ollakkaa.

Varmaan joku jo tässäkin tredissä puhunu, mutta jos ette oikeesti sata varmoja oo tästä ammatista, niin suorittakaa ekana se vartijan työn perusteet -osa ja ihmetelkää sit töis pari kuukautta minkälaista paskaa tää duuni oikeesti on. Jos ammatti viel kiinnostaa sen jälkee, niin sitte peruskurssia ja mahdollisesti ammattitutkintoa ym.

Ei oo yhteen tai kahteen kertaa jääny kun jannut käy ekan kaikki mahdolliset tutkinnot läpi ja sitten huomaa ekan viikon jälkee, että ei tää nyt taida mun homma ollakkaa.

Nimenomaan näin! Sen ammattitutkinnon kyllä kerkee käymään myöhemminkin ja töissä sitä vasta
tullaan vartijaksi, ei koulun penkillä.

Meiksi on puinu asian 110% läpi ainaki ja 100% varma asiasta. Ja tierän mitä se työ on (Tunnen vitusti vartijoit). Se on mulle passeli homma, ennen ajoin rekkaa mut sitä en meinaa jatkaa.

Itelläkin ois alaa opiskelevana muutamia kysymyksiä. Ensin turvallisuusvalvojaksi, sitten varmaankin Laureaan.

-Paljonko palveluesimiehet tienaavat noin suunnilleen?
-Millaisiin tehtäviin voi olettaa pääsevänsä Laureasta valmistuessaan, kun on tutkintopaperit ja 8v alan työkokemusta?
-Millaista palkkaa voi olettaa saavansa em. koulutuksella ja työkokemuksella?
-Pääseekö VEMmiksi helposti, jos on alan työkokemusta ja turvallisuusvalvojan paperit?

Itelläkin ois alaa opiskelevana muutamia kysymyksiä. Ensin turvallisuusvalvojaksi, sitten varmaankin Laureaan.

-Paljonko palveluesimiehet tienaavat noin suunnilleen?
-Millaisiin tehtäviin voi olettaa pääsevänsä Laureasta valmistuessaan, kun on tutkintopaperit ja 8v alan työkokemusta?
-Millaista palkkaa voi olettaa saavansa em. koulutuksella ja työkokemuksella?
-Pääseekö VEMmiksi helposti, jos on alan työkokemusta ja turvallisuusvalvojan paperit?
Riippu pitkälti tarkoitatko perustutkintoa vai TVEAT:ia.

Määrittele nyt vähän millaista alan työkokemusta. Lisäksi suhteet merkkaa aika paljon, niitä sulla ei taida kauheasti olla kun täältä joudut tiedustelemaan?

Määrittele nyt vähän millaista alan työkokemusta. Lisäksi suhteet merkkaa aika paljon, niitä sulla ei taida kauheasti olla kun täältä joudut tiedustelemaan?

Toistaseks tehny jv-hommia Stadionilla, Hartwall-areenalla ym. vastaavissa kohteissa, sekä vartiointipuolella pavahommia. Vaikea sanoa, että millasia hommia on sitten tehnyt, kun Laureasta pääsee.
Mitä suhteisiin tulee, niin eipä oo ollu tapana mennä kyselemään ylemmiltä esimiehiltä, että paljonkos tienaat. Oon kyllä kysellyt muutamilta Laureassa opiskelevilta tutuilta, sekä muutamilta VEM tai KEM -hommia tekeviltä, mutta kukaan ei ole osannut vastata kysymyksiin.

No sen voin kertoa ettei tuolla perustutkinnolla ja 4,5v pavakokemuksella helpolla vuoroesimieheksi pääse. Firmat ovat täynnä vastaavalla kokemuksella ja koulutuksella varustettuja. Eli pitää vain erottua muista eduksesi. Oikeat kontaktit auttavat paljon. Myös firmakohtaisia eroja löytyy miten helpolla esimieheksi pääsee. Vinkkinä sen verran että nuoremmissa organisaatiossa tuntuu etenevän helpommin.

Noihin muihin kyssäreihin en ala nyt edes vastaamaan kun jokainen niistä riippuu niin monesta tekijästä ettei järkeviä vastauksia pysty antamaan.

No sen voin kertoa ettei tuolla perustutkinnolla ja 4,5v pavakokemuksella helpolla vuoroesimieheksi pääse. Firmat ovat täynnä vastaavalla kokemuksella ja koulutuksella varustettuja. Eli pitää vain erottua muista eduksesi. Oikeat kontaktit auttavat paljon. Myös firmakohtaisia eroja löytyy miten helpolla esimieheksi pääsee. Vinkkinä sen verran että nuoremmissa organisaatiossa tuntuu etenevän helpommin.

Noihin muihin kyssäreihin en ala nyt edes vastaamaan kun jokainen niistä riippuu niin monesta tekijästä ettei järkeviä vastauksia pysty antamaan.

Kiitoksia. Koitan hankkia mahdollisimman monenlaisista tehtävistä kokemusta opiskeluaikana. Tähän perustutkintoonkin kuuluu kolme jaksoa, eli 6kk, työssäoppimista. Varmaankin myymäläpuolta tulee tehtyä tän vuoden työssäoppimisjaksossa. Varmaan arvokuljetukset ja joku vaativampi pavakohde tulee 2v sisään käytyä. Kaippa sitä tälläkin alalla pääsee kilpailukykyisille palkoille, kunhan opiskelee ja tekee työnsä mahdollisimman hyvin.

No jos on ammattikorkeatutkinto turvallisuusalalta niin vemmin hommiin on täysin ylikouluttautunut. Suorittavaa työtähän se on. Vähintään pitäis toimistoon päästä ja suunnittelevanmpaan hommaan, ehkä palveluesimieheksi, mutta kaiketi sieltä löytyy monenlaista hommaa.

No jos on ammattikorkeatutkinto turvallisuusalalta niin vemmin hommiin on täysin ylikouluttautunut. Suorittavaa työtähän se on. Vähintään pitäis toimistoon päästä ja suunnittelevanmpaan hommaan, ehkä palveluesimieheksi, mutta kaiketi sieltä löytyy monenlaista hommaa.

En mä ollukkaan VEMmiksi yrittämässä muuten kuin välivaiheena, TVAT jälkeen, mutta ennen Laureasta valmistumista. Muutama Laureassa opiskeleva tuttu sanoi, että Laureasta valmistunut on ylikoulutettu palveluesimiehen hommiinkin. Tiedä sitten.

edit: Kuka nyt muutenkaan opiskelis 5,5v saadakseen VEMmin palkkaa.. :D

Itse olen johto/koulutus tehtävissä vartiointi firmassa. Ja tänne on kavuttu ihan "normi" vartijasta eli työllä. Joku kyseli että onko hyötyä jos spolle käytynä, varmasti on mutta itse en ole päivääkään ollut armeijassa enkä tule olemaan. Töitä tehnyt kohta 4 vuotta, sekä jv(baarit) että vartija.

Palkkaus on minun kohdallani 12.5e + lisät, erikoistehtävistä sitten on palkat erikseen, eli henkivartija tms.

Ja ehkä typerintä mennä ammattitutkintoa suorittamaan ennenkuin on työkokemusta alalta, edes sen parikin kuukautta.

Pääsinpäs avautumaan :)

En mä ollukkaan VEMmiksi yrittämässä muuten kuin välivaiheena, TVAT jälkeen, mutta ennen Laureasta valmistumista. Muutama Laureassa opiskeleva tuttu sanoi, että Laureasta valmistunut on ylikoulutettu palveluesimiehen hommiinkin. Tiedä sitten.

edit: Kuka nyt muutenkaan opiskelis 5,5v saadakseen VEMmin palkkaa.. :D

Noniin. taas tuli huolimattomasti luettua. Mutta joo, taitaa noi palveluesimiehenkin hommat aika rutiinia olla pidemmän päälle. Mutta toisaalta, aina tulee uusia kohteita ja ihmisiä.

Joku kyseli että onko hyötyä jos spolle käytynä, varmasti on mutta itse en ole päivääkään ollut armeijassa enkä tule olemaan.

Tuosta voisi sanoa, että Spol-merkintä papereissa voi helpottaa joissakin asioissa, mutta ei sinäällään anna mitään täydellistä kilpailuetua. Spollin hommien jälkeen aloitus ollee helpompi, kun muutama peruasia on jo hallussa. Lisäksi kohtuullisen moni spol-taustaa omaava jannu on siirtynyt vartioimaan, joten suhteita on mahdollista luoda intin aikana. Tosin mikään noista ei ole sellainen, että niitä ei pystyisi korvaamaan olemalla skarppina duunissa. Jos hommansa hoitaa hyvin, niin vartijan hommissa ura urkenee, oli sitten sivari, spollin käynyt sotakoira, rukin priimus tai c-mies.

Itse olen johto/koulutus tehtävissä vartiointi firmassa. Ja tänne on kavuttu ihan "normi" vartijasta eli työllä. Joku kyseli että onko hyötyä jos spolle käytynä, varmasti on mutta itse en ole päivääkään ollut armeijassa enkä tule olemaan. Töitä tehnyt kohta 4 vuotta, sekä jv(baarit) että vartija.

Palkkaus on minun kohdallani 12.5e + lisät, erikoistehtävistä sitten on palkat erikseen, eli henkivartija tms.

Ja ehkä typerintä mennä ammattitutkintoa suorittamaan ennenkuin on työkokemusta alalta, edes sen parikin kuukautta.

Pääsinpäs avautumaan :)

Millasia johtotehtäviä sitten teet, jos palkka on kerta lähes sama kuin VEMmillä? :S

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom