Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan joku jo tässäkin tredissä puhunu, mutta jos ette oikeesti sata varmoja oo tästä ammatista, niin suorittakaa ekana se vartijan työn perusteet -osa ja ihmetelkää sit töis pari kuukautta minkälaista paskaa tää duuni oikeesti on. Jos ammatti viel kiinnostaa sen jälkee, niin sitte peruskurssia ja mahdollisesti ammattitutkintoa ym.
Ei oo yhteen tai kahteen kertaa jääny kun jannut käy ekan kaikki mahdolliset tutkinnot läpi ja sitten huomaa ekan viikon jälkee, että ei tää nyt taida mun homma ollakkaa.
Riippu pitkälti tarkoitatko perustutkintoa vai TVEAT:ia.Itelläkin ois alaa opiskelevana muutamia kysymyksiä. Ensin turvallisuusvalvojaksi, sitten varmaankin Laureaan.
-Paljonko palveluesimiehet tienaavat noin suunnilleen?
-Millaisiin tehtäviin voi olettaa pääsevänsä Laureasta valmistuessaan, kun on tutkintopaperit ja 8v alan työkokemusta?
-Millaista palkkaa voi olettaa saavansa em. koulutuksella ja työkokemuksella?
-Pääseekö VEMmiksi helposti, jos on alan työkokemusta ja turvallisuusvalvojan paperit?
riippu pitkälti tarkoitatko perustutkintoa vai tveat:ia.
Määrittele nyt vähän millaista alan työkokemusta. Lisäksi suhteet merkkaa aika paljon, niitä sulla ei taida kauheasti olla kun täältä joudut tiedustelemaan?
No sen voin kertoa ettei tuolla perustutkinnolla ja 4,5v pavakokemuksella helpolla vuoroesimieheksi pääse. Firmat ovat täynnä vastaavalla kokemuksella ja koulutuksella varustettuja. Eli pitää vain erottua muista eduksesi. Oikeat kontaktit auttavat paljon. Myös firmakohtaisia eroja löytyy miten helpolla esimieheksi pääsee. Vinkkinä sen verran että nuoremmissa organisaatiossa tuntuu etenevän helpommin.
Noihin muihin kyssäreihin en ala nyt edes vastaamaan kun jokainen niistä riippuu niin monesta tekijästä ettei järkeviä vastauksia pysty antamaan.
No jos on ammattikorkeatutkinto turvallisuusalalta niin vemmin hommiin on täysin ylikouluttautunut. Suorittavaa työtähän se on. Vähintään pitäis toimistoon päästä ja suunnittelevanmpaan hommaan, ehkä palveluesimieheksi, mutta kaiketi sieltä löytyy monenlaista hommaa.
En mä ollukkaan VEMmiksi yrittämässä muuten kuin välivaiheena, TVAT jälkeen, mutta ennen Laureasta valmistumista. Muutama Laureassa opiskeleva tuttu sanoi, että Laureasta valmistunut on ylikoulutettu palveluesimiehen hommiinkin. Tiedä sitten.
edit: Kuka nyt muutenkaan opiskelis 5,5v saadakseen VEMmin palkkaa.. :D
Joku kyseli että onko hyötyä jos spolle käytynä, varmasti on mutta itse en ole päivääkään ollut armeijassa enkä tule olemaan.
Itse olen johto/koulutus tehtävissä vartiointi firmassa. Ja tänne on kavuttu ihan "normi" vartijasta eli työllä. Joku kyseli että onko hyötyä jos spolle käytynä, varmasti on mutta itse en ole päivääkään ollut armeijassa enkä tule olemaan. Töitä tehnyt kohta 4 vuotta, sekä jv(baarit) että vartija.
Palkkaus on minun kohdallani 12.5e + lisät, erikoistehtävistä sitten on palkat erikseen, eli henkivartija tms.
Ja ehkä typerintä mennä ammattitutkintoa suorittamaan ennenkuin on työkokemusta alalta, edes sen parikin kuukautta.
Pääsinpäs avautumaan