Itse tein aikaisemmin hommia useissa myymälöissä/kauppakeskuksissa ja huomasin että luonnollisesti sitä enempi oli jänskää päivän mittaan mitä enempi alueella pyöri narkkeja, juoppoja ja sun muita örvelöitä. Etenkin ydinkeskustassa sai päivittäin ohjata mulkosilmätuijotuksella useita sankareita ulkoilmaan. Useimmat fyysiset kontaktit tai sen uhka tulivat pienessä lähikaupassa metsän keskellä työttömien, juoppojen, narkkien, ulkomaalaisten..jne suosimalla asuinalueella.
Mitä enempi alueella pyörii narkkia, puliukkoa suun muuta örkkiä niin sitä varmemmin saat päivittäin taistella sanallisesti ja jopa joskus fyysisesti näiden velikultien kanssa.
Nyt kääntyilee yöpiirinratti ja on niin lepposta hommaa, jopa liian lepposta kun kaipaisi jotain toimintaakin joskus. Yöpiirissäkin kohtaamiset yleensä kenenkään muun kanssa kuin ehkä kohteiden henkilökunnan kanssa ovat erittäin harvinaisia, etenkin mitä pohjoisemmaksi mennään. Itsellä ainoana työntekijänä tässä piirissä ensimmäinen kohtaaminen noin viiteen vuoteen murtovarkaan kanssa.
Tehtaanportillakin tulee väijyiltyä joskus ja ainoa voimankäyttö on jumiutuneen oven avaus potkimalla.
Muistaakseni n.25% normijanttereista pystyy toimimaan järkevästi yllättävissä tilanteissa kuten voimankäyttötilanteet. Tietenkin koulutus, harjoittelu...jne nostaa tuota lukua jonkun verran. Kuuluuko itse tuohon joukkoon, niin sen tietää vasta sitten kun ensimmäinen oikea tilanne tulee päälle. Itse olen muutamia voimankäyttötilanteita ja fyysistä uhkaa kohdattuani huomannut, että pystyn olemaan rauhallinen ja ajattelemaan eri vaihtoehtoja vaikka välillä putkinäkö/ajattelu meinaa ottaa vallan.
Tiedä sitten miten tässä ruostuu piirihommissa, mutta ehkäpä joku päivä muutan isompaan kaupunkiin ja pääsisi tekemään jljv:n hommia.