Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jääkylmää tekstiä ehkä mutta siinä piilee silti totuuden siemen.

Minkä totuuden? Itsekkyyden vai pallittomuuden?

Minkä totuuden? Itsekkyyden vai pallittomuuden?

Sillä ei ole mitään tekemistä itsekkyyden tai pallittomuuden kanssa. Kaikki eivät tee vartijan töitä pukeakseen itselleen sankarin viittaa tai pelastaakseen pulassa olevat oman henkensä uhalla. Vartijan työ on yhtä paskaa duunia kuin muutkin duunarin hommat. Työ hoidetaan mikä annetaan, saadaan leipä pöytään ja päästään huomennakin töihin. Ei vartijalta odoteta toimenpiteitä mihin ei välttämättä kannata turvallisuuden takia ryhtyä. Niinkuin on sanottukin, vartijalla on tehtävissään ainoastaan ilmoitusvelvollisuus. Jos ei ole täysin varma omista resursseistaan, kannattaa tilanne jättää heille jotka on tähän tehtävään koulutettu. Täällä Suomessa se taitaa olla Poliisi.

Poliisillakin on työssään keikkoja jolloin toimenpiteistä luovutaan, koska ei ole resursseja tai muuten turvallista jatkaa tilannetta (esimerkiksi kiinniottoa tai paikalta poistamista).

Mulle tuli tosta vaan sellanen kuva tosta, että tehdään vaan ne hommat mihin on velvollisuus. Miksi ei auttaisi muita ihmisiä, jos tähän on kapasiteettia?

No ehkä mä oon väärällä alalla :(

Mitä työtä sä teet robertto?

Yrittäjänä olen turvallisuusalalla.

Mulle tuli tosta vaan sellanen kuva tosta, että tehdään vaan ne hommat mihin on velvollisuus. Miksi ei auttaisi muita ihmisiä, jos tähän on kapasiteettia?

No ehkä mä oon väärällä alalla :(

Tottakai jos kapasiteettia riittää ja voi olla varma omasta ja muiden turvallisuudesta, mutta ei pidä kyseenalaistaa sitä toistakaan toimintatapaa. Yksityisten turvallisuuspalveluiden vartijat on alunperinkin tarkoitettu tilanteiden ennaltaehkäisyyn, näkyvään valvontaan ja tuomaan turvallisuuden tunnetta. Vartijan koulutus ei jo yksinkertaisesti riitä antamaan sellaisia valmiuksia, että voitaisiin vaatia niitä "sankaritekoja".

Olen itsekin toiminut vartijana ja jälkeenpäin mietityttää miten typerästi sitä tuli vaarannettua oma terveys ja henki juostessa milloin minkäkin piikin ja puukon eteen, vaikka kukaan ei tätä vaatisikaan. Se oli vaan jostain syystä hienoa silloin. Kaikki tekee tavallaan. Alalle mahtuu yhtä paljon erilaisia toimintatapoja kuin on tekijöitäkin.

Kaikki työ on paskaa,jos siitä ei tykkää.

En dissaa mitenkään nyt vartijan ammattia. Kyseenalaistin vaan alan vaatimukset ja toin esille miten kaikki eivät tee ammattia kutsumuksesta, vaan tuodakseen leivän pöytään niinkuin missä tahansa muussakin ammatissa.

Eli itsekkyys oli se syy?

Sano vaan jos rupee ärsyttämään ..

Nyt en aivan täysin ymmärtänyt pointtiasi?

Onko itsekästä jos haluaa pitää terveytensä? Onko rakennusmies itsekäs, kun käyttää rakennuksella kypärää oman pään suojaamiseksi tai ei myrskyisessä säässä nouse asentamaan kattotiilejä?

Se ei ole itsekkyyttä, se on järjen käyttöä.

Usko pois, vaikka teet siellä toimialueellasi 10 kiinniottoa joka päivä, ne samat heebot heiluvat siellä jo seuraavana päivänä samoissa merkeissä. Et voi parantaa maailmaa riskeeraamalla omaa terveyttäsi ja henkeäsi urotöillä joita ei kukaan sinulta edes vaadi.

Moni joka minutkin tuntee ei voisi uskoa että suollan tälläista tekstiä, sillä olen ollut ihan samanlainen jääräpää ja painija kun kyseistä ammattia harjoitin. Sitä vaan näkee asiat nyt jostain syystä hieman eri valosta.

Nyt en aivan täysin ymmärtänyt pointtiasi?

Onko itsekästä jos haluaa pitää terveytensä? Onko rakennusmies itsekäs, kun käyttää rakennuksella kypärää oman pään suojaamiseksi tai ei myrskyisessä säässä nouse asentamaan kattotiilejä?

Se ei ole itsekkyyttä, se on järjen käyttöä.

Usko pois, vaikka teet siellä toimialueellasi 10 kiinniottoa joka päivä, ne samat heebot heiluvat siellä jo seuraavana päivänä samoissa merkeissä. Et voi parantaa maailmaa riskeeraamalla omaa terveyttäsi ja henkeäsi urotöillä joita ei kukaan sinulta edes vaadi.

Moni joka minutkin tuntee ei voisi uskoa että suollan tälläista tekstiä, sillä olen ollut ihan samanlainen jääräpää ja painija kun kyseistä ammattia harjoitin. Sitä vaan näkee asiat nyt jostain syystä hieman eri valosta.

Hyvin samaa mieltä Robertton kanssa. Myös viimeisestä kappaleesta :D

Näin se vaan menee.

Jepjep. Onhan se ruman näköistä katseltavaa croisantin takaa kun aikuinen (ja kalju) mustiin pukeutunut riuhtaisee kakaran katuun. Missään kohtaa ette kuitenkaan saa vastauksia jos alatte kysymään miten ne asiat pitäisi hoitaa.

Jos joutuu minkä tahansa kontrolliammattilaisen asiakkaaksi niin 98% tapauksista syy on ainoastaan asiakkaasta. Sadassa tapauksessa on sata erilaista toimintatapaa ammattilaisilla ja niistä jotkut näyttävät paremmilta kokemattoman silmiin.

Tuon videon aiemmin katsoin ja en nähnyt mitään ihmeellistä. Sitä samaa "Tää on niin pahoinpitely"-huutoa joltain pissikseltä vieressä. Kukaan ei tule olemaan kiinnostunut julkisuudessa siitä mitä nämä sankarit ovat tehneet kun joutuivat vartijoiden kohteeksi.

Moni kuitenkin tietää millaista toimintaa nuoriso pitää junissa, metroissa ja muutenkin julkisilla paikoilla. Siinä ei paljon vanhempien kunnioitusta ole jos heille asiasta mainitsee. Pff, tottakai se näyttää retuuttamiselta kun 50kg poikaa viedään 2x liian ison takin hihoista nostellen.

Toivottavasti nyt nämä tulevaisuuden vasemmistoanarkistin siemenet karisevat pois ja tulisi sellainen herääminen siihen mitä saa tehdä ja missä. Alkaa liikaa muistumaan omat työajat mieleen niin jutun rönsyäminen on tosiasia jos en juuri tähän lopeta.

Eipä tossa videossa nyt mitään kamalan pahaa ollut. Tuo yhden kaverin ketoon vieminen oli hiukan rajun näköistä ja siinäpä se.

Toisaalta melkoisen perseestä on jos siellä on pahoinpidelty vartijoiden toimesta ennen kuvaamista. Se on yhdentekevää onko kaveri kussut vartijan kengille ja maalannut koko junavaunun. Mikään ei oikeuta vartijaa hakkaamaan "kurinpalautukseksi" jotain teinikovista. Aika harvoin pahoinpitelystä on edes mitään käytännön hyötyä. Samat leikkigangstat siellä pyörii tekemässä pahojaan. Ei auta lyöminen tai sakot. Ei taida auttaa yhtään mikään.

Ei edes poliisi voi antaa mitään oman käden kurinpalautusta, niin miksi jonkun muutaman tunnin kurssin käyneellä junavahdilla sellainen pitäisi olla?

No huhhuh!

Onpa saatu raflaava otsikko yhdestä vauhdikkaasta maahanviennistä. Tsemiä vaan sinne FPS:n vakseille, saatte varmaan taas rajattomasti "aiheellisia kehuja" kotipoliiseilta työvuorojenne aikana.

No huhhuh!

Onpa saatu raflaava otsikko yhdestä vauhdikkaasta maahanviennistä. Tsemiä vaan sinne FPS:n vakseille, saatte varmaan taas rajattomasti "aiheellisia kehuja" kotipoliiseilta työvuorojenne aikana.
Jos yhtään tarkemmin luit, niin siellähän kerrottiin, että pahoinpitely nimenomaan loppui siinä vaiheessa kun alettiin kuvaamaan.

Mikä oikeus muuten oli niitata se asemalaiturilla seisoskellut reppukaveri maahan wrestling-otteilla? Näyttikö se kieltä vai sanoiko jotain tuhmaa?

Jos yhtään tarkemmin luit, niin siellähän kerrottiin, että pahoinpitely nimenomaan loppui siinä vaiheessa kun alettiin kuvaamaan.

Mikä oikeus muuten oli niitata se asemalaiturilla seisoskellut reppukaveri maahan wrestling-otteilla? Näyttikö se kieltä vai sanoiko jotain tuhmaa?

Sopivasti loppui lyöminen juuri kun joku kaivoi huomaamattomasti kameran esille, kuvakulmasta päätellen ei ihan hirveän näkyvissä tuo puhelin ollut, propsit vakseille hyvästä huomiokyvystä =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom