Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
siis mita on naa tkp:t ? kasikranaatteja ?
Mita helevettia ? narkkarit kay paalle ? mita ihmetta ? ei narkkarit kay paalle !! ei vittu mita tolloja.

Siis viela suomessa tollasta, no joo just joo. ikaa taitaa olla se 14v ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä lähtien narkkarit eivät käy päälle? Siitäkö lähtien kun EU direktiivi määräsi ettei huumeaineet saa aiheuttaa agressiivisuutta tai auktoriteettivastaisuutta?

:david:

Kuten jo edellisessä viestissäni mainitsin, Suomessa on vartijan töitä laidasta laitaan. Toisissa painiminen on päivittäistä, toisissa tapahtuu kerran vuodessa. Jos haluaa oikeasti testata niitä rajojaan, tietyt suurkaupunkien kohteet ovat hieman vilkkampia kuin esim. se mainitsemani teollisuuspiiri Hikiällä.

Kyllä vartiointialallakin tapahtuu. Nimimerkillä viime viikon maanantaina oli mun neitsyt kaasutus + melkeen tkp:lla lyönti perään. Oltiin kyllä sen verta kilttejä ettei viititty lyödä, vaan tehtiin ihan "normi" maahan vienti.

Vau! Vitsi oot kova vartija!! Mun idoli! :worship::worship:

Kyllä varmaan jokainen vartija, aivan kuten luulen että jokainen muukin ihminen, muistaa pitkään - ja ehkä jopa hehkuttaa hieman pärjäämistään - niissä elämän ensimmäisissä tilanteissa joissa adrenaliini oikeasti potkii päälle jonkin uhan takia. Jos joku kehuu innoissaan selvinneensä hengissä onnettomuudesta, siitä tuskin tulee samanlaista palautetta kuin jos on innoissaan siitä että osasi toimia uhkaavassa tilanteessa vartijan työssä. Ammatti määrittelee oliko hyvin toimittu vai ootko olevinaan kovis.. :david:

Lähinnä tollaset "melkeen tkp:lla päähän" ja "oltiin kyllä sen verta kilttejä ettei viititty lyödä" lausahdukset vahvistaa mun mielikuvaa sellasesta perus Securitas vartijasta, jolta hävii tollasessa tilanteessa täysin kontrolli/järki ja sitten vedetäänkin kaikki maailman teleskoopit/kaasut esille ku tulee hiukan adrenaliinia vereen...

Eiköhän tuosta viestistä nyt käynyt ilmi aika selkeästi että kyse oli ensikertalaisesta joka oli innoissaan siitä että sai työtehtävänsä ylipäätään täytettyä. Ei se enää vuoden päästä ole samoissa fiiliksissä. :)

Jokainen on alasta riippumatta innoissaan ensimmäisestä kerrasta kun pääsee jotain tekemään ja näkemään osaako hommiaan. Ihan sama pitikö ohjata helikopteria vai analysoida säätä. Kun ensimmäisen kerran elämässäsi homma meni oikein, siitä tulee helposti "hei näittekö, mä osasin sen" fiilis. Kyllä se siitä hälvenee iän ja töiden myötä.

Kävipäs helposti toi alalle pääsy. :wtf: Täytin kaavakkeen netissä, seuraavana päivänä soitettiin, että kerkeenkö tänään työhaastatteluun. Siellä sitten sovittiin hommista ja pääsin sinne mihin halusin eli piiriä ajeleen. Ens viikolla kurssille ja seuraavana sitten töihin.

Todelliset pitkänlinjan ammattilaiset tietävät että työtehtävissä voi
itsekkin saada turpiinsa ja he tietävät myös miten helposti itse voi joutua syytettyjen penkille jos voimankäyttötilanne riistäytyy käsistä joten he eivät täällä ilmoittele miten "tänään töissä sain melkein lyödä narkkia telarilla päähän"

Antaa amatöörien hoitaa tuo uhoaminen ja pullistelu he ovat onneksi vain käymässä alalla.

Onko naurettavampaa ollut.. Turvallisuusalan TES uudistui. Lauantaina kahden euron lisä mutta ilta- ja yölisät pois!!! Mitä vit.. Aamuvuoroa auttaa kyllä mutta kun teet iltaa, palkka menee fifty fifty..

Onko naurettavampaa ollut.. Turvallisuusalan TES uudistui. Lauantaina kahden euron lisä mutta ilta- ja yölisät pois!!! Mitä vit.. Aamuvuoroa auttaa kyllä mutta kun teet iltaa, palkka menee fifty fifty..

No kyllähän toi 2 euron lauantailisä on parempi kuin 1,5€ yölisä, joten kyllähän toi nosti myös illan/yön ansioita.

Liha, lukaise uudestaan. Yö- ja iltalisät pysyvät ennallaan muina päivinä kuin lauantaina. Koko lauantain ajan palkka on kuitenkin parempi kuin aiemmin.

No kyllähän toi 2 euron lauantailisä on parempi kuin 1,5€ yölisä, joten kyllähän toi nosti myös illan/yön ansioita.

Mutta erotus on yö vuorossa 0,5e:eek:
eikä paljoo kasva illassakaan.

Aamu vuoroa auttaa kyllä mutta ilta ja yö vuorot menee aika pienellä korotuksella verrattuna nykyiseen tessiin.

Tiedän kyllä lisät lähti ainoastaan lauantailta.

Onneks olen ruvennut opiskelemaan töiden ohella:D

Kukapa näitä palkan takia tekisi:jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom