Turhautunut aloittejia etsii nyt MIELEKÄSTÄ TREENIOHJELMAA salille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TuKi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli olen aivan alulla taas. Yritin Arnoldin Kuusikkoa sen puolenvuoden, mutta alkoi vituttamaan.

Nyt siis yritän löytää sellaista ohjelmaa, joka innostaisi hieman enemmän. *uho* Oikeasti tuollaiset turhat vinkumiset pois, että pakko se on tehdä ne liikkeet jos haluaa lihasta, sillä muuten saatte toivottaa uuden RHP-herran tervetulleeksi *uho*.
Ennemmin hakkaan vuoden motivoituneena hauskaa ohjelmaa huonommilla tuloksilla, kuin vittuunnun huomisesta reenistä jo etukäteen -> naurettavia tekosyitä alkaa lentelemään mielen perukoilla. Helvetti pitää nyt touhun mielekästä olla =). Lisäksi mulla menee aivan järkyttävästi aikaa koulunkäyntiin, joten jos aikaa salilla oloon saisi vähennettyä?

Ovatko esim. olankohautukset aivan perseestä aloittelijoilla? Vaikuttaisi aika mukavalta epäkkäitäkin treenailla.

Vanha ohjelma:
Käsille - Hammerkääntö (ottaako tarpeeksi hauikseen?) 3x10
Selälle - Leuanveto lisäpainoilla 3x~8
Olkapäille - Pystypunnerrus 4x10
Vatsoille - Voimapyörää tekniikan opettelua ja vatsalihakset lisäpainoilla 3x10
Rinnoille - Yllätys yllätys Penkkipunnerrusta 3x10
Jaloille - Prässäsin aluksi, mutta sitten Askelkyykkyä 4x10

Tuntui vain olevan hemmetisti tekemistä yhdelle päivälle, olisiko mitenkään mahdollista muuttaa ohjelmaa mielekkäämmäksi?

Mavet ja kyykyt tulee sitten kuvioihin kun tulee, muttei vielä pitkään aikaan

Taitaa se sali olla sulle väärä paikka. Ohjelma on vain ohjelma, ne tekosyyt puolestaan tulevat ihan pään sisältä. Mikä tekee ohjelmasta vittumaisen, mikä hauskan? Onko ohjelma hauska kun se on kevyt? Kun voit käydä salilla vaikka ruokatunnilla ja yhtään pisaraa hikeä ei tule vuodatettua?

1-jakoisissa voit ihan hyvin jättää tuon haukan vääntämisen pois. Hauis rasittuu kuitenkin leukoja vetäessä. Toisaalta, ei tossa ohjelmassa ole edes paljoa tekemistä. Tunti, hiukan yli tuohon pitäisi mennä. Tiedä sitten mitä olet kuvitellut treenaamisen olevan...

Mitkä liikkeet eivät ole mielekkäitä ja miksi? Onko jotain vaivaa joka tekee niistä epämukavia...
Jaloille suosittelen ainakin Ojentajat ja koukistajat istuen vielä erikseen, mieletön fiilis sen jälkeen niitä ei vaan oikeesti saa millään muulla tavalla treenattua kunnollaa...
Jos jotain spesiaalimpaa pitäis keksiä, joka ei ois noita perusliikkeitä.
Punnerrukset käsilläseisonnassa, Silta punnerrukset, Glute ham raise, Pistooli kyykyt, Linkkarit leuanvetotangossa... Siinä kokeilemisen arvosta tavaraa.
Ootko kokeillu mittään noita Tempausta, RiVeä yms.?

Helvetti pitää nyt touhun mielekästä olla =). Lisäksi mulla menee aivan järkyttävästi aikaa koulunkäyntiin, joten jos aikaa salilla oloon saisi vähennettyä?

Mavet ja kyykyt tulee sitten kuvioihin kun tulee, muttei vielä pitkään aikaan

Jos haluat että aikaa menee viikossa salilla vähän ja pitäisi saada jotain kehitystä niin silloin pitää pysyä todella yksinkertaisissa ohjelmissa ja pelkästään isoissa liikkeissä. Ei siellä salilla kuulukkaan olla hauskaa tai en ainaakaan itse pysty nauttimaan kovista kyykkysarjoista mutta ilman sitä tuskaa on turha odottaa tulosta.
Jos haluat kehittyä niin teet yksinkertaisein ohjelman johon sisältyy mave (tai sjmv),penkki ja kyykky, se on ainut mahdollisuus saada tulosta pienellä tunti määrällä

Mitkä liikkeet eivät ole mielekkäitä ja miksi? Onko jotain vaivaa joka tekee niistä epämukavia...
Jaloille suosittelen ainakin Ojentajat ja koukistajat istuen vielä erikseen, mieletön fiilis sen jälkeen niitä ei vaan oikeesti saa millään muulla tavalla treenattua kunnollaa...
Jos jotain spesiaalimpaa pitäis keksiä, joka ei ois noita perusliikkeitä.
Punnerrukset käsilläseisonnassa, Silta punnerrukset, Glute ham raise, Pistooli kyykyt, Linkkarit leuanvetotangossa... Siinä kokeilemisen arvosta tavaraa.
Ootko kokeillu mittään noita Tempausta, RiVeä yms.?

Jaloille vaan sitä kyykkyä, eikä noita hinkutuksia, ettei mee kaverilla liian rankaks. Tempaus on kans semmonen liike, että kannattaa vaan mennä salille "kokeilemaan" sitä heti :hyper: melkeimpä tarvitsee osaavan kaverin viereen.

Tempaus on kans semmonen liike, että kannattaa vaan mennä salille "kokeilemaan" sitä heti :hyper: melkeimpä tarvitsee osaavan kaverin viereen.
näin on ja helvetisti toistoja että se tangon liikerata olisi edes siellä päin, jos ei muutenkaan se motivaatio ole huipussa niin eivan turha lähteä "kokeilemaan".

Itselleni sopii kaikista kokeilemistani harjoitusohjelmista (joita ei ihan muutama olekaan) ylivoimaisesti parhaiten 2-jakoinen ja tiheällä frekvenssillä (eli joka päivä treenaan). Motivaationpuutetta ei ole, ennemminkin päinvastoin, kun joinain päivinä tekis mieli tehdä 2 treeniä saman päivän aikana. Kuten tavallista, jalkapäivä ei ole suhteellisen rasittavuutensa takia niin mukava kuin yläkropan päivä, mutta sen kestää kun tietää miten hyvää se mulle tekee :D

En viitsi tähän omaa ohjelmaani laittaa, koska hyviä 2-jakoisia ohjelmia löytyy täältä kyllä ihan tarpeeksi muutenkin.

niitä ei vaan oikeesti saa millään muulla tavalla treenattua kunnollaa...

Joo ei, mave ja kyykky ja niiden eri variaatiothan ovat oikeastaan pakaralihaksen eristäviä liikkeitä, eikä niillä saa monipuolisesti pattia ja voimaa koko alaosastoon. Eikös se ollut niin että sisäreisiäkin voi treenata oikeasti kunnolla vain lähennyslaitteessa? Nyt hei loppu paskan puhuminen.

Ja ketjun aloittajalle: Tee ihmeessä mitä ikinä haluat siellä salilla. Kukaan ei pakota sua tekemään sellaisella ohjelmalla joka tuottaa tulosta. Voin vaikka laittaa tähän sulle valmiin ohjelman jota voit noudattaa.
Ma: kaikki kivat laitteet 2x kiva määrä toistoja, 1h max
Ke: kävelylenkki jos jaksaa, 30min max
La: habakääntö, prässi ja neljä kivaa laitetta niin paljon kuin tuntuu kivalta, 1h max

Siinä. Ei mee liikaa aikaa treeniin ja on ihan oikeasti mielekäs ohjelma.

kyllä askelkyykylläkin saa hyvän tuntuman jalkoihin, eilen tein apuliikkeeksi mavelle takareidet koneessa 5x12 ja askelkyykyt 5x15 per jalka. Vaikka oli vaan kahenkympin kässärit käsissä lisäpainona niin tänään jalkojen tukossa olo on mallia infernaalinen, kauhunsekaisin tuntein odotan jo perjantain kyykky päivää :hyper:

Nooh miten olisi...

...esimerkiksi tällainen?

MA-KE-PE (Sali vain arkipäivinä auki ={)

A

1. Jalat (Prässi ja joku pohjeliike?)
2. Ojentajat (*Insert exercise*)
3. Hauikset (Hammerkäännöt)

B

1. Rinta (riittääkä pelkkä penkkipunnerrus)
2. Olkapäät (Pystypunnerrus)
3. Selkä (Leuat lisäpainoilla)
?Tarviiko tämä ryhmä vipunostoja ja taljaa?

Kyykkytelinettä ei ole ja maveen ei riitä painot. Ja prässissä on jotkut vitun kiinteät romut. Ne ovat ihan oikeasti tulossa myöhemmin mukaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaloille vaan sitä kyykkyä, eikä noita hinkutuksia, ettei mee kaverilla liian rankaks. Tempaus on kans semmonen liike, että kannattaa vaan mennä salille "kokeilemaan" sitä heti :hyper: melkeimpä tarvitsee osaavan kaverin viereen.

Meinasin kyllä noita kyykyn ja MaVen lisäks... Ja eiköhän se nyt oo selvää että ei mitään uutta liikettä ilman tekniikan harjottelua aloteta tosta vaan, kaveri kun oli jo voimapyörääkin varten tekniikkaa hiomassa.

"Everybody wants to be a bodybuilder but nobody wants to lift heavy ass weight"

Muuten eikö tuota G6:sta kuulu vetää se n. 3kk?
Ja toi Elaston 2-jakoinen näyttää ihan ookoolta ja toimii myös (kai?)

...esimerkiksi tällainen?

MA-KE-PE (Sali vain arkipäivinä auki ={)

A

3. Hauikset (Hammerkäännöt)

B

1. Rinta (riittääkä pelkkä penkkipunnerrus)
?Tarviiko tämä ryhmä vipunostoja ja taljaa?

Kyykkytelinettä ei ole ja maveen ei riitä painot. Ja prässissä on jotkut vitun kiinteät romut. Ne ovat ihan oikeasti tulossa myöhemmin mukaan.

Vaihtasin ainaki Rinta -> Hauikset tilalle. Eli
A

3. Rinta (riittääkä pelkkä penkkipunnerrus)

B

1. Hauikset (Hammerkäännöt)

Tosin ootko koittanu G6, loistava ohjelma (kyykyn tilalle se prässi sitten vaan jos ei kerta voi kyykätä)

Vaihtasin ainaki Rinta -> Hauikset tilalle. Eli
A

3. Rinta (riittääkä pelkkä penkkipunnerrus)

B

1. Hauikset (Hammerkäännöt)

Tosin ootko koittanu G6, loistava ohjelma (kyykyn tilalle se prässi sitten vaan jos ei kerta voi kyykätä)

Oho tässähän asiallisiakin vastauksia o_O. Kaikilla ei ole pillut hiekassa auringonoton jäljiltä :rolleyes:

Siis tuo mun entinen ohjelma oli periaatteessa juuri se G6 prässillä.. Ja kuitenkin tuo yksinkertainen 2-jakoinen on enemmän mieleeni, eli sillä porskutetaan eteenpäin.
Nakkaan kuitenkin ehdotuksesi tuonne reeniohjelma -aiheeseen. Kiitti aivan perkeleesti :hyvä:

Pahoittelen termistön puutetta, mutta oma ohjelmani on kutakuinkin seuraavanlainen

Rinta, hauis, vatsat
Penkkipunnerrus 2x6 + 2x5 + 2x3
Dippejä (rinnoilla) lisäpainoilla 5x5
Hauiskääntö scott penkissä 4x10
Peckdeck 3x10
Vatsarutistuksia masiinassa 5x10
Roomalaisia vatsapunnerruksia 4x10
Jalkojen nostot 90-asteen kulmaan 3x10

Ojentajat, olkapäät, selkä
Arnold pressejä 6x6 tai 4x10
Dippejä (ojentajilla) 5x10
olkapääkone? 3x10 ei mitään käsitystä mikä masiina on kyseessä
Ylätalja latseille ei egolle ;) 3x10
Ojentajat koneessa 3x10
Alatalja 3x10
Selkäpunnerukset 3x10
Olankohautukset käsipainoilla 3x10

Eihän tuo minun jakoni ihan täydellinen ole, kun molempina päivinä tulee kuormitusta hauksille, ojentajille ja rinnoille, mutta en tiedä miten ne voisi jakaa paremmin. Olkäpäissä ja rinnoissa ainakin tuntuu todella hyvältä. Itse pidän joka kolmas päivä välipäivän ja jalat treenailen ihan toisella lajilla. Hiukan hävettää kun en tiedä alan termistöä, jotta voisin ilmaista itseäni paremmin.

Ei reenaaminen ole hauskaa. Tai on jollain samantyyppisellä tavalla, kuin avantouinti, armeijan marssit tms.. Mistä semmosen käsityksen olet saanut. Seuraamukset on hauskoja:

- Parantunut ulkonäkö ja fyysinen uskottavuus
- Virkeämpi olo

Itse treenihän on aivan perseestä, ja mitä kivempaa se on sitä vähemmän sä noita etujakaan saat. Minä en noita ohjelmista vouhkaamista ymmärrä, että haetaan jotain vaihtelua, vituttaahan se kumminkin. Silti tulee käytyä 5x viikossa, vaikutusten takia, ei sen takia että itse raataminen olisi mitenkään kivaa. Pallopelit ja muut voi olla hauskojakin, mutta harvaa "hauskaa" lajia on missä voimat ja lihat kasvaa. Ne on sitten enempi vauhtikestävyyttä ja voimakestävyyttä.

Tai no voi se reeni olla hauskaa kovaa vedetyn reenin loppupuolella. Mutta se kestää vaan hetken se fiilis, seuraavana päivänä on silti ihan yhtä vaikeeta vääntäytyä salille kun aina ennenkin.. ja aloitus on nihkeetä kun paikat on kylmät jne... eniten motivaatiota nakertaa lienee jos tulosta ei ole tapahtunut, ei se niin siitä ohjelmasta ole kiinni. Kiukkuista nostelua + lepopäiviä väliin... aloittelija ei tarvi sen kummempaa kaavaa.

Itse treeni on nimenomaan helvetin hauskaa. Se polte ja tekemisen tunne jonka siitä saan. En halua sitä vietävän pois mistään hinnasta >=|.
Se on vaan kun aika hupenee ja vituttaa, mutta nyt on sentää aikaa kunnolla, enkä tykkää jos menee hukkaan.

E; Tietenkin tämä on jokaisen oma asia, mutta olen helvetin iloinen että kykenen nauttimaan painojen nostelusta

''Ennemmin hakkaan vuoden motivoituneena hauskaa ohjelmaa huonommilla tuloksilla, kuin vittuunnun huomisesta reenistä jo etukäteen'' Kuullostaa aika mielenkiintoselta, koska itellään motivaatio laskee aivan saatanasti jos ei tule yhtään tulosta. Ja välillä tuntuu että saa tapella pienenkin tuloksen eteen niin perkeleesti :D

Niinpä, yleensä hauska ohjelma ≠ tehokas ohjelma => valintoja. Mä pyrin itse siihen kultaiseen keskitiehen, että on pääpiirteissään kiva vääntää ja samalla saa silloin tällöin huomata saaneensa jotain pientä aikaiseksikin. Ja edelleen, toteutus vaikuttaa olennaisesti enemmän kuin itse ohjelma.

Sen neljänvuoden Pakkotoistolla roikkumisen ja puolenvuoden salilla olon aikana oon sisäistänyt ja hionut kaikki tärkeät osa-alueet. Eli en kovin puhuisi sellaisesta joka lähtee salille "kokeilemaan" paljonko nousee tekniikan kustannuksella penkissä ja haukkareissa.

''Ennemmin hakkaan vuoden motivoituneena hauskaa ohjelmaa huonommilla tuloksilla, kuin vittuunnun huomisesta reenistä jo etukäteen'' Kuullostaa aika mielenkiintoselta, koska itellään motivaatio laskee aivan saatanasti jos ei tule yhtään tulosta. Ja välillä tuntuu että saa tapella pienenkin tuloksen eteen niin perkeleesti :D

"E; Tietenkin tämä on jokaisen oma asia, mutta olen helvetin iloinen että kykenen nauttimaan painojen nostelusta"

Se fyysinen kehitys tulee kaupanpäälle siellä olemisesta. Ei sillä etten siihen tähtäisi, mutta nauttiminen on kuitenkin se mun juttu salilla

Usko pois: sen vähäisen treenin aikana aina kämpillä en meinannut päästä kylpyhuoneen peiliä pitemmälle, kun piti alkaa poseilemaan. Olkoon vaikka placeboa, mutta näin ne vähäisetkin kehitykset. Nyt huomaan selvästi, että lihaa on lähtenyt kun sali jäi, mutta tiedä sitten kuinka mun kehitys poikkeaa muista.

Suositut

Back
Ylös Bottom