Turhat liikkeet

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Niin sulle et toimi, mut mulle toimii. Sitä pitää kokeilla mikä toimii itelle, ei voi koskaan sanoo et on turha liike vaan sen takia kun se ei toimi itelle :)
Ei ei ei. Enhän mä sanonu ettei ne toimi. Varmasti toimii, en vaan tykkää niistä, enkä siksi niitä tee. Ei me ihmiset niin erilaisia olla, että joku liike toimii toisella mutta ei toisella. Kyse on enemmänkin siitä pystyykö jotain liikettä tekemään tai tykkääkö siitä.

Mun treenipäiväkirjassa sanomia juttuja kun oli käytetty ketjun aloituksessa, niin todettaakoot tähän että tarkoitin tosiaan itseäni tossa "turhassa nysväämisessä". Jotenkin olen tuntenut turhaksi tehdä esim. peck-deckiä, suoria forkkuliikkeitä, kickbackeja yms. En tietenkään voi sanoa noita yleisesti sen turhemmiksi, mutta en omaan kokemukseeni perustelle niitä paljon suositte kenellekään.

Muitakin mun mielestä turhia liikkeitä on paljon kun vaan alkas meittiin.

Korjasin tuon erheen myöhemmässä postauksessa, tosin en voi käsittää miten siitä aloituspostista saa sen kuvan, että olisin tarkoittanut sinun puhuvan "yleisellä tasolla". Mutta, niin se mitä minä en tajua voi jollekulle olla päivänselvä asia:thumbs:

Ei ei ei. Enhän mä sanonu ettei ne toimi. Varmasti toimii, en vaan tykkää niistä, enkä siksi niitä tee. Ei me ihmiset niin erilaisia olla, että joku liike toimii toisella mutta ei toisella. Kyse on enemmänkin siitä pystyykö jotain liikettä tekemään tai tykkääkö siitä.

Ite teen t-soutua, tankosoutua pääliikkeinä selälle, koska mavea en voi tehä selkä ongelmien takia! Mut onneks selkä kestää kyykyt, ne on nii maukkaita :kuola:

Voi meitä. Tästä kun tekisi galluppia, niin epäilisin, että suurin osa vapaiden painojen puolestapuhujista omaa jonkun lajitaustan. Ne vapaat isot liikkeet oli ensimmäisiä, mitä opeteltiin ja ne myös osataan tehdä oikein. Funktionaalinen voima on arvossaan. Sillä kropalla halutaan pystyä tekemään jotain. Muutakin kuin keskitettyä hauiskääntöä.

Otat kyllä kaikki jutut vähän turhan henkilökohtaisesti. :)
Take it easy bro! Mä vaan sitä naureskelin, ku koneilla ei joidenkin mielestä ole mitään virkaa. Kyllä osa niistä on ihan päteviä ja osa taas ihan perseestä. Olen itsekin vapaiden painojen puolestapuhuja, mutta en kuitenkaan rupea "lynkkaamaan" koneita.

Nimenomaan jos on paikat kondiksessa niin ilman muuta kannattaa tehdä vapailla painoilla ihan jo coren ja kropan koordinaation vuoksi.

Otat kyllä kaikki jutut vähän turhan henkilökohtaisesti. :)
En ota, vaan tykkään vängätä ja perustella kantani.

En ota, vaan tykkään vängätä ja perustella kantani.

Monasti, kun noi tekee, niin tulee kommentteja tyyliin "älä vedä herneitä nenään" tai "onpas sulla pipo kireellä" jne.

Itse en huomannut Sepsisin viestistä mitään "henkilökohtasesti ottamista".

Oli vain pakko huomauttaa, koska noita vastaavia kommentteja on itsellenkin tullut silloin tällöin ja monesti aiheetta.

Minun rakenteellani kyykky kuuluu yös turhimpien joukkoon, sillä en saa sillä etureisiin mitään tuntumaa. Teen mieluummin hackia ja prässiä ja kasvatan reisiä niillä.

Kyykyllä ei välttämättä saa tuntumaa yhtään mihinkään, mutta kyllä sillä reidet kuitenkin kasvaa joko etu- tai taka- tai sitten molemmat reidet riippuen miten tekee sen kyykyn.
Typerin mahdollinen peruste olla tekemättä jotain liikettä on tuntuman puute, ainakaan jos ei ole jo "iso" ja haluaa muotoa johonkin tiettyihin kohtiin. Saahan vaikka ojennuksilla ja koukistuksillakin tuntuman, muttei lihasta.

Kyllä ojennuksilla ja koukistuksillakin saa lihasta. Miksi kukaan niitä muuten tekisi? Ja minähän en liikettä tee jos se ei oikeaan osoitteeseen mene!

Vaikka kyykky on monen mielestä hyvä liike,ei se tarkoita sitä että kaikki siitä hyötyvät. Ei Doriankaan tehnyt kyykkyjä koska ei saanut niistä haluamaansa tulosta.

Eikä ne jalat muuten loppujen lopuksi erota että teetkö kyykkyä vai hackia, ne vaan koukistuvat ja suoristuvat, ei muuta.

Minun rakenteellani kyykky kuuluu yös turhimpien joukkoon, sillä en saa sillä etureisiin mitään tuntumaa. Teen mieluummin hackia ja prässiä ja kasvatan reisiä niillä.

Kokeilleppa huvikses tehä kyykyssä semmosii pitkiä sarjoja, et laitat vaikka reilun puolet maksimista ja murjot niin montakun menee. Voin sanoa, et alkaa muuten tuntumaan. Ite en ainakaan pysy pystyssä tommosen sarjan jälkeen enää. :D

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
En pysyisi pystyssä minäkään, olisi meinaan alaselkä niin tulessa. Sinnehän se kaikki rasitus menee minulla.

Onhan toi toki yksilöllistä, mutta esim. mä en saanu mitään tuntumaa reisiin näiden kuvien välillä kyykkyä tekemällä, mutta silti tein kyykkyä niin perkeleesti.

Liitteet

• jalat_vertailu.webp
    jalat_vertailu.webp
    18,2 KB · Katsottu: 221
En pysyisi pystyssä minäkään, olisi meinaan alaselkä niin tulessa. Sinnehän se kaikki rasitus menee minulla.

Josset saa kyykkyä tuntumaan, niin toinen vaihtoehto on sitten ottaa se jalkatreeni viimesenä liikkeenä vähän pienemmillä painoilla. Jolloin se menee väkisinkin enemmän jaloille kuin alaselälle. Mullakin kyykky otti alasekään ennen, mut sit alotin ihan alusta opettelemaan tekniikan uudestaan ja pikkupainolla. Nyt sarjapainot on sit reilusti isommat kun ennen, lisäks tekniikka on kunnossa :thumbs:

Korjasin tuon erheen myöhemmässä postauksessa, tosin en voi käsittää miten siitä aloituspostista saa sen kuvan, että olisin tarkoittanut sinun puhuvan "yleisellä tasolla". Mutta, niin se mitä minä en tajua voi jollekulle olla päivänselvä asia:thumbs:

En mä tota sulle sen kummemmin tarkottanut, siksi en suo quotannutkaan. Kuhan kantaani selvensin kun tätä ketjua lukee aika moni ei VIP ja epäilen ettei kovin moni VIP ole mun päiväkirjaa yleensäkään jaksanut lukea.

Eli väärinkäsitysten välttämiseksi vain vähän ajatuksiani tossa esille laitoin. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom