Turhaa lihomista välttäen?...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strike
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
44
Tuli mieleen, kuinka pitkälti koitatte vältellä nopeiden( tai ylipäätään ) hiilareiden ja rasvojen syömistä samalla aterialla? Eikö se tuppaa menemään aika paljon helpommin läskiks jos moiset yhdistelmät on.

Jos noin on, niin oiskohan jotain mieltä hieman jaksotella päivän mittaan aterioiden sisältöä niin, että kun syödään paljon hiilareita niin vältetään rasvoja.. ja kun kuitenkin hyvät rasvat on erittäin tärkeitä elimistölle niin niiden kanssa sitten ottais runsaammin proteiinia ja hiilarit minimiin.

Olen miettinyt just samaa itsekin, mutta en ole vielä sen pidemmälle päässyt. Varsinkin nuo oliivi-, kala- ja pellavansiemenöljyt olis helppo imuroida eri aikaan kuin hiilaripitoinen ruoka.
Toisaalta taas käytettäväksihän nuo hyvälaatuiset rasvahapot on tarkoitettu, eikä mausteeksi tai mahan täytteeksi...

eiköhän noita ole melkoisen vaikea olla syömättä yhtäaikaa! ja mun mielestä tuo menee jo hyvän maun rajan ylitse! en minä ainakaan jaksa joka aterialla alkaa tutkimaan ruokaani superhypersuurentavallamikroskoopilla (mikä atominydin bikokooppi se sitten olikaan... ;) )

Ei sua JPM kukaan pakota sitä ruokaa tutkimaan, ja vaikkei se miellytäkään, varsinkaan jos on itse tottunut tekemään aina toisin, niin tosiasia on silti, että paremmin sitä kehittyy jos niin tekee. Mun mielestä rasva-hiilariyhdistelmien välttäminen ei nyt vielä ole samaa tasoa kuin heran fraktioista kiistely.

Tuota rasva-hiilari yhdistelmää vastaan on kyllä tuntuvia tieteellisiä perusteita ja loogiseltahan nuo perustelut kuulostavat: kun insuliinia on runsaasti verenkierrossa nautittu rasva kertyisi myös helpommin kehoon. Itse välttäisin erityisesti yhdistelmää nopeat hiilarit-suuret rasvamäärät, oli kyseessä sitten kalaöljy tai sianrasva. Kyllä tuo yhdistelmä jo ainakin minulla vaikuttaa rasvan kertymiseen, esim. malto-proteiini-oliivöljyjuomat tuo sitä vyötäröä, vaikka lihas samalla kasvaisikin. Tietysti se, kuinka paljon homma vaikuttaa on täysin yksilöllistä.

Jotain infoa:
http://www.testosterone.net/html/147mass.html

Kukapas väittikään, että pakottaa? ilmaisin vain mielipiteeni siitä,että ei yksinkertaisesti joka aterialla jaksa tutkia ko. asiaa! en todellakaan väitä etteikö se olisi hyödyllistä!! ja olen samaa mieltä, elikkä eihän noit nopeita hiilareit+rasvoja pitäisi kerralla paljoa syödä...elikkä oltaisiko kilttejä ja ei lähdetä sille juupas-eipäs väittely linjalle! :(

Joo ei tehdä tästä samanlaista kun tosta natureenaaja jutusta! Jooko? Mutta munsta se syöminen on siinä ihan pääasia, kyllähän sitä kannattaa katsoa että mitä suuhunsa samaan aikaan tuuppaa mutta kyllä silti syödä pitää. Ja PALJON! Eikä mulla kyllä oo mitään rasvaa kertyny vaikka oon syönykki paljon ja vähän mitä sattuu! Mutta kai se on aineenvaihdunnasta kiinni aika pitkälti!?

Eli hyvä sitä on tarkkailla mutta ei ruveta millään elektronipyyhkäisymikroskoopilla kattelemaan:D

mä joudun tosi tarkkaa kattoo mitä syö,riittää ku kävelee makkara hyllyn ohitte ni paino nousee 10 kg :D
eukko taas syö enempi ja on niin hoikka et menis "kakkosnelosen"
taakse piiloon....:confused: tasan ei käy onnen lahjat!!
pitäs saaha ruokavalio kondikseen ennen seuraavaa eca-kuurii
sehä vasta roppaa rassaa ku efulla polttaa rasvaa ja off kaudella lihoo saman takas.....
mulle ois passeli dnp mut,empä taida alkaa siihen......

Eli yhteenvetona: jos on ongelmia rasvan kertymisen kanssa, kannattaa katsoa toi mun pistämä linkki. Kaikki tyytyväisiä? ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
strike sanoi:
..koitatte vältellä nopeiden( tai ylipäätään ) hiilareiden ja rasvojen syömistä samalla aterialla? Eikö se tuppaa menemään aika paljon helpommin läskiks jos moiset yhdistelmät on.

En koita. Kun valio muutenkin on vähähhvalio, niin syön mitä haluan. Tavoitteena on, että pääosin syön "hyvin", ja muuten voin syödä kuten haluan. En usko siihen, että rasvat jotenkin häviää verenkierrostani kolmessa tunnissa.

Osaiskohan joku viisas vastata...? Joskus herkkupäivinä tekee mieli jäätelöä, mutta mikä jäätelö olis paras vaihtoehto??? Maito-, kerma-, soija- vai kasvirasvajäätelö?? Eli missä olis paras rasvakoostumus? Kun oon lukenut jostain, että kasvirasvajäätelössä olisi trans-rasvoja, onko totta? Kiitos, jos joku osaisi auttaa!!=)

Ota sitä kunnon kermajäätelöä.

Melko huonosti sopii tuohon nostamasi jutun aihepiiriin btw.

panther sanoi:
Osaiskohan joku viisas vastata...? Joskus herkkupäivinä tekee mieli jäätelöä, mutta mikä jäätelö olis paras vaihtoehto??? Maito-, kerma-, soija- vai kasvirasvajäätelö?? Eli missä olis paras rasvakoostumus? Kun oon lukenut jostain, että kasvirasvajäätelössä olisi trans-rasvoja, onko totta? Kiitos, jos joku osaisi auttaa!!=)

Se mikä maistuu parhaalta. Mikäs hemmetin herkkupäivä se sellainen on, jos jotain soijamönjää joutuu tunkemaan väkisin kurkusta alas. ;)

melkein :offtopic:

Pitää taas kerran mainita näistä ikään liittyvistä asioista (en silti edelleenkään ole ikärasisti ;) ) Eli usein kun täällä joku kommentoi, että ei mulle vaan rasvaa kerry niin automaattisesti tulee vilkaistua kaverin ikä ja melkein aina se on välillä 15-20. Ei sitä rasvaaa tuossa iässä kerrykään, jos on edes jonkilainen tolkku syömisissä, kasvuiässä olevalla kaverilla kun on tuo aineenvaihdunta/peruskulutus vähän eri luokkaa kuin kasvuiän ohittaneella. Nuo rasvan kertymiset on meidän vanhusten ongelmia ;)

training_day sanoi:
melkein :offtopic:

Pitää taas kerran mainita näistä ikään liittyvistä asioista (en silti edelleenkään ole ikärasisti ;) ) Eli usein kun täällä joku kommentoi, että ei mulle vaan rasvaa kerry niin automaattisesti tulee vilkaistua kaverin ikä ja melkein aina se on välillä 15-20. Ei sitä rasvaaa tuossa iässä kerrykään, jos on edes jonkilainen tolkku syömisissä, kasvuiässä olevalla kaverilla kun on tuo aineenvaihdunta/peruskulutus vähän eri luokkaa kuin kasvuiän ohittaneella. Nuo rasvan kertymiset on meidän vanhusten ongelmia ;)

Erittäin hyvä huomio. :D Itse ainakin huomasi, että kavereitten keissit (ja oma) alkoivat vainvihkaa kasvamaan n.22-23 vuoden iässä. :lol2:

kyl mulla vaa tulee tota läskiä tässäki iäs, ja helposti vielä. enkä syö mitää paskaa ku ehkä kerran viikos :( olkaa onnellisia te jotka voitte mässätä/ryypätä paljonki eikä missää näy

No, kuulun sitte siihen onnelliseen ryhmään, mutta siitä huolimatta paino ei nouse helposti, vaikka suht hyvin syön. Mätän ruokaa naamariin 5-6 ateriaa ja öljyt tietty. Onko sitte painon nousu aivan pakollista lihasten kasvun myötä? Luulis että jos ruoka kerta imeytyy jotenkin ja reenikin maistuu niin kai ne lihaksetkin edes pitkällä aikavälillä jonkin verran kasvaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom