Tupakointi ja sen lopettaminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli tarkoitus olisi tällä viikolla lopettaa tupakointi. Kysyisinkin niiltä jotka ovat itse lopettaneet tai niiltä joilla on tietoa. Millä tavalla teillä on lopettaminen vaikuttanut tuloksiin? Onko palautuminen nopeutunut?

Ei tule mitään, jos on vain tarkoitus. Se on joko tai.

Lopeta

jaco sanoi:
Eli tarkoitus olisi tällä viikolla lopettaa tupakointi. Kysyisinkin niiltä jotka ovat itse lopettaneet tai niiltä joilla on tietoa. Millä tavalla teillä on lopettaminen vaikuttanut tuloksiin? Onko palautuminen nopeutunut?

Pitkällä aikavälillä moisen paskan tavan lopettaminen vaikuttaa lähes kaikkeen elämässäsi ja vain ja ainoastaan positiivisesti. Tee hyvä päätös nyt heti eikä tällä viikolla ja pysy päätöksessäsi. Itse lopetin 2v sitten ja on varma etten enää ikinä moista paskaa keuhkooni vedä. Heitetään nyt vielä muutama fakta sulle porkkanaksi: rahaa säästyy fiksumpaan käyttöön, parempi kunto ja kestävyys, flunssat ja muut köhät hävisi, en haise ihan niin pahalle, sormet ei ole keltaset, haistaa ja maistaa jotakin, en kuole keuhkosyöpään ihan kohta, veri kiertää paremmin, ei palella enää talvella pakkasella, ei tarvi enää mennä pakosta johonkin polttelee tunnin välein vaan olen vapaa :hyper: , naapurit tykkää kun en kärytä partsilla, en jaksa kirjottaa enempää. Kannattaa lopettaa. Heti.

Lopetin 3 viikkoa sitten,takana n. 14 vuotta ja useita pitempiäkin lakkoja.
Muutama päivä aluksi vaikeaa, siten alkaa helpottamaan. päivä 15 oli kyllä vittumainen.
Vielä en tiedä vaikutuksista reeniin muuta kuin että jaksaa paremmin. Olo kuitenkin on kaikin puolin parempi kuin polttaessa, kannattaa lopettaa.

vähän off-topic kyssäriisi mutta muutama fakta näin kuus viikkoa tupakoimattomana olleena (sitä ennen monta vuotta aski päivässä)

- Jo parissa viikossa avautuu täysin uusi maailma kun rupeaa haistamaan asioita
- Myös makuaisti paranee
- Ihmiset jotka eivät polta mutta pitävät sinusta ovat pähkinöinä siitä että et enää haise (tupakoitsija haisee paskalle vaikka ei sitä itse haista)
- Krapulat pienenevät dramaattisesti ja ns. "hermostokankkuset" häviävät about kokonaan
- Yleinen psykofyysinen vointi on paljon parempi ja tasapainoisempi
- Unen laatu paranee
- Yleiskunto nousee 10-15% mitään tekemättä (tämän verran elimistössä kiertävä häkä vaikuttaa hapenottokykyyn)

Mulla kunto nousi ihan sikana. Kun poltin Keuhkot oli aina ihan tukossa ja hengästyin helposti. Ja välillä henkeä ahdisti ja väsytti usein. Kaikki nämä oireet katosi kun lopetin.

Poltin nuorempana kolme vuotta. Lopettaessani yritin olla älykäs. Eli suunnittelin homman ja yllättävän helposti se sitten onnistuikin. En tiedä olenko poikkeusyksilö, jolle tupakoinnin lopettaminen on helppoa, en usko. Joten uskon, että se onnistuu kaikilta.

Opettelin juomaan kahvia aina tupakoidessani (aamukahvit, päiväkahvit, iltakahvit) -> joka välissä kahvia. Samalla yritin vähentää tupakointia nuuskan avulla. Pikkuhiljaa nuuska korvas tupakan ja kahvin juonti jatku. Sitte annoin nuuskan kuivua. Eli hommasin niin paljo nuuskaa, että tiesin sen kuivuvan ennenku saan käytettyä sen kaiken. Ja sitä rutikuivaa nuuskaa huulenalle tunkiessa hommasta katos fiilis. Kahvin juontia yritin lisätä entisestään.

Ja kas. yhtäkkiä hokasin, että nuuskaaminen ei innosta ja tupakkaa ei tee mieli kuin vähäsen. (samallalailla tekee mieli nytkin, kyse on varmaan elinikäisestä riippuvuudesta)

Olen addikti luonne. Pystyin onnistuneesti korvaamaan nikotiini riippuvuuden kofeiini riippuvuudella.

rocky6 kommenttia tähän: "Tämä on viimeinen aski Katsotaan onnistuuko."
Tee päätös ja suunnitelma. Päätä vaikka, että oot seuraavat 2 viikko ilman tupakkaa ja sitte päätät uudestaan, että alotatko polttamaan vai jatkatko ilman.
Mun kokemus on, että yrittämällä ei onnistu. Mutta ku tekee tarkan päätöksen ja tarpeeksi helpoksi homman, niin onnistuu lähes aina.

Ps. kannattaa lopettaa heti. Tupakointi on mukavaa, mutta on maailmassa paljo muitakin mukavia asioita, ilman kauheita sivuvaikutuksia.

saarnamies sanoi:
Poltin nuorempana kolme vuotta. Lopettaessani yritin olla älykäs. Eli suunnittelin homman ja yllättävän helposti se sitten onnistuikin. En tiedä olenko poikkeusyksilö, jolle tupakoinnin lopettaminen on helppoa, en usko. Joten uskon, että se onnistuu kaikilta.
.

On helppoa. Vaatii vaan päätöksen, joka sitten pidetään vaikka väkisin sen aikaa että rupeaa tajuamaan kuinka elämä ilman tupakkaa on parempaa. Kun ton sitten tajuaa niin ei ole enää edes mahdollista alkaa uudestaan tota tupakka pelleilyä. Päätä ja pidä kiinni päätöksestäsi vaikka mikä olisi. Päätä ja pidä. Tosi helppoa.

Samalla tavalla pääsee irti mistä tahansa. Vaikka viinasta... :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Katsoin erään Bruce Lee-elokuvan ja siinä oli kohtaus jossa joku mestari piti
harjoituksia ja kehotti oppilaitaan seuraavin sanoin:"karkaiskaa kehonne itsekurinne pätsissä..."Tämä lause jäi pyörimään mieleeni ja aloin pohtia itsekurin merkitystä elämässä.Yhtäkkiä vajosin häpeään tajutessani miten typerää on omaehtoisesti orjuuttaa itsensä esim.tupakalla.Riippuvaisuussuhde joka vie kaiken,muttei anna mitään! :curs: Tämän jälkeen en ole vetänyt savuakaan...Takana oli yli 10 vuoden reipas sauhuttelu,ja voin liioittelematta sanoa että lopettaminen TODELLA muutti elämää. :)

Ite olin joulukuun alussa pari viikkoo polttamatta. Muutaman yön valvoin melkein kokonaan ja hikoilin ja tärisin sängyssä... Tosin osa tosta johtu kovasta flunssasta, mutta kuitenkin. Sitten parin viikon polttamisen jälkeen sorruin olutta siemaillessa polttamaan yhen, mikä ei vielä ollut paha juttu. Sen jälkeen sain taas oltua polttamatta "ihan helpolla", mutta pikku hiljaa tuli poltettua myös selvinpäin ja siitä se taas lähti. Ensin jos poltin selvänä (esim. koulussa) niin illalla ei edes huomannut olevansa polttamatta. Siitä tahti kuitenkin kiihtyi ja tässä sitä taas ollaan...

Oon kuitenkin varma, että lopetan vielä. Kun vaan saan taas jostain samanlaisen inspiraation kun viimeks, niin homma lähtee käyntiin tahdonvoimalla. Pitää vaan odottaa sopivaa hetkeä ja suunnitella homma. Asenteestahan se on täysin kiinni. Alkupäivät kaverit tyrkyttää tupakkaa minkä kerkii, mutta äkkiä nekin sun takanas seisoo, kun vaan on aluks sitkee.

Vielä joku päivä...

Poltin vakituiseen 15-vuotta(10v-25-vuotiaana).Pari vuotta meni sen opetteluun,että polttaa vain dokatessa.Aikaisemmin en tähän välimuotoon edes uskonut,mutta enää ei edes tee mieli muulloin,kun alkoholin kanssa.
Monta kertaa lankesin lopetusyrityksissäni,mutta aina uuden lakon perään aloitin ja tähän tilanteeseen päädyin.Musta tärkeetä,ettei lannistu ekan epäonnistumisen jälkeen,vaan yrittää lopetusta perään heti uudestaan,jolloin tottuu hiljalleen oleen koko ajan enemmän ilman röökii.
Siis näinkin pitkän jatkuvan polttamisen jälkeen pääsin tähän välimuotoon.Tupakointi siis aika vähäistä,kun tulee nykyään enää otettuakin korkeintaan kerran kuussa.En sitten tiedä toimiiko muilla.Kannattaa yrittää löytää joku iso motivaationaihe lopetukselle.Mulla se oli yksinkertaisesti se,kun treenitulokset parani koko ajan,mitä vähemmän poltti.Tupakointi väheni siis 1/30.Ennen aski päivässä,nyt aski kuussa.
Sairastelukin väheni siten,että entinen krooninen yskä hävisi ja viis vuosittaista flunssaa vähentyny yhteen kerran kahdessa vuodessa.
Lisäksi se ajattelu,että asettaa oman henkisen vahvuutensa kyseenalaiseksi suhteessa typeryyteen nimeltä tupakointi voi auttaa,mua auttoi.
Nykyisellä runsaasti aikaisempaan nähden vähentyneellä tupakoinnilla en näe enää muuta negatiivista vaikutusta,kun pahentuneen ja pidentyneen kankkusen.Tarttis varmaan lopettaa toi dokauskin.....no joo juuri lupauduin märälle Hesan reissulle...
Tsemppiä lopetukseen! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom