Tupakoinnin lopettamisesta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
51
Onko kenelläkään kokemusta röökinpolton lopettamisesta.
Olen vakaasti päättänyt lopettaa tämän älyttömän tavan ja aikaisemmista yritelmistä päätellen olis realistiset mahikset.
Kaikilta olen kuullut että painoa tulee helposti reippaamman puoleisesti.
Vuoden diettailun jälkeen skitsoilen, että läskit tulee takas ja jos sen jälkeen ratkee niin voi vaan kuvitella vitutuksen määrää.
Kannattaakohan ennakoida ja pudottaa ravintomääriä lopettamisen yhteydessä (ei tuota vaikeuksia), vai jatkaa vaan entiseen tapaan.
Mitään airooppista en viitsi lisätä, kun nyt tulee jo huhkittua vähän liikaa.
Voi kuulostaa typerältä tällainen, mutta jos jollain on kokemuksia olis kiva kuulla.

Oon lopettanu pariin otteeseen, ja ei siihen mun kohdalla ole tarvinnut juuri muuta kuin tahdonvoimaa. Pahimpiin himotuksiin olen tosin käyttäny imeskeltäviä, 1mg nikotiinitabletteja.

Painoa ei ole tullut lisää, painoa tulee jos korvaa tupakallakäynnin syömällä pullaa.

Kuten tuttavani sanoi, ensimmäiset seitsemän vuotta on pahimmat :)

Tsemppiä!

Mä joskus lopetin satunnaisen röökinpolton(lähinnä kännissä), ei ongelmia.
Nuuska lopetus sitten oli vähän hankalampi, toisaalta sekin meni hyvin, pari viikkoa teki mieli ja se siitä.
Enää ei ole pitkiin aikoihin tehnyt kumpaakaan mieli.
Paino tais vähän nousta, ei paljon ja se tippu helposti reenin myötä.
Pari kaveria kokeili nicorettea, ei kuulemma pahemmin auttanut.

Mää oon lopettanu jo useemman kerran. Ja alottanu yhtä monta kertaa. Tupakkaa en onneks pysty vetämään mutta nuuskaa menee...

Enivei, sillon kun lopetin niin nicotinell autto pirun hyvin.
Nicorette taas on ihan perseestä, se on kun sementtiä söis, mutta nicotinell on hyvää ja siitä irtoo nikotiiniakin niin että huomaa.
Ja monet tutut on sanonu että laastari auttais parhaiten... sitä en oo kokeillu...

Itte meinaan kyllä vetää kaikkia mitä on keksitty nikotiinin himoon, laastareista inhalaattoriin.
Toivottavasti tällä kertaa lakko pelittäis. Viimeks kesti 6kk, joten aivan selkärangaton vätys en vissiin ole.
Toivottavasti saa myös uutta zemppiä treeniin. Jostain muistan lukeneeni, että tupakointi hidastais lihaskasvua.

hmm...itse lopetin tupakan polton kokonaan vuosi sitten.
olin ollut silloin noin viikon kipeänä eikä tupakka maistunut sen viikon aikana kertaakaan.
no ajattelin että nyt mulla on mahtava mahdollisuus lopettaa tupakan poltto ja niin lopetin .myöskään nuuskaan en ole koskenut kertaakaan. noin 4 vuotta olin polttanut.

tsemppiä dolphille!!!!!! :kippis1:

me ollaan efuttaren kanssa oltu nyt 5 kuukautta polttamatta ja kylä siitä pääsee eroon jos tarpeex vaan haluaa.......
imeskely tabuja ja itse hillintää ni kyllä se siittä.....

TSEMPPIÄ!!

Vastaus: reeniä reeniä.

Tupakkaa tekee mieli aina kun saa ölvin auki tai istuu pöytään baarissa. Mutta lähes aina onnistun jättämään väliin, kun muistelen niitä kertoja kun olen räkinyt limaa -30C pakkasessa pimeässä lenkillä (Kunnon Black Metal meininki siis;) ) tien varteen. Ja jälkeen päin on kyllä baari-illastakin parempi maku suussa, kun ja jos ei ole polttanut. Sananmukaisesti, jopa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan vaan off-topic, mun mielestä tupakointi on yksin typeryydessään kaukana vitun tyhmien asioiden universumissa. En yksinkertaisesti ymmärrä mikä saa aloittamaan tupakoinnin:confused: ?

Lopetin ~20.5.2001, savuamista 3v. Päivän olin päättänyt kauan etukäteen. Aluksi vähensin kolmeen päivässä, joka riitti hyvin, mutta silti muutos kolmesta nollaan ei ole pikku askel :evil: Olin juuri aloittanut suhteellisen fyysisen työn, joka auttoi pitämään ajatukset pois tupakasta.
joop: Firmassa omistaja, joka poltti 2 askia päivässä ja eräs muu työntekijä, jolla koko ajan sätkä suupielessä.
Sitten: Paino pysyi samana, jopa hieman putosi - kiitos työn. Eniten jäin kaipaamaan aamusauhuja. Kolmen kuukauden jälkeenkään ei ole vielä helppoa: syvään hengitys ja ajatus siitä kuinka "kivasti" savu kihelmöisi keuhkoissa, tuntui kovin houkuttelevalta.
Myöhemmin syksyllä muutin opiskelupaikkakunnalle, jossa uusi ympäristö ja uudet kaverit pitivät ajatukseni aisoissa (eikä vähiten tyttis :D )
Tähän asti: aivan absoluuttinen en tämän asian kanssa ole, sillä joskus humalassa kavereiden kanssa saatan tupakan polttaa, mutta todella harvoin ts. tähän mennessä ~5 tupakkaa lopetuksen jälkeen polttanut. Humalassahan himo(t) yltyy, kyllä tiedätte. Mutta tiedän rajani, ja saavutukseeni olen tyytyväinen ja ylpeä. En siis ole kokenut morkkista näiden "lipsahdusten jälkeen".
(yleinen vinkki: ECA stacit ym. metabolia buusterit suosittelen jättämään lopetuksen alussa vähemmälle :evil: paitsi Dextroce ei haittaa :hmmm: )
Tsemppiä Lunkreenille :kippis1:
pistä välillä raporttia edistymisestäsi

Lopetin tupakanpolton 10 vuotta sitten poltettuani sitä ennen reilut 11 vuotta. Poltin melko paljon (n.1½ askia/vrk.) ja merkki ei ollut mitään lightia.
Lopettaminen oli itseasiassa helppoa kun olin päättänyt hyvissä ajoin etukäteen minä päivänä sen teen! Eli päätöksen tein lokakuussa ja lopettaminen tapahtui joulukuun 31. pvä.

Tämän jälkeen olen polttanut kartonkitolkulla vuosien ajan. Unissani. :eek: Saatte uskoa että ne unet ovat sitten TODENTUNTUISIA. Ja joka kerta sitten vedettiin ihan filtteriä myöten!
Nyt on mennyt ehkä nelisen vuotta etten ole unia nähnyt mutta on se melkoista myrkkyä kun vielä 5-6 vuoden päästäkin tulee uniin..
Ainoa asia mikä tässä asiassa edelleen vituttaa on se etten tajunnut lopettaa jo aiemmin! Kyllä ihminen on sitten t y p e r ä.

tymien asioden universumissa tupakan poltto voi helposti alkaa siitä et joku muija on tosi vietävän näköinen ja ihan välttämättä haluat sen juttusille. onhan se helppoa mennä kysäisemaan vaikka jossain pippaloissa et tuutko tupakille tai yms. itse en ole koskaan edes maistanut tupakkaa tai nuustaa. mutta ei sitä tupakkaa ole tarvittu jutun aloittamiseksi, ja en edes tykkää tupakan hajusta (Kuka tykkäisikään!?) ja tosiaan baari illan jälkeen kuteetkin haisee kamalle niin en sitä ainakaan yksikseni aamulla halua tehdä itsekseni. Siinä on mun mielipiteeni ja sen on aika jämpti.

joo on tullu vedettyä tota paskaa kohta 7 vuotta, ja lopettanut oon monta kertaa, mut vittu ei niin ei, meikäläisellä ei taida olla tarpeeksi tahdon voimaa mut helkutti se on vaikeeta, olin kerran yhen kesän polttamatta ni paino nousi melkein 4 kiloo.
Mut silloin korvasi tupakan syömällä karkkia ja purkkaa. Mut todistetusti makuaisti paranee ja ruokahalu nousee kun lopettaa tupakoinnin.

Nyt on kyllä tullut monta kertaa mietittyä et pitäis lopettaa kun tuo mammakaan ei oikeen siitä pidä, mut mitäs teet sitten kun otat sen yhen huikan bissee.......eikä tupakkaa ole, silloin pitäis olla juomattakin, koska uskokaa pois sellainen ei toimi "no mä poltan vaa silloin ku dokaan" tyyli.....sekin on kokeiltu.:kippis1:

Herra Isä. Mä muistin et olisin polttanu 8 vuotta, mut nythän mä vasta hokasin et vuosia onkin jo 9.

Loadmaster: vain 4 kiloa painoa lisää? mä yritin joskus lukioikäisenä, tulos: 3 kk polttamatta, 12 kiloa pelkkää 100 % ihraa lisää. Kyllä rupes pölli maistuun jälleen.

Joo ja toi poltan vaan kun dokaan- juttu ei tod toimi. Ihminen kun on tupakan tuskissaan, sitä tekee kaikkea tyhmää: itse huomasin yllättäen olevani n 4 kertaa viikossa muutamalla kaljalla.

Nyt olen vaihteeksi hankkinut biittiä, jos vaikka sen turvin onnistuisi...

Onnea yritykselle.

Itte lopetin pari vuotta sitten, polteltuani ensin kolme vuotta.. helvetin monta kertaa tuli yritettyä ja epäonnistuttua, mut lopulta hillittömän röökiyskän jälkeen onnistuin. Täytyy sanoa että oli ylivoimaisesti paras päätös minkä oon ikinään tehny. elämänlaatu on parantunu ihan kympillä! tsemiä kaikille lopettajille, se kannattaa...

Lopetin syksyllä -98, kahdeksan vuoden sauhuamisen jälkeen. Paino nousi seuraavana talvena 10kg, mutta se ei johtunut siitä että olisin ruvennut syömään pullaa tms, vaan siitä että silloin keskityin ensimmäistä kertaa kunnolla punttitreeniin ja ruokavalioon.
En ruvennut syömään nikotiinilaastaria enkä muitakaan inhalaattoreita ( ;) ), vaan pelkällä tahdonvoimalla se onnistui.
Sulla Dolph tilanne näyttää aika hyvältä: näköjään haluat todella lopettaa, etkä ole aloittamassa mitään typerää tupakkalakkoa. Lakkohan on käsittääkseni vain väliaikainen tila, jonka jälkeen palataan normaaliin päiväjärjestykseen.
Mulla muuten toimii tuo "poltan vaan kun dokaan" -juttu ihan hyvin. Viinaa tulee otettua pari kertaa kuussa, viikonloppuisin, eikä viikolla ole mitään vaikeuksia olla polttamatta.
Noh, tästä tuli nyt vähä tämmönen omakehu-juttu, mutta pointti oli siis se, että tahdonvoimalla se lopetus onnistuu, ja sulla Dolph sitä luulis riittävän jos oot jaksanut vuoden dietatakkin. Tsemppiä!:cool:

Lopetin vaihteeksi kesäkuussa sekakäytön, nuuska ja tupakka. Ensimmäinen viikko hermoilua, hikoilua, unettomia öitä, päänsärkyä jne. Toinen viikko kului hienosti porkkanoita popsien(kynnet loppu alle kahdessa päivässä). Kolmannella viikolla iski raivarit, joihin ei tahtonut tulla loppua ja kun viimein paiskasin työkaveria vasaralla(meni ohi) päätin ostaa puntin nuuskaa. Kuukauden päästä lopetan jälleen(tällä kertaa oikeasti).

Suositut

Back
Ylös Bottom