Tupakoinnin lopettamisesta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä saa aloittamaan tupakoinnin???

Tulihan se sieltä kun vähän potki. :rolleyes:

Kiitokset kovasti kannustuksesta!
Kävin tänään hakemassa inhalaatorit ja purkkaa. Jotenkin jopa odottaa maanantaita ja tajutonta kärvistelyä. Taitaa kyllä baareissa käyminenkin jättää ainakin näin aluksi.
Saas nähdä kuinka äijän käy. Itse ainakin uskon itseeni täysin.

No niin...nyt sitte oma tilanne. Ikää on 22v ja nuuskaa olen käyttänyt about 7v. Tupakkaakin tulee sillon tällön vedettyä, varsinki jos ottaa vähän viinanpoikasta. Nyt kun syksy on alullaan ja pitäs alottaa taas ns. kovat reenit niin kyl rööki saa jäädä pois kuvioista ja nuuskaa yritän vähentää huomattavasti(ennen on mennyt väh. purkki päivässä)!! Ku tota röökiäki on tullu vedettyä nyt oikeastaan tämä koko kesä aski päivässä niin teen tästä lähtien silleen et laitan joka päivä 4€ johonki kippoon ja katon sit parin kuukauden päästä mitä tekis niillä masseilla mitkä ois menny tupakkaan... voihan sen näinki ajatella. Ja muutenhan sitä säästöä ei kyl meikäläinen ainakaan huomaa ku tolla tavalla.

Meitsi päätti tänään lopettaa tön röökin vetämisen, kiitos niin monen muun tällä palstalla lopettaneiden. Ostin 15mg nicotiini laastareita apteekista ovh 19€, ja kaupasta 15€ purkkaa ja mässyä.....Laastari puudutti käden oli aika vittumaien fiilis, kuumotaa koko aika ja pientä hikee pukkaa, ei ainakaan vielä tee mieli, aamu oli aika vittumainen. Autossa oli askissa yks rööki jonka nakkasin ulos ikkunasta aamulla ajaessani duuniin.

Saa nähdä miten käy.....:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Hyvä vihje on olla dokaamatta niin kauan kun mieli tekee nikotiinia, jos meinaa lopettaa.
Kännissä kun helposti lipsuu.
Toinen on välttää röökinpolttajien seuraa, siis kohtuuden rajoissa.
Lakolle ei varmaan tee hyvää mennä vaikka duunipaikan röökihuoneeseen.

:urjo:

Tsemiä kaikille tupakasta eroon yrittäville. Ei varmasti tule olemaan helppoa, mutta uskon että vaikeuksien jälkeen tulle suuri palkinto, ihan niinkuin Metalmaster sanoi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yllättävän paljon lopettajia näin syksyn alkaessa... Mistä moinen??? No, itse vedin tänään (pe) viimeisen savukkeen, ja täytyy sanoa että voe vittu ku se palo nopeasti... Mutta ei auta, se on sillä seleevä.

Itse 13 vuotiaana aloittaneena ja 27 vuotta polttaneena ajattelin jeesata (?) teitä nuorempia. Viisi vuotta on takana savutonta aikaa.
Lopettamiseen pitää suhtautuA SAMALLA TAVALLA KUIN ALKOHOLISMIIN (josta minulla onneksi ei vielä ole omakohtaista kokemusta - vielä ?).
Sen kun tekee itselleen selväksi ettei yhtään enää, ei missään tilanteessa, on varmimmalla pohjalla. Aikoinaan kun kymmenvuosi tuli täyteen huomasin että nyt se piti lopettaa ja lopetin noin vain. Rupesin kuitenkin leikkimään kapakoissa, poltin pari-kolme illassa. Niinpä sitten hetkellä kun kaikki kaatui päälle lähdin kuin salaman roipaisusta askin ostoon ja olin koukussa - eikä puhetta lopettamisesta.
Toinen kunnollisempi yritys ja lopullinen tosipäätös odotutti oikeaa aikaa: tilannetta jolloin ensiviikot saattaisi olla houkuttelijoista vapaa. Varustauduin myös nikotiinipurkalla (laastarit on ihan p:stä) jota korvikkeena pistelin poskeen niissä vakiotilateissa joissa ennen pistin tupakaksi.
Yksi loota meni purkkaa ja toisenkin ostin mutta se jäi oikeastaan kesken alkuunsa kun huomasin että yhtä hyvin mussuttaa xylitoliakin. Vaarana on tietenkin että palkitsee itseään aimemman nikotiinin asemesta ruualla tai vaikka kaljalla joka minun osallani tahtoo olla turhaa.
Sillä tiellä ollaan ja eikä tee oikeastaan vaikeaakaan. Kuntoilun ja nämä salihommatkin aloitin pari vuotta sitten kun rupes läski riippumaan tuossa keskivartalossa kesävalokuvia pilaamassa.

Yritystä se vaatii ja luonnetta, mutta sitähän tässä porukassa on.

Ei kai se oo kun ottaa itsestään niskasta kiinni ja lopettaa sen. Tosin itse en oo kyllä koskaan poltellu mutta toimii tuo moneen muuhunkin asiaan niin miksei tupakointiin. Ja eihän tuosta tupakoinnista oo mitään hyötyä, haitaa vaan. Tai no on siitä jos oot 15v ja vedät röökiä niin sillon oot ihan vitun kova jätkä :cool: muuten on kyllä aika turhaa hommaa. Ja eiks se vielä ole aika perkeleen kallistaki, kai sitä rahansa parempaankin voi laittaa kun itsensä tappamiseen.

joo, tänään meni viiminen. enää ei osteta lisää, eikä kyllä tuottane minkäänmoista ongelmaa (duunissa meni about aski päivässä, vapaalla ei yhtään)

Originally posted by geg
Ei kai se oo kun ottaa itsestään niskasta kiinni ja lopettaa sen. Tosin itse en oo kyllä koskaan poltellu mutta toimii tuo moneen muuhunkin asiaan niin miksei tupakointiin. Ja eihän tuosta tupakoinnista oo mitään hyötyä, haitaa vaan. Tai no on siitä jos oot 15v ja vedät röökiä niin sillon oot ihan vitun kova jätkä :cool: muuten on kyllä aika turhaa hommaa. Ja eiks se vielä ole aika perkeleen kallistaki, kai sitä rahansa parempaankin voi laittaa kun itsensä tappamiseen.

Voi v.......u Geg, eiköhän tuokin ole ollut monenkin tupakoitsian tiedossa

No jos se on monen tupakoitsijan tiedossa niin miksi helvetissä sitte ne vetää sitä röökiä posket lommolla. Minä vaan kysyn?

no kivahan sitä tupakkia on poltella ;)

Tässäpä kokemuksiani:

Takana 13 vuotta tupakointia ala aski päivässä. Nyt reilu 2 kuukautta polttamatta.

Itse nikotiininhimosta pääsee suhteellisen hyvin eroon nikotiinisuihkeella, jota siis nekkuun suihkutellaan. Tätä tosin saa apteekista vain reseptillä, mutta reseptin saanee lekurilta varsin helposti. :cool:

Itse suihkuttelin pari viikkoa. Tämän lisäksi pureskelin ajoittain nikotiinipurukumia. Näillä konsteilla siitä itse tupakointi_tavasta_ pääsee eroon tosiaan jo parissa viikossa. Samoin tuo fyysinen nikotiininhimo alkaa helpottamaan.

Painoa on tullut parissa kuukaudessa n. 3 kg lisää, mutta tämäkin on korvien välistä kiinni. Itsehän sitä voi päättää kuitenkin mitä syö. Hermojen menemiselle ei yksinkertaisesti voi mitään, mutta kyllä sekin menee ajan myötä ohi.:evil:

Suosittelen muuten, että ei välttämättä kannata kokeilla tuota kännitupakointia tai tyyliin: "juu emmä vedä kun tän yhen pöllin vaan, niin se on salettiin siinä..." On nimittäin aika suuret mahdollisuudet retkahtaa tupakoimaan uudestaan.

Itselläni ainakin joko/tai -periaate.

Originally posted by geg
No jos se on monen tupakoitsijan tiedossa niin miksi helvetissä sitte ne vetää sitä röökiä posket lommolla. Minä vaan kysyn?

Koska on ollut joskus niin vitun idiootti et on alkanu sitä vetämään
eikä sitä niin vaan lopeteta, holppahan miehen joka ei koskaa tupakkaa oo polttanut tulla valistamaan tupakan haittavaikutuksista sun muista sen sivareista......

Originally posted by Loadmaster
"no mä poltan vaa silloin ku dokaan" tyyli.....sekin on kokeiltu.:kippis1:

Taitaa olla tuokin aika yksilöllistä, nimittäin minulla tuo tyyli toimii, on toiminut jo pari vuotta.

Suositut

Back
Ylös Bottom