Tupakoinnin lopettamisesta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
JA PUHPAH

Ei tupakanpolton lopettaminen painoa kasvata. Syöminen kasvattaa mutta jos nyt yhtään pitää hommaa hanskassa noin muutenkin niin tuskinpa painon pitäminen samassa sitten tuottaa vaikeuksia? Ja jos tuottaa niin syyllinenhän löytyy peilistä eikä tupakka-askista.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heh :) , kyllähän se syyllinen tosiaan löytyy omaan käytökseen aina sieltä peilistä. Sivusta seuranneena toisten tupakkalakkoja, voi vaan sanoa että eipä näitä olevan kovinkaan helppoa tupakasta eroon pääseminen ja käsille korvaavan toiminnon etsiminen. Usein toi käsille korvaava toiminto on jonkun hyvä siirto suuhun :p

Jossain käytetään mielikuvaharjoittelua: "olen ei-tupakoitsija, olen ei-tupakoitsija...", siis eräänlaista itse-hypnoosia.

(tehosta en tiedä, kun en tupakoi)

Re: JA PUHPAH

Originally posted by AG+
Ei tupakanpolton lopettaminen painoa kasvata. Syöminen kasvattaa mutta jos nyt yhtään pitää hommaa hanskassa noin muutenkin niin tuskinpa painon pitäminen samassa sitten tuottaa vaikeuksia? Ja jos tuottaa niin syyllinenhän löytyy peilistä eikä tupakka-askista.

Ai ei tupakanlopettaminen painoa kasvata, tuosta voi monikin olla eri mieltä, mulla on paino noussut miltei kohta 4kg sen jälkeen kun lopetin, ja syy siihen:
-Makuaisiti paranee
-Hajuaisti paranee
-Ruokahalu paranee
-Ruuan hivenaineet + muut imeytyvät paremmin
Mitä vielä......

Kaikki tämä vaikuttaa painon nousuun ja vielä se jois korvaat tupakan karkilla tai jollain muulla....Eli kun lopetat lihot ja se on fakta

Kuten AG+ sanoi, ei se rööki painoa nosta, syöminen sen nostaa.
Kuten sulla, sä aloit enemmän syömään, joten eikös se silloin sen painon nosta ylöspäin. Jos lopetat röökin polton ja syöt samalla tavalla, niin tuskinpa lihoatkaan.. :)
(Vähän pilkun viilausta mukaan) :)

Eikös nykytietämyksen mukaan nikotiini kiihdytä aineenvaihduntaa ja sitä kautta tupakoinnin lopettaminen aiheuttaa painonnousua, mikäli lakkoon ei yhdistetä matalakalorista dieettiä? Ja nikotiinikorvausvalmisteiden (huh mikä sana?) käytöllä voi siis ehkäistä painonnousua. Toki niistäkin pitäisi sitten jossain vaiheessa päästä eroon.

Mun mielestä vaikutus on vain ruokahaluun. Voihan tolla nikotiinin aineenvaihduntavaikutuksella olla perääkin, mutta toisaalta luulisi muilta osin aineenvaihdunnan parantuvan kun hapenottokyky parantuu ja pintaverenkierto vilkastuu jne.

Itse kun puolitoista vuotta sitten lopetin tupakan polton, söin sen jälkeen niin kuin ennenkin, enkä ottanut mitään korvikkeita (karkkia), ei painoni noussut yhtään. Tupakkia olin polttanut noin puolitoista askia päivässä.
Kertaakaan en ole lopettamista katunut, oikeastaan olen todella tyytyväinen että siitä roskasta eroon pääsiin. :D

15v. tupakointia takana jonka aikana on ollut 2 viikon lakkoa 1 neljän päivän ja joitain satunnaisiapäiviä heikon olon vuoksi.. nyt polttamatta jopa jo 2 vuorokautta... nikotiini laastari vaikuttaa hyvältä purukumin kera lääkäri kirjoitti myös reseptin nikotiini nenä suihkeeseen josta saa kerta annoksena yli tupakan nikotiinit makso n.100mk tosi hyvä olla varmuuden vuoks heikkona hetkenä voi tuoda pelastuksen lopetus yritykseen...tsemppiä kaikille lopettajille!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom