Mä oon ollut nyt reilu viikon polttamatta. Mulle ei jostain syystä ole koskaan kehittynyt mitään nikotiiniriippuvuutta, vaikka olen tupakoinut enempi tai vähempi yläasteikäisestä lähtien. Olen ollut elämäni aikana 2v + 5v pätkät jo aiemmin polttamatta, ja usein olen tupakoimatta esim. viikonloppuisin. Joskus olen unohtanut tupakoida päiväkausiin, ennätykset semmoisessa "unohtelussa" on olleet jotain viikon tai parin luokkaa.
Tupakkaa on viime aikoina kulunut n. 10-20kpl/päivä, ja joinain päivinä ei ollenkaan. Olen sellainen tavan vuoksi tupakoitsija ja pidän tupakoinnista itse tapahtumana, voisin varmasti poltella tupakkaa missä ei ole mitään (esim. jotain sähkötupakkaa). Päätin kuitenkin reilu viikko sitten etten osta enää tupakkaa, että ne mitä on ostettu ja löytyy laukkujen pohjalta saa poltella, mutta sen jälkeen en rahojani siihen enää tunge. Niinpä nyt onkin sitten reilu viikko oltu ilman savukkeita, ja kivasti säästyy rahaa vaikken mikään himotupakoitsija olekaan.
Mä laskin että polttaisin n. neljä askia viikossa, ja kun omat tupakkani maksavat 5,60e/aski, säästän väkisinkin 20e/vko. Jengi on tähänkin ketjuun kirjoitellut ettei rahan säästymistä huomaa. Joo, ei varmasti huomaakaan kun ne rahat kuluu muiden rahojen seassa kuin itsestään. Minäpäs olin fiksu ja avasin Danske Bankissa kuluttoman säästötilin, ja siirrän jokaisesta tupakoimattomasta viikosta röökirahani sinne. Mä siirrän minimissään 80e/kk, eli sen 4 askia viikossa verran sivuun, mutta voi olla että välillä siirtelen enemmänkin. Askin päivässä jos laskee polttavansa mikä on varmaan hyvin keskivertomäärä, niin jollain 5e hinnalla sitä on kuukaudessa siellä sivutilillä 155e näin karkeasti laskettuna.
Suosittelen siis avaamaan tilin jonne röökirahojaan siirtää. Itseäni motivoi nähdä röökirahaston kasvaminen, ja kulutan jatkossa ne rahat jotenkin muuten kuin savuna ilmaan