Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Noin 13 vuotta tuli sauhuteltua ja 2kk sitten lopetin koko touhun ns. seinään, eikä ole minkäänlaisia vieroitusoireita ollut. Mut enpä ole senpuoleen mitään positiivistakaan huomannut olossa, lompakossa tai missään, ehkä sil pitkäl tähtäimel sit.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se oli siinä, 20 vuotta tupakointia tuli täyteen ja nyt muutama viikko sitten loppui kiitos champixin. Vieroitus tai sivuoireina on vaikka mitä mutta niitä tulee jos on tullakseen, useimmat johtuu ihan siitä että kroppa totuttelee myrkyttömyyteen joka viimevuosien nikotiini määrillä (nuuska plus rööki tai ainakin jompikumpi) ei ole ihan normi tila. Aiemmin tuli lakkoiltua nikotiinipurkan ja nuuskan avulla mutta hullun hommaa näin jälkeenpäin katsottuna kun se nikotiini addiktio pysyi täysin voimissaan. Toinen mikä auttoi lopttamaan oli "stumppaa tähän" kirja. Auttaa varsinkin siihen ettei jää kaivelemaan että jos vielä sen kuuluisan yhden polttaisi. Ei polta kun ei enää halua.

2.1.14 toistaiseksi viimeisin rööki poltettu. Vajaat 18 vuotta on tullut sauhuteltua. Yllättävän helppoa on toistaiseksi ollut ja tämä on ensimmäinen "lakko" koskaan muistaakseni. Nuuskaa menee mutta ei niin paljoa kuin ajattelin, ja ei ehkä edes niin paljoa mitä meni rööki+nuuska sekakäytön aikana. Hyvällä alulla homma :)

Kaks viikkoo sitten ostin askin ku vitutti, perjantaina meni vikat röökit. Yleensä just ku vituttaa/tai on ihan saatanan hyvä fiilis niin menee röökiä. Saatan olla 1-4 vko polttamatta jos huvittaa.

Ekan kerran maistoin röökiä joskus 16-vuotiaana vissii, sillo oli vielä harvemmat välit tossa röökin polttamisessa.

Puoltoista vuotta menny jo, jee! Mutta ei voi yhtään löysätä, ei edes yksien savujen verran, lähtis heti lapasesta, sen verran tunnen itteäni.

Minulla on tapana polttaa röökiä vain humalassa ollessani. Tulee silloin yksinkertaisesti tupakanhimo ja polttamisesta tulee ihan hyvä mieli silloin. Nyt on ollut tipaton tammikuu eikä tupakkaa ole tullut poltettua, viimeksi otin kolme hatsia tupakasta tuossa krapulapäivänä 1.1. Huomenna kun juon kaljaa, vien vajaan tupakkiaskini (7-8 tupakkaa) vintille lukkojen taakse ja koitan kaljanjuonnin aloitettuani olla mahdollisimman pitkään ilman tupakkaa. Jos haen tupakkiaskin vintiltä ja sorrun, en pidä sitä maailmanloppuna :)

Kaks viikkoo sitten ostin askin ku vitutti, perjantaina meni vikat röökit. Yleensä just ku vituttaa/tai on ihan saatanan hyvä fiilis niin menee röökiä. Saatan olla 1-4 vko polttamatta jos huvittaa.

Ekan kerran maistoin röökiä joskus 16-vuotiaana vissii, sillo oli vielä harvemmat välit tossa röökin polttamisessa.

Nyt ois kyllä aikeissa lopettaa toi tupakin käryttely, muuten se onnistuu hyvin mutta sitten sitä tulee otettua savut kun kaverit polttaa jotenkin ku pystyis niistä savuista kieltäytymään niin kokonaan lopettaminen ois helppoa.

Ladatkaa kännykkään QuitNow pro tms. softa josta näette kuinka pitkään olette ollut polttamatta, paljonko rahaa ja aikaa olette säästäneet, kuinka monta röökiä olette olleet polttamatta jne. Motivoiva.

6 kuukautta polttamatta, lopetin ilman nikotiinikorvaustuotteita tms. Tulihan sitä muutama vuosi käryteltyä.

Viimeiset savut vedin lokakuun 26. päivä, eli nyt neljä kuukautta ilman röökiä. Vapolla/nuuskalla menty, aika usein tosin tulee noistakin välipäiviä ihan vahingossa. Great success :thumbs:

26 v tullu käryteltyä ja nyt oon viikon mennyt muutamalla röökillä per päivä, ku aiemmin meni 50kpl päivä... Ajattelin mennä näin jonkun aikaa ja sit siirtyä pelkästään sähkötupaakkaan muutamaksi kuukaudeksi josta myös sitten eroon! Jo viikossa on nukkumisen laatu parantunut, ku heräsin tunnin välein ja vedin röökin ja takas nukkumaan, ni nyt menee ihan putkeen unet etten herää kesken unien!

ku heräsin tunnin välein ja vedin röökin ja takas nukkumaan, ni nyt menee ihan putkeen unet etten herää kesken unien!
Melko raskas riippuvuus ollut. Tulee tekemään ihan helvetin hyvää keholle, jos saat nukuttua pommina koko yön.

Helmikuun 26-27 päivä tuli vedettyä vikat savut, hyvin menee eikä kinosta polttaa ees silloin tällöin. Kaveritkin onneks ymmärtää eka kyseli aina röökille mentäessä et poltak sää mutta nyt on neki jo tottunu siihe että en polta.

Melko raskas riippuvuus ollut. Tulee tekemään ihan helvetin hyvää keholle, jos saat nukuttua pommina koko yön.

Joo kyl on pahemman luokan riippuvuus! Tuntuu oudolta nukkua heräämättä vähän väliä :) Onhan täs muutamas päiväs säästänyt rahaakin :) mä ostin nikotiini purkkiakin, mut kyl sähkötupakkaa tulee oikeestaan vaan vedettyä...

900 päivää meni rikki, tuhatta odotellessa. Vapo pelasti mut. Yli 18 tuhatta röökiä jäänyt vetämättä.

eikö se vapoon siirtyminen ole sama asia kuin piikkinarkkari siirtyis nuuskaamiseen...sama kama eri vetotapa. riippuvuus on ja pysyy,sitä ylläpidetään vaan toisella keinolla

Mä oon ollut nyt reilu viikon polttamatta. Mulle ei jostain syystä ole koskaan kehittynyt mitään nikotiiniriippuvuutta, vaikka olen tupakoinut enempi tai vähempi yläasteikäisestä lähtien. Olen ollut elämäni aikana 2v + 5v pätkät jo aiemmin polttamatta, ja usein olen tupakoimatta esim. viikonloppuisin. Joskus olen unohtanut tupakoida päiväkausiin, ennätykset semmoisessa "unohtelussa" on olleet jotain viikon tai parin luokkaa.

Tupakkaa on viime aikoina kulunut n. 10-20kpl/päivä, ja joinain päivinä ei ollenkaan. Olen sellainen tavan vuoksi tupakoitsija ja pidän tupakoinnista itse tapahtumana, voisin varmasti poltella tupakkaa missä ei ole mitään (esim. jotain sähkötupakkaa). Päätin kuitenkin reilu viikko sitten etten osta enää tupakkaa, että ne mitä on ostettu ja löytyy laukkujen pohjalta saa poltella, mutta sen jälkeen en rahojani siihen enää tunge. Niinpä nyt onkin sitten reilu viikko oltu ilman savukkeita, ja kivasti säästyy rahaa vaikken mikään himotupakoitsija olekaan.

Mä laskin että polttaisin n. neljä askia viikossa, ja kun omat tupakkani maksavat 5,60e/aski, säästän väkisinkin 20e/vko. Jengi on tähänkin ketjuun kirjoitellut ettei rahan säästymistä huomaa. Joo, ei varmasti huomaakaan kun ne rahat kuluu muiden rahojen seassa kuin itsestään. Minäpäs olin fiksu ja avasin Danske Bankissa kuluttoman säästötilin, ja siirrän jokaisesta tupakoimattomasta viikosta röökirahani sinne. Mä siirrän minimissään 80e/kk, eli sen 4 askia viikossa verran sivuun, mutta voi olla että välillä siirtelen enemmänkin. Askin päivässä jos laskee polttavansa mikä on varmaan hyvin keskivertomäärä, niin jollain 5e hinnalla sitä on kuukaudessa siellä sivutilillä 155e näin karkeasti laskettuna.

Suosittelen siis avaamaan tilin jonne röökirahojaan siirtää. Itseäni motivoi nähdä röökirahaston kasvaminen, ja kulutan jatkossa ne rahat jotenkin muuten kuin savuna ilmaan :)

Pitäis lopettaa prkl, välillä menee nuuskaa ja sitkun nutut loppuu niin tupakkaa taas. Pahemmin luokan riippuvuus itelläki. En tiiä jaksaaks tota vapoo hommata. Tekis ihan hyvää varmasti keuhkoille ja koko elämälle. Nyt al caponelle :P

Itellä 4 päivää ilman röökiä takana. Nuuskaa on tullut hieman käytettyä, mutta tänään loppui nuuskat ja päätin etten lisää osta. Nyt alkaa varmaan ne "kovat" ajat, joten toivotaan parasta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom