Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
22 vuoden savuttelun jälkeen nyt 9 päivää ilman,mielitekoja tulee ja menee kokoajan,paikkaan niitä näköjään napsimalla kaapista jotain tupakan tilalle :D. yöunet vaikeita,ei tuu uni ja kun tulee nii heräilee kokoajan,toisaalta väsyttää saatanasti aamulla,välissä jalat hikoilee nukkuessa?? lepopulssi välillä korkealla.
mitähän vielä?

mieliteot on ihan saatanamoisia,tulee paljon tilanteita ettäolis mahtava nyt vetää rööki!! just nyt. esim mainostauot teeveessä ja ulkona tulee mieleen,että olispa makea istua aurinkoon puiston penkillä ja laittaa marlboro palamaan.. ja monet muut tilanteet joissa on tullu savuteltua ja joista on hyviä muistoja :D

en ota mitään korvikkeita,heitin vaan helevettiin.olin kyllä henkisesti valmistautunut vuosia jo "joku päivä vielä mä lopetan"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nyt se polttelu sitten loppui! Eilen poltin viimeksi kolmelta, sitten jäi vielä muutama "varalle". Noh, aamullakin olikin sitten pakko polttaa pari. Heitin sitten loput menemään ja jospa se tästä..

No nyt se polttelu sitten loppui! Eilen poltin viimeksi kolmelta, sitten jäi vielä muutama "varalle". Noh, aamullakin olikin sitten pakko polttaa pari. Heitin sitten loput menemään ja jospa se tästä..
Siitä se sitten lähtee...Joko on käyty roskiksella:jahas:

Minäpäs olin fiksu ja avasin Danske Bankissa kuluttoman säästötilin, ja siirrän jokaisesta tupakoimattomasta viikosta röökirahani sinne.
Suosittelen siis avaamaan tilin jonne röökirahojaan siirtää. Itseäni motivoi nähdä röökirahaston kasvaminen, ja kulutan jatkossa ne rahat jotenkin muuten kuin savuna ilmaan :)

Lainaan itseäni. Oli fiksu veto. Tupakoimatta olen pysynyt ja mm. 8pv loma Turkkiin puolihoitoineen päivineen tuli maksettua röökirahoilla, ja sitten shoppailtua Italiassa jne. Kivasti säästää rahaa! Niin ja se terveyskin toki :thumbs:

Ja TAAS mä yritän, katotaan onnistuuko tällä kertaa. 30 vuotta tullut poltettua tasaisesti, iso aski päivässä kuluu. Riippuvuus on fyysinen, mutta ennen kaikkea psyykkinen, kuten naisilla useimmiten on.

Mun itsestä huolehtiminen niin ravinnollisesti kuin liikunnallisesti on nykyään sitä luokkaa, että mä en vaan enää voi ymmärtää miten kehtaan myrkyttää itseäni röökillä. Yskä on melko kroonista ja keuhkoputket välillä enemmän, välillä vähemmän ahtaat. Mutta ahtaat ne on. Jo huomenna mä painelen lenkille ja katon, sujuuko paremmin kuin eilen =D Ja sitä taivaalle käryteltävän rahan määrää...järjetöntä. Ihan ku sitä rahaa ois tarpeeksi, saati liikaa, muutenkaan.

Mä en nyt välttämättä mitään ihmeolouksia edes odota. Hengittämisen uskon parantuvan ja se rahan säästö motivoi. Cooperin tulosta lähden ekana hivuttamaan ylöspäin. Mitä tässä viimeisen vuoden aikana pari aiempaa kertaa yrittänyt lopettaa, niin väsymys on ihan järkyttävää pari ekaa päivää. En ole edes tajunnut kuinka voimakkaasti nikotiini piristää. Ja etenkin nikotiini plus kofeiini yhdistelmänä. Täysin raato, mutta taistellaan vastaan.

Noh, eka päivä takana, jos menis nukkumaan. Ai ja lääkkeitä en kitaani tunge. Yritän selvitä aluksi parilla nikotiinipurkalla per päivä ja jätän ne sitten pois. Ja kiloja ei lisää saa tulla, se on varma :)

Monta lopetusyritystä on ollu, tosin aina jonkun "lääkkeen" avulla (nuuska, nicorette) ja aina menny reisille viimestää humalaispäissää baarissa kun on nuuskat ym loppunu keske ja tarvinnu niksaa. Nyt pari kk sit päätin et nyt loppu seinää ilman mitään apuja ja tälle tielle jääny. :)

välillä narahtanu esim kk tauon jälkeen joku ihme hinku hakee yht äkii röökii kaupasta nyt taas ollu ilman pari viikkoo ja toivon et en narahtais jaksa mitää nicorette juttui alkaa vetelee ainakaa vapo kävi mieles et jos alkais vapottelee nii ei tulis narahdettua yhtäkkii hakee röökii. Sithän ois kiva jos ois vaan käyttämättä mitään tupakkaa tms..

Lopetin itse myös vapolla. Tosin tästä on aikaa jo reilut kaksi vuotta. Duunissa päivä meni ihan mukavasti ilman, aamukahvi/ruokatauko/iltapäiväkahvi/kotiinlähtö olivat siellä ne asiat jota "odotin", kun ei ollut röökitaukoja helpotuksen hetkenä. Lähinnä illan tylsyys oli ongelma. Itsellä kyllä alusta asti alkoholi helpotti mukavasti, vaikka perinteisesti juodessa melkein joka oluen välissä piti kessu vetää. Sittemmin, yllättävän nopeasti, vapottaminen alkoi tuntua keuhkoissa -todella- häiriintyneeltä, ja päätin senkin lopettaa, kun ei niistä tiedä mitä jäähdytysnestettä siellä oikeasti on. Halvat ja huonot vapotusvehkeet/litkut lienee helpottaneen tätä prosessia :D 8 vuotta savuttelua tuli täyteen tässä vaiheessa.

elikkä oon nyt tässä jo yrittänyt lopettaa aika kauvan tupakoinnin. Oon koittanu kaikkia mahollisia nikotiinituotteita ja kaikkee, mutta mikään ei tunnu auttavan! onko kukaan koittanut lopettaa sähkötupakan avulla? Onko siitä ollut apua kellekkään?? Ja miten niissä kun on ne kaikki nesteet ja eri osat, eri vahvuset nesteet ja kaikki, onko se hirveen hankala vempele? katsoin ite netistä näitä: ***

T: todella halukas lopettamaan!!

Vajaa 20vuotta sauhuttelua takana. Määrällisesti kohtuu reippaasti meni. Varsinkin työpaikka tupakointi runsasta. Muutenkin tietyt asiat joita tehnyt nii niihin kuului poltella tupakkaa.
Itse tein päätöksen kun jouduin onnettomuuden vuoksi sairaalaan enkä päässyt liikkuu tupakalle. Meni alun pahin siinä "helposti" eikä nyt enää oikeastaan tee yhtään mieli. Toisinaan tupakan haju jopa ällöttää jos se jostain leijuu tuulen mukana. Myös ällöttää tuhkisten hajut liikekiinteistöjen lähellä. Ennen edes en huomannut niiden hajua.
Nyt uskon että sain oman tupakoinnin loppumaan. Huomannut pelkkää hyvää, eikä se pelkästään rahan säästyminen.

elikkä oon nyt tässä jo yrittänyt lopettaa aika kauvan tupakoinnin. Oon koittanu kaikkia mahollisia nikotiinituotteita ja kaikkee, mutta mikään ei tunnu auttavan! onko kukaan koittanut lopettaa sähkötupakan avulla? Onko siitä ollut apua kellekkään?? Ja miten niissä kun on ne kaikki nesteet ja eri osat, eri vahvuset nesteet ja kaikki, onko se hirveen hankala vempele? katsoin ite netistä näitä: ***

T: todella halukas lopettamaan!!
Sähköröökillä on kyllä todella kova maine lopettaneiden keskellä.

Mulla on tää nuuska mikä pelasti. Purkat oli yks vitsi mun addiktioon, purkka suussa röökille ja uus heti perään. Pari frendiä onnistunut just ton vapon avulla.

Mä lopetin röökin noin 3,5 vuotta sitten ja vaihdoin vapoon. Lopettaminen tuli lähinnä siitä syystä röökillä, että paljon (esim. juhlittaessa) poltettaessa alkoi ottamaan/sattumaan henkitorveen... tässä vaiheessa olin jo polttanut noin 18 vuotta. Vapoon siirtyminen oli mukavaa ja sen päätin lopettaa, kun tuntui että sekin alkoi sattumaan kurkkuun tai keuhkoihin (olin tuolloin kipeä). Vapon lopetin niksapurkalla ja -tableteilla, jotka jäävät muutaman viikon käytön jälkeen itsestään pois minulla.

Frisbeegolf- kierroksilla tosin tarvii vieläkin purkan tai tabletin, muuten potkin laukkuni kuuseen ja uhraan kiekkoni saatanalle.

6 viikkoa polttamatta, takana 12 vuotta päivittäistä sauhuttelua pahimmillaan aski päivässä. Töissä niksapurkat, muutoin vapo. Seuraava etappi tietysti noistakin vieroittautua jossain vaiheessa. Ja mikälisikäli oon oikein ymmärtänyt, niin tuo nesteiden hankkiminen menee aivan helvetin mahdottomaksi sen lakimuutoksen myötä joka tapauksessa? Vai mikä siinä nyt on lopputulema?

6 viikkoa polttamatta, takana 12 vuotta päivittäistä sauhuttelua pahimmillaan aski päivässä. Töissä niksapurkat, muutoin vapo. Seuraava etappi tietysti noistakin vieroittautua jossain vaiheessa. Ja mikälisikäli oon oikein ymmärtänyt, niin tuo nesteiden hankkiminen menee aivan helvetin mahdottomaksi sen lakimuutoksen myötä joka tapauksessa? Vai mikä siinä nyt on lopputulema?

Hienoa! Heittäisit helvettiin saman tien tuon vaponkin oli "lopputulema" mikä tahansa, typerää kiskoo jotain höyryä sisäänsä enkä ole mielipiteeni kaa yksin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom