Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Niin siis kaikki lääkkeet ei tosiaan kuulu kelankorvauksen piiriin vaikka olisi reseptilääkkeitä. esim champix kuuluu edellä mainittuun ryhmään.
Korvauksen saaminen edellyttää, että lääkkeiden hintalautakunta on vahvistanut lääkkeen korvattavuuden ja kohtuullisen tukkuhinnan.
http://www.hila.fi/Resource.phx/orgns/neuvt/hila/tukkuhinta.htx

ja mitä tulee champixin toimivuuteen niin itse ainakin pystyin lopettamaan sen avulla.
Heh, taisi mulla jotain faktan tynkää ollakin. :)

Mitäs sivuvaikutuksia Champix tuotti? Ei olisi mukava herätä aamulla paskat "housussa"..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heinäkuun 29. 2007 viimeksi polttanut illassa kaksi askia röökiä. Mökkireissu. Aivan vitullinen krapula joka kesti useamman päivän. Sen jälkeen ei ole tullut röökiä vedettyä. Tuli puolivahingossa, mutta katsotaan nyt miten pitkään lakko kestää.

Mielestäni kukaan ei lopeta tupakointia, koska nikotiini on yksi kaikkein addiktoivimmista huumeista. Kun tupakointi "lopetetaan" aloitetaan lakko, joka sitten voi kestää viakka loppuelämän...

Ei ole viittinyt aiemmin hehkuttaa, mutta kyllä nyt ehkä jo 4 kk jotain on :)

21.12 perjantaina käynnistyy tupakanlopetus kamppanja vol 999999 :whip: Kun parin viikonloma alkaa. Vittuttaa jo valmiiksi mutta pakko tästä paskasta on päästävä eroon :(

Heh, taisi mulla jotain faktan tynkää ollakin. :)

Mitäs sivuvaikutuksia Champix tuotti? Ei olisi mukava herätä aamulla paskat "housussa"..
ei ainakaan mulle tullu sivuvaikutuksia. mutta eihän se mikään ihme lääke ole, että kun ottaa yhden niin ei tee mieli tupakkaa.
lähinnä tekee vierotuksesta jollain tapaa siedettävää.
Itse en käyttänyt kuin kuukauden riitti ainakin mulle.

No aika vitun vammaista, että pitäisi kaikki puoli-ilmaiseksi lääkitä pois siitä tupakoinnista. Ns. normaali ihminen pystyy kyllä lopettamaan ilman kalliita lääkekuurejakin. En yhtään ihmettelisi jos puolet noista kuureistakin olisi placeboa, että saadaan ihmiset uskomaan että nyt lopettaminen on helppoa eikä tunnu missään.
ihmiset nyt jää erillain koukkuun eri tuotteisiin. eikä minusta nuo lääkkeet mitenkään ylivoimasen kallita ole. esim champix maksaa samanverran kuin tupakan polttokin tai itse asiassa se on halvempaa, ainakin minulle olisi. se nyt on varma ettei nuo mitään placeboa ole.

champixiahan saa 2vkon jaksoissa ja maksaa n,50e/per jakso. champix keskusteluja oon muilta foorumeilta lukenut ja kyllä siellä aika uskomattomia tarinoita on. vaikuttaa parhaalta lääkkeltä tupakan lopetukseen mitä tällä hetkellä on markkinoilla.

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/keskustelu/t1592341

en tiedä. uskon että pystyn ilman lääkettäkin lopettamaan sitten kun niin päätän tai siis nikotiini korvaustuotteilla. tällä hetkellä en halua edes lopettaa.

Heipä hei vaan kaikki savulliset ja savuttomat kanssaveljet!!

Arvelin itsekkin ottaa osaa tähän keskusteluun.(Toivottavasti tästä ei ole puhuttu vielä ketjussa,en millään jaksanut kahlata koko ketjua läpi...)
Itse lopetin tupakin polttamisen n.vuosi sitten.Siihen mennessä sitä olikin jo tullut käryyteltyä n.12 vuotta.Elikkäs aika vitusti.
Keuhkot kappaleina joka aamu,tuttua eikö totta?:curs:

Idea lopettamisesta oli jo kytenyt kauan,toteutus vaan yleensä vaan ei oikein onnistunut...

Sitten eräänä päivänä töissä tupakalla ollessani eräs työkaveri, joka oli polttanut jo jotain 35 v,tuli tupakkikoppiin kuin naantalin aurinko ja kertoi lopettaneensa tupruttelun,kerta laakista. Kaikki tietysti kyselemään että mikäs se nyt on kun ei nortti maistu? Totesi vaan yks´kantaan että oli lukenut kirjan ja päättänyt siltä istumalta lopettaa!! WTF?? Luet kirjan ja lopetat??"No way,ei se vaan mee niin",mietin pienessä mielessäni. Hänen kehoituksestaan kuitenkin kävin kirjan ostamassa.Ajattelin ettei tuo 10€ oo yhtään mitään jos saan polttamisen lopetettua.
Kävin kirjan, luin sen 2 päivässä ja lopetin.Niks.Se oli siinä.Ei purukumeja,ei laastareita,ei vittu-perkeleitä,ei mitään.Se vaan loppu.

Kirjan nimi on "stumppaa tähän" ja sen on kirjoittanut mies nimeltä Allen Carr.

Voin suositella lämpimästi kaikille jotka lopettamista harkitsevat.
Työpaikaltani ainakin 4 lopetti+avovaimoni ja 3 muuta kaveria on lopettaneet sen avulla.:rock:

Tietenkään mikään kirja itsessään ei lopeta tupakanpolttoa, mutta helvetinmoinen apu siitä oli.:worship:

Jos muilla kokemuksia kirjasta,mielelläni niitä lueskelen...

siis mistä siinä kerrotaan. onko se niitä tuttuja kauhutarinoita vai mitä?

edit:

nopeasti löyty googlella jotain, mutta eihän tosta saa mitään tolkkua että mikä tuo easyway on tai no joo saa, pelko. ku sinä olet lukenut niin valaiseppa hieman tarkemmin. kuulostaa melkein samalta kuin alkoholisti tulee uskoon ja lopettaa yhtäkkiä ryyppäämisen.... meikäläinen ei oikein noihin kertalaakista systeemeihin usko näissä riippuvuus asioissa, olkoot kyse sitten mistä riippuvuudesta tahansa.

Stumppaa tähän! Allen Carrin kirja pureutuu tupakoinnin todellisiin syihin
”Ainoa asia, mikä estää meitä lopettamasta, on pelko”

Noin 40 prosenttia tupakoijista yrittää vuosittain päästä eroon tupakasta. Heistä vain viisi prosenttia pystyy olemaan ilman tupakkaa 3–12 kuukautta. Tupakkariippuvuus ei ole pelkästään fyysistä, vaan myös psyykkistä ja sosiaalista. Perinteinen nikotiinikorvaushoito auttaa vain fyysisiin oireisiin. Allen Carrin tunnetuksi tekemä EASYWAY-metodi pureutuu tupakoinnin syihin kokonaisvaltaisesti.

Huhtikuussa ilmestyvää Allen Carrin Stumppaa tähän! -taskukirjaa on myyty jo yli kuusi miljoonaa kappaletta ympäri maailmaa. Kirjassaan Allen Carr esittelee maailmankuulun EASYWAY-menetelmän, joka lupaa 95-prosenttiset mahdollisuudet onnistua. Carrin menetelmän punainen lanka on kiinnittää huomiota tupakkariippuvuuden psyykkisiin, emotionaalisiin ja sosiaalisiin puoliin.

Carrin metodin ydin on poistaa tupakoinnin lopettamiseen liittyvä pelko. ”Ainoa asia, mikä estää meiltä lopettamasta, on pelko. Pelko, että tiedossa on epämääräisen pitkä kärsimyksen, puutteen ja tyydyttämättömän tupakanhimon aika. Tärkein päämäärä on päästä eroon tuosta pelosta”, Allen Carr painottaa. Carr oli aiemmin menestyvä tilintarkastaja, jonka elämää varjosti yksi asia – tupakointi. Hän poltti sata savuketta päivässä ja yritti lopettaa tupakanpolton lukemattomia kertoja, kunnes hän vuonna 1983 keksi kuuluisan menetelmänsä. Nykyään Allen Carr johtaa maailmanlaajuista EASYWAY-klinikoiden verkostoa. Häntä pidetään tärkeimpänä oppaana tupakoinnin lopettamisessa.

http://www.deski.fi/page.php?page_id=10&tiedote_id=2168

Eipä siinä oikeestaan juurikaan keskitytä "keuhkosi ovat aivan muussina jos et heti lopeta" osioihin vaan kaveri oikeestaan kertoo itsestään ja omista kokemuksistaan tupakasta ja siitä irti pääsemisestä.
Kirja tavallaan vaan muuttaa käsitystä tupakoinnista ja addiktioista.
Miehellä on vieroitusklinikoita ympäri maailman ja kovasti ovat tulosta tehneet(jos nyt lukuihin on uskomista...)

Mut kirja lupaa muistaakseni 95 % onnistumisprosenttia.Ja HUOM!!! Ilman painonlisäystä!!Itselläni ja eukolla ei tullu kilon kiloa lisää vyötärölle tai muuallekkaan.Ainakaan läskin muodossa.

Näitä juttuja kun lukee niin huomaa kuinka yksilöllistä tupakoinnin lopettaminen on.

Itse aloin polttamaan 12vuotiaana ja lopetin 24vuotiaana, tuosta ajasta ihan aktiivista polttamista (n.aski päivässä) oli n.8vuotta.
Lopetin oikeastaan ilman mitään ihmeempiä suunnitteluja, eräänä päivänä vaan päätin että nyt lopetan.
Se oli sitten sillä selvä, eikä mitään kummallisia himojakaan sen jälkeen ilmennyt. Eli omalta osalta ihan todella helposti pääsin tupakista eroon. :)

Tästä syystä tuntuu oudolta että miten se voi olla joillekin niin vaikeaa, vaikka uskon että se varmasti joillekin on.

Mut kirja lupaa muistaakseni 95 % onnistumisprosenttia.Ja HUOM!!! Ilman painonlisäystä!!Itselläni ja eukolla ei tullu kilon kiloa lisää vyötärölle tai muuallekkaan.Ainakaan läskin muodossa.
joo ja varmaan jos lupais hauikseen 4cm niin sekin tulisi ku tarpeeksi uskoisi.

tällaiset lupaukset syö entisestään tollasten kaikkitänneheti kirjojen uskottavuutta. hienoa se silti on jos joku tuon kirjan avulla pääsee eroon tupakasta. silti tollaset "tv-shop" lupaukset ärsyttää.

Mulla on tuon saman hepun kirja jos joku haluaa ostaa, tarkemmin sanottuna tämä. Sama Easyway-menetelmä siinäkin on.

Tekispä mieli spoilata tuo menetelmä. :lol2:

edit: ihan silkkaa paskaa IMO, kirjankin ostin jostain kirjamessuilta huvikseni.

Juu,tottahan se ärsyttää kun mennään vähän liikoja lupailemaan.Mut ainakin omalla kohdalla toimi ihan ok.Kuten sanoin,ei pelkkä kirja ketään pistä lopettamaan mut jos halua löytyy taustalta niin silloin kirjasta on hyötyä.

Usko yleensäkin asioihin auttaa,oli asia mikä tahansa.Jos meet enkkaa tekemään salille esim.kyykyssä nii kyl se vaan kauhiast auttaa että uskoo siihen et ylöshän se sieltä nousee!

kyllä se usko auttaa mutta jos ei oo voimaa niin ei se nouse vaikka kuinka uskoo:D. tosin eipä näitä asioita voi mitenkään verrata keskenään. hienoa kyllä että oot päässy eroon tuon avulla.

Mun tupakanpoltto loppu sillo, kun iski toinen nielutulehdus putkeen \o/ On täs jo muutaman kuukauden ollu ilma, eikä tee yhtää mieli. Keep up the good work, kaikki ketkä ootte lopettamas !

Juu siis ehdottomasti sitä mieltä että loppuipahan se nortin imeminen vaikka polkupyörän avulla niin aina se on hemmetin hieno asia!!!

Tässä on oltu nyt suunnilleen puoli vuotta polttamatta, paljo terveempi olo kun ei oo krooninen tupakkayskä ja henkikin kulkee aerobisissa ihan eri lailla :rolleyes: Suunnilleen 4-5 vuotta on yhteensä tullut polteltua puolesta topasta toppaan päivässä. Viime vuonna oli samanlainen 8-9kk lakko mutta sitten tyrin sen uutena vuonna sortumalla polttamaan taas. Tänä kesänä taas lopetin sitten reilu kuukausi ennen leikkausta ettei sitten tarvitsisi olla tupakantuskissaan leikkauskipujen lisäksi kun tiesi ettei voi paljo liikkua ulos tupakoimaan vähään aikaan. Nyt on sitten palattu salille noin kuukausi sitten ja nykyään en paljo polttelekkaan kuin yksittäisiä hermosavuja tai erikokoisia sikareita jonkun asian kunniaksi.

Myönnän kyllä että on polttelu ihan rentouttavaa ja mukavaa ja siitä tulee tapa josta on vaikea luopua. Mutta kun rationaalisesti konkreettisia hyötyjä ja haittoja puntaroi niin aika :david: hommaa se kyllä on.

Tsemppiä kaikille lopetukseen :whip:

No niin...
Noin 16 vuotta on tullut poltettua n aski päivässä, vain yksi 7kk:n lakko välissä, ja vuoden vaihteessa pitäisi lopettaa. Pitkään oli semmoinen fiilis etten edes halua lopettaa, mutta nyt on alkanut suunta vaihtua. Kotiväki on "painostanut" jo pitkään ja nyt on alkanut itsestäkin tuntua, että voisi olla ihan fiksu ratkaisu.
Helvetti, kun aamuisin ei saa ensimmäiseen kolmeen tuntiin hengitettyä, kun ahdistaa niin pirusti.
Vaimon kanssa tehtiin sitten joulukuun alussa sopimus, että minä lopetan tupakoinnin vuoden alusta ja vaimo laihduttaa 7 kiloa huhtikuun loppuun mennessä.
Eli mulla keuhkot ja vaimolla perse-kesäkuntoon 2008. :D

Katsotaan huhtikuun lopussa pysyikö kumpikin lupauksessaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom