Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
No nyt se sitte loppu! Ensimmäinen aamukahvi ilman tupakkaa :rock: Tuli sitä polteltua n.15v asti. Kaikki hyvät (ja huonot) vinkit kelpaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toka aamu ilman tupakkaa. Kyllä se vielä on helppoa näin töissä kun on tasasta arkea, mutta heti ku lähtee ulos tai tekee jotain mielenkiintosta tai on hyvä fiilis niin tekee mieli sytyttää. Katotaan nyt. Huonolta näyttää :)

1.6 lopetin. Alussa "huijasin" nuuskan kanssa, ja kun nuuska loppui, humalassa viikonloppuisin poltin 0-2 tupakkaa.

Juhannuksena ostin yhden askin, jonka annoin itselleni anteeksi. Sen jälkeen on kuitenkin humalakäryttelykin loppunut täysin, eikä oikeastaan ole enää minkäänlaista himoa.

Vaikka teini olenkin, niin kerkesin polttaa 7-8 vuotta.

Kun vituttaa, vituttaa enemmän. Kun on levoton olo, on levottomampi olo. Muuten menee hyvin, enkä kyllä enää meinaa retkahtaa.

Tsemppiä vaan muillekkin.

heinäkuussa lopetin käryttelyn... ~15vuotiaasta saakka tuli poltettua enemmän tai vähemmän säännöllisesti.

Tapatupakoitsijana lopettaminen oli helpompaa kun ei (ainakaan vielä) ole tullut mitään oireita.

Hapensaanti on parantunut kummasti ja juuri äsken kävin työterveyslääkärillä mittauttamassa verenpaineet uudelleen.
Edellinen kerta oli heinäkuun alussa ja silloin lukemat oli hienot 143/82 , nyt reilu kuukausi myöhemmin 125/69 :thumbs:

eka työpäivä ilman savukkeita on pulkassa :rock: hiukan jännittää et miten tulee uni illalla. Pari frendiä kironnut kun ei meinaa ensimmäisinä iltoina nukahtaa millään!

Viimeksi lauantaina vedin kännätessä röökin. Vitutus ja oireilu suunnaton päällä kolmantena päivänä. :|

Kaveri muuten rohkaisi. On lääkäri ja erikoistunut pitkälti riippuvuus-juttuihin. Kertoili että joillakin ihmisillä ei fyysinen riippuvuus lopu koskaan. ts tekee mieli röökiä ihan tasan yhtä paljon päivän kuin vuodenkin kuluttua viimeisestä röökistä. Rohkaisevaa kuulla, vai mitä? :|

Tupakoinnin lopettainen on täysin kiinni henkilöstä ja hänen taipumuksesta olla riippuvainen. Itsellä riippuvuus on suuri, mutta ilmeisesti fyysinen koska pystyn vaihtamaan tupakan melkein mihin tahansa nikotiinituotteeseen nuuskaan tai nicoretteen (4mg*liikaa päivässä)..

Sain viikko siiten reseptin champix nimiseen lääkkeeseen jolla on vaikutus nikotiinireseptoreihin.. noin neljännen päivän kohdalla alkoi tupakka maistua todella epämiellyttävältä! nytten menossa pva 7 ja snadisti kännissä eikä tee tupakkaa mieli!! *ihan sairasta*:) Huomenna annos tuplaantuu "ja pitäisi päättää lopettamispäivä" Missä aamu aamunikkikset??:hyper: + niin takana noin 10v sauhuja..

Mun on alkanu taas tehdä enempi ja enempi mieli röökiä, pari kertaa oon pari polttanukkin. :rolleyes:

Mutta ei se hyvää ole.

Reilun 2 vuottako mä nyt oon ollu melkeen polttamatta.

Lopettaminen on ihan perseestä!! ei muuten paitsi miettien sitä olotilaa mikä tulee jos ei saa jotain tupakkatuotetta ja heti sitten kun vajaus iskee:( ..fiilis lähinnä jotain, että kaadan ton mummon ojaan jos sillä olis sauhuja:D ..lopettamis yrityksiä on ollut ainakin 5 ja kaikki päättyneet siihen että nikotiini ei ole hävinnyt mihinkään...... katotaan mihin tää champix pystyy:)

oleks ihan ilman mitään apuja lopettanu?
Nikotiinipurkkaa tuli veettyä aika reteesti. Alussa 2x4mg koko ajan suussa, joku 15x4mg (levyllinen) pvä, sitten vähensin 2mg ja lopuks lopetin kaiken kokonaan, olisko ollu joku puoli vuotta alkuperäsen lopettamisen jälkeen.

Sitten kun poltin joitain vkoja-kuukauden tossa vuoden vaihteen aikaan (?) alotin taas purkan ja sitä itse asiassa tulee vieläkin vedettyä, koska jotenkin meni vaikeammaks tää toinen-kolmas vuosi. :confused: Pitää taas tsempata nää purkat huitsun vattuun kohta.

14 vuotta poltin, jossa välissä oli joku 8kk tauko.

Nikotiinipurkkaa tuli veettyä aika reteesti. Alussa 2x4mg koko ajan suussa, joku 15x4mg (levyllinen) pvä, sitten vähensin 2mg ja lopuks lopetin kaiken kokonaan, olisko ollu joku puoli vuotta alkuperäsen lopettamisen jälkeen.

Sitten kun poltin joitain vkoja-kuukauden tossa vuoden vaihteen aikaan (?) alotin taas purkan ja sitä itse asiassa tulee vieläkin vedettyä, koska jotenkin meni vaikeammaks tää toinen-kolmas vuosi. :confused: Pitää taas tsempata nää purkat huitsun vattuun kohta.

14 vuotta poltin, jossa välissä oli joku 8kk tauko.

Purkalla itelläkin meni 2005 joku lähes 3kk, mut ei se riippuvuus mihinkään lähde jos jatkuvasti nikotiinia kierrossa joka päivä..

Tutkimusten mukaan reseptorit aktivoituvat pienekin nikotiini määrän jälkeen, vaikka olisit ollut polttamatta monta vuotta..

Noin 10v ja aski päivässä takana tupakkaa. Pisin tauko tais olla joskus neljä vuotta sitten, jolloin maltoin olla n. 2kk polttamatta. Nyt oon viimeisen vuoden miettinyt varmaan joka päivä lopettamista, kun aamulla meinaa partsilla yskiä keuhkonsa helvettiin.

Nyt loppuu röökin veto. Kunhan yöllä töistä pääsen ja tuo viimeinen aski tulee vedettyä loppuun töissä, ni sitte... Vituttaa jo valmiiksi huomisen niksoissa kärvistely. Kai se on pakko jotain laastareita käydä ostamassa.

Ja tämä on sitten ihan julkinen lupaus, saa pistää palloon jos näkee mut rööki suussa.

Vaari lopetti aikoinaan tupakoinnin syömällä kurkkupastilleja aina kun teki mieli tupakkaa.. :P

Noin 10v ja aski päivässä takana tupakkaa. Pisin tauko tais olla joskus neljä vuotta sitten, jolloin maltoin olla n. 2kk polttamatta. Nyt oon viimeisen vuoden miettinyt varmaan joka päivä lopettamista, kun aamulla meinaa partsilla yskiä keuhkonsa helvettiin.

Nyt loppuu röökin veto. Kunhan yöllä töistä pääsen ja tuo viimeinen aski tulee vedettyä loppuun töissä, ni sitte... Vituttaa jo valmiiksi huomisen niksoissa kärvistely. Kai se on pakko jotain laastareita käydä ostamassa.

Ja tämä on sitten ihan julkinen lupaus, saa pistää palloon jos näkee mut rööki suussa.
Ja jumalauta tuohan sitten oli lupaus. Eihän siitä reeneistäkään tule jos aina syömiset, reeniajat lipsuu. Yhtä kiukulla sitä normiarkeakin voi elää, kun reenaa!

:wanha:<---- :D:D

Reilut viisi vuotta tupakointia ja nyt on oltu jo toista kuukautta ilman! Eikä oo juurikaan tehny ees mieli :rolleyes: Aloitin suunnilleen samoihin aikoihin tupakkalakon kanssa myös golfin peluun. Isännän kommentti olikin, että onhan se nyt huomattavasti parempi pistää rahat siihen, että viskoo palloja metsään, kun polttaa savuna ilmaan :jahas: Että kannustusta on tullut :D

Justiinsa kuulin että siskon 15v tyttö sauhuttelee silloin tällöin,
miten ihmeessä tuon ikäiselle saa järkevästi sanottua ilman vastareaktiota että röökaaminen on perseestä?
Meillä on hyvät välit ja luulen että mun sanomisella voisi saada jotain hyvää aikaiseksi-mutta miten tuon ikäiselle sitten asiansa esittää?

Justiinsa kuulin että siskon 15v tyttö sauhuttelee silloin tällöin,
miten ihmeessä tuon ikäiselle saa järkevästi sanottua ilman vastareaktiota että röökaaminen on perseestä?
Meillä on hyvät välit ja luulen että mun sanomisella voisi saada jotain hyvää aikaiseksi-mutta miten tuon ikäiselle sitten asiansa esittää?

Kerro niistä niksoist sillon ku koittaa lopettaa, miltä se tuntuu ku kroppa tärisee, kaikki vituttaa, ajatus ei kulje, ajatukset pyörii tupakan ympärillä jne... Eiköhän tossa oo ihan tarpeeksi syytä jos on yhtään järkeä olla polttamatta.

Kerro niistä niksoist sillon ku koittaa lopettaa, miltä se tuntuu ku kroppa tärisee, kaikki vituttaa, ajatus ei kulje, ajatukset pyörii tupakan ympärillä jne... Eiköhän tossa oo ihan tarpeeksi syytä jos on yhtään järkeä olla polttamatta.

Voin kokemuksesta sanoa, että ei auta hevonvittujakaan, ei ainakaan auttanut kenellekään 15-vuotiaalle tytölle silloin kun itse olin sellainen ja kaverit ja. Sitä vaan ajatteli, että a) ei lopeta tai b) se on sen ajan murhe. Kaikki vaikutukset ihoon, syövät jne. oli kyllä tiedossa. Suurin osa 15-vuotiaista (itseni siis mukaan lukien) ei ole tässä asiassa kovin fiksuja.

Kauankohan tässä on oltu polttamatta, varmaan joku 2 vuotta. Ennen sitä poltin säännöllisesti vajaa 10v. Lopettaminen ei ollut vaikeaa, ei tuskallista vaan todella helppoa. Olo parani laakista ja rahaa säästy.

Edelleen poltan kännätessä (sitä 1 röökiä joka on jo todella laittia), siitä tavasta en taida koskaan päästä eroon..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom