Tupakoinnin lopettaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Justiinsa kuulin että siskon 15v tyttö sauhuttelee silloin tällöin,
miten ihmeessä tuon ikäiselle saa järkevästi sanottua ilman vastareaktiota että röökaaminen on perseestä?
Meillä on hyvät välit ja luulen että mun sanomisella voisi saada jotain hyvää aikaiseksi-mutta miten tuon ikäiselle sitten asiansa esittää?

Näytä sille Hannele Laurin kuva ja sano että ton näköseks tulee ku röökaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näytä sille Hannele Laurin kuva ja sano että ton näköseks tulee ku röökaa
:lol2:

Ainoa vaan että jos sattuu katsomaan vääriä kuvia Hannelesta, voi innostua röökaamaan. Kyllä mäkin voisin haluta tuollaiset keuhkot..
http://photos1.blogger.com/blogger/3016/551/1600/hannele6.jpg

Edit. Pian muuten jo viikko ilman röökiä. Ja on vaikeaa. Pari kertaa meinannut keritä jo tässäkin ajassa luovuttaa, olo on kieltämättä aika säälittävä..

joo mulla tuli su 2vkoa. Ei edelleenkään tee mieli. Tsemiä nyt Solid Necro! :thumbs::5: :)

Edit: onks toi tosiaan Hannele??! Ei hyvää päivää mitä se akka on naamalleen oikein tehnyt.

joo mulla tuli su 2vkoa. Ei edelleenkään tee mieli. Tsemiä nyt Solid Necro! :thumbs::5: :)

Edit: onks toi tosiaan Hannele??! Ei hyvää päivää mitä se akka on naamalleen oikein tehnyt.
Kiitos tsemistä! :) Ja sitä samaa sulle, eihän sitä tiedä vaikka se olisi ensi yö kun pyörit tuskissasi sängyssä ja käyt nuoleskelemassa parvekkeen lattialta sinne tippuneita tuhkia. Mutta toivottavasti ei sentään :D

Onhan se Hannele, vuonna '71 kai. Kyllähän se sen ääni oli jo 90-luvun alussa kuin raavaalla miehellä, se oli aika pelottavaa.
"Syö puurosi tai Hannele Lauri lukee sulle iltasadun"
"Noouuuu...!!!"

Pian muuten jo viikko ilman röökiä. Ja on vaikeaa. Pari kertaa meinannut keritä jo tässäkin ajassa luovuttaa, olo on kieltämättä aika säälittävä..

Voin sanoa että ei se helpota se olo. Tässä jo joku kuukausi kärsitty.
Tupakkia tekee vieläkin mieli. :hyper::itku:

Toivottavasti onnistut. Tutkimusten mukaan ilman nikotiininkorvaushoitoa tai lääkehoitoa, vuoden kuluttua savuttomina on 2% niistä jotka lopettivat tupakoinnin.

no joo parempi ku ei tommosista tutkimuksista tiedä mitään :) Näköjään tässäkin on hirveä hajonta, kuinka koville ottaa tai ei ota. Ite en oo kärsiny, enkä mitää apuneuvoja oo tarvinnu. Noilla korvaushoidolla rahastetaan älyttömästi IMO koko homma kuitenkin ihan psykologista ja sosiaalista, tai ainakin suurelta osin.

Viimeksi kun lopetin, söin yhden paketin sitä nico-purkkaa. Se kyllä auttoi, sai nukuttua! Mutta silloin poltin kyllä huomattavasti enemmän kuin nyt. Nyt siis lopetin ihan hetken mielijohteesta, ilman apuja.

Lähinnä noi sosiaaliset tilanteet ainakin itselle tuottaa suunnatonta tuskaa. Kun tosiaan koko ystäväpiiri polttaa, on se niiden kanssa seurusteleminen aika perseestä.

"Tuu tänne, juodaan kahvia ja poltetaan tupakkaa. Tai sä voit juoda kahvia parvekkeella kun me poltetaan sun vieressä".

Tosin sain kaverin innostutettua lopettamaan myös, yhdessä se on kovasti helpompaa.

Koko ajan tekee mieli jotain naposteltavaa :D

Jos vaihtaisi kaverit savuttomiin versioihin, olis tää paljon helpompaa. Onko kellään myydä hyviä yksilöitä?

helposti vois lopettaa jos ei tulis sitä masis vaihetta siinä alussa. ekat 3kk ei kiinnosta edes herätä ku tietää ettei aamusavuja saa. reenin jälkeen ei saa polttaa joka on heti toiseksi parasta aamun jälkeen. ruokasavut tulee vasta kolmantena:)

Nostetaas tää ketju.

En onnistu lopettamisessa, joten päätin ainakin yrittää vähentää radikaalisti.

No sain kuningasidean ja päätin alkaa vääntämään käsin puruista.
Todellakin onnistui vähentäminen. Hermot vaan menee, kun ei tosta käsin vääntämisestä tuu yhtään mitään :curs: .

No netti pelastaa, josta löysin mainion kuvasarjan: http://www.nettilinja.fi/~kkaapeli/satka.html

Onko kellään lisää hyviä vinkkejä sätkän käärimiseen?

Tekis mieli lopettaa ja tarviin hyviä neuvoa pariin kysymykseen;

1) Miten ootte hoitanu aamulla pakottavan tupakan tarpeen?
2) Kun juon kahvia niin tekee mieli helvetisti kessua, onko vinkkejä ? kahvin lopettaminen ei tule kyseeseen sillä särkee päätä niin helvetisti jossei saa kahvia.
3) kun odottaa jotain esim.dösää niin tulee poltettua odotellessa "ajan kuluksi", onko tähän mitään vippaskonsteja olemassa jolla sais ajan kulumaan =D

Nyt on oltu toukokuusta asti polttamatta. Aluksi olin 4kk täysin ilman, jonka jälkeen saattanut 1-2 polttaa kuukaudessa. Elikkä pääpiirteittäin hyvin pitänyt lopettaminen. Mielikään ei oikeestaa ikinä tee. Nuuskaa tosin mennyt kokoajan :D

Mutta suurin syy olikin tuossa, että pääsee tosta tavasta eroon.

Vaan kyllä toi tupakka on sitten pirullista tavaraa. 1999 lopetettiin vaimon kanssa röökin kiskominen, mutta nyt on sitten kuukauden päivät allekirjoittaneella ollut melkoinen veto päällä tupakan suuntaan. Aamulla kävin kaupassa, ja tietysti joutu kassalla jonottamaan vähän aikaa, ja eikös vaan tupakkiaskit kuiskutelleet sieltä hyllystä että "buy me.... buy me...."
Vaan enpä sortunut... pääseeköhän tuosta tavarasta koskaan lopullisesti eroon.

Eipä oo tullut enää kesän jälkeen poltettua, ei vaan enää pysty. Yli 10v sauhuttelu-uran aikana monet kerrat oon lopettanut ja aloittanut uudestaan mutta nyt ei enää keuhkot kestä röökiä vaan menee saman tien tukkoon, mikä on toisaalta ihan jees. Eipä oo tehnyt juurikaan edes mieli kun tietää, miten paska olo tulee heti muutaman imaisun jälkeen.

jotenkin meni vaikeammaks tää toinen-kolmas vuosi.

Yritä nyt pinnistellä vaan, itsellä tuo toisen ja kolmannen vuoden vaihde oli myöskin kaikkein pahin!

Mulla homma meni suurinpiirtein niin, että alotin yläasteella tupakeeraamaan ja sitten lukion loppupuolella ihastuin yhteen poikaan, joka ei polttanu, ja aattelin että pitää lopettaa kun ei se muuten voi ihastuu muhun. Mutta jatkoin kännitupruttelua ja sitten se taas jossain vaiheessa muuttui aktiiviseksi päivätuprutteluksi. Uuden miehen myötä aloin taas lakkoilemaan, kuitenkin meni aina vituiks koko homma. Sitten odotin lasta, en tietenkään polttanu yhtään sinä aikana, mutta heti kun imetyksen lopetin (olin siis ollu täysin polttamatta yli 2 vuotta) niin ei kun rööki takasin huuleen vaan. Siinä vuoden kuluttua tajusin, että poltan vain rauhoittaakseni itseäni (päiväsaikaan) ja toisaalta se mielestäni kuului juhlimiseen. Tajusin, että on oltava muitakin tapoja rauhoittaa itsensä, kuin tupakille lähtö. Siitä päivästä lähtien en ole polttanut.

Ensimmäinen vaikea paikka oli vajaan vuoden kuluttua, kun olin mun lempparikaveriporukan kanssa reissussa ja siihen mökkireissuun kuuluu oleellisesti se, että kännätään, tilitetään ja poltetaan tupakkia samalla kun makoillaan kallioilla aamuauringon sarastaessa. Kaverit poltti ja mun teki ihan hirveesti mieli polttaa mukana. Päätin maistaa ja ekaan hatsiin jäi, kun maistui niin hirvittävälle. Vaikka mun mielestä tupakka oli aina maistunu omalla tavallaan tosi hyvälle. Sen jälkeen oli pitkään helppo olla, olin aivan varma, etten enää koskaan edes haluaisi polttaa. Kunnes sitten tuli muutama tosi stressaava tilanne juuri tuossa 2-3 vuoden välillä lopettamisesta ja teki mieli mennä ulos sauhuille, Rauhoittumaan. Jotenkin viime hetkellä, ennen kuin hakisin naapurilta sauhut, tuli mieleen, että kauanko jo olen ollut polttamatta ja syy miksi minun ei enää tarvinnut polttaa - koska on muitakin tapoja rauhoittaa itsensä. Ja se meni sitten sillä ohi. Onneksi.

Mua hävetti välillä ihan hirveesti haista tupakille kun olin menossa vetämään jumppia, mutta silti piti käydä just ennen jumppatuntia vetämässä hermosauhut. Vaikka koko ajan tiesi, että se haittaa palautumista ja haittaa kehittymistä, niin silti! Tosi tyhmää touhua, mut hei, helppohan mun on sanoa, kun oon jo viis vuotta pärjänny ilman!

Pointtini kaikille lopettajille: Hoida myös syyt, älä pelkkiä oireita.

Minä lopetin röökaamisen n. 2,5 vuotta sitten. Noudatin kaverini neuvoa lopettamisessa: vedä niin paljon nikotiinikorvaustuotteita, että ei kertakaikkiaan voi polttaa. Syö sitä kuin leipää, ja syö ainakin vuosi.

No, niinhän mä sitten tein. Vedin tosissaan yli levyn 4mg purkkaa päivässä, sitten siirryin 2mg purkkaan ja söin sitä varmaan sen levyn päivässä aina viime kuukausiin saakka. Röökinhimo oli mennyt jo aikoja sitten ja tiedän, että en enää ikinä tule polttamaan. Purkasta eroon pääseminen olikin eri homma. Se oli tullut täysin röökin tilalle. Purkka nyt ei tietenkään ole terveydelle vaarallista, mutta rahaa siihen kuluu.

Yksi kaunis päivä n. kolme kuukautta sitten ostin vahingossa 1mg tabletteja, nicotinell merkiltään. Ajattelin, että syödään nyt nämä pois. Huomasin, että purkanhimo alkoi hävitä ja entisen 24mg sijaan söinkin tabuja enää 4-6mg/päivä. Jatkoin pari kuukautta ja nyt n. 3 viikkoa sitten jätin kaiken nikotiinin pois. Ihmeen helposti kävi tämä, vaikka luulin että ole niin koukussa purkkaan, että sekoan jos lopetan sen syömisen.

Se on jännä juttu, että nyt tekee välillä mieli purkkaa/tabuja, mutta röökiin ei ole enää mitään intohinoja tallella. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom