Tupakka&lihaskasvu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Combi
  • Aloitettu Aloitettu
sellasta että vaikuttaako tupakointi paljon voimaan ja lihasten kokoon? vai vaikuttaako se kunnolla vain aerobiseen kuntoon?

Kovia rössöttäjiä mm. Vilponen ja Ruhl, joten kokoakin voi saada vaikka on spaddu huulessa.

Optimus sanoi:
Kovia rössöttäjiä mm. Vilponen ja Ruhl, joten kokoakin voi saada vaikka on spaddu huulessa.
niinnoh.. Seon totta. En tiedä sitten mitenkä paljon vaikuttaa jos natikkana harrastaa ja poltteloo. Nuilla edellämainituilla on kyllä sellaset aineet, et kasvaa vaikka ois mitä huulessa :D

Oon kanssa miettinyt että vaikuttaako tupakka reeneihin. Ite polttanut 12 vuotiaasta aktiivisesti nyt ikää 18 ja tuntuu että muuten ei oo ongelmia salilla mutta kyykyssä meinaa happi loppua ja kuntoa ei muutenkaan oo nimekskään.

Kyllähän se tupakka aina jarruttaa hapenottokykyä. Ennen treeniä ois hyvä olla muutama tunti polttamatta jotta ei olisi häkää veressä ja lihakset sais mahdollisimman paljon happea treenin aikana. Ja myös nää ponnistuspäänsärkyjen ja verisuonten katkeamisten riski kasvaa jos tupakoidaan hieman ennen treeniä.

Akkeli sanoi:
Ennen treeniä ois hyvä olla muutama tunti polttamatta jotta ei olisi häkää veressä ja lihakset sais mahdollisimman paljon happea treenin aikana.

Heh, mulla on useimmiten vain puoli tuntia väliä tupakassa ja treeneissä :D. Oliskohan syytä pidentää tota väliä :rolleyes:.

Jostain tuli luettua, että nikotiini heikentäs lihasten kuntoa. Onko tässä mitään perään? Eli jos vaikka 2 tuntia olis väliä tupakassa ja treeneissä (tässä ajassa muistaakseni nikotiini on jo kerennyt poistua kehosta) niin jaksaisko treenata paremmin (isommilla painoilla ym.?) mitä lyhyemmällä välillä?

no itsekin tulee vejettyä ennen treeniä, pitää kokeilla tuota että on jonkun pari tuntia polttamatta jos menis vähän paremmin treenit, minä ainakin uskon et jaksas nostaa paremmin....en tiiä sit mut mä ainakin kokeilen...sit nähää

Häkä ei muistaakseni ole poistunut kunnolla elimistöstä vielä vuorokaudenkaan savuttomuuden jälkeen, ja häkä on juuri se mikä syrjäyttää happea verenkierrosta.

Sarjat voi olla helpompi viedä loppuun jos tupakka ei haittaa hapenottokykyä. Teoriassa savuttomat henkilöt voisivat reenata tehokkaammin, mutta sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Zentic sanoi:
Heh, mulla on useimmiten vain puoli tuntia väliä tupakassa ja treeneissä
ite poltan noin minuutti ennen reeniä, kyllähän se paras ois ku ei polttas ollenkaan. itse olin lakossa n8kk ja en kyllä huomannut itselläni vaikutusta juurikaan reeneissä, henkilökohtainen juttu varmasti, joillakin saattaa vaikuttaa paljonkin asiaan jos ei polta verrattuna siihen että polttaa.

www.Tupakka.org :ista lainattua:

1 päivä - 1 viikko lopettamisesta: verenpaine ja sydämen syke normalisoituvat, veren happipitoisuus palautuu normaaliksi, häkä häviää elimistöstä, keuhkot alkavat puhdistua limasta ja muista tupakoinnin aiheuttamista jätteistä, haju- ja makuaisti paranevat huomattavasti, hengittäminen helpottuu, keuhkoputkien supistustila lakkaa ja energisyys lisääntyy.

2-12 viikkoa lopettamisesta: elimistön verenkierto paranee, jolloin käveleminen ja juokseminen on helpompaa.

3-9 kuukautta lopettamisesta: yskä, vinkuva hengitys ja hengitysvaikeudet vähenevät, kun keuhkojen toiminta paranee 10 prosenttia.

10 vuotta lopettamisesta: keuhkosyövän riski vähenee puoleen verrattuna tupakoijaan, sydänkohtauksen riski on samalla tasolla kuin niillä, jota eivät ole koskaan tupakoineet.

Silloin kun poltin (aika vähän, ja treenin jälkeen eikä ennen) olin useammin flunssassa. Sillä on ainakin vaikutusta kehittymiseen kun ei pääse treenaamaan.

...asenteesta se kehitys on enemmän kiinni kuin röökistä... Kunnon ryske vain päälle, ja säästää vain ne röökit mieluummin aina treenin jälkeen kuin treeniä ennen, niin kyl se tunnin setti menee jokaisella tervakeuhkollakin :D

Miten olisi yksi sikari viikossa, sitten kun on pumpannut 5 päivää rautaa ja pitää kahden päivän tauon, niin sellainen yksi sikari perjantaiiltana ei tee susta sairasta eikä paskakuntosta :D

Hassua, en polta, enkä ole polttanut, mutta tekee mieli polttaa jostain syystä ku näkee muidenkin polttavan :D

rilliturpa sanoi:
Tupakointi on merkki heikosta luonteesta. Rahan ja keuhkojen tuhlausta sanon minä..

Samalla periaattella juominen/mikä tahansa nautintoa tuottava asia on merkki luonteen heikkoudesta.

Aleley sanoi:
Samalla periaattella juominen/mikä tahansa nautintoa tuottava asia on merkki luonteen heikkoudesta.

Olet ehkä sarkastinen. Ehkä, en tiedä, mutta sama se.

Sanon tämän yleisesti.

Rööki/juominen ei ole merkki luonteen heikkoudesta, siksi, koska voihan ihminen nauttia elämän pienistä asioista, eikä ole kuin terminaattori joka sanoo aina; "negative".

Minä itse ihailen niitä ihmisiä ketkä ei AIDOSTI (huom aidosti) välitä nyt niin onko se terveellistä, kerääkö se rasvaa, onko hyvän näköinen, vaan keskittyy elämiseen ja siitä nauttimiseen.
En minä pysty siihen.

Aika heikosti menee, jos ei ole saanut keksittyä mitään muuta nautintoa tuottavaa "harrastusta" kuin tupakoinnin. Minä taas ihailen niitä, jotka pystyvät kaikesta painostuksesta huolimatta sanomaan EI, ja pystyvät ajattelemaan järkevästi. Vaikea sanoa millaista nautintoa tupakoinnista saa, mutta sen tiedän, että hyötyä siitä ei ole. Mielummin juon vaikka viinaa silloin tällöin.

rilliturpa sanoi:
Aika heikosti menee, jos ei ole saanut keksittyä mitään muuta nautintoa tuottavaa "harrastusta" kuin tupakoinnin. Minä taas ihailen niitä, jotka pystyvät kaikesta painostuksesta huolimatta sanomaan EI, ja pystyvät ajattelemaan järkevästi. Vaikea sanoa millaista nautintoa tupakoinnista saa, mutta sen tiedän, että hyötyä siitä ei ole. Mielummin juon vaikka viinaa silloin tällöin.
vittu että tää jeesustelu vituttaa, eiköhän tupakoijat tiedä ettei se järkevää tai terveellistä ole, vittuako tuota koko ajan toitottaa :curs:

Back
Ylös Bottom