Tupakan ja kahvin vaikutus kehittymiseen?

Enpä tiiä...

Mä en ole koskaan polttanut tai juonut kahvia. Ja viinaakin oon ottanut viimeksi vuosia sitten. Ja vittu mä silti mihinkään kehity!!! :curs:
Varmaan sitten pienenisin koko ajan treenistä huolimatta, jos käyttäisin edellä mainittuja aineita.

No, tällä kehotyypillä (kanan luusto, ääretön aineenvaihdunta, pieni mutta kireä lihaksisto) ei ole helppoa saada LIHASmassaa, kun ei tule läskiäkään millään.

Se on kyllä ainakin varma, että tupakointi on haitttaa ja hidastaa kehitystä. Kyllä se sen verran heikentää hapenottokykyä ja heikentää ääreisverenkiertoa jne.jne.... Kahvin haittavaikutuksista en olisi niin huolissaan. Taitaa olla haitat aika marginaalisia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
L0b0 sanoi:
Ulkona paukkuu pakkanen...herään aamulla, syön puurot, heitän prodet vitamiinien kera naamariin ja laahustan kahvinkeittimen ääreen..Kahvinkeitin pulputtaa ja aromit täyttää kämpän, AHhhhh! Sieraimeni nauttivat tästä euforisesta tuoksusta!

Juon kuppini tyhjäksi, satsaan ehkä kerran, pari. Tämän jälkeen nuuska huuleen ..AAAAAAhhh...QUOTE]

Korjattu.

L0b0 sanoi:
Ulkona paukkuu pakkanen...herään aamulla, syön puurot, heitän prodet vitamiinien kera naamariin ja laahustan kahvinkeittimen ääreen..Kahvinkeitin pulputtaa ja aromit täyttää kämpän, AHhhhh! Sieraimeni nauttivat tästä euforisesta tuoksusta!

Juon kuppini tyhjäksi, satsaan ehkä kerran, pari. Tämän jälkeen nuuska huuleen ..AAAAAAhhh...

AIJAIiiii, että tekee perttiä välillä, kunnon nuuska klöntti poskessa :)

Anyways, onhan röökistä haittaa, ääreisverenkiertoa heikentää, sekä aiheuttaa lukuisia muita ei toivottuja jutskia, totta! Mutta missäpä sitä haittaa tänäpäivänä ei olisi?

Leijonan sanoin; "Älä stressaa, kaikki me kuolemme" ...Se on vain ajan kysymys.

Kyllä se tupakka niin hyvälle maistuu treenin ja safkan jälkeen. Mielluummin poltan yhden päivässä ku vedän viikonloppuisin kännit.

No kukin tavallaan. Mutta tuntuu olevan yleinen harhaluulo, että sellasilla jotka eivät polta taikka dokaa, olis pipo jotenkin tiukemmalla. Toisaalta jos noi on ainoat keinot rentoutua, niin on konstit vähissä. Tollaset tarpeet on itse aiheutettuja, niitä ei osaa kaivata jos ei niihin ole itteensä ikinä koukuttanut.

En mie ainakaan luule et pipo ois sen tiukemmalla kuin muillakaan, mut yleensä heillä on tapana vähätellä niitä jotka käyttää edellä mainittuja nautintoaineita. Oon joskus ryypänny helvetisti ja joskus ollu vuoden juomatta, eikä ne oo muuttanu mua paremmaksi eikä huonommaksi.
Mutta jos ruvetaan menemään niin pitkälle, ettei anneta itsensä juoda kaffea sillon kun sitä halutaan, niin siinä tapauksessa treenaavien ihmisten ei myöskään pitäisi olla ovella töissä, koska silloin myöhäiset työajat vaikeuttavat lepäämistä. Siis kärjistetysti esitettynä.

Pehvanssi sanoi:
En mie ainakaan luule et pipo ois sen tiukemmalla kuin muillakaan, mut yleensä heillä on tapana vähätellä niitä jotka käyttää edellä mainittuja nautintoaineita. Oon joskus ryypänny helvetisti ja joskus ollu vuoden juomatta, eikä ne oo muuttanu mua paremmaksi eikä huonommaksi.
Mutta jos ruvetaan menemään niin pitkälle, ettei anneta itsensä juoda kaffea sillon kun sitä halutaan, niin siinä tapauksessa treenaavien ihmisten ei myöskään pitäisi olla ovella töissä, koska silloin myöhäiset työajat vaikeuttavat lepäämistä. Siis kärjistetysti esitettynä.

Joo samaa mieltä. Turha siitä on ylemmyyden tai paremmuuden tunnetta hakea, jos ei polta taikka juo, taikka toisinpäin.

Pysäyttää kehityksen! Viime heinäkuussa sorruin vuoden tauon jälkeen, enkä ole kehittynyt siitä yhtään.

L0b0 sanoi:
Itseasiaan: Vaarallisempaa terveydelle on ns. pyrkiä täydellisyyteen. Pakkiksella joku aikoinaan peräänkuulutti suhteellisuudentajua todella hyvin sanoin. Eli jossain tutkimuksessa oli todettu, että liiallinen täydellisen terveydelliseen elämään pyrkiminen johtaa väistämättä ennemmin tai myöhemmin stressiin ym. muihin huonoihin ja haitallisiin juttuihin.

Eli pitää olla pieniä huveja itse kullakin. Joku dokaa silloin tällöin, joka sauhuttaa, joku tekee sit taas jotain ihan muuta, mutta itse ainakin tykkään röökin mausta, sekä rentouttavasti vaikutuksesta!

Kannattaa välillä hieman löysätä vannetta pään ympärillä ;)
smoker.gif

Aamen! Täysin samaa mieltä! Eikä ole röökinpoltto kehitystä haitannut. Tietysti jos harrastaisi aerobisia lajeja, olisinkin juttu täysin toinen. Aion kyllä lopettaa.. Se vaan vaatii oikean ajan. Tän hetkinen elämäntilanne on sellainen, että elämästä tulisi liian helvettiä.

hekottaja sanoi:
Pysäyttää kehityksen! Viime heinäkuussa sorruin vuoden tauon jälkeen, enkä ole kehittynyt siitä yhtään.

:anssi:

Mullaki oli joskus vuoden tauko sillon ku poltin enkä mitään eroa kehityksen kannalta huomannu ku uudestaan alotin polttamisen.

Jos tykkää vetää röökii nii pölli huuleen vaa. Kyllä se lihas kasvaa röökimiehilläki.

Nepheg sanoi:
Tosin tupakoinnin kanssa syöminen tuottaa onglemia ei maistu ruoka niin hyvin.

No maistuu! Sitä ihan syömällä syö jotain hyvää, tai hörppä sumppia, koska silloin röökiki maistuu paremmalta =)

Näin siis ainaki allerkirjoittaneella ;)

Ribee sanoi:
Kahvissa on tuhansia (?) kemikaaleja, joista vain murto-osa on tutkittu. Kaikennäköisiä syöpäriskiä vähentäviä vaikutuksia sillä väitetään olevan...

nyt kaikki kilpaa lopettamaan kahvinjuonti. Taitaa kahvin "haittavaikutukset" vaan olla ihan niitä luultuja kofeiinin pitkäaikaiskäytön haittavaikutuksia. Nekin on melkein kaikki tätänykyä todistettu vääriksi.

Kyl se kofeiinikin koukuttaa. ;) Hirveen hedarin iskee kun vähän reippaamman kahvinjuonninjälkeen(esim. koeviikko ja sitä edeltänyt viikko jolloin menee ihan p*rkleesti kahvia) sen lopettaa. Näin siis minulla :)

OFFTOPIC ! :david: OFFTOPIC ! :david:

Hey ! Noista kofeiinitabuista on jauhetta jo jonkunverran täällä, mutta kysynkin nytten, toimiiko ne ? :D

Jos on heikko ruokahalu, niin tupakoinnin lopettaminen auttaa varmasti. Itsellä kehitys pomppasi tämän takia muutava vuosi sitten kasvu-uralle. Olen aina ollut heikko syömään, mutta kun röökistä pääsi eroon, niin ruokakin maistui aivan eri tyyliin. Toinen seikka on nimenomaan tuo hapenottokyvyn paraneminen, vaikka ei aerobista harrastaisikaan. Raskaat massaliikkeet on paljon mukavampi tehdä, kun happi kulkee paremmin. Nämä pari seikkaa ainakin vaikuttaa suoraan treenaamiseen.

Maso sanoi:
Jos on heikko ruokahalu, niin tupakoinnin lopettaminen auttaa varmasti. Itsellä kehitys pomppasi tämän takia muutava vuosi sitten kasvu-uralle. Olen aina ollut heikko syömään, mutta kun röökistä pääsi eroon, niin ruokakin maistui aivan eri tyyliin. Toinen seikka on nimenomaan tuo hapenottokyvyn paraneminen, vaikka ei aerobista harrastaisikaan. Raskaat massaliikkeet on paljon mukavampi tehdä, kun happi kulkee paremmin. Nämä pari seikkaa ainakin vaikuttaa suoraan treenaamiseen.

Aivan ! Mä poltin säännöllisesti n. 4vuotta, ja huomasin, että etenkin aerobinen oli yhtä tuskaa, just sen hengittämisen takia. Punttailussa en suurta eroa huomannut.

Mulla oli kauan siten, etten safkannut aamuisin mitään, tsägällä join lasin maitoa, mutta röökin polton lopettamisen jälkeen, herää aamuisin kamalaan nälkään. Ja muutenkin maistuu kaikki paremmalle, ja haistaa paljon paremmin...

Työpaikallakin kun joku polttaa 15metrin päässä, sen haistaa heti !!! :evil:

Hola,

poltan epäsäännöllisesti ja juon kahvia kait 5 kuppia päivässä, lisäksi dokailen ja juhlin ihan hyvällä omallatunnolla. Naulatkaa vaikka seinään, mutta about pahinta mitä tiedän, ovat ns. "fitness fasistit", ketkä ei kelaa kuin "terveellisiä elämäntapoja", kaloreita jne. Pari kertaa olen jutellut ko. tyyppien kanssa ja voi vi**u mitä urpoja. Esim. mennään kavereiden kaa salin jälkeen ottamaan muutama olut + puoli askia Camelia terassille, niin johan tulee kommenttia huonoista elämäntavoista. Sanonpa vaan, että ainakin itselleni pahin kehityksen este jne. on STRESSI. Muut tulevat syyt tulevat kaukaa perästä.

Sori tää avautuminen, mutta koko theadi varsinkin kahvin osalta on kyllä älytöntä hifistelyä ja kakkapuhetta :)

En tietenkään tarkoita, että kesken kyykkysarjan pitäisi mennä ulos röökille ja että kaljaa jne. voisi vetää rajattomasti..jne. Kohtuutta kehiin ja nauttikaa elämästänne, varsinkin jos olette tavallisia pulliaisia, kuten varmaan ca. 99% täältä on..

:piis:

Ei taida olla iso vaikutus kahvikupilla tai parilla päivässä, tai jos polttaa sikarin pikkuserkun varpajaisissa, oli serkku lestadiolainen tai ei. Mutta kuus mukia ja aski päivässä ei ole enää urheilijan satsi.

Kahvista tuossa ainakin

Mietitääs vaihtoehtoiskustannuksia: sen kahvin sijasta voisit juoda vihreää teetä joka on termogeeni ja täynnänsä antioksidantteja. Ja makukysymykset on tottumuskysymyksiä, yhtä lailla sitä oppii nauttimaan ja kaipaamaan ja koukuttumaan vihreeseen teehen. Mulla kesti koukuttumisessa kolme viikkoa, ja nyt tuntuu että pakko saada kolme kuppia päivässä vähintään gunpowderia ellei sitten jotain aitojapanilaista. Ja olo on vain parempi, plasebon avulla jos ei muuten... eli turha väittää että kyse olis jostain elämästäkieltäytymisestä.

Makuasiat on myös elämäntapakysymyksiä, sen takia monet kiihtyy heti jos niille ehdottaa vaikka just kahvin vähentämistä. "Minä juon kahvia saatana!" Uskomaton reaktio. Tuntuu aiheuttavan stressiä heille...

Belmondo sanoi:
"Minä juon kahvia saatana!" Uskomaton reaktio. Tuntuu aiheuttavan stressiä heille...

täytyy myöntää, että tällaisia ajatuksia päässä kyllä pyörii kun miettii omaa kahvinjuontiaan. dieetillä torppasin kahvin kittauksen ja vaihdoin kanssa vihreään teehen - ensin väkisin ja sitten opin jo pitämään siitä hieman. nyt kuitenkin tykkään ottaa kahvia taas välillä eikä tee mieli edes vilkaista vihreän teen suuntaan, mutta kaipa sitä pitäisi vaikka vähän molempia yrittää harrastaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom