Tunnustan...

RRKalle sanoi:
Pidäs nyt housut jalassa, vaikka kateeksi käykin kun toisella lätää on.

Mieti hetki kumpi hyödyttää yhteiskuntaa enemmän esim 1 vai 2.

Esim 1. Rehti peruspieni´palkkalainen. Tienaa 1600 egeä kuussa, maksaa 15 prossaa veroja, joiden käsittelyyn ja yhteiskunnan paperihommiin menee 25 prossaa tästäkin vähästä. Elää vähästään ja käy paskalla.

Esim 2. Ulkomailla pimeitä töitä tekevä joka nostaa 5 kk vuodessa sossusta 400 egeä, yhteensä siis 2000 egeä. Käy ulkomailla tekemässä reppuhommia ja käyttää heidän palveluitaan, tienaa 500 euroa kuussa ulkomaalaisten fyffeä ja tuo sen Suomeen, jossa hassaa kaikki ennen pitkää, suuren osan vielä yliverotetuihin tuotteisiin kuten viinaan ja bensaa sekä ehkä autoveroon kun on ulkomailta ostanut mersun.

Esim 2 ei varmaankaan tulisi olla mitenkään huono omatunto, vai?

Esim 2 ei varmaankaan tulisi olla mitenkään huono omatunto siitä, että katsoi olevansa muita oikeutetumpi henkilö, jota yhteiset säännöt eivät koske???

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
RRKalle sanoi:
Pidäs nyt housut jalassa, vaikka kateeksi käykin kun toisella lätää on.

Mieti hetki kumpi hyödyttää yhteiskuntaa enemmän esim 1 vai 2.

Esim 1. Rehti peruspieni´palkkalainen.
Esim 2. Ulkomailla pimeitä töitä tekevä

En ole kade kenellekään sosiaalipummille. Kyrpiintynyt olen heihin kylläkin. Käyn töissä ja maksan tuloveroa joka kuukausi n. 900 euroa. Muut välilliset verot tietysti päälle.

Sosiaalihuollon tissiä imevät petturivätykset varastavat jokaiselta veroja maksavalta kansalaiselta. Eli esim. nimim. hafanafan käsi on käynyt aika monen suomalaisen taskulla. :curs:

Rehti peruspalkkainen suomalainen hyödyttää tätä yhteiskuntaa aina enemmän, kuin ulkomailla pimeitä töitä tekevä. Piste.

Natu79 sanoi:
Sosiaalihuollon tissiä imevät petturivätykset varastavat jokaiselta veroja maksavalta kansalaiselta. Eli esim. nimim. hafanafan käsi on käynyt aika monen suomalaisen taskulla. :curs:

Rehti peruspalkkainen suomalainen hyödyttää tätä yhteiskuntaa aina enemmän, kuin ulkomailla pimeitä töitä tekevä. Piste.

Jos sua nyt yhtää lohduttaa niin noista sossun hommista on jo aikaa jokunen vuosi ja tätä nykyään mulla ei sossuun tule oleen mitään asiaa.

Kostaja X sanoi:
Esim 2 ei varmaankaan tulisi olla mitenkään huono omatunto siitä, että katsoi olevansa muita oikeutetumpi henkilö, jota yhteiset säännöt eivät koske???

Mitä väliä sillä on miten toimitaan jos lopputulos on sama ja ketään ei vahingoitu? Ei kai ne lait ja säännöt mikään itseisarvo ole että niitä pitää noudattaa ihan niiden noudattamisen takia.

Ja tarkoitin tuolla esimerkissäni sanoa että tienaa 5000 egeä kuussa, ei 500, jollei joku hiffannut.

Toisiin aiheisiin:
Ja Jope Ruonansuun enkeleitä toisillemme on hyvä kappale, laulan ite usein karaokessa.

RRKalle sanoi:
Ei kai ne lait ja säännöt mikään itseisarvo ole että niitä pitää noudattaa ihan niiden noudattamisen takia.
Täh? No sitä vartenhan ne on tehty että niiden mukaan eletään. Jos ei kelpaa niin etsii sitten jonkun maan jonka lainsäädäntö tyydyttää.

Laulan mm. Himin biisejä suihkussa. :nolo: Lauleskelen helvetisti kaikkea kun olen yksin. Ensin himiä ja heti perään muutama stratovarius kiekautus ja metallicaa. Osaan myös aika hyvin imitoida Alexi Laihon sointuvaa laulantaa. Ääni huulet kipeenä sen jälkeen. Olen tullut yllätetyksi pari kertaa. Onneksi palaute joikaamisestani on ollut ihan positiivista.

Janne sanoi:
Täh? No sitä vartenhan ne on tehty että niiden mukaan eletään. Jos ei kelpaa niin etsii sitten jonkun maan jonka lainsäädäntö tyydyttää.

Lupaan että tämä on nyt viimeinen viesti tähän ketjuun, ellei tule oikeasti tunnustettavaa.

Oletko oikeasti noin vitun pompo vielä täysi-ikäisenä? Millä helvetillä sitä maata vaihdetaan ja missä on sellainen säädäntö kuin jokainen haluaa? Me synnytään tahtomattamme ja jotkut tuntemattomat pakottaa meidät toimimaan omien sääntöjensä mukaan. Se on mulle ihan okei, koska ne säännöt on aika lepsut ja ei sodi mun näkemyksiä vastaan.

Mutta nämä lait eivät ole itseisarvo, niiden noudattaminen itsessään ei ole arvokasta edes lainsäätäjien mielestä. Arvokasta on se mitä niillä laeilla saavutetaan eli elinkelpoinen yhteiskunta sulle ja mulle. Jos laki määräisi tunkemaan apinanpaskaisen dildon korvaan joka toinen sunnuntai olisiko sen lain noudattaminen helvetin hienoa? Ei, koska siitä ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle eikä itselle.

Me saadaan tältä maalta koulutusta ja turvaa, vastineeksi annamme aikuisina hynää. Missä se suuri ero on tuonko hynää muualta tänne ja käytän sitä suuret määrät laittaen yhteiskuntaa pyörimään ja maksan näin takaisin vai että tienaan täällä vähemmän mutta maksan vielä vähän veroja siihen päälle?

Jos et vielä tajunnut pointtiani niin et varmaan tule ikinä tajuamaan mitään muutakaan, siinä tapauksessa hommaa ammatti jossa monimutkaisin työväline on lapio niin et joudu työtapaturmaan.

RRKalle sanoi:
Lupaan että tämä on nyt viimeinen viesti tähän ketjuun, ellei tule oikeasti tunnustettavaa....
Noh, olkoot. Eipä tässä kuitenkaan kummankaan päätä käännetä suuntaan tai toiseen hirveällä väännölläkään eli ihan sama, olkoot off topikki siinä.

RRKalle sanoi:
Lupaan että tämä on nyt viimeinen viesti tähän ketjuun, ellei tule oikeasti tunnustettavaa.

Oletko oikeasti noin vitun pompo vielä täysi-ikäisenä? Millä helvetillä sitä maata vaihdetaan ja missä on sellainen säädäntö kuin jokainen haluaa? Me synnytään tahtomattamme ja jotkut tuntemattomat pakottaa meidät toimimaan omien sääntöjensä mukaan. Se on mulle ihan okei, koska ne säännöt on aika lepsut ja ei sodi mun näkemyksiä vastaan.

Mutta nämä lait eivät ole itseisarvo, niiden noudattaminen itsessään ei ole arvokasta edes lainsäätäjien mielestä. Arvokasta on se mitä niillä laeilla saavutetaan eli elinkelpoinen yhteiskunta sulle ja mulle. Jos laki määräisi tunkemaan apinanpaskaisen dildon korvaan joka toinen sunnuntai olisiko sen lain noudattaminen helvetin hienoa? Ei, koska siitä ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle eikä itselle.

Me saadaan tältä maalta koulutusta ja turvaa, vastineeksi annamme aikuisina hynää. Missä se suuri ero on tuonko hynää muualta tänne ja käytän sitä suuret määrät laittaen yhteiskuntaa pyörimään ja maksan näin takaisin vai että tienaan täällä vähemmän mutta maksan vielä vähän veroja siihen päälle?

Jos et vielä tajunnut pointtiani niin et varmaan tule ikinä tajuamaan mitään muutakaan, siinä tapauksessa hommaa ammatti jossa monimutkaisin työväline on lapio niin et joudu työtapaturmaan.

Ikinä ei tule sellaista lainsäädäntöä, mikä tyydyttäisiä kaikkia. Ne tuntemattomat päättäjät ovat demokratiassa meidän itsemme valitsemia ja ne lait ovat kompromisseja joiden tarkoitus on tehdä elämästä parempaa. Ihmiset muodostavat yhteiskunnan ja nauttiessaan sen eduista, sitoutuvat (tai ainakin tulisi sitoutua) sen ylläpitämiseen. Ei ole ihmisen itsensä päätettävissä, mitä velvotteita tulee omalla kohdalla noudattaa ja mitä ei.

Kukaan ei pakota ketään tunkemaan apinan tai minkään muun eläimen ulosteella kuorrutettua seksilelua korvaan tai mihinkään muuhunkaan koloon. Sen sijaan verojen maksaminen, asepalveluksen suorittaminen ym. yhteiskunnan peruspilarien pystyssä pitäminen voidaan perustella järkevästi.

Koulutusta, turvaa ym. yhteiskunnan tuottamia palveluja ei kustanneta pelkästään rahalla, eikä kansalaisten tehtävä ole pelkästään maksaa rahaa yhteiskunnalle. Itse uskon vakaasti, että rehellisyys (vähäinen korruptio) on todella tärkeä asia toimivassa yhteiskunnassa.

Sama vähän lyhyemmin: Mitähän hyötyä lainsäädännöstä olis, jos jokainen vois omalla kohdallaan päättää, noudattaakko lakia vai ei?

....Joo, ja mä en o ikinä tehnyt mitään pahaa, joten mä voin avostella muita. Ihan aikuisten oikeesti...:haart::piis:

RRKalle sanoi:
Toisiin aiheisiin:
Ja Jope Ruonansuun enkeleitä toisillemme on hyvä kappale, laulan ite usein karaokessa.

:eek: Elkää ny.
Mä oon aina vihannu niitä levyn päättäviä jollotuksia. Maksalootalootarastapääpätipää lällätys-linja on ok. Jopen pitäis ottaa enemmän punssia ja lihoa, eikä miettiä turhan vakavia.

Tähtityttö sanoi:
No niin, jos tälle linjalle lähdetään:
Mä ostelen kanssa alusvaatteita aivan käsittämättömiä määriä. Varsinkin korsetteja ym. hienouksia on kaapit pullollaan.
Toinen mihin olen addiktoitunut ovat kaikki erilaiset ja -kokoiset laukut. Varsinkin kesäisin tulee osteltua niitä vähän joka kaupasta "kun ne on niin kivan värisiä ja jännää materiaalia jne jne". Ainoa ongelma on se, etten enää tiedä mihin ne laittaisin, kun eivät kaappiin mahdu!
Treenivaatteiden ostelusta nyt ei kannata edes puhua..:nolo:

:D

Näitten shoppailutunnustuksien lukeminen oli niiin helpottavaa.
Käytän kanssa kuukausittain useita satoja vaatteisiin ja etenkin kenkiin, kenkiä löytyy pitkälti toista sataa paria ( parhaimmillaan ostin yhdellä reissulla 5 kengät, kolmet samanlaiset vain eriväriset )
Alusvaatteita on myös kolme hyllyllistä, Tähtitytön tapaan olen höyrähtänyt ostelemaan kaikenlaisia korsettivirityksiä jne.
Samoin ajovarusteita ostelen jatkuvalla syötöllä, viimeisen vuoden aikana olen ostanut kolmet ajohousut, kaksi ajotakkia, viimeisimmän ihan sen takia, että se sopi loistavasti mun pyörän väreihin, ajokenkiä, puhveja jne. jne.
Vaatekaapeista löytyy vaikka kuinka paljon vaatteita, joista ei ole poistettu hintalappuja :nolo:
EvilEve kyllä kirjoitti hyvin, shoppailusta tuleva tunne on todellakin verratavissa seksiin tai kunnon treeniiin.
Kotona on muutaman kerran keskusteltu rahankäytöstä, mutta nyt olen jo käännyttänyt avokin samanlaiseksi shoppailuhirmuksi, joten sekin ongelma on poistunut.
Ainut asia mikä tuossa oikeasti vähän hävettää, on se, että olen joutunut miettimään, että pistäisin kämppäkaverin ( joka on siskoni ) pihalle, että saisin hänen huoneensa muutettua vaatehuoneeksi.

Voisinpa kirjoittaa päinvastaisen mielipiteen shoppailusta. Olen sen suhteen varsin epänaisellinen.

Inhoan ostoksilla käymistä, tungeksivia ihmisiä ja kuumia kauppoja sekä ahtaita sovituskoppeja. En raaski ostaa itselleni oikein mitään. Vaatteet ja meikit ovat niin kalliita, että käytän vanhoja jämiä todella pitkään, ostan hampaat kirskuen uuden putelin tai rytkyn tms. noin kerran vuodessa tai harvemmin. Kenkäni kulutan täysin hajalle ja vien senkin jälkeen vielä suutariin. Vaatteet paikkailen viimeiseen asti, eräätkin lempihousuni ovat sisäpuolelta todella järkyttävä ilmestys, paikkaa paikan päällä. Miksi kaikki on niin kallista? Huonona esimerkkinä säästeliäisyyden ja kiireen yhteistuloksesta voisin kertoa seuraavan jutun: Rintsikoitten olkaimista hajosi joskus se muovinen "säätöhomma", jonka kamalassa hopussa korjasin maalarinteipillä, toisen kerran niittaamalla. :hyper: Pelkään, että joudun onnettomuuteen ja minut viedään tajuttomana sairaalaan, ja vaatetukseni todellinen kunto selviää, kun minua puetaan sairaalan tamineisiin.

Rarum: Kiitos. Tämä taisi olla ainoa järki-ihmisen tunnustus shoppailuun liittyen. Pakkiksellakin on ehkä vielä toivoa :)

Rarum sanoi:
Voisinpa kirjoittaa päinvastaisen mielipiteen shoppailusta. Olen sen suhteen varsin epänaisellinen.

Inhoan ostoksilla käymistä, tungeksivia ihmisiä ja kuumia kauppoja sekä ahtaita sovituskoppeja. En raaski ostaa itselleni oikein mitään. Vaatteet ja meikit ovat niin kalliita, että käytän vanhoja jämiä todella pitkään, ostan hampaat kirskuen uuden putelin tai rytkyn tms. noin kerran vuodessa tai harvemmin. Kenkäni kulutan täysin hajalle ja vien senkin jälkeen vielä suutariin. Vaatteet paikkailen viimeiseen asti, eräätkin lempihousuni ovat sisäpuolelta todella järkyttävä ilmestys, paikkaa paikan päällä. Miksi kaikki on niin kallista? Huonona esimerkkinä säästeliäisyyden ja kiireen yhteistuloksesta voisin kertoa seuraavan jutun: Rintsikoitten olkaimista hajosi joskus se muovinen "säätöhomma", jonka kamalassa hopussa korjasin maalarinteipillä, toisen kerran niittaamalla. :hyper: Pelkään, että joudun onnettomuuteen ja minut viedään tajuttomana sairaalaan, ja vaatetukseni todellinen kunto selviää, kun minua puetaan sairaalan tamineisiin.

Olen jo pitkään onnistunut samassa, kunnes avoliitto pilasi lupaavan, orastavan kotisuutarin urani. Muijalta pitää nykyään piilottaa kaikki, juuri sovan pehmeiksi kuluneet farkut ja vanhat salipaidat, jottei niitä tarttisi tonkia taloyhtiön rodesta.

olen pari päivää laulanut massapoppia siskoni kanssa singstar karaokepelissä :nolo:

avril lavingen complicated ja jamaylian superstar varsinkin on kovia sanoja. :rock:

Tunnustan olevani välillä teiden terroristi, eli ajan kovempaa kuin rajoitukset sallii, roikun perässä, jos toinen ajaa hiljaa sekä pyrin blokkaamaan kaikki, jotka tunkee siihen meikäläisen eteen. Ketuttaa ihan simona ne, jotka luulee omistavansa tiet ja tulevan eteen, tilaa annan kyllä, jos vilkulla pyydetään, jos ei villkua näy, niin sitten roikun taas perseessä.
Onneksi on myös päiviä, jolloin ajan ihan normaalisti ja annan tietä, sekä ajan rajoitusten mukaan. Vähän päivästä kiinni :)

OT, kappas, RRkallehan on ruvennu spämmäämään tätä topiccia, pidä näppis kurissa, jotta saadaan tämä topicci pidettyä auki ;)

Clayman sanoi:
Tunnustan olevani välillä teiden terroristi, eli ajan kovempaa kuin rajoitukset sallii, roikun perässä, jos toinen ajaa hiljaa sekä pyrin blokkaamaan kaikki, jotka tunkee siihen meikäläisen eteen. Ketuttaa ihan simona ne, jotka luulee omistavansa tiet ja tulevan eteen, tilaa annan kyllä, jos vilkulla pyydetään, jos ei villkua näy, niin sitten roikun taas perseessä.
Onneksi on myös päiviä, jolloin ajan ihan normaalisti ja annan tietä, sekä ajan rajoitusten mukaan. Vähän päivästä kiinni

Kuinkahan yleistä tämäkin on? Meikä on välillä ihan sika ratin takana. Muija kun on kyydissä niin haukun muut tienkäyttäjät sille. Ajan aina yli rajoitusten. Ja jos joku kuppaa edessä niin haukun sitä homoksi ja ääneen mietin miksei se liiku julkisilla tai fillarilla. Ja roikun mielelläni persuksissa "vihjeenä" sille toiselle. Sama jos joku jalankulkija kävelee päin punaisia tai muuten toikkaroi tiellä, niin ajan tahallaan läheltä. Varsinkin läheisin amiksen oppilaat poukkoilevat monesti teiden yli mennessään mäkkäriin syömään hamppareita. Vedän ohi kuuttakymppiä niin että rapa roiskuu ja itsekseni haukun niitä teiniviiksihinteiksi ym. Jos joku kiilaa eteen niin roikun persuksissa.

Sitten kun sammutan auton ja astun ulos, niin olen maailman paras kaveri ja symppaattisin kuski. Huoltsikalla otan kaffet ja annan muiden mennä kassajonossa edelle ym.

Jaa niin. Haukun toisten autotkin. Jos jollain on corolla niin se on sitten japsiruosteläjä jossa on nuhapumppumoottori ja kuski on urpo. Jos taas ohi menee joku kalliimpi auto niin selvä mulkkuhan se ratissa on. Ja autokin on jatke. Itse ajelen V70:llä. Katson että onko muilla uudempi/vanhempi. Jos on vanhmpi niin nauran itsekseni köyhille. Ja jos on uudempi niin sitten vituttaa. Parkkipaikoilla kyylään autojen sisälle. Jos ei ole nahkapenkkejä Vollessa niin taas nautin. Mutta jos on kaikki + automaatti niin taas heppi kutistuu 5cm ja päivä on pilalla.

Autoihin pitäisi saada pakolliseksi varusteeksi elektroninen psykoterapeutti. Voisi ajaessaan setviä että mikä meni pienenä vinoon ja miksi ahdistaa. Löydettäisiin syy tämmöiseen viurupäisyyteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom