Heh. Itse lähinnä kadehdin niitä ihmisiä, jotka pystyvät antamaan 100% lajilleen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No tuota voi nyt käyttää saman vastauksen pohjana missä tahansa mitä elämässä voi saavuttaa. Tottakai täysiä painavat ja sitä kautta tuloksia saavuttavat ovat aina korkeassa arvostuksessa oli se harrastus, työ tai joku muu. Se 100% panostus lajille kuin lajille ei huipullakaan vaadi mitään täysin "tynnyrielämää".:thumbs:Heh. Itse lähinnä kadehdin niitä ihmisiä, jotka pystyvät antamaan 100% lajilleen!
Lisätään tuohon vielä tiede, niin olen ihan samaa mieltä. Se nyt vain on niin, että jos haluaa tosissaan ja päämäärätietoisesti edetä jollain kilpaillulla alalla, niin siihen liittyvät asiat menevät väistämättä "elämän" (suhteet, perhe, vapaa-aika,...) edelle useiksi vuosiksi. Elämän voi rakentaa sitten taas kasaan tuon puserruksen jälkeen. Nimim. kokemusta löytyy ja uudisrakennustyö käynnissä.Oikeastaan samankaltaisia "oireita" voidaan tunnistaa missä tahansa oikeasti tavoitteellisessa toiminnassa, oli se sitten urheilun, politiikan, liiketoiminnan, tai esim. taiteen saralla. Kuka tahansa päämäärätietoisesti ja tavoitteellisesti toimiva ihminen voitaisiin noiden "tunnusmerkkien" perusteella diagnosoida "obsessiiviseksi", tms.
Kuten jo sanoin, meikäläiselle tuollainen normikansan monotoninen ke-pe-la-känniörveltäminen viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen tuntuu todella käsittämättömältä elämän haaskaukselta.
Voi kai sitä edes muutaman kerran vuodessa vapaalle heittää. Ei tarvitse heti mennä ääripäästä toiseen.
Onko olemassa joitakin psykiatreja, jotka paneutuisivat tämmöisiin asioihin, eli just urheilemiseen?
Mä sitten varmaan olen pakkomielteinen urheiluaddikti..
aoitakin negatiivisia puolia mitä treeenaus nykyään aiheuttaa..
- Aikaa ei yksinkertaisesti ole tehdä juurikaan muuta kun treeni lihashuollot ja treenimatkat
vievät suuren osan vuorokaudesta
- Ruokavalio alkaa olemaan kielttämättä aika suppea samoja safkoja vedellään 300 päivää vuodesta..
Ruokavaliosta poikkeaminen aiheuttaa morkkista ja vitutusta, esim: vappuna söin herkkuja munkkeja sun muuta lopputulos-> 50km fillarilenkki illalla..
-Keskittyminen uusiin asioihin esim töissä uuden oppiminen on vaikeutunut kun nupissa ei pyöri muu kun urheilu/ kehittyminen.
- kaverisuhteet hiljentyneet kun esim viikonloppuisin kaikki kaverit vetää viinaa ja itse ei jaksa kun krapula pilaisi koko Vkl:n treenit..
esim: olen hivenen kiinnostunut 1 naisesta joka soitteli mulle vapun aikana hän olisi halunnut tulla kylään jouduin kieltäytymään koska olin menossa treenaamaan..
- pari ihmissuhdetta on kaatunut myöskin treenaamisen takia vaikka sitä aina onkin etsinyt jonkun muun syyn siihen.
Mutta sitten taas kun mietin niin tuo ei ole mitenkään hirveän erikoista jos ihminen haluaa menestyä jossain lajissa ja panostaa siihen kaiken.
Mä sitten varmaan olen pakkomielteinen urheiluaddikti..
aoitakin negatiivisia puolia mitä treeenaus nykyään aiheuttaa..
- Aikaa ei yksinkertaisesti ole tehdä juurikaan muuta kun treeni lihashuollot ja treenimatkat
vievät suuren osan vuorokaudesta
- Ruokavalio alkaa olemaan kielttämättä aika suppea samoja safkoja vedellään 300 päivää vuodesta..
Ruokavaliosta poikkeaminen aiheuttaa morkkista ja vitutusta, esim: vappuna söin herkkuja munkkeja sun muuta lopputulos-> 50km fillarilenkki illalla..
-Keskittyminen uusiin asioihin esim töissä uuden oppiminen on vaikeutunut kun nupissa ei pyöri muu kun urheilu/ kehittyminen.
- kaverisuhteet hiljentyneet kun esim viikonloppuisin kaikki kaverit vetää viinaa ja itse ei jaksa kun krapula pilaisi koko Vkl:n treenit..
esim: olen hivenen kiinnostunut 1 naisesta joka soitteli mulle vapun aikana hän olisi halunnut tulla kylään jouduin kieltäytymään koska olin menossa treenaamaan..
- pari ihmissuhdetta on kaatunut myöskin treenaamisen takia vaikka sitä aina onkin etsinyt jonkun muun syyn siihen.
Mutta sitten taas kun mietin niin tuo ei ole mitenkään hirveän erikoista jos ihminen haluaa menestyä jossain lajissa ja panostaa siihen kaiken.