Tuloskehitys dieetillä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tonza
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
1 806
Ikä
45
Miten porukalla yleensä tulokset kehittyvät dieetillä ollessa? Onko tavoitteena vain pitää sama taso, mihin on päästy ennen dieetin alkua, vai vieläkö sarjapainot nousevat? Vai tuleeko takapakkia pahasti?

Lasketteko tehoja tarkoituksella, ettei tulisi loukkaantumisia?


Itellä ei tuo dieetti aivan niin hyvin ole lähtenyt käyntiin kuin odotin. Olen missannut aivan liikaa cardioita. Ruokapuolessa en ole lipsunut ja viinaa ei ole tullut otettua. Rasvaa on lähtenyt vähän, sen näkee silmällä, mittauksia en ole tehnyt. Paino on pudonnut, mutta vain ihan vähän. Ja lopetin kreatiinin tuossa pari viikkoa sitten, eli voi olla silläkin vaikutusta... Ruokaa olen vähentänyt hieman, mutta suurin muutos on malton jättäminen pois muuten, paitsi palautumisjuomasta.

Pienissä lihasryhmissä on tullut kehitystä vielä ensimmäiset 4 viikkoa, ei takapakkia. Hieman on kehitys ehkä nyt alkanut hidastumaan. Isommissa lihasryhmissä huomaan eron selvemmin. Kehitystä on vielä tullut, mutta hitaasti ja alkaa hidastua enemmän. Saa nähdä, miten seuraava kuukausi menee. Jos vielä saisi ne cardiot lisättyä sille alunperin suunnitellulle tasolle...

Missä vaiheessa alkaa porukoilla kehitys tyssäämään dieetillä, vai tyssääkö ollenkaan?

Niin ja tietenkin hyödyllistä olisi mainita, dieettaako natuna, vai vetääkö herkkuja, että tietää pohjan. Ei niitä aineita tarvitse luetella, jääköön se anaboliselle, mutta pieni selvennys, että mennäänkö kaurapuurolla...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma dietti on sen verran alussa, ettei vielä tästä erästä pysty sanomaan tuloskehityksestä kummempia. Kuitenkin kokemuksesta voin sanoa, että itselläni tulee dietilla voimaa lisää aivan tasaiseen tahtiin, jopa niin paljon, että painoja on pakko hillitä loukkaantumisvaaran takia. Ja treenaan 8-12 sarjoilla, ei mitään hullutteluykkösiä kannata lähteä koittamaan. Dietin voimahuipun olen yleensä saavuttanut noin 2-3 viikon kuluttua siitä, kun viimeiset "lisäravinteet" (ei pelkkää puuroa, joskin sitäkin) on otettu koneeseen. Itsellälläno ainakin siis voimat eivät oikeastaan tipu lainkaan, päinvastoin. Ainoa treeniä haittaava seikka on se, että kun ollaan pienillä energioilla, ei yksinkertaisesti jaksa samalla tavalla. Puhti loppuu aikaisemmin, eli lyhyitä treenjä on pakko vetää.

Tsemiä diettiin!
 
Joo, oon ihmetelly tota, että tulokset nousee vielä dieetilläkin. Sitä en osannu odottaa. Mutta jos en oo ainoa, niin kai se sitte normaalia on.

Itellä on tosiaan lyhentyny reenit. Huomasin ajatella tota asiaa vasta ku mainitsit siitä, mutta noin se on menny...




Se on yllätys, että vastauksia ei ole poikinut enempää. Ei tää aihe mun mielestä nyt ihan noin huono ole??? Vai eikö täällä porukka tosiaankaan dieettaa, kaikki ovat sillä ikuisella massakaudella, jonka lopettamiseen ei tahtoa löydy? No, voin uskotella itelleni, että viikonloppu verottaa...
 
Kysyppä Wintikalta , se kun on TUNNOLLINEN ja AHKERA diettaaja..kuulemma 6 kiloa puhdasta rasvaa viikossa , pelkällä RUOKAVALION muutoksella:rolleyes: ...:D
 
ite en vedä varsinaisia dieettejä,mutta jos paino alkaa tippumaan---->alkaa tuloksetkin nousemaan:eek: en tiedä mistä johtuu...
 
Originally posted by Tonza
Vai eikö täällä porukka tosiaankaan dieettaa, kaikki ovat sillä ikuisella massakaudella, jonka lopettamiseen ei tahtoa löydy

Kyllähän sitä olis tarkoitus päästä ylimääräisistä läskeistä eroon näin kesää kohti. Viimeiset 5 viikkoa olen pitänyt diettiä tyyliin lisää aerobista, vähemmän ruokaa. Näin natuna se vaan tuppaa kehitys dietillä ainakin pysähtymään ja useimmiten vielä kääntymään laskuun. Mulla se nimittäin on niin, ettei kehitystä tule ellei saa kaloreita reilusti yli kulutuksen.
Treenikierron vaihdoin jo 8 -päiväiseen (treeni joka toinen päivä), mutta kai siinä palautuminen kärsii kun extra-ravintoa ei saa. Ensi viikko on nyt kevyt viikko joten saa nähdä miten treeni sen jälkeen kulkee. Viinaa tosin tulee otettua vappuna.

Tämä kevät on muutenkin ollut niin rikkonaista treenien suhteen ettei tänä kesänä ole paljoa kunnossa hurraamista.:(
 
Tonza: Anteeksi viive!

Olen dieetillä ja kolmas kuukausi starttaa juuri. Diettaan naturaalina ja treenaan voimanostotreeniä (lyhyillä sarjoilla jne...).

Sitten asiaan. Paino on pudonnut vajaa kymmenen kiloa. Läskiä ja osaksi myös lihasta. Lihasta varmaan johtuen pitkien sarjojen vaihduttua lyhyisiin. Mutta tärkeintä asiaa minulle, eli teho/painosuhdetta ajatellen eivät tulokseni ole pudonneet vielä lainkaan.

Mietin tässä samalla syytä asiaan itsekin. Voi johtua ravinnosta. Keskityn nyt vasta ensimmäistä kertaa kunnolla ravintopuolen asioihin ja riittävään proteiininsaantiin. Ja tulokset huomaa. Eli pelkäsin natuna dieettaamisen johtavan suurinpiirtein lopputulokseen, jossa lipputangon taakse piiloutuessani vain korvat paljastaisivat minut. Mutta ei. Jokainen aamu on ollut positiivinen yllätys. Voimataso ei ole pudonnut vielä merkittävästi.
 
Saa nähdä, miten käy oman voimatason tällä viikolla. Ensin jäi viikonloppuna kyykkytreenit väliin sen alaselkäkivun takia ja nyt vielä iskee vappu päälle. Jos erehdyn ottamaan jotain, niin kai siitäkin vielä rankasu tulee... No, ei se viinanjuonti ole vielä loppuunastisuunniteltua, yritän taistella.
 
Originally posted by Tonza
Saa nähdä, miten käy oman voimatason tällä viikolla. Ensin jäi viikonloppuna kyykkytreenit väliin sen alaselkäkivun takia ja nyt vielä iskee vappu päälle. Jos erehdyn ottamaan jotain, niin kai siitäkin vielä rankasu tulee... No, ei se viinanjuonti ole vielä loppuunastisuunniteltua, yritän taistella.


Tuskin se viinanjuonti kaikkea kaataa, ota kohtuudella jos otat. Kyllähän se saattaa dietin tilapäisesti sotkea, mutta toisaalta siitä voi olla apuakin. Vois toimia hyvänä kropan hämäämisenä vetää oikein kunnon mässäpäivä, sellaisia monet käyttävät dietillä silloin tällöin. Syödään niin perhanasti, ja sitten taas dietti päälle seuraavana päivänä.
 
Joo, mutta kun tuli hämättyä jo lauantaina. Ja sit sunnuntaina vielä. :D

No, nyt ei ainakaan vielä oo mikään ratkeemismeininki, että aika vähällä varmaan selviän...
 
Semmoisen asian olen huomannyt itselläni, kun painon pudotus pysyy alle 10kg niin voimat eivät laske vaan vähän nousevat. Mutta jos paino tippuu yli 10kg, niin silloin voimat tulee aika nopeesti alaspäin. Viime dietillä paino tippui 7kg ja maastanostossa vedin omat enkat toiseksi viimeisellä dietti viikolla. Kierrossa oli mukan eca+ clen combo ei muita aineita.
 
No, en pahasti ratkennu. Ei tätä kai dieetiksi voi sanoa, tätä mun touhua, muttei oo massakausikaan. Viiniä otin aikas vähän ja eillisissä ja tämänpäiväsissä treeneissä kulki ihan kohtalaisesti. 1-2 toistoa meni enemmän samoilla painoilla kuin 2 viikkoa sitten. (teen vuoroviikoin pitkiä sarjoja ja lyhyitä sarjoja) :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom