Tulokset laskevat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wensku
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen treenannut nyt jonkin aikaa uudella ohjelmalla. Merkkaan aina ensimmäisen sarjan toistot ja painot, mutta nyt onkin käynyt niin, että progressiivisuus on tipotiessään. Painot vaan tuntuvat helvetin painavilta ja toistomäärät laskevat kuin lehmänhäntä. Siis ensimmäisen sarjan toistot.

Kolmijakoisella treenaan. Muutaman päivän tauko on nyt ainakin paikallaan. Mistähän voisi johtua, että tulee takapakkia näinkin paljon. Ravinto- ja lepo pitäisi olla kondiksessa. Palkkarissa on protskua, maltoa, kreaa ja glutaa.

Mahdollisesti liian vähän lepoa, ravintoa tai kumpaakin. Eli pidä tosiaan se parin päivän lepo ja eikun uudestaan riehumaan. Jos sen jälkeen tule kehitystä, niin liikkeitä/sarjapituuksia/määriä vaihtoon, turha hakata kauaa päätä seinään. Jonkun aikaa kun on samalla tapaa treenannut, ei kehitystä meinaa tulla sitten millään, jollon on paikallaan vaihtaa liikkeitä jne.

Mutta selvästi ylirasitukseltahan tuo vaikuttaa.

Jos ekan sarjan toistot takkuaa voi kyse olla myös siitä että et lämmittele kunnolla. En lähtis vielä tuomitsemaan että kyseessä on ylirasitus, tai jos on se se voi hyvin johtua unen/ravinnon/levon puutteesta. Vaikea spekuloida kun ei tiedä treeni- tai elintavoista mitään.

Itsellä tahtoo olla samaa onglemaa sillointällöin, ja yleensä se johtuu lepopäivien puutteesta. Eli pidä se pari päivää lepoa putkeen ja pitäisi painojen taas nousta.

kannattaa joskus niitä liikeitä vaihtaa.
esim. jos alkanu niskantakaa punnerrus tökkimään, niin vaihtaa sen vaikka kuukaudeksi pystypunnerrukseen. edestä siis.
ja monesti käyny silleen että kun sen kuukauden jälkeen tekee taas niskantakaa se kulkeekin hyvin.
tuolleen ei ole edes mitään keveitä viikkoja tarvinnu sitten. turhaan oli sellasta pelkoa et jos jotaki liikettä ei hinkkaa joka viikko se tippuu.

Olen huomannut että itsellä ainakin leuanvedossa näkyy heti toistomäärissä, jos ei ole nukkunut kunnolla tai on muuten vaan väsynyt olo. Pidä pari päivää taukoa, nuku kunnolla ja syö hyvin niin eiköhän se siitä.

Olen huomannut että itsellä ainakin leuanvedossa näkyy heti toistomäärissä, jos ei ole nukkunut kunnolla tai on muuten vaan väsynyt olo. Pidä pari päivää taukoa, nuku kunnolla ja syö hyvin niin eiköhän se siitä.

Jep. Mä nukuin vaan pari tuntia yhtenä yönä, seuraavana päivänä treeneissä aloin tehdä pystäriä, niin paino jolla viimonen ennätys oli 6 toistoa, niin en saanut umpiväsyneenä kolmatta toistoa tehtyä.

Jep. Mä nukuin vaan pari tuntia yhtenä yönä, seuraavana päivänä treeneissä aloin tehdä pystäriä, niin paino jolla viimonen ennätys oli 6 toistoa, niin en saanut umpiväsyneenä kolmatta toistoa tehtyä.

Huoneessani on lähes 30 lämmintä näinä h*lvetin kesäpäivinä niin ei ole yli kuutta tuntia tullut nukuttua viikkoon mutta ennätykset alkanut paukkua kun päivän muu toiminta on ollut lepo voittoista...

Tosiaan joitan maksimeita kokeillessa se päivän kunto vaikuttaa tuloksiin selkesti. Tyyliin, tänään nuosee enemmän kuin huomenna.

Itseä vituttaa oikeastaan tämä kesäaika, kun ei saa vittu nukuttua.. arkiaamuisin kun pitää herätä vartti vaille 6, niin jos ei ole yöllä nukkunut kuin joku 4-6h niin sitten väsyttää töissä. Onhan se ihan kiva että ulkona on lämmin ja niinpoispäin, mutta kun yöllä on valoisaa ja vielä sisällä vitun kuuma niin nuku siinä sitten.

Onhan se ihan kiva että ulkona on lämmin ja niinpoispäin, mutta kun yöllä on valoisaa ja vielä sisällä vitun kuuma niin nuku siinä sitten.
Veit sanat suustani kuomaseni.
Ja sitten kun pidät ikkunaa auki, niin johan siellä ulkosalla on joku apinalauma mölyämässä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Veit sanat suustani kuomaseni.
Ja sitten kun pidät ikkunaa auki, niin johan siellä ulkosalla on joku apinalauma mölyämässä

Niin ite oon koittanu myös tuota että avaa ikkunan ja naapurissa käydään koko ajan parvekkeella ja melua on ja sitten tuossa on valtatie 300m päässä niin jea.

kannattaa joskus niitä liikeitä vaihtaa.
esim. jos alkanu niskantakaa punnerrus tökkimään, niin vaihtaa sen vaikka kuukaudeksi pystypunnerrukseen. edestä siis.
ja monesti käyny silleen että kun sen kuukauden jälkeen tekee taas niskantakaa se kulkeekin hyvin.
tuolleen ei ole edes mitään keveitä viikkoja tarvinnu sitten. turhaan oli sellasta pelkoa et jos jotaki liikettä ei hinkkaa joka viikko se tippuu.

Mulla on sellainen kolmijakoinen ohjelma, jossa on eri liikkeet kolmelle eri viikolle. Jako säilyy samana viikosta toiseen, mutta joka viikko lyhennetään tauon pituutta ja tehdään eri liikkeitä, kunnes taas kolmen viikon kuluttua aloitetaan alusta. Toissapäivänä tein siis sellaisen setin, jonka olin tehnyt aiemmin kolme viikkoa takaperin ja tulokset olivat tippuneet siitä roimasti.

Salilla olen käynyt keskimäärin joka toinen päivä, ehkä pieni tauko on nyt paikallaan. Kokeillaan ens viikonloppuna uudestaan.

Olisikohan syytä opetella pitämään kevyt viikko? Ei ne tulokset tule loputtomiin kehittymään jos ei joskus osaa levätäkin.

edit. kyllä se keho kertoo, kun vauhti on liian kova

Olisi helpompi vastata tähän jos pistäisit ohjelman tänne, sarjatauot ja kuinka usein pidät kevyen viikon. Mutta yritän kuitenkin, joko:

- Et syö tarpeeksi
- Et syö tarpeeksi ravintoaineita
- Progressiivisuus ei toimi ohjelmassa. Tähän oma ratkaisuni on (voimaohjelma itelläni) että ensimmäisen viiikon aikana nostan painoja aina kun saan ensimmäisellä viikolla 4 toistoa, toisella viikolla 5 toistoa ja kolmannella 6 toistoa. Neljäs viikko lepoa. Näin volyymi kasvaa ja ainakin itelläni on toiminut. Ei niitä liikkeitä ole pakko vaihtaa, kunhan pitää progressiota yllä.
- Ohjelmassa lihasten annetaan liikaa levätä, toisin sanoen lihaksen ei saisi antaa levätä kuin 3 päivää, jos antaa enemmän niin on vaikeampi kehittyä, itse olen huomannut että en saa kunnollista kehitystä jos annan levätä yli kolme päivää. Kolmejakosessahan on pakko välillä pitää lepopäivä. Joten suosittelisin että teet näin:

Ma: 1 treeni Ti: 2 treeni Ke: 3 treeni To: 1 treeni Pe: 2 treeni La: 3 treeni Su: lepo

Pidä kevyt viikko vaikka joka kolmas viikko, koska tuo on erittäin raskas, sen takia volyymi ei saisi olla kovin suuri treeneissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom