Asento!
Itse voisin vähän päivitellä fiiliksiä tänne, nyt kun komeasti jo taittunut P-kausi päätökseen ja E-kausikin jonkin matkaa jo lähtenyt käyntiin. Ennen palvelukseen astumista mietin stressailin ihan samaa, mitä monet muut täällä. Eli kuinka tulokset tippuu? Lähteekö joka ainoa lihassolu kiitämään? Jaksaako siellä treenata? Miten saa syötyä?
Otin kauheat paineet kaikesta ennen tammikuun 11. päivää. Pelkästään reilun 2kk aikana mm. penkki tippunut 135 kilosta n. 110 kiloon. Lihaa varmaan lähtenyt vähän, vaikken itse ole mitään eroa huomannut. Itse asiassa, jos ihan totta puhutaan, sitä lihaa lähtee normaalilla treenaajalla reilusti vähemmän, kuin mitä luulisitte! Mielestäni se pienin asia, mistä stressata. Jalkoja en ole edes harkinnut tekeväni, sillä lähes jokaiseen aamuun kuuluu aivan helvetillisperkeleellisen inhottava aamureippailu, joka olisi aivan mielettömän kipeää jalat kipiänä. Sali myös löytyy, mutta yllättävän paljon vähemmän siellä edes jaksaa käydä, verrattuna siviiliin. Kulutus ei ole mitään _mieletöntä_, että ei voisi mennä, mutta te jotka stressaatte tulevaa, niin luottakaa tähän: ette tule käymään armeijassa salilla yhtä usein kuin siviilissä! Lupasin itselleni saman, ja syön joka ikisen sanan väitteestä. Mutta jos totta puhutaan, ei sitä edes siellä jaksa miettiä. Ja mitä ruokapolitiikkaan tulee, niin proteiinia saa ihan suhteellisen hyvin. Omaksi onnekseni olen vielä Keuruulla, jossa on maan paras muonituskeskus. Ruokaa saa riittävästi ja omien lisäravinteiden ottaminen mukaan ei ole kiellettyä, joten tästäkin huoli pois pallopäät.
Pointtina siis on vakuuttaa, että kaikista lupauksista ennen armeijaa vain murto-osa on pitänyt tähän päivään asti, mutta voin vannoa, että ei haittaa yhtään. Täysin turha stressata tuloksia ja vastaavaa, koska normaalilla ylläpidolla pysytte ihan taatusti lähes samassa kunnossa, ellei jopa jäntevämmässä kunnossa kohtalaisen suuren aerobisen kuntoilun ansiosta. Keskittykää maksimissaan ylläpitoon ja ottakaa intti kunnolla älkääkä perseilkö.
Lepo...